Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Moindreffor » 15/10/20, 17:06

izentrop schreef:Om planten in een plantenbak te mycorrhiseren, is de gemakkelijkste manier om een ​​beetje tuingrond met de aarde te mengen, wat niet noodzakelijk zo is.
de mychorises is voornamelijk om voedingsstoffen en water enkele meters van de voeten van de plant te krijgen, daarom nutteloos in een plantenbak
Moindreffor schreef:een gat onderaan de tuin, het is gratis ...
Let op, risico op vervuiling als het composteren op anaërobe manier gebeurt. Beter composteren binnen de normen het was gewoon een grapje tussen de prijs van toiletten op het ISS en die ervoor, om grappen te maken dat het mogelijk is om overal te boeren
Moindreffor schreef:waarom laten boeren hun machines rijden door een gps, in plaats van ze zelf te besturen? omdat we in een race voor comfort zijn
: Roll: Het wordt voornamelijk gebruikt om de precisie van het werk te verbeteren, input en arbeid te besparen en in feite concurrerend te blijven in het licht van de globalisering.
Dit maakt deel uit van de robotevoluties die het Westen nodig heeft als we het vicieuze en onhoudbare systeem van verplaatsingen willen keren.

dus dat is de theorie van de verkopers en de bouwers, ik geef je de boerenversie, die van het land, aan de voet van het veld
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par sicetaitsimple » 15/10/20, 21:19

Moindreffor schreef:
izentrop schreef:Het wordt voornamelijk gebruikt om de precisie van het werk te verbeteren, input en arbeid te besparen en in feite concurrerend te blijven in het licht van de globalisering.
Dit maakt deel uit van de robotevoluties die het Westen nodig heeft als we het vicieuze en onhoudbare systeem van verplaatsingen willen keren.

dus dat is de theorie van de verkopers en de bouwers, ik geef je de boerenversie, die van het land, aan de voet van het veld


Ik denk dat je het mis hebt...Ik weet dat je erg selectief bent op Youtube kanalen, maar ken je dat van "Thierry, de boer van vandaag".
https://www.youtube.com/channel/UCKpXbg ... NLx4w1EYKw
Hij is een man niet ver van je huis (Dpt Nord geloof ik), die groenten en ontbijtgranen maakt, al dan niet biologisch, afhankelijk van zijn percelen. Het heeft ook een extra activiteit van het "bewaken" van paarden van individuen.
Persoonlijk heb ik veel geleerd door zijn video's te bekijken, waarin hij dagelijks zijn successen, mislukkingen, beproevingen en technieken deelt.
Het lijdt geen twijfel dat GPS voor het besturen van tractoren echt een stap vooruit is.
Natuurlijk kunnen we niet zonder...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Forhorse » 15/10/20, 21:45

Ik bevestig dat de GPS aanzienlijke winsten oplevert door herstel (afval) gebreken (opbrengstverlies) aan zaden, meststoffen, fytobehandelingen te voorkomen... Het is menselijkerwijs onmogelijk om 8-10 uur per dag gefocust te blijven om precies op 5 cm te blijven tijdens het rijden op open veld. Bij "handmatig" rijden stapelt de fout zich zeer snel op over de passages en voor activiteiten zoals zaaien, die vervolgens alle andere activiteiten van het jaar bepalen (vorige behandeling), is precisie essentieel. Niet voor niets investeren sommige boeren in automatische geleiding, vooral door dit werk, en sommige gaan zelfs zo ver dat ze een extra abonnement betalen dat een hoger niveau van precisie ontgrendelt, alleen voor de zaaitijd... het is geen extra comfort, in gebruik het verandert absoluut niets, het is gewoon dat 5cm beter over honderden passages van een zaaimachine, het maakt uiteindelijk hectares en de uiteindelijke winst betaalt grotendeels de prijs van het abonnement (eindelijk de jaren niet te rot...)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par izentrop » 16/10/20, 00:13

Ja, niet alleen comfort, er zijn zelfs gratis versies https://www.lafranceagricole.fr/tracteu ... 41611.html
Het gebruik van een landbouw-gps heeft een aantal voordelen om de opbrengst van de percelen te verbeteren en de moeilijkheid van het werk te verminderen, omdat het met name mogelijk is om:
  • beperk overlappingen en hiaten door het pad op het perceel te optimaliseren
  • blijven werken ondanks slecht of geen zicht (stof, mist, nacht, enz.)
  • optimaliseer het zaaien en verspreiden van meststoffen en behandelingen
  • vermijd moeilijke manoeuvres aan het einde van de rij zoveel mogelijk door ze te automatiseren
  • controleer nauwkeurig het uitgevoerde werk
  • vermijd saaie en repetitieve taken om u te concentreren op de productiviteit van de percelen
https://wikiagri.fr/articles/gps-agrico ... isir/19488
Moindreffor schreef:izentrop schreef:
Om planten in een plantenbak te mycorrhiseren, is de gemakkelijkste manier om een ​​beetje tuingrond met de aarde te mengen, wat niet noodzakelijk zo is.
de mychorises is voornamelijk om voedingsstoffen en water enkele meters van de voeten van de plant te krijgen, daarom nutteloos in een plantenbak
Het is ook voordelig voor potplanten
De belangrijkste voordelen van mycorrhiza zijn:
  • Betere opname van voedingsstoffen (o.a. fosfor, koper, zink en mangaan)
  • Verhoogde weerstand tegen transplantatiestress, gebreken, wortelrot en droogte
  • Optimaal herstel en groei na transplantatie
  • Verhoogde plantkracht, bloei en fruit- en groenteproductie
https://www.pthorticulture.com/fr/zone- ... orhiziens/
Er worden tal van commerciële oplossingen voorgesteld voor "stadstuinders", ik kan het mis hebben maar je kunt het zonder doen door te enten met een beetje levende grond, in de stad is het vaak minder eenvoudig.
Het is daarom interessant om mycorrhiza aan planten te geven:
  • in gedegradeerde omgevingen: stadstuinen (waar de bodem vaak weinig of geen humus bevat), bodems die arm zijn of verstoord door menselijke activiteit,
  • in het kader van een kweek in pot of bak (de grond, meestal gesteriliseerd, bevat geen schimmels),
  • in het geval van planten of verplanten in de tuin, vooral als dit in potgrond gebeurt,
  • voor reeds geplaatste planten die groeiachterstand vertonen, of voor oude bomen of struiken die een "boost" nodig hebben,
  • en ook voor professionals: in grondloze teelt, in kascultuur in gecontroleerde grond (gesteriliseerd), voor bomen en struiken in containers...
https://www.gerbeaud.com/jardin/jardina ... ,1333.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Paul72 » 16/10/20, 13:54

Bovendien worden de mycorrhiza's ook in een inert substraat (steenwol of geëxpandeerde klei) gebracht om de opname van voedingsstoffen en de weerstand van planten te verbeteren. Ik weet zeker dat kasttelers hiervan op de hoogte zijn. : Mrgreen:
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par Moindreffor » 16/10/20, 14:45

sicetaitsimple schreef:
Moindreffor schreef:
izentrop schreef:Het wordt voornamelijk gebruikt om de precisie van het werk te verbeteren, input en arbeid te besparen en in feite concurrerend te blijven in het licht van de globalisering.
Dit maakt deel uit van de robotevoluties die het Westen nodig heeft als we het vicieuze en onhoudbare systeem van verplaatsingen willen keren.

dus dat is de theorie van de verkopers en de bouwers, ik geef je de boerenversie, die van het land, aan de voet van het veld


Ik denk dat je het mis hebt...Ik weet dat je erg selectief bent op Youtube kanalen, maar ken je dat van "Thierry, de boer van vandaag".
https://www.youtube.com/channel/UCKpXbg ... NLx4w1EYKw
Hij is een man niet ver van je huis (Dpt Nord geloof ik), die groenten en ontbijtgranen maakt, al dan niet biologisch, afhankelijk van zijn percelen. Het heeft ook een extra activiteit van het "bewaken" van paarden van individuen.
Persoonlijk heb ik veel geleerd door zijn video's te bekijken, waarin hij dagelijks zijn successen, mislukkingen, beproevingen en technieken deelt.
Het lijdt geen twijfel dat GPS voor het besturen van tractoren echt een stap vooruit is.
Natuurlijk kunnen we niet zonder...

Ik heb het met je over mijn boervriend die het als een optie voor comfort nam, hij nam niet de bochtoptie aan het einde van het veld, "20 € dat kan ik nog steeds doen" het is persoonlijke ervaring, niets meer
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par izentrop » 22/10/20, 02:04

Hoe Mycorrhization ook geldig is in een pot
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Kan de landbouw zelfvoorzienend zijn in energie?




par thibr » 16/11/20, 11:34

Festival Projectie Transitie 2020 - Debat: Intensieve landbouw, een dodelijke val?

Festival Projection Transition, editie 2020
Debat: Intensieve landbouw, een dodelijke val?

Het debat na de vertoning van de film “Au nom de la Terre” van Edouard Bergeon.

toonhoogte

Wanneer de zoektocht naar productiviteit leidt tot sociaal drama.
Het naoorlogse Amerikaanse economische model zette boeren ertoe aan steeds hogere productiviteit na te streven. De volgende generaties, die zich niet uit dit model hebben kunnen losmaken, zetten de vinger in een rampzalige versnelling die niet alleen leidde tot een achteruitgang van de kwaliteit van de producten maar ook van hun leefomstandigheden.
De koolstofarme transitie van de landbouwomgeving kan niet plaatsvinden zonder een sociale transitie. Het is daarom noodzakelijk om landbouwers te ondersteunen en vooral om hen in staat te stellen actoren te worden in deze transformatie.
Hoe kunnen we vandaag beter produceren, zodat ons land morgen nog kan worden geëxploiteerd?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 271-gasten