De synthetische vlees is er: in vitro steak!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 31/07/13, 11:06

Waarom het simpel maken als het ook ingewikkeld kan. :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 31/07/13, 19:55

Ben jij een overtuigd vegetariër, dit nieuws zou je moeten verheugen!

Ik kan niet wachten om de verzending van aanstaande woensdag te zien... zodra de biefstuk is doorgeslikt (en verteerd)! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 31/07/13, 20:51

...een biefstuk van 140 gram...



Christophe schreef:... de steak...


Ik ook, met 140 gram per stuk noem ik het een (petit) biefstuk, geen kasseien!

Beeld


Dat gezegd hebbende, je moet echt stront willen eten om een ​​reageerbuisbiefstuk te hebben, toch?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 01/08/13, 09:33

1360 hallo
Dat gezegd hebbende, je moet echt stront willen eten om een ​​reageerbuisbiefstuk te hebben, toch?
als we bedenken dat rundvlees zonder reageerbuis al onzin is: wat zou het verschil zijn?
toen het "schandaal" (waar was het schandaal?) van het rundvlees plaatsvond, had niemand onder de consumenten het smaakverschil ingezien (nou ja, dan moet gezegd worden dat alle stront dezelfde smaak moet hebben). Het is dus waarschijnlijk (maar het gaat niet gebeuren) dat deze shit daar dezelfde smaak heeft als de huidige shit.
NB: sorry voor de "herhaalde godslastering", maar het is slechts een hervatting van de formule.
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 05/08/13, 21:10

Hallo,

Nou, we waren aan het praten, deze keer deden "ze" het! De biefstuk die er niet één is. Ik ben diep bedroefd, ik die al mijn vlees van mijn buurman-boer-fokker krijg, om te zien dat dit nepvlees een toekomst heeft.

Beeld

Beeld
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/08/13, 09:19

1360 hallo
je hoeft je geen zorgen te maken tussen het "prototype" van een product en de industrialisatie ervan, het kan tientallen jaren duren omdat het geen object is, maar een sanitair product en afgezien van druk van lobby's is er nog een lange weg te gaan. Het is gewoon een publiciteitsstunt om credits te krijgen!
voor industrialisatie in 10/20 jaar verwarren onderzoekers laboratorium (strikte milieuvoorwaarden) en industrie waar niet aan deze voorwaarden kan worden voldaan. Onrealistische dromers!
Aan de andere kant is hun argument, dat er over 40 jaar (veel eerder zelfs) niet genoeg vlees zal zijn om de wereldbevolking te voeden tegen het tempo van de huidige consumptie, legitiem. Het zal dan nodig zijn om keuzes te maken tussen minder bidoche tegen exorbitante prijzen (de rijken hebben dit probleem niet) of geen planten meer produceren dat voor dierlijke consumptie.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 14/11/13, 11:29

Momenteel wordt de experimentele "in vitro" steak geproduceerd uit stamcellen van runderspieren.

Wat zal morgen de productie van biefstuk "in vitro" uit menselijke spierstamcellen voorkomen?

En er zullen doktoren zijn om te verklaren dat kunstmatig mensenvlees het beste is voor onze voeding.

En we zullen "in vitro" vlees aanbieden, geproduceerd uit de stamcellen van showbizz- of voetbalsterren, politieke of religieuze leiders...

"Wetenschap zonder geweten is slechts ondergang van de ziel …" François Rabelais (1494?-1553)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 14/11/13, 12:10

Leo Maximus schreef:Wat zal morgen de productie van biefstuk "in vitro" uit menselijke spierstamcellen voorkomen?
Uitstekend idee. Degenen die mensenvlees hebben geproefd, vinden het heerlijk en keren ernaar terug. Beter dan het varken lijkt het. (de eerste die zegt "het ruikt naar ervaring" heb ik op een broche gezet) : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 14/11/13, 13:47

(de eerste die zegt "het ruikt naar ervaring" heb ik op een broche gezet)
In dit geval ruikt het eerder naar gegrild varken! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 14/11/13, 17:58

Leo Maximus schreef:Wat zal morgen de productie van biefstuk "in vitro" uit menselijke spierstamcellen voorkomen?



Geen!En het is al grotendeels in studie!
Het gaat om het repliceren van menselijke cellen om 'vervangende' organen te kunnen creëren, gelukkig voor medische doeleinden.


Desalniettemin werken een aantal gekke wetenschappers aan wat de Synthetische biologie, het idee is zelfs niet langer om het genoom van een plant of dier te wijzigen, maar om nieuwe levensvormen te creëren...we kunnen ons dus nieuwe vormen van vlees voorstellen die bedoeld zijn om de smaakpapillen van de toekomstige consumenten tevreden te stellen... :|
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 305-gasten