De Potager du Sloth: het boek

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 24/07/20, 12:36

Obamot schreef:In eerste instantie was dat niet de vraag en daar kom ik volledig tegen in opstand. Wanneer er promotie is, scheert het en mensen zappen.

Wat mensen willen is authenticiteit! HET IS DE LUCHT VAN DE TIJD (niet de bombastische / berekende stijl, ik zie het zo)

... en bovendien is Didier zo authentiek dat ik hem nauwelijks een sandwichman zie worden. : Cheesy:

Ik zal met jou niet tot een zoveelste controverse komen
je begreep niet wat ik heb uitgelegd, jammer, als je wordt uitgenodigd voor de promotie van een boek, de promotie, periode, nodigen we momenteel Didier uit omdat hij een boek heeft om uit te gaan, hoe goed het ook is, de tv of de radio nodigen hem NOG NIET uit om lezingen te geven
toen heb ik nooit gezegd niet natuurlijk en authentiek te zijn, en in overeenstemming met de tijd, nou, je kunt er niets tegen doen, kijk maar hoe je zelf reageert op andere onderwerpen, je gaat in de richting van de tijd, van mening en wanneer we proberen een beetje tegen de stroom in te gaan, nemen we een volley van groen hout, gelukkig weten we dat Didier weet hoe ze gelovigen in hun plaats kunnen zetten

als ik spreek van woorden in de lucht, gebruikt het geen bombastische of berekende woorden, bijvoorbeeld van de grelinette
wie doet het werk voor jou? regenwormen die verticale galerijen graven zoals de tanden van een grelinette, dus waarom een ​​grelinette gebruiken?
het idee om de grond niet te bewerken is verstreken en je hebt het woord grelinette geplaatst en het is een slogan, een woord dat in het oor van de luisteraar klinkt, wat sleutelwoorden worden genoemd, eenvoudige maar goed gekozen woorden

Didier gebruikt in een van de bovenstaande antwoorden het woord sulfaat, een te technische term, iedereen kent Bordeaux-mengsel, en als we het over Bordeaux-mengsel hebben, kunnen we het hebben over smurftomaten

u die journalist bent of bent geworden, u weet heel goed dat u voor popularisatie- of promotieprogramma's op de hoogte moet zijn van de tijd, er is een seizoen voor tuinboeken, een voor strandromans, dit het is de tijdgeest, niemand wil iets horen over zuurkool in de zomer, als we het nu over tuinieren hebben, denken mensen aan grelinette, moestuin, zelfs permacultuur is beperkt, biodiversiteit, ecologie, biologische producten , voedselautonomie (de YouTuber was er voor) opsluiting heeft geleid tot een nieuw woord en voedselautonomie is er een van, de terugkeer naar het land, de explosie van onroerend goed op het platteland, het cultiveren van een moestuin a " waar "niet alleen een balkon, hoewel we ook moeten denken aan degenen die de stad niet kunnen verlaten
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 24/07/20, 12:45

Did67 schreef:Maar dan op de set, en ik ben hierover verbonden met de regisseur van Tana, mijn authenticiteit is mijn beste argument. Ze moedigt me daarom aan in deze richting ...

Zoals jou !

zoals ik net zei, je authenticiteit is een grote troef,
als ik over trefwoorden spreek, betekent dat niet dat je je authenticiteit moet ontkennen in:

wie doet het werk voor jou? regenwormen die verticale galerijen graven zoals de tanden van een grelinette, dus waarom een ​​grelinette gebruiken?

Ik denk dat je dat zou kunnen zeggen, dat het overeenkomt met de boodschap die je wilt overbrengen, zelfs als je in de verleiding zou komen om veel meer te zeggen en veel meer te detailleren, plaats je grelinette

Colignon, met de dame en haar dode land, plaatste de moestuin,

de youtubeuse heeft autonomie in groenten geplaatst

zo noem ik de sleutelwoorden
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Obamot » 24/07/20, 13:15

Dat ben ik "die geen controverse zijn aangegaan“, Ik heb 3 regels gepost, zeg je het, maar plakt 2 sandwiches van bijna 1 woorden : Lol:
Pas op: een promo van 1 woorden ... en alle luisteraars van France Inter gingen op RMC - FM 000 : Cheesy:

Did67 schreef:Moindreffor heeft gelijk over het feit dat ik die dag op deze show ben, omdat de communicatiemanager van Tana mij heeft geplaatst. En ze wordt ervoor betaald door Tana. Het doel, laten we er niet omheen draaien, het is "marketing".

Ik accepteer dit om verschillende redenen:

a) aangezien ik op YouTube ben en weet hoe dit bedrijf werkt, hoe het zijn astronomische winsten in belastingparadijzen verstopt, accepteer ik de media die Tana heeft gevonden.

Het argument tegen mijn aanvankelijke terughoudendheid is iemand die het mij met "mp" heeft gegeven: als ik wil dat zoveel mogelijk mensen "profiteren" van de zaden die ik zaai, dan zal ik in korte tijd Ik moet dit doornemen: Youtube, conventioneel uitgegeven boek, promoties, "mediacircus", ik speel mee!

b) Tana investeerde in de uitgave van het boek - ik had een "krediet" (vooraf betaald, met het verworven bedrag als het boek niet wordt verkocht). In vorm komen kost geld. 5 of 9 exemplaren afdrukken voordat ze worden verkocht, is een investering.

Er is dus een vorm van dankbaarheid van mijn kant aan deze kleine verkondiger voor zijn durf. En om mij te vergezellen in mijn verlangen om mijn visie op tuinieren bekend te maken ...

Maar dan op de set, en ik ben hierover verbonden met de regisseur van Tana, mijn authenticiteit is mijn beste argument. Ze moedigt me daarom aan in deze richting ...

Zoals jou !


QED
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 24/07/20, 14:51

Obamot schreef: Ik heb 3 regels geplaatst,
ja slechts 3 regels : Mrgreen:

Obamot schreef:Dit onderwerp fascineert mij!
Theoretisch zijn er goede ideeën, Adrien. Maar ik heb je kanaal bekeken en je hebt een natuurlijk gemak dat niet aan iedereen wordt gegeven.
Praktisch is dat moeilijk ”terwijl je jezelf blijft”. U stelt een vorm van opnieuw leren voor ... die beschikbaar zou worden gesteld op het moment "T" van de radio / tv-show ...!
Ik denk dat als je het onderwerp goed onder de knie hebt, je niet te veel moet voorbereiden, ik bedoel "zo'n concrete voorbereiding".
We kunnen net zo gemakkelijk crashen. Er is een telescoop van verschillende soorten 'herinneringen'.

Waarom, want als reflex doen we in dit soort situaties altijd eerst een beroep op ons geheugengeheugen, op radio / tv, wat het gevoel van 'vrije meningsuiting' geeft. Als het erg / te voorbereid is, vraagt ​​het om een ​​ander type geheugen, en het telescopeert in de uitdrukking van ideeën, net wanneer we naar buiten moeten komen, en het kan worden gevoeld en gehoord in de antenne. Dit doen met behoud van spontaniteit is het grootste obstakel. Omdat het bij dit type programma een kwestie is van het doorgeven van een leer. Daarom overheerst het geheugengeheugen. Dit is wat het moeilijk maakt als je je voorbereidt (en ik zeg niet dat het onmogelijk is ... maar dan moet de voorbereiding erg kort zijn, zoals: "snelle supervisie" om altijd bepaalde dingen te hebben. beschikbaar in gedachten, niet meer ...)

Aan de andere kant zou uw idee uitstekend zijn door "een methode" te vinden om dit geheugengeheugen te stimuleren tijdens de voorbereiding zoals u het zich voorstelt, en zodat het daarna via dit geheugen beschikbaar is. Het is iets om je voor te stellen, om deze te “disciplineren”. Het doet me denken aan het werk van de grote pedagoog Jean Piaget over constructivistische epistemologie, hij probeerde bepaalde radertjes in gedachte en expressie te begrijpen.

Als dat enkele ideeën in deze richting kan geven - ik herinner me dat het doel van de oefening is om 'op je gemak te blijven', hier is hoe Jean Piaget 'de leerfase' opvatte (er zijn ongetwijfeld hier enkele sleutels ã overweeg het geheugen te stimuleren)
68FC4832-A985-4147-96B7-BFD5B333F3C5.jpeg
68FC4832-A985-4147-96B7-BFD5B333F3C5.jpeg (277.2 Kio) Consulté 1459 fois



Obamot schreef:Jouw punt "C" is wat ik je vertelde in mijn voorlaatste post:

Obamot schreef:
Met ervaring kan de geïnterviewde ook de tekortkomingen van de interviewer invullen, hetzij door (vriendelijk) zijn vraag te corrigeren, hetzij door het kort te houden om het weggelaten thema op te volgen (sommige politici zijn bedreven in dit spel ...)


Je mond water geven en stoppen is ook niet slecht.

Ik twijfel er niet aan dat Adrien deze systematische aanpak heeft geïdentificeerd. Maar dat is wat uw geheugen (s) telescoop maakt.

Ik raad je ten zeerste aan om (op de een of andere manier) in de richting van je punt "C" te gaan, het stelt je in staat om je op je gemak te stellen, door de hand opnieuw te nemen en door te gaan op je kennisveld "Zonder al te veel moeite". Het is geweldig.

Wanneer er botsingen zijn, is het wanneer we ons te veel voorbereiden, het is typisch, dat je het risico loopt (gelet op wat je beschrijft in de punten 1 en 2) om jezelf toch in de situatie van je antwoord toen de journalist je vroeg naar:
- "een onderwerp waarover u van gedachten zou moeten veranderen"

Je antwoordde niet echt, ook al had je niets voor te bereiden en alles in gedachten! En toch heb je op een uitstekende manier kunnen terugveren.

Je zegt hem tit for tat: “dat je de hele tijd van gedachten verandert" :!: : Lol:
Dit is het "geheugengeheugen" dat heeft gesproken, er kan niets aan worden gedaan (en dat is wat mensen leuk vinden aan de radio wanneer de gasten antwoorden: spontaniteit). Bovendien is het een van de taken van goede journalisten om mensen in een conditie te brengen zodat ze een beroep doen op hun geheugen! Anders plaatsen we ons snel in de situatie van iemand 'die niet weet wat te zeggen'.
Het beste is om niets te doen en aan de slag te gaan. Door te handelen volgens uw “C-punt” geeft het u de ideale duikplank om mee te beginnen.

Klinkt als een geweldige methode voor mij!

Anders zit je volgens een van de diagrammen van Piaget in "accommodatie", Het remt, het dwingt je om te roeien, je lijdt om uit te leggen, omdat je heen en weer moet gaan tussen je geheugen en wat je in je geheugen stopt tijdens je" voorbereiding "(het is allemaal een gymnastiek mentaal) ... in jou ”het herhalen van verschillende denkpatronen zoals mantra's”... om het daarna te proberen te openen (als de informatie al“ beschikbaar ”is in het geheugen). Ik denk dat Adrien gelijk heeft, in die zin dat het uiteindelijk 'binnenkomt' en het geheugen er een beroep op kan doen, en als dat gerust kan stellen, is het goed, zonder te vergeten dat het uiteindelijk het geheugengeheugen zal zijn dat zal overnemen! (Dus ik zou niet gaan "ploegen" : Mrgreen: relax, Max, ik kom meteen ter zake: je weet wat je weet ...)

Zoals Jean Gabin in zijn lied zei: “Hoe meer gezocht, hoe minder geweten" :)
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Choucoune
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 04/06/07, 14:38
Plaats: sarthe
x 12

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Choucoune » 24/07/20, 15:59

Hallo, ik denk dat alles wat er vandaag op de media gebeurt (tv, radio, youtube, netwerken, ect ..) gebaseerd is op het rollenspel, het is zowel voor de animators als voor de sprekers, elk moet flirten met verduistering, daarom lijkt het mij moeilijk authentiek te blijven.
Hier weten we wie Didier is
Aan de andere kant, en ik denk dat je moet proberen jezelf in de plaats te stellen van de luisteraar of de kijker die je voor de eerste keer hoort (doelwit) en op zoek moet gaan naar schokkende zinnen die zijn nieuwsgierigheid zullen kantelen en wekken, zoals (ik citeer Didier in een van deze berichten hier) "geven we de bossen water?".
Ik vind dat je erg goed bent in dit soort oefeningen, het bewijs dat ik hier ben !!!

Als het eerste doel is om een ​​boek te verkopen, moet je je richten op de grote boekhandelaar op de 1, net als Pierre Rabhi of anderen, openbare bobo met koopkracht (zoals warme broodjes !!!), maar waarvoor eindresultaat op het gewenste doel?
Als het primaire doel is om zoveel mogelijk mensen bewust te maken dat er een andere manier is om naar de moestuin te kijken (productief, gezond, lekker, respectvol voor de levenden), dan zijn YouTube en sociale netwerken naar mijn mening de beste ondersteuning.
Ik mis misschien het punt, maar ik ben ervan overtuigd dat wat de media aantrekt in uw benadering het woord "Lui" is, terwijl ik het eerder is wat me afschrikt, gelukkig voor mij ben ik dat niet niet dom op een apriori gebleven, maar hoeveel hebben daarvoor gezapt?

Het is gewoon een gevoel, een mening, zeker geen oordeel : Wink:
0 x
Je bent zo blij want vandaag heb je mijn vrienden gevonden .....
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Moindreffor » 24/07/20, 16:40

choucoune schrijft: Ik mis misschien het punt, maar ik ben ervan overtuigd dat wat de media aantrekt in uw benadering het woord "Lui" is, terwijl ik het eerder is wat me afschrikt, gelukkig voor mij ben ik dat niet niet dom op een apriori gebleven, maar hoeveel hebben daarvoor gezapt?
Het is gewoon een gevoel, een mening, zeker geen oordeel : Wink:

en ik, het is de luie kant die me aantrok, zoals wat, het kost en er is voor elk wat wils
nadat ik het met u eens was, hoeveel mensen trok het woord lui aan in vergelijking met degenen die het verwierp? het is de keuze van een formule
Zoals we kunnen zien, is het boek van Didier een succes in de sector van de groenteboekhandel, dus de keuze voor lui was vrij goed
en het is waar dat Didier redelijk goed is, in de formules
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Choucoune
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 04/06/07, 14:38
Plaats: sarthe
x 12

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Choucoune » 24/07/20, 18:36

Ja, zoals wat we dingen anders kunnen voelen en het over de inhoud eens kunnen zijn. Maar je hebt "helaas" een punt gemeen met Did (gezondheid) die ook moest spelen, het wordt gevoeld in je interventies, er zijn verslaafd atomen !! : Wink:
0 x
Je bent zo blij want vandaag heb je mijn vrienden gevonden .....
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 24/07/20, 18:41

choucoune schrijft:
Ik citeer Didier in een van deze berichten hier) "geven we de bossen water?".



Ah ja, ik wist het absoluut niet meer!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 24/07/20, 18:48

choucoune schrijft:
Als het eerste doel is om een ​​boek te verkopen, moet je je richten op de grote boekhandelaar op de 1, net als Pierre Rabhi of anderen, openbare bobo met koopkracht (zoals warme broodjes !!!), maar waarvoor eindresultaat op het gewenste doel?
Als het primaire doel is om zoveel mogelijk mensen bewust te maken dat er een andere manier is om naar de moestuin te kijken (productief, gezond, lekker, respectvol voor de levenden), dan zijn YouTube en sociale netwerken naar mijn mening de beste ondersteuning.
Ik mis misschien het punt, maar ik ben ervan overtuigd dat wat de media aantrekt in uw benadering het woord "Lui" is, terwijl ik het eerder is wat me afschrikt, gelukkig voor mij ben ik dat niet niet dom op een apriori gebleven, maar hoeveel hebben daarvoor gezapt?



Beide ! De ene is naar mijn mening het middel om bij de andere te komen.

Zelfs als ik met mijn pensioen van € 1 niet op auteursrechten spuug (ik klaag niet !!!!), zou ik graag honderdduizenden boeken willen verkopen, zodat tienduizenden honderdduizenden tuinders ontdekken een andere manier om naar dingen te kijken. En beslis als volwassenen.

Voor mij is het een ander kanaal dan YouTube, waar ik ervoor koos niets aan te raken om niet een systeem te onderschrijven dat in de lucht van vrijheid gerichte advertenties verkoopt - en kruimels geeft aan de 'producenten', die dat wel zijn een hectische race voeren voor ratings om de kost te verdienen, in weerwil van een minimum aan intellectuele eerlijkheid. Dus hier bied ik mijn ideeën aan.

De confs, het is nog iets anders: in het algemeen bevindt het zich als ondersteuning van lokale initiatieven, groepen mensen, verenigingen, MJC, enz ... [Het blijft tussen ons: ik weigerde om voor conferenties worden "gepromoot" door een comm box; toch zou ik waarschijnlijk 5 of 10 keer meer hebben "gewonnen" - maar ik had mezelf ook vol moeten proppen met het einde van de sociale maaltijden in Hiltons !!!]
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Le Potager du Sloth: het boek




par Did67 » 24/07/20, 18:49

choucoune schrijft:
Het is gewoon een gevoel, een mening, zeker geen oordeel : Wink:


Bedankt voor deze gevoelens [het heeft niets te maken met commentaren op Youtube zoals "helm met punt" of "je moet je haar afknippen", waardoor ik de neiging heb om los te laten].
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 485 gasten