Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Biobomb » 30/03/21, 22:24

Alkaline schrijft:Uiteindelijk heb ik 2 stelen uit 4 gesneden, dus we zullen zien :)

Anders een prachtige dag gisteren de hele dag in de tuin, ik kreeg mijn eerste zonnebrand en ook mijn bananenboom : Mrgreen: (die ik net had gehaald om wat lucht te krijgen) het heeft bladeren die aan de rand wit zijn geworden.


Hier heb ik geen bananenboom. Maar heb je ooit bananen gehad?
Aan de andere kant heb ik een olijfboom in de grond die 5 jaar oud is en die ons al een paar olijven heeft gegeven. Ik zal af en toe wat doen.
deze winter heb ik hem van boven naar beneden goed ingepakt en hij had geen last van de intense kou rond de -17 ° C maar slechts op één nacht.
1 x
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par alkalisch » 08/04/21, 15:14

Biobombe schrijft:Hier heb ik geen bananenboom. Maar heb je ooit bananen gehad?
Het is een uitloper van een bananenboom die in dezelfde wijk in de grond is geplant, ik wacht op het einde van de vorst om hem ook te planten ... voor de bananen Ha ha : Lol: Ik tel niet teveel maar je weet maar nooit ... de natuur zit vol verrassingen.
Biobombe schrijft:Aan de andere kant heb ik een olijfboom in de grond die 5 jaar oud is en die ons al een paar olijven heeft gegeven. Ik zal af en toe wat doen.
deze winter heb ik hem van boven naar beneden goed ingepakt en hij had geen last van de intense kou rond de -17 ° C maar slechts op één nacht.
Ik heb ook 2 olijfbomen in pot, een jonge die goed is geacclimatiseerd en die ik binnenkort in de grond ga planten, ik zag er ook enkele in de aangrenzende tuinen. De andere gaf olijven, een handvol maar het is lekker, ik deed ze een week in het zout en at ze op :)
0 x
dat hangt er vanaf
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par alkalisch » 03/05/21, 17:38

Net als Doris ben ik vervaagd van mijn bonen : Cheesy: resistent, mooi, vol bladluizen en met mooie peulen!
20210503_172652.jpg
Rij van tuinbonen


Ik hoop dat ik het geduld heb om ze weer groter te laten worden!
20210503_172704.jpg
Rauw eten !!
0 x
dat hangt er vanaf
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Doris » 03/05/21, 18:33

Ah, ik ben twee keer verwelkt sinds ik heb geproefd, rauw, gekookt, alles is goed, erg blij met mijn tests : Lol:
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par pi-r » 03/05/21, 19:34

Ik sta mezelf toe om die jonge bonen + peultjes + lente-uitjes en knoflook toe te voegen, gewoon gebakken met een beetje eendenvet en spekjes ... het is gewoon extra !!!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Moindreffor » 03/05/21, 22:02

pi-r schrijft:Ik sta mezelf toe om die jonge bonen + peultjes + lente-uitjes en knoflook toe te voegen, gewoon gebakken met een beetje eendenvet en spekjes ... het is gewoon extra !!!

en dan zullen we mijn keuken zo licht bekritiseren als de jouwe : Mrgreen: : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14958
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par GuyGadeboisTheBack » 03/05/21, 22:06

pi-r schrijft:Ik sta mezelf toe om die jonge bonen + peultjes + lente-uitjes en knoflook toe te voegen, gewoon gebakken met een beetje eendenvet en spekjes ... het is gewoon extra !!!

Dit alles zonder het vet of het spek is ook een traktatie ... rauw. Met een scheutje olijfolie, een beetje zout en dat is alles.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Doris » 03/05/21, 22:28

Moindreffor schreef:
pi-r schrijft:Ik sta mezelf toe om die jonge bonen + peultjes + lente-uitjes en knoflook toe te voegen, gewoon gebakken met een beetje eendenvet en spekjes ... het is gewoon extra !!!

en dan zullen we mijn keuken zo licht bekritiseren als de jouwe : Mrgreen: : Mrgreen:

Eendenvet, spek, enz., Absoluut oké, maar Moindreffor, we hebben nooit kritiek op je kookkunsten, althans ik niet, want hier houden we van groenten, maar we zeggen het zo. : Cheesy: : Cheesy:
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Avatar de l'utilisateur
alkalisch
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 12/06/19, 18:49
Plaats: Monts du Lyonnais
x 52

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par alkalisch » 03/05/21, 22:33

Stop met ellendig met je overheerlijke recepten en geweldige ideeën, hoe kan ik het geduld hebben om ze weer te laten rijpen : Lol: al dat ik niet naar de moestuin kan gaan zonder een rauwe groente te eten : Cheesy:
0 x
dat hangt er vanaf
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid




par Doris » 04/05/21, 07:59

Maak je geen zorgen, mijn oogst komt nooit thuis : Wink:
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 274-gasten