Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Biobomb » 14/09/21, 23:32

stephgouv schreef:
Al zijn planten (ongeveer 10.000) worden met de hand geënt (2 mm tang) en hij gebruikt Brigeor als PG.


Wat een baan ! Interessant Brigeor? Ik zal het moeten proberen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par alkalisch » 11/11/21, 17:05

Bonjour à tous!

Er groeien momenteel veel soorten paddenstoelen in de tuin, zoals deze:
20211111_163313.jpg
Gebruikelijke paddenstoelen

maar ook...
Aandacht vleesetende paddenstoelen
20211111_163034.jpg
Gevoelige zielen onthouden zich

het was de stinkende geur die me waarschuwde ... Ik dacht dat de kat weer in de groenten had gepoept ... maar nee ... het is een Anthurus d'Archer. oké, het is niet echt een carnivoor, het verspreidt een karakteristieke geur van aas om vliegen aan te trekken. Deze vliegen verspreiden de sporen vervolgens terwijl ze bewegen. Het is voor de reproductie ervan.

Ik wil het daar laten... maar het stinkt echt... in de winter is het prima, maar als het woekert... aarzel ik.
0 x
dat hangt er vanaf
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Did67 » 11/11/21, 19:02

Ik had (ik heb zelfs een video gemaakt). Ze duren niet lang. Vrij snel ontleden na de "bloedige" fase (in het begin is het een witte bal, die zich opent in dit soort "tentakels")

Thuis zijn ze al twee of drie jaar bijna verdwenen...

Het is waar dat de geur van lijken indrukwekkend is. Maar als je aan mimiek denkt, is het verbluffend, denk ik: het voelt als een bloederige wond EN de geur! De inventiviteit van de levenden, die springt naar de ogen en de neus! Dit alles om vliegen aan te trekken die de sporen zullen dragen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Did67 » 11/11/21, 19:03

Alkaline schrijft:Bonjour à tous!

Er groeien momenteel veel soorten paddenstoelen in de tuin, zoals deze:

.


Teken van goede gezondheid!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Doris » 11/11/21, 23:18

Alkaline schrijft:Ik wil het daar laten... maar het stinkt echt... in de winter is het prima, maar als het woekert... aarzel ik.

Ik had er veel van op een specifieke plaats, na enorme bijdragen van brf of hout, punt uit. Ik had helemaal niet het gevoel dat het invasief was. Dit jaar heb ik er nog geen gezien, maar waar het was is nu ook de "cocooning" plek voor mijn eenden, zullen er ondanks die toch scheuten zijn? Wordt vervolgd
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par alkalisch » 09/01/22, 18:49

Bonjour à tous!

Wat mij betreft, geen zaailingen voor half februari van dit jaar...vorig jaar groeiden mijn zaailingen te lang en kwamen allemaal lelijk aan bij het planten.
Daarnaast moedigen peesontsteking en het bewogen einde van het jaar 2021 me aan om het rustig aan te doen.

Dat gezegd hebbende, ik hoop dat het goed met jullie gaat!
0 x
dat hangt er vanaf
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Doris » 09/01/22, 22:30

Hallo, erg gestoord eind van het jaar / begin van het jaar, om beleefd te zijn : Mrgreen: , maar ik klamp me vast aan de levenden. Geen haast voor mij om te zaaien, maar ik speel de kaart van vroegrijpheid een beetje.
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Moindreffor » 10/01/22, 09:43

Alkaline schrijft:Bonjour à tous!

Wat mij betreft, geen zaailingen voor half februari van dit jaar...vorig jaar groeiden mijn zaailingen te lang en kwamen allemaal lelijk aan bij het planten.
Daarnaast moedigen peesontsteking en het bewogen einde van het jaar 2021 me aan om het rustig aan te doen.

Dat gezegd hebbende, ik hoop dat het goed met jullie gaat!

ja, haast je niet te veel, als ik zeg dat we erover moeten nadenken, denk ik na over wat te zaaien, waar, wanneer, hoe, maar ook om een ​​beetje te doen zoals Doris of Didier, om een ​​vroegrijpe zet te proberen, een schot laten we zeggen normaal en een beetje laat

als we naar een paar professionele video's kijken, zien we dat ze met hun kassen een eerste seizoen courgette afmaken terwijl ik de mijne alleen in de grond stop zoals zij buiten, en ze doen niet de moeite om het te laten duren, ze verscheuren, dus waarom niet haal er inspiratie uit en plant twee courgettes, want eind augustus begin september blaakt de PP van de vruchtbaarheid, nieuwe voeten zouden veel beter zijn dan oude die vechten tegen echte meeldauw
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Doris » 10/01/22, 09:58

Moindreffor schreef:dus waarom zou u er geen inspiratie uit halen en twee courgettes planten, want eind augustus begin september stijgt de PP van vruchtbaarheid, nieuwe voeten zouden veel beter zijn dan oude die vechten tegen echte meeldauw

Dat is iets wat ik dit jaar op het programma ga zetten. In 2021 heb ik de tweede zaai verprutst, het was toen donker, nat en koud weer, de net gerooide komkommerachtigen vonden het helemaal niks. Maar helemaal niet.
0 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Did67 » 10/01/22, 10:30

Ik denk dat het een vdioe is die nooit is geüpload, maar inderdaad, dat is wat ik aanbeveel. Vroege courgette (een beetje spelen met vuur - maar 3 kopjes courgette, 3 zaden, wat riskeer je zo niet 5 minuten verspild en 3 zaden????). En inderdaad, een tweede golf, die in productie komt wanneer de eerste beginnen af ​​te nemen en last krijgen van ernstige echte meeldauw.

Met het koude jaar was ik dit jaar een beetje laat, en de tweede golf produceerde weinig...
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten