Voedseluitgaven per gezin wereldwijd

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/03/13, 17:43

gina schreef:we leven hoe dan ook in een consumentenwereld
overal hetzelfde
of het nu voedsel of materiaal is
het bewijs is wat was uw laatste aankoop echt nuttig?
Denk niet.

Ik eet liever goed en zorg goed voor mezelf en heb een warm dak boven mijn hoofd zonder huisvestingsproblemen dan met de nieuwste apparatuur.


:schok:

Ik weet niet zeker of ik mijn laatste aankoop online zal zetten!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 25/03/13, 18:11

Kom Alain vertel het ons :)

Zelfs als het seksuele lol is : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 25/03/13, 19:02

Hey Alain, een mooie documentaire over "chemische toevoegingen" in industriële voeding in Europa ...

Met name gefilmd in Duitsland: https://www.econologie.com/forums/post253869.html#253869
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 25/03/13, 19:42

Voor sommige landen hebben deze vergelijkingen weinig zin, aangezien een deel, soms aanzienlijk, van het voedsel zelf geproduceerd is of aan monetaire bemiddeling ontsnapt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 25/03/13, 20:00

gina schreef:we leven hoe dan ook in een consumentenwereld
overal hetzelfde
of het nu voedsel of materiaal is
het bewijs is wat was uw laatste aankoop echt nuttig?
Denk niet.

Ik eet liever goed en zorg goed voor mezelf en heb een warm dak boven mijn hoofd zonder huisvestingsproblemen dan met de nieuwste apparatuur.


Om ons probleem samen te vatten:
Beeld
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 25/03/13, 20:40

We kunnen ervoor kiezen om minder te consumeren, we kunnen onze tuin, deze kippen, deze races in de containers maken, mijn laatste vond een Sony-thuisbioscoop in goede staat! Helaas wil ik niet dat hij het aan een vriend zal moeten geven.
0 x
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3797
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1320




par pedrodelavega » 25/03/13, 20:50

500 dollar per week voor een Duitse familie.
$ 2000 per maand! Wauw!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/03/13, 06:23

Christophe schreef:Kom Alain vertel het ons :)

Zelfs als het seksuele lol is : Cheesy:



Seks is na het wandelen!
: Mrgreen:

Hier is de kleine baby, maar in blauw in plaats van rood en met iets meer uitrusting, een CFMoto Snyper SE 600 EFI:

Beeld
Beeld

Thuis is het het Terracross Z6-model, maar het lijkt erop dat het volgens onze Franse vrienden ingehouden is, de mijne rijdt 90 km / u met een brandstoftank en een kofferbak in de achterste kipper, met volle en mijn lief aan boord, het is een genoegen om de natuur te aanschouwen en ik heb in 175 dagen al 3 km afgelegd!

Het was mijn vrouw die het idee had om het te kopen om een ​​beetje het huis uit te gaan en ik durfde haar vrouwelijke autoriteit niet aan te vechten!
: Mrgreen:

Natuurlijk gaat het hier goed met de economie en ik kan het me gemakkelijk veroorloven, maar in de winter is het niet erg milieuvriendelijk omdat het olie verbruikt. :schok:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/03/13, 09:00

Het zou in feite interessant zijn om ons uit te leggen hoe de armen zichzelf voeden, om onze budgetten aan te kunnen passen.

Voor bescheiden inkomens is in België het onvermijdelijke deel van het netto-inkomen (= alle afgetrokken belastingen) besteed aan "wonen" (leninghuur, energie, water, telecom) in 20 jaar gedaald van 1/3 naar de helft. zodat het reëel beschikbaar inkomen met een kwart is gedaald.

(12/12 - 4/12) = 8/12
(12/12 - 6/12) = 6/12,

6/12 is 3/4 van 8/12.

Ondertussen is de prijs van tweedehands gebouwen op sommige plaatsen verdrievoudigd of zelfs vervijfvoudigd, terwijl het loon slechts met 85% is gestegen

Gelukkig is de "harddiscounter" verschenen en kunnen we door de verplaatsing van de textiel- en elektronica-industrie nog leven. Maar dat doet het werk niet.

Sommige besparingen zijn eenvoudig, zoals kraanwater drinken, maar er is een limiet. de prijs van groenten blijft hoog, ook bij het wisselen van leverancier.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 26/03/13, 11:14

Wat een olifantsdemonstratie!

Geen salaris, hoge kosten "van alles" ...kortom, ik heb medelijden met de jonge generaties ... waar ik nog steeds deel van uitmaak (degenen die 10 jaar ouder zijn dan ik hebben het goed gedaan ...)!

Alain G schreef:Natuurlijk gaat het hier goed met de economie en ik kan het me gemakkelijk veroorloven, maar in de winter is het niet erg milieuvriendelijk omdat het olie verbruikt. :schok:


Geen zorgen, je moet af en toe weten hoe je plezier moet hebben ... Ik heb 2 motoren (gebruikt en oud maar toch 2) ... volgend jaar zal mijn VFR 750 zijn ... 20 jaar vieren en het blijft redelijk eervol in termen van prestatie, verbruik, conditie en zelfs look!

Weinig 20-jarige auto's kunnen hetzelfde zeggen ... maar we gaan daar weg van het onderwerp ...
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten