Hoe u een "Lazy Vegetable Garden" gemakkelijker start dan permacultuur: stappen en advies

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
stephgouv
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 347
Inschrijving: 18/10/19, 08:54
Plaats: Gouvy (B)
x 66

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par stephgouv » 29/01/21, 12:35

Ook voor de varkens: door geen hele appels te eten, stikken ze en belanden ze op de grill met ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par pi-r » 02/02/21, 08:42

snelle vraag: wat betekenen de 2 letters VR na de vermelding van de variëteit (in dit geval Marmande)? Ik heb het niet gevonden op de sites van de wederverkoper of de fokker?
bij voorbaat dank voor het verlichten van mijn onwetendheid!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Did67 » 02/02/21, 11:05

Tenzij ik me vergis, is het resistentie tegen verticilliumverwelking (een bladziekte die soms wordt verward met valse meeldauw)

Verificatie gedaan, voor degenen die alles willen weten:

https://www.vilmorin.fr/codes-des-resistances

https://www.agrosemens.com/telechargeme ... tances.pdf
1 x
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par pi-r » 02/02/21, 16:19

dank je Didier!
nog een opmerking over zaden. Ik heb 18 zakjes J. radijszaad, gekocht in supermarkten en in tuincentra.
bij het openen van de verrassingszakjes ... de zaden van de supermarkt zijn veel kleiner en "lelijker". Als ik ze vergelijk met tarwe zou ik zeggen dat het wat we hier "kleine tarwe" noemen, we gaan geven aan de kippen, vergeleken met de tarwe die we voor de zaden van het "tuincentrum" gaan leveren.
dit betekent niet dat ze niet zullen ontkiemen, het is gewoon een kwestie van uiterlijk ... ik zal zien.
iets anders dacht ik dat ik een goede deal had gemaakt met de "supermarkten" maar toen ik het gewicht van de zaden in de zak vergeleek ... nou, het was 5 keer lichter wat niet saai zou zijn als het 5 keer goedkoper was ... wat niet het geval is!
hier is mijn ongeluk van de dag. voor de zaden en voor de aankoop van voedingsmiddelen is het noodzakelijk om de prijs / het gewicht te vergelijken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Did67 » 02/02/21, 16:58

Ik weet niet meer of de PMG (Gewicht van duizend zaden) wordt gereguleerd in het kader van wat "standaardzaden" worden genoemd. Ik geloof niet. Aan de andere kant wordt het 'kiemvermogen' per soort vastgelegd door de teksten.

Ze zouden dus moeten ontkiemen, ook al zijn ze kleiner.

Achteraf, ja, je moet voorzichtig zijn. Misschien vinden we een zak met 0,5 g zaden, dezelfde grootte als de anderen, in "promo" voor 0,99 € voor de "tuin" gondel van een hyper tegen 4 g voor 2,50 € in een tuincentrum ... het is niet onwaarschijnlijk dat de "partij van twee" shampoos aan het einde van de gondel duurder zijn per eenheid dan alleen dezelfde fles op de afdeling ... Een klassieker van "marketing". Mechanisch nemen we ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par pi-r » 08/02/21, 16:27

omdat ik een bijna beginner ben, blijf ik deze post hurken, als het een Pb is, zullen de modos ingrijpen ...
vanmorgen zaden kopen en ik heb het mis in plaats van "goudsbloemen" te nemen. Ik nam "indiase rozen" !!!!
weinig onderzoek lijkt het erop dat de 2 planten erg verwant zijn, maar heeft iemand ooit "rozen" gebruikt zoals wij "anjers" gebruiken? in samenwerking met tomaten, voor verzamelaars, enz ... bij voorbaat dank voor uw feedback
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Did67 » 08/02/21, 17:32

Let op dat het groot wordt !!! Dit gebeurt op heuphoogte, met een daaruit voortvloeiende ontwikkeling.

Het vriest - vorig jaar werden mijn zaailingen in potten op 11 of 12 mei door de vorst geschoten! Ik gooide niet en ontdekte dat de meerderheid de hengel verliet. Maar met een enorme vertraging.

Voor de effecten op bodemnematoden weet ik het niet. Ik kan niet zien wat er onder de grond gebeurt. De "Roos" zal minder effectief zijn dan de "Anjers" (het zijn twee verschillende soorten Tagetes).

Hoe dan ook, ik denk niet dat dit type allelopathie de nematoden "doodt". Hooguit "draagt ​​bij aan het verminderen van de aanwezigheid ..."

Ik ben het eens met mijn luie collega aan de overkant van de Atlantische Oceaan: https://jardinierparesseux.com/2016/03/ ... nematodes/

Of met : https://www.jardinsdefrance.org/oeillet ... -oui-mais/

Met betrekking tot de draad, de traditie (of de "gewoonten en gebruiken" als je wilt) is dat algemene vragen en "geklets" aan de basis liggen: landbouw / de-tuin-van-lazy-tuin-meer-dan-bio-zonder-vermoeidheid-t13846.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par pi-r » 08/02/21, 19:45

Allereerst Didier bedankt voor het nemen van de tijd om vragen te beantwoorden van "niet erg goede" tuinman ... en ik denk dat ik begreep dat het beter was om naar de oorspronkelijke post van de PP te komen ..
Did67 schreef:Let op dat het groot wordt !!! Dit gebeurt op heuphoogte, met een daaruit voortvloeiende ontwikkeling.

goed op de verpakking kondigt het 25/30 Cm hoog aan, wat betreft de oogjes. nu is het waar dat ze met jou op de video's enorm zijn !!! Ik heb nog nooit zo hoog gezien!
Did67 schreef:Het vriest - vorig jaar werden mijn zaailingen in potten op 11 of 12 mei door de vorst geschoten!

OK maar geen Pb hier Ik ben veel verder naar het zuiden ... om je te vertellen dat mijn eerste radijsjes eruit komen, ze zijn in terrines (polystyreen aquarium) buiten zonder bescherming alleen op het zuiden gericht en beschut door het huis. de bonen die sneeuw + rijp hadden genomen, gingen rechtop staan ​​en begonnen weer te bloeien .... zoals je had voorgesteld !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Did67 » 08/02/21, 22:20

Het is dan misschien een dwergvariëteit! Of is het de "breedte"?

Omdat het over het algemeen ongeveer 80 cm is:

https://www.fermedesaintemarthe.com/A-3 ... ta-ab.aspx

https://www.graines-baumaux.fr/168334-r ... c-mix.html

https://www.promessedefleurs.com/annuel ... -inde.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par pi-r » 09/02/21, 09:48

Did67 schreef:Het is dan misschien een dwergvariëteit!

Ik heb de verpakking beter bekeken en ... goed gezien !!!! het is "tagetes patula nana" !!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : mooijojo en 310 gasten