Pedaal landbouwmachines

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Crabine7
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 06/06/13, 14:54

Pedaal landbouwmachines




par Crabine7 » 23/11/14, 20:50

Goedenavond, ik zag net (op Facebook) een "culticycle" die me bij deze link bracht http://farmhack.net/tools/culticycle
Het vaartuig lijkt broos na verloop van tijd, hoe zit het met dit soort dingen?
Net als een fabriek in Frankrijk? (Link aub).
Ik ben zeer geïnteresseerd voor Burkina Faso, om een ​​uitlaatklep voor onze smeden (gewenste vliegtuigen), en een versoepeling van de boer die voorwaarden aan te bieden.
dank u
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 23/11/14, 21:11

Ik ben er niet van overtuigd dat het pedaal voortstuwing is de beste manier om dit ding te bewegen: het is vaak niet rendabel om achteruit te extrapoleren, een motorvoertuig aan een hand bedienbaar.
Bovendien onnodig verhoogt de complexiteit en de productiekosten ten opzichte van een trekkracht (of stuwkracht) direct.
Ik zou gaan voor het ontwerp van een reeks eenvoudige gereedschappen die goed geschikt zijn voor een specifieke taak, in plaats van een "universele" gereedschapshouder.
Vooral de “Wheel hoes” zijn interessant.

Vanuit een anatomisch-mechanisch oogpunt, de beste manier om zendvermogen een ploegen machine via een mens is het ankerpunt aan de bovenkant van de poten en trek achteren.
Het is duidelijk dat een brede riem gepositioneerd net onder de taille en armen * onmogelijk ingrijpen alleen als leidraad.
Als de beschikbare arbeid geen zeldzame factor is, kunnen we eenvoudig meerdere individuen met een apparaat koppelen, die niet minder krachtig zijn, maar meer plezier: het is niet verboden om in koor te zingen! :D

ook aan permacultuur (zie bijv.: Peter as) Welke maakt het mogelijk om een ​​aanpak met weinig hulpmiddelen te overwegen en is zeer geschikt voor deze omgevingen ...

* Zorg ervoor om te voorkomen dat overbelasting van de rug!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Crabine7
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 06/06/13, 14:54

Pedaal agrarische tractie




par Crabine7 » 23/11/14, 21:26

Ik ga gewoon de video te zien Wheel schoffels, het is goed voor de tuin, maar niet voor de landbouw ...

Ik betoog is het interessant om een ​​pedaal machine te rijden, omdat het veel minder inspanning dan worden ingezet vereist, ik bedoel grote gebieden zoals de Afrikaanse velden!

Bovendien is het voordelig omdat de meeste niet de middelen om zich uit te rusten met een onderhoudsmotor voertuig ... +

Dus ik verwacht dat andere antwoorden met modellen en websites over het onderwerp.
dank u
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 23/11/14, 21:44

We zijn het eens over de kwestie van het belang van de alternatieve motor (wat ik niet zinspelen).
Is uw overtuiging dat het trappen is minder pijnlijk dan de directe spanning en deel ik niet ... de weerstand van de wielen aan de vooruitgang verbruikt al een groot deel van de low power (omdat we buiten de sfeer effectiviteit van het wiel: de plattegrond, en hard) ...

Als bij toeval u een van deze tools te bouwen, ik denk dat u de moeite waard zijn, bij zijn inauguratie, warme felicitaties van ambtenaren van Ouagadougou (voordat ze vertrekken naar hun kantoren met airconditioning), maar dat ze zullen snel verlaten door die hij moest om hulp te bieden ...

Deze machine is opgebouwd uit afval westerse, niet die van de Afrikaanse ...

Als je de video's, sorteren Wheel schoffels verkennen, zult u zien dat er derivaten versnelling geschikt voor grotere gebieden.
Bovendien belet niets voor te stellen grotere apparaten, van een base Wheel schoffel ...

De machine die het minste stroom verbruikt, is de niet-machine => permacultuur ...
Dernière édition par Ahmed de 23 / 11 / 14, 22: 19, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/11/14, 21:57

Ahmed schreef:Als de beschikbare arbeid geen zeldzame factor is, kunnen we eenvoudig meerdere individuen met een apparaat koppelen, die niet minder krachtig zijn, maar meer plezier: het is niet verboden om in koor te zingen! :D


Om de prestaties te verbeteren, kunnen we toevoegen:
- Een man die de trommel met een grote geschiedenis van het zijn in het ritme op het voertuig beats.
- Een tweede type op de bagagedrager (toe te voegen) met een garde om de motivatie van de man die pedaal te activeren ....
.... Hoe? Ha ???? De slavernij is afgeschaft? Alles gaat kampen! .... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 23/11/14, 22:15

Het is waar dat de motivatie van het pedaal de hotspot is, vooral als het wordt omringd door een menigte lachende toeschouwers! ... :P

Voor de slavernij stel ik je gerust: het bestaat nog steeds, maar in over het algemeen indirecte vormen, op zijn minst genoeg om toegelaten te worden ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 24/11/14, 09:51

Ahmed schreef:Het is waar dat de motivatie van het pedaal de hotspot is, vooral als het wordt omringd door een menigte lachende toeschouwers! ... :P
Waarom niet een koe te pakken?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 24/11/14, 12:17

Hoe om te veronderstellen dat een koe geïnteresseerd zijn in een cultuur die niet aangaat zou zijn?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 24/11/14, 14:33

Ahmed schreef:Hoe om te veronderstellen dat een koe geïnteresseerd zijn in een cultuur die niet aangaat zou zijn?
Ik veronderstel dat je niet zou hem zijn mening te vragen ... Maar het is mogelijk dat het niet trappen zouden accepteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/11/14, 18:53

Cuicui schreef:
Ahmed schreef:Het is waar dat de motivatie van het pedaal de hotspot is, vooral als het wordt omringd door een menigte lachende toeschouwers! ... :P
Waarom niet een koe te pakken?


Ik weet dat sommige oude boer in Frankrijk, die koeien als trekdier gebruikt ... volgens hun verklaring was makkelijker dan rundvlees

ze zijn al lang met pensioen ... zou het erg ingewikkeld om de kennis die er was voor het goede gebruik van dieren die geleidelijk gedurende het millennium heeft ontwikkeld werd verloren in een jaar geleden te vinden namen we de trekker plaats

Ik weet niet bogen op de verdiensten van trekdieren: de energetica prestaties van een goede trekker is beter dan een dier: de trekker die consome wanneer het dient, moet het dier elke dag eten zelfs wanneer niet in gebruik

de truc is pedaal het begin van de post maakt me aan het lachen!

als we willen om te ploegen met alleen zijn eigen menselijke kracht, het is belachelijk om te trappen op een truc die een ploeg trekt: het is beter om een ​​simpele spade gebruiken! en kan beker met minder energie dan labourrer
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten