De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 15/07/21, 11:33

Mios schreef:... het blijft meer een passie dan een echte baan, tenminste als je dingen wilt schrijven die betekenis hebben en een bepaalde diepgang hebben.


Wat mij betreft zou ik zeggen dat het een gepensioneerde hobby is die ik met een zekere "amateur professionaliteit" uit passie doe! Dit verbergt een "activistische" kant - ik voer campagne voor een wereld die een beetje vreedzamer is, meer bio-divers (inclusief de mens), minder "uniek denken", minder "obscurantistisch" (overtuigingen)...

[Ik kreeg veel berichten van "professionals"; Ik kreeg bezoek van collega-landbouwkundigen, mensen die bij INRAe werken, na het lezen van mijn boek: afgezien van een fout die zo grof is dat bijna iedereen hem corrigeert - een typefout - in de tweede, en twee of drie nuances die nog niemand in twijfel heeft getrokken een passage uit een van mijn boeken door te beweren / aan te tonen dat een dergelijk argument, of dergelijke informatie, die ik naar voren bracht onjuist was. Dat is wat ik bedoel met "professionaliteit"...]
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 15/07/21, 13:32

Did67 schreef:
Mios schreef:... het blijft meer een passie dan een echte baan, tenminste als je dingen wilt schrijven die betekenis hebben en een bepaalde diepgang hebben.


Wat mij betreft zou ik zeggen dat het een gepensioneerde hobby is die ik met een zekere "amateur professionaliteit" uit passie doe! Dit verbergt een "activistische" kant - ik voer campagne voor een wereld die een beetje vreedzamer is, meer bio-divers (inclusief de mens), minder "uniek denken", minder "obscurantistisch" (overtuigingen)...

Ik denk dat dat is wat je boeken waardevol maakt, die voor mij verder gaan dan simpele tuinbouwboeken (aangezien je het hebt over groenten, : Lol: Adrien), als je de fenocultuur niet hebt uitgevonden, dan heb je het een echte meerwaarde gebracht met de ligstoel en de bevrijding van de geest die ermee gepaard gaat en dat is echt je handelsmerk
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 15/07/21, 14:44

Did67 schreef:Ik zou niet kunnen zeggen hoeveel uur ik aan het schrijven van mijn boeken heb besteed... Echt geen idee. Het tweede boek is een orde van grootte van 6 maanden, met een snelheid van 3 dagen op 4 en gemiddeld 8 uur per dag (dit varieerde van 3 of 4 uur of 12/14!). Kom op, orde van grootte: duizend uur. En toch schrijf ik snel! Moet zeggen dat het consequent is. Met schrijven bedoel ik ook het onderzoek, de checks die daarbij horen (de ideeën, ik had ze, maar ik controleerde of verduidelijkte met cijfers, honderden data).

De eerste had vele "versies", herontwerpen... Het was de eerste... De "opbrengst" was zeker minder goed.

En als je bedenkt hoeveel tijd het kost om in je hoofd de ideeën te "verzamelen" die het boek zullen maken, dan is dat weer wat anders!

Laten we duidelijk zijn: behalve een paar "typemachines", professioneel zeer georganiseerd, de Nothombs, Lévi, Muso, Houellebecq enz., Verdien je de kost niet met het schrijven van boeken. Het is noodzakelijkerwijs het "bijproduct" van een professionele activiteit (leraar, onderzoeker,...) of een "schaarse" passie...

U moet weten dat ik relatief een "succesvolle auteur" ben. Natuurlijk thematisch - de potentiële markt is niet hetzelfde als voor een roman.

Als je bedenkt dat de meerderheid van de auteurs een paar honderd exemplaren verkoopt...

[Kent u trouwens "Rodriguez", een Amerikaanse zanger, van grote kwaliteit, totaal onbekend overal, behalve in Zuid-Afrika, waar hij na de apartheid en de "piraterij" van zijn rechten zo beroemd was geworden dan de grote rocksterren - Elvis Presley of de Rolling Stones. Maar hij negeerde het totaal en vervolgde zijn leven als bouwvakker. Als je geïnteresseerd bent in "succes", als je bescheiden wilt blijven, moet je absoluut naar "Searching for Suga rMan" kijken

https://fr.wikipedia.org/wiki/Sugar_Man



Ja, ik ken Rodriguez de zanger die metselaar werd, die weer zanger werd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Miao's
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 13/10/20, 19:02
x 11

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Miao's » 15/07/21, 15:08

Je kunt een idee hebben, alle aspecten ervan kennen, nauwkeurige gegevens hebben en een grote raap maken die totaal onleesbaar, saai en onverteerbaar is. Ik denk dat iedereen zijn eigen smaak heeft wat betreft lezen, zoals met alles, maar van mijn kant heb ik echt genoten van dit lezen en het maakte me nog nieuwsgieriger naar het onderwerp dan voorheen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 15/07/21, 15:18

Adrien (ex-nico239) schreef:
Ja, ik ken Rodriguez de zanger die metselaar werd, die weer zanger werd...



In de documentaire "Searching for Sugar Man" vond ik hem een ​​ongewone "grandeur of soul". Het heeft me enorm geholpen op deze ietwat delicate momenten die ik zelf heb meegemaakt.

Niet alleen is hij niet verbitterd als hij hoort van zijn bekendheid, wat betekent dat hij is beroofd, niet alleen zegt hij meteen OK als iemand hem aanbiedt om concerten te geven, maar de (zeer slechte) beelden van zijn eerste optreden in Kaapstad laten zien een enorme sereniteit, een enorme bescheidenheid, een echte symbiose met zijn Zuid-Afrikaanse muzikanten, met zijn publiek tijdens urenlange signeersessies... We zijn blij voor hem. Dat hij het zo had kunnen beleven!

En uiteindelijk, beroemd geworden, zet hij zijn leven voort als gepensioneerde bouwvakker, in een quasi-sloppenwijk van een stervende stad Detroit...

Voor mij heb ik in deze periode 3 keer achter elkaar gekeken om alle details van zijn uitdrukkingen, zijn gebaren, zijn houdingen, een deel van de energie die ik begon te missen, te "tekenen".
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 15/07/21, 15:21

Mios schreef:..... en het maakte me nog nieuwsgieriger naar het onderwerp dan voorheen.


Dus dat maakt me zo blij...

[Ik denk niet dat veel tuinboeken over vrijheid praten in de ondertitel! "Een anti-gids voor vrije tuinders", ik ben mijn redacteur zeer dankbaar dat hij zonder discussie heeft aanvaard!]
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par GuyGadeboisTheBack » 15/07/21, 15:22

Buitengewone Sixto Rodriguez, overweldigende film (die ik zeker 10 keer gezien moet hebben), liedjes van ongelooflijke kracht en kwaliteit, stichtelijk verhaal. Prachtig, uniek, onovertroffen (en niet zonder reden).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 15/07/21, 19:16

Kom op, "pub" reeks. Deze e-mail vandaag ontvangen:

"Ik deel de foto's van mijn moestuin uit 2021.

Het is de beste die ik ooit heb gehad, moet zeggen dat ik niet echt goed was ;-)

Ik heb een paar Oya's 5 liter met tomaten en courgette toegevoegd omdat ik er de hele week niet ben en het soms een beetje warm is. Het stelt me ​​gerust.

Ik had een paar tegenslagen met de slakken die letterlijk mijn salades doodden. Ik heb de zaailingen in plastic potten van 20 cm gedaan waarvan ik de bodem heb afgesneden. En ik heb wat blauwe slakkenkorrels toegevoegd. Ik moest een keuze maken, want ze lieten me niets na!

Ik heb ook een paar hardnekkige onkruiden die ik regelmatig uittrek voordat ze worden binnengedrongen.

Ik hield van je boek en ik geniet echt van tuinieren op jouw manier. Het werkt echt, ik ben begonnen met een grasweide, geen enkele schop of helmstok, alleen een goede dikte hooi, gemakkelijk te vinden in Aveyron.

Nogmaals bedankt voor het delen, ik volg je op youtiube.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Miao's
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 13/10/20, 19:02
x 11

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Miao's » 16/07/21, 20:04

Did67 schreef:Dus dat maakt me zo blij...


Ik heb nu alleen een probleempje: mijn vrouw denkt dat ik gek ben met mijn boeken over mycorrhizae of regenwormen... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 17/07/21, 15:04

Deze leuke opmerking (er zijn - het lijkt erop dat er nog steeds lezers zijn die kunnen lezen!!!!) verscheen twee dagen geleden op Amazon over het tweede boek:

"Prachtig boek, goed geschreven en met prachtige illustraties. Het zal je niet vertellen hoe je je moestuin moet beginnen, maar we zullen je heel interessante dingen uitleggen over hoe het leven rond de moestuin werkt, zodat je zo goed mogelijk kunt slagen Geen paniek, c wordt heel goed uitgelegd en is volkomen begrijpelijk, zelfs voor een beginneling als ik!Dit boek zou gelezen moeten worden door iedereen die wil telen in levende aarde!
Hartelijk dank voor uw werk. "
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 400-gasten