Regenwormen ... het is hoe?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par Adrien (voormalig nico239) » 08/06/17, 22:23

Did67 schreef:Ja, ja Het was helemaal niet in tegenspraak. Maar om een ​​punt toe te voegen, een slip die vaak komt ...

Nergens vormt de natuur, of het nu een savanne is, een bos, een gemengd systeem (agroforestry bijvoorbeeld) terpen, spiralen, begraaf organische lucht in de lucht (maar de wortels blijven!) ... Dus ja, 100 % eens.

Ik wilde gewoon zeggen "pas op voor de verleiding" die tegenwoordig heel gebruikelijk is, om de bosbodem als de beste te beschouwen! [je vindt video's op internet van mensen die loopgraven in hun tuin graven en vervolgens in het bos naar grond zoeken om ze in te vullen !!!]


In dit geval volg ik je helemaal ...

En ... zo ben ik niet ...

Geen droom van Paradise Lost of Garden of Eden, geen verborgen demiurg in mijn geval :D

Het doet ook niet de moeite om "op alles te schieten wat beweegt" : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: (Ik hoop dat je deze opmerking met alle humor zult nemen, ik geef er de voorkeur aan zwaar te specificeren omdat het schrijven zo slecht is in intonaties ... : Wink: )

Did67 schreef:mensen die loopgraven in hun tuin graven, en vervolgens op zoek gaan naar grond in het bos (wat ook illegaal is) om ze te vullen !!!]


Je maakt me aan het lachen als je dat zegt omdat mijn vrouw deze verleiding in ons bos had (het lijkt me zelfs dat als het bij ons is, we toch niet het recht hebben ... maar wat dan ook) en dan is ze is opgetogen.

Het deed me denken aan de finale van Indiana Jones en de Last Crusade met deze Grail die hij met zijn vingertoppen aanraakt en koste wat het kost zijn risico wil grijpen: laat hem waar hij is Indi, laat hem waar hij is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par Did67 » 09/06/17, 08:42

nico239 schreef:
Het doet ook niet de moeite om "op alles te schieten wat beweegt" : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: (Ik hoop dat je deze opmerking met alle humor zult nemen, ik geef er de voorkeur aan zwaar te specificeren omdat het schrijven zo slecht is in intonaties ... : Wink: )


Je maakt me aan het lachen als je dat zegt omdat mijn vrouw deze verleiding in ons bos had (het lijkt me zelfs dat als het bij ons is, we toch niet het recht hebben ... maar wat dan ook) en dan is ze is opgetogen.



1) Ja, je hebt gelijk. Soms neemt mijn passie me weg ... En dit inspireert me dat. En het is eindeloos ...

2) Ik ga uit van het principe dat de threads door veel mensen worden gelezen ... En ik realiseer me achteraf dat er in het algemeen iemand is die iets ontdekt ... Jij leest zelf mijn reacties op anderen ...

In mijn hoofd ben ik zeer zelden in het scheldwoord. Ik zit meer in het "delirium" dat genereert wat een gesprekspartner schrijft ...

3) Je ziet dat de verleiding groot is. Het is op dit moment eigenlijk een "rage".

Ik denk dat het verboden is, zelfs in openbaar bos (dat "behoort" tot een gemeente of tot de staat). Maar er is een brede tolerantie voor het plukken, het verzamelen van dood hout, enz ... Sommige zijn wettelijk erkende "gebruiksrechten". Neem het land niet in, voor zover ik weet. Dat gezegd hebbende, als bepaalde degradaties van het publieke domein mij choqueren, niet deze. Ik informeer gewoon. Voor veel mensen, als het openbaar is, is het voor iedereen en kunnen we ... Bossen zijn voor iedereen, we gooien in wat we willen en nemen wat we willen. wij willen !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par Grelinette » 13/05/18, 15:56

Hallo,
Ik activeer dit onderwerp opnieuw om je te vertellen over een grappig fenomeen!

Ik laat mijn paardachtigen af ​​en toe op een veld, en noodzakelijkerwijs laten ze daar wat uitwerpselen achter.
Wanneer ik deze uitwerpselen verwijder, die in een paar dagen vast zijn geworden, merk ik dat er hieronder gaten zijn met een diameter van ongeveer 1 cm: dit zijn de grote regenwormen, de beroemde anecic, die uit de diepte van de grond omhoog gaan (tot 6 m diep) om zich te voeden met de uitwerpselen en het resultaat van hun spijsvertering af te wijzen.
Ik vind ook kleine terpen van 5 tot 10 cm hoog op plaatsen die bestaan ​​uit een draai van verteerde aarde.

Het is al interessant om op te merken dat de anecische wormen de plaats detecteren waar een mest op de grond boven hen is geplaatst en daar direct naartoe gaat om zich daar te voeden.
Aardwormen (01) .jpg
Earthworms (01) .jpg (122.23 KiB) 4040 keer geraadpleegd

merk ook op dat de zaden ingeslikt en niet verteerd ontkiemen en direct op de mest groeien!
Aardwormen (02) .jpg
Earthworms (02) .jpg (147.4 KiB) 4040 keer geraadpleegd



Deze wormen zijn vrij groot, hebben een diameter van 1 cm en sommige zijn slechts 1 m lang!
Aardwormen (04) .jpg
Earthworms (04) .jpg (159.75 KiB) 4040 keer geraadpleegd

Aardwormen (05) .jpg
Earthworms (05) .jpg (121.45 KiB) 4040 keer geraadpleegd


Toen ik begon met het verwijderen van een stapel uitwerpselen uit de grond, zat er een grote achterblijvende worm onder die niet in het gat kon passen omdat het doorweekt was met uitwerpselen!
Ik liet hem zijn mest 10 minuten afleggen, en toen keerde hij beetje bij beetje terug naar zijn gat ... en kon ik doorgaan met schoonmaken.
Aardwormen (03) .jpg
Earthworms (03) .jpg (178.94 KiB) 4040 keer geraadpleegd

Aardwormen (06) .jpg
Earthworms (06) .jpg (213.49 KiB) 4040 keer geraadpleegd
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Regenwormen het komt ... hoe?




par Did67 » 13/05/18, 17:27

Ja, het is een anecic die er in het zuiden is. Ongeveer onder Valencia. Bij ons, in het noorden, hebben ze gedecimeerd door de laatste ijstijden, en ze hebben deze verloren ruimte nooit teruggevonden. Dit laat zien dat ze horizontaal weinig bewegen. Een vraag die was aangeraakt in de discussie over de Lazy Vegetable Garden ...

Het komt ongetwijfeld vaker voor bij het paard, dat cellulose slecht "verteert" en wiens mest nog steeds rijk is en "kruiden" niet verteerd, maar verzacht, zodat de anecic zich zonder moeite in zijn galerijen kan slepen.

Let op: dit is een uitstekende "anti-overstromings" -methode!

Onder de koeienmest zijn het vooral de epigés ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten