compost sap aan zijn hof te bewateren?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: compost sap aan zijn hof te bewateren?




par chris de corse » 26/07/17, 13:24

izentrop schreef:
Ahmed schreef:Hoewel het raadzaam is (afhankelijk van persoonlijke doelstellingen) om de start van groenten in het voorjaar (vóór de massale start van bodemorganismen) iets te stimuleren, is deze praktijk, die tijdens het groeiseizoen wordt gebagatelliseerd, negatief. -cultureel gevoel.
Het is soms handig om de vegetatie een korte boost te geven. Het wordt beoefend in de landbouw en tuinbouw.

In fenocultuur vindt ontleding plaats op het grensvlak van hooi en aarde. De voedingsstoffen die aldus door de pedofauna worden geproduceerd, worden continu goed hersteld, zolang er dekking is.
Bij elke watergift dringt het sap van deze compost de grond binnen en daalt af naar de wortels. Het resultaat is dus vrijwel hetzelfde.

De compostthee uit de video wordt toegepast als blad om de afweer van planten tegen ziekten en plagen te versterken.

Voor Engelstaligen zijn er andere video's in het Engels met vergelijkende tests met of zonder compostsap?



jij zegt ;; Zijn er andere video's in het Engels met vergelijkende tests met of zonder compostsap? ja ik spreek geen engels het is jammer :(
blijkbaar zeg je dat het in sap of in compost op het oppervlak vrijwel hetzelfde is :D :D
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: compost sap aan zijn hof te bewateren?




par Oli 80 » 26/07/17, 14:33

Hallo, hier zijn twee video's van een amateur-tuinman https://www.youtube.com/watch?v=euUtQ4lFZwE

https://www.youtube.com/watch?v=C3rAM62vSUs

hier is het YouTube-kanaal van de tuinman https://www.youtube.com/user/f1rcx/videos

als het wordt gevonden, weet u het misschien
0 x
chris de corse
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 26/06/17, 01:27

Re: compost sap aan zijn hof te bewateren?




par chris de corse » 26/07/17, 14:53

Ik vond deze video en deze een van de zeldzame video's waarin ze zeggen wat erin zit

https://youtu.be/m8y2Qd3nCO0
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: compost sap aan zijn hof te bewateren?




par Adrien (voormalig nico239) » 27/07/17, 11:50

sicetaitsimple schreef:
nico239 schreef:In feite wilden we gewoon ons huishoudelijk afval blenden ... voeg water en water met dit mengsel



Ben jij het die jezelf omschrijft als "super" lui? Beginnen met het maken van "cocktails" van keukenafval tot water lijkt mij niet echt in lijn met deze geloofsbelijdenis!


Weet je wat ... nou, je hebt helemaal gelijk ...

Dat gezegd hebbende, het idee is theoretisch interessant ...
Is de intake hetzelfde of niet?
- in sap
- in elementen die onder het hooi zijn uitgegleden
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: compost sap aan zijn hof te bewateren?




par izentrop » 29/07/17, 11:40

sicetaitsimple schreef:
izentrop schreef: tuinieren courgette (zak met zaden) de vorige was 3.5 Kg en deze is groter.
Grijze courgette van Algiers denk ik, moet een voet zijn die ik heb gekregen (4.6 kg)
Zonder indiscretie, wat doe je met courgette? Het is om kippen te geven?
Ja, het is gek, maar het waren mijn enige productieve voeten met zeer weinig succesvolle bemestingen.
Deze courgette groeide zeer snel, minder dan 2 weken, de zaden aan het begin van de formatie en de zachte schil hoefden niet te worden geschild. Nu ik andere voeten heb die beginnen te produceren, oogst ik ze jonger.
courgette.JPG
de dag ervoor geul, begon aan de oppervlakte te drogen.


Ik legde een beetje compost aan de voeten van de planten die het nodig hadden en verliet het idee van de zak gedrenkt in water. Vooral omdat ik het gebruik om de groenten voor te wassen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9761
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2633

Re: compost sap aan zijn hof te bewateren?




par sicetaitsimple » 29/07/17, 12:23

izentrop schreef:
sicetaitsimple schreef:Zonder indiscretie, wat doe je met courgette? Het is om kippen te geven?


Ja, het is gek, maar het waren mijn enige productieve voeten met zeer weinig succesvolle bemestingen.

OK, ik begrijp het beter. Dankjewel.

Het is waar dat het soms verrassend is de variatie in de bevruchtingssnelheid van courgettes volgens de voet. Heeft iemand een "truc"?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: compost sap aan zijn hof te bewateren?




par izentrop » 29/07/17, 12:47

sicetaitsimple schreef:Het is waar dat het soms verrassend is de variatie in de bevruchtingssnelheid van courgettes volgens de voet. Heeft iemand een "truc"?
De pompoenen zijn eenhuizige, mannelijke en vrouwelijke bloemen op dezelfde voet. Ik heb de handmatige bemesting al zonder succes geprobeerd en sommige vruchten rotten voor de bloei.
De periode dat de vrouwelijke bloem ontvankelijk is, is kort.https://www.youtube.com/watch?v=q9AFwHZl2VU
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: compost sap aan zijn hof te bewateren?




par Adrien (voormalig nico239) » 01/08/17, 01:36

Zoals verwacht, begon Madame het en a priori werkt het ...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: compost sap aan zijn hof te bewateren?




par phil53 » 01/08/17, 07:43

Wat het compostensap betreft, vind ik dat het een klus is voor heel weinig, omdat het veel droge vegetatie en groenteresten op de grond zet. Indien nodig water geven.
Ik hou van dit heel eenvoudige aspect en zoals Didier zegt, de natuur weet hoe het zonder ons moet. Dus natuurlijk voor wie het een plezier is om na te denken over complicaties voor een mogelijk voordeel, waarom niet?
Het is een hobby zoals elke andere.
Wat betreft de kalebassen die al dan niet zijn bemest, het kan ons niet schelen zolang ze fruit produceren. Hoe dan ook, als je niet plukt, worden de bloemen afgebroken. Het is waar dat, zelfs wanneer bepaalde bloemen worden afgebroken, dit komt door het gebrek aan bestuiving?
Ik weet het niet zeker.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: compost sap aan zijn hof te bewateren?




par izentrop » 01/08/17, 14:26

phil53 schreef: de natuur weet het zonder ons te redden
Wilde planten, ja, maar antropogene planten zijn kwetsbaar. Als we een duurzame productie willen, moeten we voorzien in hun behoeften op het gebied van licht, voedingsstoffen, temperatuur, ventilatie, bewatering, bescherming tegen plagen en ziekten.

Alleen voor de voedingsbehoeften tijdens het groeiproces, is het composterende gietersap alleen van belang voor gastronomische planten.
Zoveel mogelijk compost alleen aan de voeten van deze planten verspreiden, en mits volwassen, vrij van ziekteverwekker. Dit is alleen het geval bij oppervlaktecompost als er voor is gezorgd dat er geen afval wordt opgeslagen dat ziekten bevat.

Door water te geven of door regen, voert het water dat door de mulch en compost stroomt tegelijkertijd de deeltjes af die fijn genoeg zijn om de wortels te bereiken. Compost sap zonder te lijken. : Wink:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten