Conservation landbouw

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Conservation agriculture




par Did67 » 29/02/20, 17:34

Janic schreef:
We worden "groen", maar er zijn grenzen. Niet dat bij mij! Voor anderen is het fantastisch!
het heeft niets met ecologie te maken. ...


Ik plaats tussen aanhalingstekens! Ik had het natuurlijk over al die mensen die zichzelf "groen" noemen of beweren "groen" te zijn - omdat ze "biologische" of zelfs "Fairtrade" koffie kopen... Hun Renault-auto is getagd (door de fabrikant) Eco2. .. Ga een beetje verder, daar loopt het vast. Wat als de waarde van hun vlag in waarde daalt?

Dat heeft natuurlijk niets met ecologie te maken. Bovendien wordt het woord zelfs onder "groenen" misbruikt - weinigen zien het als een wetenschap die de relatie van levende wezens met elkaar en met hun biotoop bestudeert...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Conservation agriculture




par GuyGadebois » 29/02/20, 17:39

Did67 schreef:Ik plaats tussen aanhalingstekens! Ik had het natuurlijk over al die mensen die zichzelf "groen" noemen of beweren te zijn - omdat ze "biologische" of zelfs "Fairtrade" koffie kopen...

Het is nog steeds beter om koffiebonen van kleine biologische boerderijen te kopen dan Nestlé-capsules met koffie gevuld met stront. Neen? Achteraf is dat niet wat een ecoloog definieert, daar ben ik het mee eens.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Conservation agriculture




par Did67 » 29/02/20, 18:24

Oh de koe, je moet scherp zijn! Ik vergat de "gewoon...". Ik heb het over degenen die beweren "groen" te zijn vanaf het moment dat ze "biologische" koffie kopen (het is een van de producten waarvoor "biologisch" het grootste marktaandeel heeft) - en niet veel andere...

Ik verzeker je: ik koop "biologische" en zelfs "fairtrade" koffie op goede dagen, wanneer een veelbelovende wijnoogst mijn nieuwsgierigheid prikkelt - want er zijn er die karakter hebben en dat vind ik leuk!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Conservation agriculture




par GuyGadebois » 29/02/20, 18:28

Did67 schreef:Ik verzeker je: ik koop "biologische" en zelfs "fairtrade" koffie op goede dagen, wanneer een veelbelovende wijnoogst mijn nieuwsgierigheid prikkelt - want er zijn er die karakter hebben en dat vind ik leuk!

Ik vind het heel moeilijk om een ​​biologische koffieboon te vinden die hetzelfde genot geeft als een Italiaanse koffie (die we in Italië drinken) espresso of ristretto, maar ik heb een geweldige machine. Sterker nog, ik vond het alleen in Italië. Als je een goed plan hebt, ben ik een en al oor!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Conservation agriculture




par dede2002 » 29/02/20, 19:11

Als het niet de koffie of de machine is, kijk dan naar de braadkant, of gewoon naar de "lokale sfeer" : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Conservation agriculture




par Did67 » 29/02/20, 19:18

GuyGadebois schreef:Ik vind het heel moeilijk om een ​​biologische koffieboon te vinden die hetzelfde genot geeft als een Italiaanse koffie (die we in Italië drinken) espresso of ristretto, maar ik heb een geweldige machine. Sterker nog, ik vond het alleen in Italië. Als je een goed plan hebt, ben ik een en al oor!


O, ik ben er niet. Ik ben opgevoed met cichorei. En de "luxe" was een koffie in Duitse stijl! Dus je ziet het niveau...

Dus van tijd tot tijd, als ik een "biologische fairtrade" koffie drink, dit of dat, vind ik dat het karakter heeft - de ene dag, zo, willekeurig een mokka iets, de andere een "Guatemala"...

Maar het is waar dat ik me in Italië een ontbijt herinner, daar blijf je zitten (aangezien je zit!)... Ik zei niet op je reet! O ja, in ieder geval...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Conservation agriculture




par GuyGadebois » 29/02/20, 19:19

Did67 schreef:Maar het is waar dat ik me in Italië een ontbijt herinner, daar blijf je zitten (aangezien je zit!)... Ik zei niet op je reet! O ja, in ieder geval...

Elke ochtend ging ik in Triëst met mijn vrouw naar de ristretto van een kleine lokale koffiebrander, voor 1 euro... Het was om voor te sterven!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Conservation agriculture




par Moindreffor » 01/03/20, 13:14

Janic schreef:
Ik ben voor windturbines, zolang ze maar ver genoeg weg staan ​​zodat hun geluid me er niet van weerhoudt om te slapen. Wat betreft het landschap, ik vind het zo mooi als een windmolen.
de minimale afstand tot woningen is 1.000 meter. Is het vooral de ophoping die kan storen? Maar eigenlijk is het esthetisch niet erger dan die enorme fabrieksschoorstenen van vroeger, kerk- of kathedraaltorens of zelfs die vreselijke hoogspanningsmasten die veel erger zijn en waar iedereen aan gewend is geraakt en hoe zit het met graansilo's of kerncentrales met hun enorme koeltorens die 178.5 m hoog kunnen worden. en hun voortdurende dampen.


even om recht te zetten het is geen 1000m maar 800m het verandert een beetje en ja het aantal verandert ook, de windmolens of de kerktorens, het was er één per klein dorp, daar zijn de windturbines mini 7 per park kunnen we Guy of Janic zien dat jij woon niet in een regio die bevorderlijk is voor de plaatsing van windturbines omdat je ons huis zou passeren zou je misschien niet hetzelfde zeggen de hoogten van de bergkammen zijn windturbinekoorden geworden met meer dan 240 ° 's nachts is het een echte kerst lauwerkrans

en koeltorens komen niet uit dampen, maar uit mist, eigenlijk uit de wolk, de damp is onzichtbaar omdat het een gas is

op 30 km vlakte staan ​​meer dan 100 windturbines langs de weg, en we zijn er nog steeds een paar aan het installeren, vanuit mijn huis zie ik er 2 als het nieuwe park wordt aangelegd, zal het toenemen tot 4 of 5

fabrieksschoorstenen waren werk voor de arbeiders, windturbines zijn een grote opbrengst voor boeren tussen de 8 en 000 € per jaar en per windturbine, en een extra elektriciteitskost voor elke consument aangezien deze elektriciteit 12 ​​keer de productieprijs wordt teruggekocht

dus ja, in Haut de France zijn windturbines voor ons en als deze niet meer werken plaatsen we er nieuwe naast, maar worden de oude gesloopt? in ieder geval de betonnen sokkel is zeker dat die blijft staan
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Conservation agriculture




par GuyGadebois » 01/03/20, 14:59

Moindreffor schreef:even om recht te zetten het is geen 1000m maar 800m het verandert een beetje en ja het aantal verandert ook, de windmolens of de kerktorens, het was er één per klein dorp, daar zijn de windturbines mini 7 per park kunnen we Guy of Janic zien dat jij woon niet in een regio die bevorderlijk is voor de plaatsing van windturbines omdat je ons huis zou passeren zou je misschien niet hetzelfde zeggen de hoogten van de bergkammen zijn windturbinekoorden geworden met meer dan 240 ° 's nachts is het een echte kerst lauwerkrans

Als ik me precies in een regio bevind waar we windturbines zouden moeten bouwen, is dat gepland, maar vanwege [ZELFCENSUUR] sleept het project zich voort en dreigt het niet te worden uitgevoerd.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Conservation agriculture




par Moindreffor » 01/03/20, 15:19

GuyGadebois schreef:
Moindreffor schreef:even om recht te zetten het is geen 1000m maar 800m het verandert een beetje en ja het aantal verandert ook, de windmolens of de kerktorens, het was er één per klein dorp, daar zijn de windturbines mini 7 per park kunnen we Guy of Janic zien dat jij woon niet in een regio die bevorderlijk is voor de plaatsing van windturbines omdat je ons huis zou passeren zou je misschien niet hetzelfde zeggen de hoogten van de bergkammen zijn windturbinekoorden geworden met meer dan 240 ° 's nachts is het een echte kerst lauwerkrans

Ja, precies ik ben in een regio waar we zouden windturbines moeten bouwen, het is gepland, maar vanwege [ZELFCENSURE] sleept het project zich voort en dreigt het niet te worden uitgevoerd.

mo Ik ben in een regio waar elk dorp zijn windmolenpark claimt, en de Hauts de France zijn geen dorpen op woestijnniveau, dus het is niet waar we zouden moeten hebben, het is waar we zouden moeten hebben naast de aanwezigen
de hogeschool in de naburige stad rekruteert in 17 gemeenten, in korte tijd zullen de 17 gemeenten hun park hebben, dus je keert terug naar de hogescholen en je bestrijkt een straal van ongeveer 10 km en je ziet de concentratie

als je vanuit elk van je ramen een windturbine ziet in plaats van je mooie uitzicht, vind je het misschien minder mooi, maar tussen het uitzicht op het groene landschap en een windmolenpark zijn alle smaken in de natuur
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten