Fokken koeien en Salers in Livradois (Auvergne)

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Koeien en veeteelt in Livradois (Auvergne)

par Janic » 27/08/19, 08:54

het leven is niets zonder dood, en vice versa. Bovendien is dit een gelegenheid om een ​​klassieker te herzien:
een grote filosofische klassieker die, afgezien van deze fraseologie, niet verklaart waarom het zelfs degenen die dit discours houden en die, ondanks dat alles, weinig maken van de dood van anderen, verdriet heeft. Hoevelen om u heen beven niet voor dit onvermijdelijke en haasten zich naar de man van de kunst om deze "definitieve oplossing" te vermijden? En we kunnen ze vertellen dat leven niets is zonder de dood, ze geven nog steeds de voorkeur aan het leven met al zijn ellende en lijden, zelfs in bejaardentehuizen! Dit soort slachthuis met langzame dood!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Koeien en veeteelt in Livradois (Auvergne)

par Moindreffor » 27/08/19, 09:05

Janic schreef:
het leven is niets zonder dood, en vice versa. Bovendien is dit een gelegenheid om een ​​klassieker te herzien:
een grote filosofische klassieker die, afgezien van deze fraseologie, niet verklaart waarom het zelfs degenen die dit discours houden en die, ondanks dat alles, weinig maken van de dood van anderen, verdriet heeft. Hoevelen om u heen beven niet voor dit onvermijdelijke en haasten zich naar de man van de kunst om deze "definitieve oplossing" te vermijden? En we kunnen ze vertellen dat leven niets is zonder de dood, ze geven nog steeds de voorkeur aan het leven met al zijn ellende en lijden, zelfs in bejaardentehuizen! Dit soort slachthuis met langzame dood!

Amen ...........
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Koeien en veeteelt in Livradois (Auvergne)

par Moindreffor » 27/08/19, 09:06

Remundo schreef:Ik vrees dat de eerste boodschap verloren zal gaan ...
Remundo schreef:om onze lucht te veranderen, en als je de mogelijkheid hebt om in de buurt van Thiers te passeren, in Saint Jean des Ollières (63) in Livradois...

Beeld

Meer details hier: http://elevage.salers.free.fr/actualite ... #Aout_2019

dus laten we teruggaan naar onze koeien
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Koeien en veeteelt in Livradois (Auvergne)

par Janic » 27/08/19, 09:50

Amen ...........
en natuurlijk weet je voor de rest niet eens wat dit woord betekent!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Koeien en veeteelt in Livradois (Auvergne)

par GuyGadebois » 27/08/19, 15:27

Janic schreef:
Amen ...........
en natuurlijk weet je voor de rest niet eens wat dit woord betekent!

Jij, aan de andere kant, staat ALTIJD aan de goede kant van het spel met je lessen in deugdzaamheid en bewuste moraal. De anderen (begrijp "die niet denken en doen zoals ik") zijn onwetende en egoïstische monsters die de wereld naar de apocalyps duwen.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Koeien en veeteelt in Livradois (Auvergne)

par Janic » 27/08/19, 16:32

Janic aangehaald :
Amen ...........
Een paar decennia van theologie, het geeft een minimum aan kennis op dit gebied
en natuurlijk weet je voor de rest niet eens wat dit woord betekent!
U daarentegen, bent altijd aan de goede kant van het handvat met uw lessen van deugdzaamheid en sentimentele moraal.
Dit is wat we daarom gemeen hebben!
De anderen (begrijp "die niet denken en doen zoals ik") zijn onwetende en egoïstische monsters die de wereld naar de apocalyps duwen.
Ze hebben me niet nodig om te zijn wat ze zijn, niet wat je denkt te weten, en ik ook niet. Maar misschien wil je dat ik een paar van je parels van dezelfde soort verzamel?
Trouwens, en daar is weer een beetje theologie nuttig voor iets, de term apocalyps betekent openbaring, geen planetaire catastrofe die mensen zelf weten te doen. Als u nu een kleine foto hebt gemaakt, maakt een ontwikkelaar geen foto, maar onthult deze alleen de afbeelding die onzichtbaar is voor de ogen van de laboratoriumassistent.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Koeien en veeteelt in Livradois (Auvergne)

par GuyGadebois » 27/08/19, 17:11

BeeldMaar je krijgt het natuurlijk wel, je "openbaring", op je sterfbed, baart je zorgen.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Koeien en veeteelt in Livradois (Auvergne)

par Janic » 27/08/19, 17:33

Maar je krijgt het natuurlijk wel, je "openbaring", op je sterfbed, baart je zorgen.
Ik maak me geen zorgen om twee cent, wetende dat ik in dit geval niet de enige zou zijn! en terwijl je zo goed tekent:

"Het is beter om je intelligentie te mobiliseren over onzin dan om je onzin te mobiliseren over intelligente dingen." (J.Rouxel
Waar sta je :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Koeien en veeteelt in Livradois (Auvergne)

par GuyGadebois » 27/08/19, 17:34

Het is niet het onderwerp.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Koeien en veeteelt in Livradois (Auvergne)

par Janic » 27/08/19, 17:44

Het is niet het onderwerp.
integendeel, neem uw verplichtingen aan!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 376-gasten