Het belang van grond niet-werk bevestigd door studies!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Het belang van geen grondbewerking bevestigd door studies!




par Christophe » 14/10/16, 18:37

Bah voor Izentrop, glyfosaat is eetbaar...(hij zei onlangs dat we het zonder gezondheidsrisico's kunnen drinken)...En dan? Bin er is geen probleem! : Mrgreen:
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het belang van geen grondbewerking bevestigd door studies!




par eclectron » 14/10/16, 21:41

izentrop schreef:
Voor Konrad Schreiber, van het Instituut voor Duurzame Landbouw (IAD), gaat het erom verder te gaan dan het debat tussen traditioneel en biologisch: "Duurzame gewassen veronderstellen gezonde planten: vanuit dit oogpunt staat tussen geïntegreerde, biologische, chemische en genetische controle niets vast. Fytosanitaire middelen zijn er, nitraten ook, en men moet zich laten inspireren door verschillende vormen van landbouw. » http://agriculture-de-conservation.com/ ... tique.html
Dat het niet uitsluit wat je haat aan duurzame landbouw.
Maak hem geen heilige. : Wink:


Ah oké : Wink:
ja, ik heb me hier een beetje mee laten meeslepen! : Lol:
Veldervaringen onder boeren
tonen in alle gevallen reducties in inputs:
....
- Vermindering van het gebruik van fytosanitaire producten
dankzij rijke en evenwichtige bodems, aan de
aanwezigheid van gewashulpmiddelen, minder wieden
veel voorkomend...

http://www.agroforesterie.fr/documents/ ... HD-WEB.pdf

Konrad Schreiber is een intelligente man, hij wil niemand opjagen. : Wink:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Het belang van geen grondbewerking bevestigd door studies!




par izentrop » 14/10/16, 22:59

Christophe schreef:Bah voor Izentrop, glyfosaat is eetbaar...(hij zei onlangs dat we het zonder gezondheidsrisico's kunnen drinken)...En dan? Bin er is geen probleem! : Mrgreen:
Je moet in de war zijn, ik ben geen zelfmoordkandidaat https://fr.wikipedia.org/wiki/Roundup#D ... cologiques : Wink:
Wat Shreiber of Bourguignon betreft, ze worden vooral gewaardeerd om hun kleine zinnen die het publiek aanspreken.
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Het belang van geen grondbewerking bevestigd door studies!




par eclectron » 14/10/16, 23:38

izentrop schreef:Wat Shreiber of Bourguignon betreft, ze worden vooral gewaardeerd om hun kleine zinnen die het publiek aanspreken.

en dus zeggen ze onzin of lijkt het je coherent wat ze zeggen?
wat zegt de officiële radio? : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Het belang van geen grondbewerking bevestigd door studies!




par izentrop » 15/10/16, 00:34

eclectron schreef:en dus zeggen ze onzin of lijkt het je coherent wat ze zeggen?
wat zegt de officiële radio? : Lol:
Hun discours gaat de goede kant op, maar ze kunnen niet anders dan overbieden en de boeren een schouderklopje geven.
Boeren doen wat ze kunnen en doorstaan ​​de crisis al. Iedereen weet dat we het paradigma zullen moeten veranderen, maar ondertussen moeten de methoden nog ontdekt worden en stopt de machine niet zo.

Kijk naar de reacties op de video die je hebt geplaatst.
DDO61 maanden geleden
Nou, ik ben een boer, op zoek naar advies en technieken voor overdekt zaaien (omdat ik geïnteresseerd ben) en ik kwam deze video tegen... hoe verder ik kom in de presentatie, hoe meer ik wil reageren.
De heer Schreiber geeft ons een redenering die even onweerlegbaar als absurd is. Hij verwart op gevaarlijke wijze zijn argumenten, die hij verfraait met anekdotes zoals wetenschappelijk geobserveerde feiten, hij construeert een rampscenario voor ons met een goudvis die sterft en eiken die worden ontworteld voordat tarwe wordt gezaaid. Hij stelt zich zijn spraak voor om onze gevoeligheid meer te raken dan onze rede. De inhoud van zijn toespraak is interessant, en onthult zelfs culturele technieken in het veranderingsproces, maar de vorm is manipulatief, lobbyist... jammer.
Een paar gemaakte aantekeningen:
"De hele beroepsgroep is tegen (plantenbedekking) en daar kun je je zorgen over maken": FALSE
"Het is duur om voor de gek te houden": Bedankt voor de les!
"600 pk op een boerderij (...) tot faillissement": wanneer eindigt de anekdote?
"de boom (...) geeft de grootste opbrengst ter wereld, met niets": Hij heeft ruimte nodig, water, bodem, klimaat...

Frank Kroonen11 maanden geleden
niet erg pedagogische taal, maar een beetje demagogisch, de slechte arbeiders die de aarde steriliseren tegen de organische wijzen die de mensheid gaan redden, deze bebaarde mannen van de landbouw houden niet van nuance
merk op dat zijn berekening aan het begin bijna een factor duizend fout is. In werkelijkheid komt biologisch er vaak slecht uit qua ecologische voetafdruk...

orson1972 jaar geleden
meer dan 2000 jaar geschiedenis die de mens heeft geploegd! We zouden zijn voorgelogen! bestrijding van vaste planten en ongedierte met het bestek, ze vertellen je niet de hele pallets antislakken en glyfosaat die verspreid liggen, het zijn de ritnaalden en de modderkruipers die blij zijn! het is groen het is mooi! de gewassen, aan de andere kant, hier in de Charente mevrouw het is geen jojo, we zoeken de planten... aan de andere kant, kwakgras, distels, doornappel klit, rumex friend majus enz... heb een goed leven, bedankt voor de buren dus ja hij verkoopt zijn ploeg maar koopt een supergrote zaaimachine om direct te zaaien of strip til met de zeur die goed vooruit gaat zodat het vijftien keer galoppeert of zijn tanden passeert om te proberen schoon land te hebben , doe de goede dosis herbicide. Waar is de economie uiteindelijk??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het belang van geen grondbewerking bevestigd door studies!




par Obamot » 15/10/16, 00:41

izentrop schreef:
Christophe schreef:Bah voor Izentrop, glyfosaat is eetbaar...(hij zei onlangs dat we het zonder gezondheidsrisico's kunnen drinken)...En dan? Bin er is geen probleem! : Mrgreen:
Je moet in de war zijn, ik ben geen zelfmoordkandidaat https://fr.wikipedia.org/wiki/Roundup#D ... cologiques : Wink:
Wat Shreiber of Bourguignon betreft, ze worden vooral gewaardeerd om hun kleine zinnen die het publiek aanspreken.

Valse reet, manipulator en verstokte leugenaar. Hoe is het met je?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Het belang van geen grondbewerking bevestigd door studies!




par Christophe » 15/10/16, 01:01

izentrop schreef:U moet in de war zijn, ik ben geen kandidaat voor zelfmoord (...)


En toch schreef je op 8 augustus: Health-verontreinigingspreventie / de-j-beschuldigen-of-ge-Seralini-on-the-gmo-t12057-160.html # p307757

izentrop schreef:(...) glyfosaat, minder toxisch dan zout (...)


Wat eerlijk gezegd "borderline" is als vergelijking ... aangezien zout eetbaar is (en zelfs essentieel!)

En op dezelfde pagina van de al schreef:

izentrop schreef:Of het blijkt dat no-till beter is, maar ze gebruiken roundup


Dus? Is roundup goed of slecht voor je? : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13699
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Het belang van geen grondbewerking bevestigd door studies!




par izentrop » 15/10/16, 01:36

Christophe schreef:
izentrop schreef:U moet in de war zijn, ik ben geen kandidaat voor zelfmoord (...)


En toch schreef je op 8 augustus: Health-verontreinigingspreventie / de-j-beschuldigen-of-ge-Seralini-on-the-gmo-t12057-160.html # p307757

izentrop schreef:(...) glyfosaat, minder toxisch dan zout (...)
Ik heb het niet gehad over het drinken ervan (speel het Obamot-spel niet) en heb niets uitgevonden
De mediane dodelijke dosis (LD50) of mediane dodelijke concentratie (LC50) is een kwantitatieve indicator van de toxiciteit van een stof.
Deze indicator meet de dosis stof die de dood veroorzaakt van 50% van een bepaalde dierenpopulatie (vaak muizen of ratten) onder specifieke experimentele omstandigheden.
Hier is, alleen ter informatie, de LD50 van gangbare producten (oraal getest op ratten):

vitamine C: 11 mg/kg
Bisfenol A: 3250 mg/kg4
keukenzout: 3 mg/kg
https://fr.wikipedia.org/wiki/Dose_l%C3 ... C3%A9diane
et
LD 50 oraal rat
> 5000 mg/kg (afronding) http://www.afpp.net/columa/Fichesherbic ... oundup.pdf
En voor no-till, dat is ook niet precies wat ik schreef en ook daar heb ik niets verzonnen. :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: Het belang van geen grondbewerking bevestigd door studies!




par Christophe » 15/10/16, 01:59

izentrop schreef:En voor no-till, dat is ook niet precies wat ik schreef en ook daar heb ik niets verzonnen. :)


AH goed? Heb je dat niet geschreven? Nou, de lezers zullen zichzelf niet controleren op de geciteerde link... : Cheesy:

Wat zout betreft, is het allemaal even gek en anti-wetenschappelijk om de LD50 door te schuiven (met onmiddellijke dood dus a priori) als we het hebben over een product dat op middellange of lange termijn waarschijnlijk kankerverwekkend is... Want daar hadden we het over!

Kijk dan wat het betekent:

onder specifieke experimentele omstandigheden.


Omdat onder bepaalde specifieke experimentele omstandigheden de LD50 van (bijvoorbeeld) asbest nul kan zijn! Maakt dat asbest onschadelijk?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het belang van geen grondbewerking bevestigd door studies!




par Janic » 15/10/16, 09:00

Goed gezegd Christoffel!
Het is dit soort 'detail' dat izentrop over het hoofd lijkt te zien. Dus de vraag voor deze is: hoeveel Rondup zou hij bereid zijn te nemen, in één keer of regelmatig, zoals het geval was met DDT. Deze laatste doodden inderdaad niet rechtstreeks door een dodelijke dosis, maar door accumulatie in de weefsels die zeer ernstige, zelfs dodelijke, pathologieën veroorzaakten.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 419-gasten