De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 31/07/20, 21:06

Lees vanavond deze recensie op Amazon:

2020-07-31_21h02_48 commentaire Amazon.png
2020-07-31_21h02_48 reactie Amazon.png (83.95 KiB) 1914 keer bekeken
2 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 31/07/20, 21:09

De ranking op Amazon vanavond:

2020-07-31_21h07_00 classmt Amazon.png



De indeling van het boek van Collignon (a priori maakten de luisteraars het verschil!):


2020-07-31_21h08_59 classt Collignon.png
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 31/07/20, 21:27

Daadwerkelijke verkopen volgens mijn redacteur, week 30:

- "Succesvolle luie moestuin...": 355 exemplaren

- tweede druk van het eerste boek: 239 exemplaren
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 01/08/20, 00:05

Het is allemaal interessant.

Het commentaar is perfect passend.
Hier is iemand die alles heeft begrepen, anders is het laatste boek leerzamer... ga een beetje van beide Beeld

Voor Colignon weet ik niet of het verschil werd gemaakt tijdens de show.
Ik vind deze collectie "voor dummies" in ieder geval niet veel belovend voor de moestuin.

Aan de andere kant ontdek ik je landgenoot die op de 1e plaats staat als ik me niet vergis.
Je kent hem?
1 x
jft78
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 41
Inschrijving: 16/04/19, 21:10
Plaats: Yvelines
x 6

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par jft78 » 03/08/20, 12:27

Ik heb vorige week het tweede boek gelezen en ik ben het eens met de opmerking van Choucoune iets eerder in deze thread.
Hoezeer ik ook snel de 1e (tweede druk) had gelezen, hoezeer ik ook voor deze een goede maand nodig had, zo gedetailleerd is het (met tabellen en foto's). Het moet gezegd worden dat er "materie" is, maar omdat de lay-out goed georganiseerd is, helpt het, met de toevoeging van kleine inlegvellen met kleurcode.

Ik vind de term "anti-gids" vrij goed gekozen. De lezer wordt constant geconfronteerd met zijn eigen keuzes terwijl hij beschikt over de basisgegevens om ze te maken: hooi of andere dekking, hybride zaden of niet, bewatering en waterbeheer, bodemanalyse of niet, enz enz...
Goed werk! Ik weet niet eens hoe dit allemaal mogelijk is met de video's, de reacties hierop forum, bezoeken, conferenties. Zouden er in de Elzas meer dan 24 uur per dag zijn? : Lol:
Slechts één woord: gefeliciteerd!

En ook terzijde, te zien in de belangrijkste PP-thread, Rustica's video over het telen van aardappelen onder hooi. Zou er geen relatie zijn met het succes van je twee werken? het beweegt en het is zo veel beter!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/08/20, 15:04

Dankjewel. Het was een plezier...

Ja, er is materiaal: twee keer zoveel tekens, zowel in typografische zin als de foto's!

Het was een gewaagde gok om niet te reageren op het bevel: "een gids"!

In het leven zijn er altijd twee tegengestelde wegen: mensen vertrouwen, hun intelligentie, omhoog trekken OF jezelf erboven positioneren, affect manipuleren ("wat bevalt"), strelen in de richting van het haar, mooie, goedgetrainde hondjes van ze maken. Ik dacht dat er genoeg slimme tuinders zouden zijn. En ik liet de hondjes aan anderen over! Een zekere spanning met mijn redacteur was heel tijdelijk, toen de eerste hoofdstukken eenmaal waren afgeleverd, was het het enthousiasme - ze konden zich gewoon niet voorstellen wat een anti-gids was, alleen wetende gidsen!

Een behoorlijk gekke baan - dat zoals het is, wetende wat ik weet, ik het niet nog een keer zou doen. Ik denk dat ik het heb geschreven: ik heb het daar leeg gelaten, en een beetje "groente" voor 1 maand nadat de drukproeven opnieuw waren gelezen.

Ja, ik heb het druk. Vaak in de "oranje" zone. De grote spijt: de mensen die ik niet altijd beantwoord, niet altijd correct... De tien video's die zijn gefilmd maar nooit zijn gemonteerd... De beperking van bezoeken - te tijdrovend, soms 3 of 4 uur...

Waar ik bang voor ben, maar ik heb mezelf afgeschermd: de Amazon-commentaar waar iemand zal schrijven: "Nee!" (zoals het geval was voor de eerste - die men kan bekritiseren, niet zoals... Nog niet voor deze).
Dernière édition par Did67 de 03 / 08 / 20, 15: 09, 1 keer bewerkt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 03/08/20, 15:07

Did67 schreef:Dankjewel. Het was een plezier...

Het was een gewaagde gok om niet te reageren op het bevel: "een gids"!

In het leven zijn er altijd twee tegengestelde wegen: mensen vertrouwen, hun intelligentie, omhoog trekken OF jezelf erboven positioneren, affect manipuleren ("wat bevalt"), strelen in de richting van het haar, mooie, goedgetrainde hondjes van ze maken. Ik dacht dat er genoeg slimme tuinders zouden zijn. En ik liet de hondjes aan anderen over! Een zekere spanning met mijn redacteur was heel tijdelijk, toen de eerste hoofdstukken eenmaal waren afgeleverd, was het het enthousiasme - ze konden zich gewoon niet voorstellen wat een anti-gids was, alleen wetende gidsen!

Ja, ik heb het druk. Vaak in de "oranje" zone. De grote spijt: de mensen die ik niet altijd beantwoord, niet altijd correct... De tien video's die zijn gefilmd maar nooit zijn gemonteerd... De beperking van bezoeken - te tijdrovend, soms 3 of 4 uur...


Oh, dat is heel goed gezegd.
Vrije wil, heel belangrijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 03/08/20, 15:19

Adrien (ex-nico239) schreef:Oh, dat is heel goed gezegd.
Vrije wil, heel belangrijk


Het is niet alleen gezegd, maar het is gedaan!!!

Zonder gezwollen enkels: ik moest dit opleggen en toen ik begon te schrijven, had ik "angst in mijn buik", niet wetend waar ik heen ging of liever gezegd of het me zou lukken om niet steeds in het recept te vervallen ( hey, mooie uitdrukking, dit einde van het veld!).

[Het gaat verder: als ik op conferenties krab, is het zo dat de leuke hondjes hun kudde verlaten! Met het risico soms te irriteren. Te beschouwen als pretentieus.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Adrien (voormalig nico239) » 03/08/20, 15:43

Did67 schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:Oh, dat is heel goed gezegd.
Vrije wil, heel belangrijk


Het is niet alleen gezegd, maar het is gedaan!!!

Zonder gezwollen enkels: ik moest dit opleggen en toen ik begon te schrijven, had ik "angst in mijn buik", niet wetend waar ik heen ging of liever gezegd of het me zou lukken om niet steeds in het recept te vervallen ( hey, mooie uitdrukking, dit einde van het veld!).

[Het gaat verder: als ik op conferenties krab, is het zo dat de leuke hondjes hun kudde verlaten! Met het risico soms te irriteren. Te beschouwen als pretentieus.


Het grote succes is succes hebben zonder het publiek (lezer of luisteraar) in de richting van het haar te borstelen.

Dat iedereen zich de filosofie eigen maakt, is al een grote sprong voorwaarts.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 03/08/20, 16:43

Did67 schreef:In het leven zijn er altijd twee tegengestelde wegen: mensen vertrouwen, hun intelligentie, omhoog trekken OF jezelf erboven positioneren, affect manipuleren ("wat bevalt"), strelen in de richting van het haar, mooie, goedgetrainde hondjes van ze maken. Ik dacht dat er genoeg slimme tuinders zouden zijn. En ik liet de hondjes aan anderen over! Een zekere spanning met mijn redacteur was heel tijdelijk, toen de eerste hoofdstukken eenmaal waren afgeleverd, was het het enthousiasme - ze konden zich gewoon niet voorstellen wat een anti-gids was, alleen wetende gidsen!

de grens tussen demagogie en pedagogiek, het is jammer dat de leraren van vandaag te veel aan de verkeerde kant van de lijn staan ​​door de instelling zelf, met een vriend die we zo noemen, sociale vrede kopen, het probleem is dat er op dit gebied altijd een hoge inflatie is

maar wat draagt ​​het om tegen de stroom in te gaan en het zijn vaak geweldige momenten van eenzaamheid en vragen stellen

dus het is des te nobeler van jouw kant om je koers te hebben gekend en te hebben kunnen volgen, want zodra mensen hun ogen openen, weten ze snel te herkennen wat goed voor hen is, moeten ze hun ogen openen? , maar daarvoor heb je veel coole dingen...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 261-gasten