Conservation landbouw

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Conservation agriculture




par Moindreffor » 16/08/21, 21:46

Janic schreef:gelukkig hebben de biologische oorsprong heropend de weg naar een landbouw die bodem, plant en dier respecteert! Bedankt aan wie?


Janic schreef:biologisch vind niets opnieuw uit, het is niet het wasmiddel dat witter dan wit wast,


hoe je door met woorden te spelen erin slaagt alles te zeggen en het tegendeel te geven, wat je bereid bent om alles te doen om je overtuigingen, leugens en leugens door weglating te ondersteunen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Conservation agriculture




par Janic » 18/08/21, 10:02

geringste gedachte
hoe je door met woorden te spelen erin slaagt alles te zeggen en het tegendeel te geven, wat je bereid bent om alles te doen om je overtuigingen, leugens en leugens door weglating te ondersteunen
hoe serieus zou het zijn om jou te imiteren? Jij doet het, dus ik doe het ook, door na te bootsen, ook al kost het me!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Conservation agriculture




par Moindreffor » 22/08/21, 13:33

Janic schreef:geringste gedachte
hoe je door met woorden te spelen erin slaagt alles te zeggen en het tegendeel te geven, wat je bereid bent om alles te doen om je overtuigingen, leugens en leugens door weglating te ondersteunen
hoe serieus zou het zijn om jou te imiteren? Jij doet het, dus ik doe het ook, door na te bootsen, ook al kost het me!

zwaartekracht, geen, alleen dat het je spraak weer eens in diskrediet brengt, geef anderen dan niet de schuld van je tactiek, want integendeel, ik beoefen dit soort dingen niet, ik verdedig scheikunde als het moet, ik bekritiseer als het moet , Ik ben geen fundamentalist die we hier zien, alles zegt en het tegenovergestelde is zoals jij om zijn mening te verdedigen

dus ja no big deal, je laat gewoon je grenzen zien...
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Reinoso
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 912
Inschrijving: 12/12/12, 12:57
Plaats: Sologne
x 1136

Re: Conservation agriculture




par Reinoso » 22/08/21, 15:42

wie anders dan een fundamentalist zou kunnen eten met afgewerkte olie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Conservation agriculture




par Did67 » 22/08/21, 15:45

GuyGadeboisLeRetour schreef:
izentrop schreef:Het is bevestigd, plantmaceraties dragen bij aan gewasbescherming

Izy ontdekt de voordelen van biodynamica. Het is geweldig, ik zou bijna huilen!


Geen amalgaam! Maceraties, vloeibare mest, afkooksels zijn helemaal niet synoniem met "biodynamica". Mijn grootmoeder nam kruidenthee. Ze heeft Steiner nooit gekend...

[Heb geen "volks" lezing van biodynamica. Ik denk dat het vooral filosofie is, vermengd met een beetje romantiek; als we ons beperken tot techniek, is het vooral bullshit (zelfs als biodynamicus de facto vereist dat je een goede boer bent die let op evenwichten, op biodiversiteit en een min of meer systemische benadering heeft - dingen die ik respecteer)]

[In de PP zeg ik niet dat maceraties of slurries of afkooksels "niet werken"; Ik zeg dat de effecten veel te zwak zijn om er moe van te worden - te veel werk voor te weinig effecten = verlaat de PP]

[De gerapporteerde test heeft de verdienste dat er getuigen bij zijn. Wat minimaal is. Ik heb er niet naar gekeken. Maar er lijkt geen statistische behandeling te zijn om te weten of het bij 95% significant is. Het is de basis om iets vooruit te helpen. Je hoeft me niet kapot te slaan. Ik ga het zelf doen: ik doe hetzelfde - ik heb niet de middelen om de nodige repetities te doen; Ik spreek dan van "vermoeden van effectiviteit" - als ik goed spreek]
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Conservation agriculture




par Did67 » 22/08/21, 15:47

Oeps sorry. Mijn pagina opende naar een video hierboven.

Dus dat doet er niet toe!!!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Conservation agriculture




par Moindreffor » 22/08/21, 19:41

reinoso schreef:wie anders dan een fundamentalist zou kunnen eten met afgewerkte olie?

al pratend over wat je weet en niet over wat je vaag hebt horen zeggen, een ander die spreekt denkend dat hij het weet en die het slimste wil spelen

er was nooit sprake van motorolie, want deze olie is nooit in een motor gebruikt, maar van ongebruikte synthetische olie en dus nog maagdelijk

als je je in een gesprek wilt mengen, zoek je het van tevoren uit en toon je onderscheidingsvermogen en vermijd je onzin, of je neemt de woorden van je goeroe over en zegt onzin

Ik herinner u eraan dat paraffineolie, een synthetische olie, wordt gebruikt als medicijn bij bepaalde pathologieën, en daarom is het geen fundamentalist om het te drinken, het is gewoon volgens een medisch recept...
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Conservation agriculture




par izentrop » 23/08/21, 00:42

GuyGadeboisLeRetour schreef:
De publicaties van de wetenschappelijke raad, met name over brandnetelmest, zijn soms omstreden

https://fr.wikipedia.org/wiki/Soci%C3%A ... rganisatio
Het einde van deze regel op de wiki leidt naar deze link https://www.leparisien.fr/archives/jard ... 588113.php wat de conclusies van de wetenschappelijke raad niet echt betwist
Onder de distributeurs van deze producten stellen we uit. “De effectiviteit is verre van nul, maar mensen moeten begrijpen dat het niets te maken heeft met dat van conventionele fytosanitaire producten. Hun belang is dat ze stikstof leveren, daarom werken ze als stimulerende middelen en versterken ze de kracht van de plant. We gebruiken liever de term vitaliteitskuur”, legt Marion Vitupier, marketingmanager bij Scotts uit, die de merken Naturen of KB op de markt brengt. Maar ze erkent dat “het probleem ligt in het ontbreken van een betrouwbare database”.
Dit zijn precies de resultaten van het onderzoek :P
Zelfde verhaal bij Botanic. "Industriëlen willen niet investeren in onderzoek omdat de markt niet toereikend is", erkent Jean-Michel Pougnet, tuinadviseur van het merk. “We hebben altijd vertrouwd op de getuigenissen die we in onze winkels krijgen van amateurtuiniers. Ze zien elke dag resultaat. Zij vormen onze database. Dit geeft ons een geloofwaardiger panel dan dit onderzoek,” voegt hij eraan toe.

Het debat is nog lang niet voorbij. En in 2019 zullen we, vanwege een gebrek aan pesticiden, effectieve remedies moeten vinden om tuinen op natuurlijke wijze te beschermen.
Met andere woorden: de klant is koning en hij heeft gelijk als hij denkt wat hij denkt... Hoe dan ook, aangezien er niet veel synthetische moleculen meer over zullen zijn om te verkopen, is het belangrijkste om te verkopen : Twisted:
Dit is hoe toegevoegd aan Bordeaux-mengsel om de wijnstok te behandelen, ze de hoeveelheid koper zouden verminderen waarvan de impact op de grond niet onbelangrijk is. De combinatie van verschillende soorten afvalwater zou interessante resultaten opleveren. Dat constateert Jean Lemoussus, eigenaar van de tuinen van Marqueyssac in de Dordogne (foto), wiens buxus ziek is. “Vroeger gebruikte ik een chemische oplossing, maar met gemengde resultaten. In 2013 besloot ik na een enorme aanval een mengsel van brandnetelmest, heermoes en smeerwortel in hoge doseringen te proberen. Vandaag de dag is de ziekte er nog steeds, maar het lijkt ingeperkt. Ik heb geen grote nieuwe aanval gehad. Het is een persoonlijke observatie, maar ik weet niet waarom of hoe het werkt...' getuigt hij.
Net als de hier geciteerde boer https://www.cultivar.fr/technique/les-m ... s-cultures

Het geeft positieve resultaten in bepaalde omstandigheden zonder de details van zijn tests te geven...

Wie zegt dat de resultaten zo gunstig zullen zijn bij ander weer? en wie zegt dat niet de kleine bijdrage van stikstof doorslaggevend zou zijn geweest, aangezien het organisch is? De vraag blijft open :? :?
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: Conservation agriculture




par VetusLignum » 20/10/21, 01:33

De problematiek rond de bodem, en in het bijzonder conserveringslandbouw (of beter: regeneratie), verovert het grote publiek






1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Conservation agriculture




par Janic » 20/10/21, 12:28

Ik herinner u eraan dat paraffineolie, een synthetische olie, wordt gebruikt als medicijn bij bepaalde pathologieën, en daarom is het geen fundamentalist om het te drinken, het is gewoon volgens een medisch recept...

Het woord paraffine komt van het Latijnse parum affinis, "wat weinig affiniteit heeft". Het is geen destillaat van aardolieraffinage zoals men soms kan lezen, maar een product gewonnen uit vaste aardolieresiduen - vandaar de naam "mineraalvet" of "ozocerietvet". De extractie vindt plaats bij lage temperatuur, met vloeibaar propaan toegevoegd aan de teer die niet destilleerde tijdens het raffineren. Paraffine kan ook worden gewonnen uit bruinkool, olieschalie en turf. Vanwege de groeiende wereldwijde vraag proberen onderzoekers en fabrikanten paraffine van plantaardige oorsprong te ontwikkelen op basis van lipiden.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Paraffine
niets dan smakelijk! Jammie, jammie!
Het grootste nadeel van paraffine voor voedsel en medisch gebruik is dat het de opname van voedingsstoffen verhindert.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 364-gasten