Gefragmenteerde Twig Woods

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 06/11/07, 15:55

Heeft u referenties voor deze slijpmachines, op de Jean Pain-site vinden we ze, persoonlijk zou ik liever een thermische slijpmachine hebben om ter plaatse te slijpen.
bedankt voor alle informatie
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Makarov
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 22/11/04, 20:20
Plaats: Lille




par Makarov » 06/11/07, 21:19

sorry mijn tongvork "een boomgaard"
0 x
Bepaald niet om u te dienen en dit is nu al gratis! (La Boétie)
Makarov
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 22/11/04, 20:20
Plaats: Lille




par Makarov » 06/11/07, 21:24

Toen ik sprak over 4 cm was dat de diameter!
0 x
Bepaald niet om u te dienen en dit is nu al gratis! (La Boétie)
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 12/11/07, 17:12

Hallo,
door op internet te zoeken vinden we slijpmachines voor aanzienlijk minder dan € 3000 (site under500.fr bijvoorbeeld), maar wat zijn ze waard, eerst vanuit een intrinsiek kwaliteitsoogpunt en vervolgens in relatie tot de productie van BRF, sahcant van meer dan bijna alle versnipperaars accepteren takken met een diameter van 4 cm.
dus welke is goed? omdat sommige slecht ontworpen zijn (commentaar opnieuw lezen op internet)
macharov een kleine referentie, bedankt : Cheesy:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Makarov
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 22/11/04, 20:20
Plaats: Lille




par Makarov » 13/11/07, 09:56

Ik blijf erbij dat het soort molen dat we nodig hebben binnen de hierboven geadverteerde prijzen ligt.
Voor mij zijn de enige slijpmachines die geschikt zijn voor dit soort werk de Jean Pain-slijpmachines die hier zichtbaar zijn:
http://www.jean-pain.com/planche_broy.htm
Op Ebay staat ook een tweedehands model voor €600, maar dat is de aanpasbare versie voor een minitrekker zonder aanhanger zo lijkt het, anders had ik hem al gekocht.
PS Ik heb de links niet, maar er zijn slechts drie slijpmachines te koop, dus gemakkelijk te vinden.
0 x
Bepaald niet om u te dienen en dit is nu al gratis! (La Boétie)
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 13/11/07, 10:31

Dankjewel.
als we de beschrijving van het eerste model (de 280) lezen, zien we dat er enerzijds geen hamer is (in tegenstelling tot andere commerciële modellen) en anderzijds een mechanisme dat de grootte van de chips beperkt: ik kan me voorstellen dat dit de twee belangrijke punten die we moeten respecteren om een ​​“optimaal” BRF te hebben, zouden, nu gezien de prijs, “traditionele” slijpmachines nog steeds volstaan ​​of zouden we met dergelijke slijpmachines te veel eigendom van de BRF verliezen (misschien zelfs als dit betekent dat er aan moet worden gesleuteld) hen : Cheesy: door aan de hamers te draaien...)
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Makarov
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 22/11/04, 20:20
Plaats: Lille




par Makarov » 13/11/07, 10:41

Ik heb niet genoeg zicht op de hameraspecten, niet op hamers, messen of iets anders. Voor mij verandert het niets, want om de schimmel te laten grijpen heb je alleen maar een open wond nodig. Ik begrijp niet wat je bedoelt met commerciële papiervernietigers. Op dit moment heb ik geen versnipperaars gevonden met een diameter groter dan 4,4 cm, afgezien van die voor het versnipperen van hout tot spanen, ook commercieel maar meer voor boeren, tuinarchitecten en gemeenschappen.
0 x
Bepaald niet om u te dienen en dit is nu al gratis! (La Boétie)
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 13/11/07, 11:33

bij motorland in de brekersectie staat deze:
MTD Benzineversnipperaars 465 A

die tot een diameter van 7,5 cm slijpt voor € 1000,-
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
Makarov
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 22/11/04, 20:20
Plaats: Lille




par Makarov » 13/11/07, 13:56

Het is waar dat ze er niet slecht uitzien, maar in de praktijk heb je geen schuifmaat om elke tak te meten en er zijn er altijd een paar die meer dan 7 tot 10 in diameter zijn en die je ook passeert, dus je moet je breker groter maken minimaal 12 cm. Toch bedankt voor de link, het is waar dat voor degenen die zeker weten dat ze alleen met kleine diameters te maken hebben, het prima is!
0 x
Bepaald niet om u te dienen en dit is nu al gratis! (La Boétie)
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 13/11/07, 14:40

wat mij betreft ben ik in een goede configuratie voor het gebruik van de BRF, ik laat mijn olijvenveld (100) elk jaar snoeien plus de bossen ernaast om te snoeien, ik hoef alleen maar een geschikt model molen te kiezen (ook binnen mijn budget uiteraard).
Ik zou de brf vóór het einde van het regenseizoen van 2008 moeten verspreiden om te profiteren van het waterretentie-effect: snoeien in maart en dan onmiddellijk verspreiden... we zullen zien : Cheesy:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 295 gasten