Hoe u een "Lazy Vegetable Garden" gemakkelijker start dan permacultuur: stappen en advies

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Biobomb » 25/01/21, 22:43

Did67 schreef:Voor peterselie en basilicum begin ik met zaailingen in potten (die ik niet kleed). Idem voor kool - maar daar begin ik soms en verplant ik "blote wortels" - zonder dressing. Ik heb geen objectieve argumenten - een "goede" of een "slechte" gewoonte ???? Maar een gewoonte!

Ik heb bijvoorbeeld rode bieten verdund en de planten getransplanteerd. Daar kleed ik me ook streng. Alleen de zeer kleine blaadjes van het hart blijven. Het is dus onverwoestbaar: het is mij overkomen te veel planten wortel te schieten die ik had weggegooid.

Idem voor "salades", sla enz ... Daar eet ik de bladeren als "mesclun" en transplanteer de "stronken" - het begint opnieuw vanuit het hart. Zorg ervoor dat er kleine blaadjes in het midden zijn.

U kunt uzelf gemakkelijk leiden door uw waarnemingen: als de betreffende bladeren na het verplanten uitdrogen, is het beter om ze eerder te verwijderen (dit zou onnodig waterverlies moeten voorkomen en de kans op succes van de plantage vergroten).


Peterselie die hier wordt gezaaid, is beter bestand tegen vergeling en gaat zonder problemen strenge vorst door. Bovendien kun je twee keer oogsten en met een enkele plant zijn eigen zaden voor het jaar verkrijgen. Foto voor bewijs volgt zodra de sneeuw gesmolten is.
De verschillende soorten sla en slasoorten worden hier vrij jong geplant, met een kluit aarde om de wortels zonder de bladeren te raken. We zijn lui of niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Did67 » 25/01/21, 23:04

Dit illustreert een "klep" die ik vaak gebruik als ik gevraagd word naar deze of gene manier van doen: als je het zo doet, zal het werken, maar als je het zo doet, zal het werken!

Laten we zeggen dat ik thuis een gat heb tussen de wintersalades/veldsla en de eerste lentesalades. Aankleden is dus vooral uitkleden om moeiteloos mesclun te hebben! Daar maak ik "blote wortels" - uitgegraven met een plantenbak, snijd de bladeren direct in de container, ik verplant de "stronk" die later een salade zal geven...

[Om te situeren, je hebt het misschien geschreven, maar ik heb niet in gedachten: als je hier zegt, waar is het dan?]
0 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Biobomb » 25/01/21, 23:51

Did67 schreef:[Om te situeren, je hebt het misschien geschreven, maar ik heb niet in gedachten: als je hier zegt, waar is het dan?]


Niet te ver van je plek, in het Zuiden, in het nieuwe CEA. Maar hier, in de 68, zijn velen bang om opgegeten te worden door Stras! wat enigszins logisch is, omdat we het gewicht niet hebben. Ik, het kan me niet schelen, ik heb een grote tuin waar ik de rust heb om te doen wat ik wil met veel luiheid, leeftijd en fysieke problemen die helpen. Mach's guat Didier!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Did67 » 26/01/21, 09:53

ERK. En niet de CEA (Atomic Energy Commission)

De CEA is de "Europese Gemeenschap van de Elzas" (het resultaat van de fusie van de twee Elzasser departementen). Ik specificeer dit voor degenen die niet uit de regio komen...
0 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Biobomb » 26/01/21, 10:49

Did67 schreef:ERK. En niet de CEA (Atomic Energy Commission)

De CEA is de "Europese Gemeenschap van de Elzas" (het resultaat van de fusie van de twee Elzasser departementen). Ik specificeer dit voor degenen die niet uit de regio komen...


De 2 departementen Alsacos blijven bestaan ​​omdat er nog 2 prefecturen zijn, één in Colmar en één in Straatsburg. De fusie betreft alleen de algemene raden die in de CAO zijn samengebracht binnen één entiteit. De ruzie van de torenspitsen woedt al omdat politici binnen korte tijd hun mooie baan zullen verliezen.
Deze CEA is een soort laboratorium dat misschien of zeker als voorbeeld zal dienen voor andere Franse regio's en een zeker risico voor de centrale macht in Parijs, die het verlangen naar "onafhankelijkheid" vreest.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pi-r
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 150
Inschrijving: 28/11/20, 13:00
Plaats: "cassoulet" Occitanie
x 31

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par pi-r » 29/01/21, 02:08

goed in afwachting van de beelden van de beklimming van het kanaal van J Le Cam, deel ik deze prachtige C......
een buurman aan wie ik mijn voornemen aankondigde om dit jaar peterselie te verplanten, antwoordde dat het absoluut niet nodig was om het te doen
waarom vroeg ik het? omdat het ongeluk brengt.....!
voili voilou
4 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Doris » 29/01/21, 07:54

pi-r schrijft:waarom vroeg ik het? omdat het ongeluk brengt.....!
voili voilou

Het is niet goed geïnformeerd, het moet drie keer worden getransplanteerd, een keer in het oosten, een keer in het zuiden en om te eindigen in het westen. Het is erg belangrijk om in het westen te eindigen. Zo brengt het geluk : Mrgreen:
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Moindreffor » 29/01/21, 09:12

pi-r schrijft:goed in afwachting van de beelden van de beklimming van het kanaal van J Le Cam, deel ik deze prachtige C......
een buurman aan wie ik mijn voornemen aankondigde om dit jaar peterselie te verplanten, antwoordde dat het absoluut niet nodig was om het te doen
waarom vroeg ik het? omdat het ongeluk brengt.....!
voili voilou

hetzelfde in het Noorden, wordt ook gezegd en het is erg geïmpregneerd, zoals peterselie dat bewegingsziekte voorkomt, mijn schoonzus legt er altijd een boeket van in de bus als ze op reis gaat met haar dochter en dat " beschermt" de hele bus... aan de andere kant weet ik niet of het werkt als de peterselie is getransplanteerd sinds ze de peterselie van mijn schoonouders neemt die het niet transplanteren omdat het ongeluk brengt

zo niet, heb je de prachtige studie gezien over de invloed van de volle maan op slaap dankzij connected watches?
Ik hield van de opmerking dat het een kwestie van aantrekking moet zijn, alsof de maan een sterkere aantrekkingskracht heeft als hij volledig verlicht is (vol) en zwakker als hij minimaal is (zwart) bug nieuw concept licht speelt op aantrekking : Mrgreen:

dames wegen jezelf 's nachts zodat je afscheid kunt nemen van diëten : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Did67 » 29/01/21, 09:23

Moindreffor schreef:
hetzelfde in het Noorden, wordt ook gezegd en het is erg geïmpregneerd, zoals peterselie dat bewegingsziekte voorkomt, mijn schoonzus legt er altijd een boeket van in de bus als ze op reis gaat met haar dochter en dat " beschermt" de hele bus... aan de andere kant weet ik niet of het werkt als de peterselie is getransplanteerd sinds ze de peterselie van mijn schoonouders neemt die het niet transplanteren omdat het ongeluk brengt



Wat ik weet is dat het de kalveren geen geluk brengt: we vinden altijd de koppen van kalveren met peterselie in hun neusgaten! En net als de Fransen zijn het kalveren (de Gaulle: https://dicocitations.lemonde.fr/citati ... out/18.php ) ...
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Hoe een "Lazy Potager" eenvoudiger te starten dan permacultuur: stappen en tips




par Moindreffor » 29/01/21, 09:44

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:
hetzelfde in het Noorden, wordt ook gezegd en het is erg geïmpregneerd, zoals peterselie dat bewegingsziekte voorkomt, mijn schoonzus legt er altijd een boeket van in de bus als ze op reis gaat met haar dochter en dat " beschermt" de hele bus... aan de andere kant weet ik niet of het werkt als de peterselie is getransplanteerd sinds ze de peterselie van mijn schoonouders neemt die het niet transplanteren omdat het ongeluk brengt



Wat ik weet is dat het de kalveren geen geluk brengt: we vinden altijd de koppen van kalveren met peterselie in hun neusgaten! En net als de Fransen zijn het kalveren (de Gaulle: https://dicocitations.lemonde.fr/citati ... out/18.php ) ...

ja wat voor idee hebben kalveren om peterselie te snuiven, ze worden gek...
2 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 339-gasten