De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 24/07/20, 18:55

Moindreffor schreef:
nadat ik het met u eens was, hoeveel mensen trok het woord lui aan in vergelijking met degenen die het verwierp? het is de keuze van een formule
Zoals we kunnen zien, is het boek van Didier een succes in de sector van de groenteboekhandel, dus de keuze voor lui was vrij goed
en het is waar dat Didier redelijk goed is, in de formules



In ieder geval, 5 jaar geleden, toen ik de uitdrukking lanceerde, was het een contrapunt van "Permacultuur" (10 boeken werden per week uitgebracht met deze uitdrukking) - permacultuur geassocieerd met terpen in het algemeen...

Het doel was simpel: dat in een boekhandel een voorbijganger het boek ter hand neemt! Ik was een illustere vreemdeling. Al was het op het terrein: "wat is dit voor onzin?". In de hoop dat hij dan hier en daar gaat lezen. De intro. De conclusie. Inhoudsopgave. En zijn ogen gaan open. En laat nieuwsgierigheid de rest doen. De titels soms een beetje "dubbelzinnig", soms met woordspelingen, zijn om dezelfde redenen zo (voor degenen die alleen door de inhoudsopgave bladeren)...
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Ahmed » 24/07/20, 20:01

De titel moet daadwerkelijk de nieuwsgierigheid opwekken, ook al is die soms kunstmatig, en het lezen van de achterflap activeren waardoor de inhoud beter gepositioneerd kan worden...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 25/07/20, 09:25

Ahmed schreef:De titel moet daadwerkelijk de nieuwsgierigheid opwekken, ook al is die soms kunstmatig, en het lezen van de achterflap activeren waardoor de inhoud beter gepositioneerd kan worden...

Het nieuwste boek van Frédéric Beigbeder is een eenvoudige emoticon en toen het uitkwam, herinner ik me dat het op de radio (en zeker elders) veel tijd besteedde aan het praten over de titel, zoals wat, de titel is echt belangrijk
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Obamot » 25/07/20, 10:06

Moindreffor OVER EEN VERONDERSTELDE CONTROVERSY schreef:
Obamot schreef: Ik heb 3 regels geplaatst,
ja slechts 3 regels : Mrgreen: [vervolgens eerdere Obamot-berichten uitpakken]

Pure kwade trouw... 3 aan jou gerichte regels zijn geen polemiek:https://www.econologie.com/forums/post406271.html#p406271

Ik kan je trouwens nog korter maken schandalige benaderingen (aardig zijn) in één regel:

— Hoe de interesse in het respect van de levenden (permacultuur) te rechtvaardigen en integendeel HET IDEE VAN DE ' DURF TE VERDEDIGENOCTROOI'_?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 25/07/20, 15:07

Je opent een thread om het onderwerp te behandelen, dat afwijkt van het boek (en wat komt er dichtbij - communicatie, enz.)?
2 x
Avatar de l'utilisateur
Choucoune
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 04/06/07, 14:38
Plaats: sarthe
x 12

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Choucoune » 27/07/20, 21:27

Hallo, Did, ik heb net je nieuwe boek gelezen, behalve dat ik de eerste niet had gelezen, dus ik heb er twee tegelijk besteld :schok: , en daarom wilde ik de chronologie van de publicatie respecteren door eerst de "kleine" en daarna de "grote" te lezen : Oops: , alles in 3 weken.
Het is niet gemakkelijk om mijn gevoelens te transcriberen, ik las de eerste heel snel, het zet de toon en de filosofie van de aanpak goed, kangoeroes zijn alomtegenwoordig : Wink:
Voor het laatste nummer heb ik meer tijd genomen omdat het technischer is (voor mij), ik heb veel antwoorden gevonden op vragen die ik mezelf stelde.Er is een progressie in de volgorde van de hoofdstukken om te eindigen over dat van water. Ik ontdekte dat in dit laatste hoofdstuk de verschillende puzzelstukjes op hun plek vallen, bijna een samenvatting van het boek.
Voor mij is het doel bereikt omdat het, zoals je zo goed zegt, geen methode of gids is om de goede reden dat er geen 2 identieke luie moestuinen zijn, in feite "geef" je alle elementen mee om rekening mee te houden om te slagen in "uw" eigen PP volgens "uw" eigen omgeving.
Ik vond ook een positieve evolutie in de frasering tussen de eerste en de tweede, met behoud van de humor, de tirades, de korte zinnen die naar bewijsmateriaal smaken, en iets minder kangoeroe!!! de illustraties en foto's vullen de behandelde onderwerpen goed aan. Eenmaal klaar, maakt de inhoudsopgave het gemakkelijk om terug te komen op een thema als dat nodig is om een ​​probleem op te lossen, waardoor het een nachtkastje wordt.
Je hebt het geweldig goed gedaan, paradoxaal voor een lui!!!????
Heel erg bedankt, Did, ga nooit 2sans3 ..... : Twisted:
0 x
Je bent zo blij want vandaag heb je mijn vrienden gevonden .....
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 27/07/20, 21:37

In de eerste werden de "kangoeroes" uitgenodigd om te herschrijven/herlezen voor de tweede editie.

Ik verloor tijd. De zwangerschap was veel pijnlijker dan verwacht en uiteindelijk kwam ik bijna een maand te laat - we zouden de deadlines hebben gehaald omdat tegelijkertijd de correctie / lay-out van de vorige hoofdstukken gaandeweg werd gedaan - wat me verbood om ga er weer tegenaan!!! En had ik maar geweten dat eindelijk alles 2 maanden stil zou liggen, ik had tijd om te tweaken, alles rustig te hervatten... Tijdgebrek dus om de kangoeroes te lezen en te plaatsen en aan wat "verbindingen" te werken. Als ik tegenwoordig stukjes en beetjes herlees, ben ik zelfs een paar "stijl-ineleganties" tegengekomen!

Maar je samenvatting maakt me blij.

En zo kunnen we zelfs aan het einde van beide komen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Obamot » 28/07/20, 00:06

Ik wilde terug naar de kant komen”marketing”... wat een zeer misbruikt woord is geweest (hoewel de fout vaak voorkomt).

In plaats van in het Frans vertaald door het woord "afzet“we moeten deze term vooral zien als een globale aanpak als een “fotografie van de behoeften van de consument op een moment 'T' ...”

Voor mij is het uiterlijk van de afzet is secundair, het is slechts het gevolg van het werk van "veldonderzoek & bureauonderzoek eerder gedaan en in perspectief geplaatst met de veronderstelde behoeften van degenen aan wie "de boodschap is gericht"...!
Houd er dus rekening mee dat we bij radio/tv daarheen gaan voor marketing en promotie, dus we missen het doel!

Wat is in dit geval de "com"? Het is het hele "KANGOEROE"-aspect...precies, het BUCOLIEKE aspect van dit soort "spontane tuin" natuurlijke nieuwsgierigheid die oproept tot ontsnapping, tot dromen... tot de magie van de biodiversiteit... en die ergens de subliminale windingen oproept van onze hersenen, die veiligheid, "welzijn" ... en plezier oproepen.

9E426518-34EC-4395-AE53-80D3AD9F6E07.jpeg
9E426518-34EC-4395-AE53-80D3AD9F6E07.jpeg (452.5 Kio) Consulté 1716 fois


Maar pas op... niet zomaar... dat van het feestelijke aspect van de tafel, dat teruggaat tot het orale stadium van het kind...

Voor onze roots diep als levende wezens, de wortels van de hele mensheid...
Van dat alles ja, en op deze manier zou het goed matchen... De luisteraars zouden zich super betrokken voelen!
(zoals ten tijde van Jean-Pierre Coffe, die iedereen deed dromen met de kwaliteit van lokale producten...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Obamot » 28/07/20, 00:37

F75F3260-9D70-4CBC-903A-98448943AC2A.jpeg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 28/07/20, 09:46

Ik weet niet hoe ik moet "photoshoppen", maar ik vermoed deze tweede kangoeroe, met een grote bril en mijn boek voor hem!!!!
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 364-gasten