Hulp nodig, paddestoel of weekdier ??, ??

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Hulp nodig, paddenstoel of weekdier??,??




par Exnihiloest » 14/05/20, 19:41

fripouillou schreef:Goedenavond, alsjeblieft, ik heb dit onder het stro gevonden, op twee verschillende plaatsen, misschien zijn er nog enkele elders.
Het is een beetje walgelijk, het is kleverig, ik weet niet wat het is : Roll: : Roll: : Roll:
Ik hoop dat de foto's het goed genoeg doen.
Heb je enig idee?
Alvast bedankt voor uw hulp.
carmen

Het is mogelijk dat hun ongebruikelijke vorm te wijten is aan een ongunstige omgeving, zoals een gebrek aan ruimte om te bloeien.
Ter identificatie moet je altijd de onderkant van de paddenstoel fotograferen, of er zelfs een sneetje in maken.
Hebben ze plooien of lamellen, voeten en zo ja, welke maat en vorm?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hulp nodig, paddenstoel of weekdier??,??




par GuyGadebois » 14/05/20, 19:46

Exnihiloest schreef:Het is mogelijk dat hun ongebruikelijke vorm te wijten is aan een ongunstige omgeving, zoals een gebrek aan ruimte om te bloeien.
Ter identificatie moet je altijd de onderkant van de paddenstoel fotograferen, of er zelfs een sneetje in maken.
Hebben ze plooien of lamellen, voeten en zo ja, welke maat en vorm?

Maak je geen zorgen, het antwoord is gegeven. Het zijn geen paddenstoelen.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
fripouillou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 30/06/17, 11:25

Re: Hulp nodig, paddenstoel of weekdier??,??




par fripouillou » 14/05/20, 19:52

Exnihiloest schreef:
fripouillou schreef:Goedenavond, alsjeblieft, ik heb dit onder het stro gevonden, op twee verschillende plaatsen, misschien zijn er nog enkele elders.
Het is een beetje walgelijk, het is kleverig, ik weet niet wat het is : Roll: : Roll: : Roll:
Ik hoop dat de foto's het goed genoeg doen.
Heb je enig idee?
Alvast bedankt voor uw hulp.
carmen

Het is mogelijk dat hun ongebruikelijke vorm te wijten is aan een ongunstige omgeving, zoals een gebrek aan ruimte om te bloeien.
Ter identificatie moet je altijd de onderkant van de paddenstoel fotograferen, of er zelfs een sneetje in maken.
Hebben ze plooien of lamellen, voeten en zo ja, welke maat en vorm?


Bedankt dat je de moeite hebt genomen om op mijn bericht te reageren, GuyGadebois gaf mij het antwoord, het zijn inderdaad geen paddenstoelen maar Nostocs die ik helemaal niet kende.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Hulp nodig, paddenstoel of weekdier??,??




par GuyGadebois » 14/05/20, 19:56

fripouillou schreef:Bedankt dat je de moeite hebt genomen om op mijn bericht te reageren, GuyGadebois gaf mij het antwoord, het zijn inderdaad geen paddenstoelen maar Nostocs die ik helemaal niet kende.

Ik ben het niet, het is Izentrop (Izy voor vrienden, Iz of Zizi voor goede vrienden). : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
fripouillou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 30/06/17, 11:25

Re: Hulp nodig, paddenstoel of weekdier??,??




par fripouillou » 14/05/20, 21:17

GuyGadebois schreef:
fripouillou schreef:Bedankt dat je de moeite hebt genomen om op mijn bericht te reageren, GuyGadebois gaf mij het antwoord, het zijn inderdaad geen paddenstoelen maar Nostocs die ik helemaal niet kende.

Ik ben het niet, het is Izentrop (Izy voor vrienden, Iz of Zizi voor goede vrienden). : Mrgreen:


Oh ! Sorry !
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Hulp nodig, paddenstoel of weekdier??,??




par izentrop » 15/05/20, 01:41

Bedankt Guytounet. :P Hoeveel houden we allebei van elkaar? : Mrgreen:

Exnihiloest de nostoc heeft geen voeten, boef, bevestig je dat?

Het is een kolonie bacteriën, cyanobacteriën die er al lang vóór ons waren en die ons zullen overleven.
zo'n 2,5-3 miljard jaar geleden kozen cellen water als elektronendonor, dit zijn cyanobacteriën. Ze leven in een zekere duisternis vanwege de dikke atmosfeer en de diepte van het water. https://www.futura-sciences.com/planete ... 23/page/2/

Onder de vreemde en slijmerige organismen die ook op rottend stro voorkomen, bevindt zich de klodder of Physarum polycephalum https://www.echosciences-sud.fr/eveneme ... a-biologie
toebehoren
71807684_10219657652612509_5005446962267291648_o.jpg
71807684_10219657652612509_5005446962267291648_o.jpg (96.81 KIO) 2831 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 217 gasten