[Presentatie] Hallo iedereen van Sarthe

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
JoMan72
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 01/05/18, 11:52
x 3

[Presentatie] Hallo iedereen van Sarthe




par JoMan72 » 01/05/18, 14:08

Hallo,

Ik ontdek dit forum naar aanleiding van het bekijken van video's van de Tuin van de luie wiens filosofie mij volledig aanspreekt! :-)

Ik kwam 2 jaar geleden terug naar Sarthe na 20 jaar afwezigheid ... we vragen ons af waarom! :-)

Hoewel ik er als kind een heel slechte herinnering aan heb (vooral het plukken van sperziebonen!), Besloot ik het avontuur van de moestuin te beginnen.

Voor nu wil ik gewoon ontdekken, eraan wennen, ontdekken en de voldoening hebben, niet van zelfvoorziening, maar vooral van tijd tot tijd tegen mezelf zeggen dat wat ik op mijn bord eet, uit mijn tuin komt. Maar zoals velen wil ik mijn avonden of mijn WE daar niet doorbrengen. En het is waar dat de ontdekking van de luie tuin op tijd is! :-)

Maar afgezien van de minste inspanning om te bieden, is het vooral de algemene filosofie die ik leuk vind: de natuur (producten enz ...) niet 'forceren', maar de werking ervan omarmen door onze methoden aan te passen (en daarom niet de omgekeerd) en accepteer mislukkingen die in feite eenvoudige lessen zijn om het de volgende keer beter te doen.

Helaas doe ik het met de middelen die voorhanden zijn: mijn land is niet groot, dus ik moet "tevreden zijn met ongeveer 20 m² waarvan niet alles bruikbaar zal zijn. Maar uiteindelijk denk ik dat het voor mij grotendeels voldoende zal zijn om ermee te beginnen. ! :-)
Bovendien is het erg verpest: mijn land is een driehoek: ik heb mijn moestuin op een van de punten van de driehoek gezet, waar we eigenlijk nooit zijn geweest: ik zal moeten nadenken over de ontwikkeling van gewassen etc ... kortom ... veel goede dingen om me bezig te houden. Er is de heg die uitkijkt over de straat enz ...

We zijn al in mei: ik ga koken: geen probleem: voor volgend jaar doen we het beter!

Kortom: allemaal bedankt voor het verwelkomen van mij in deze discussieruimte en ik kijk ernaar uit om van je te lezen!

Ik zag dat er een zeer levendige post was op een luie Sarthois: ik zal me onmiddellijk mengen! ;-)
2 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: [Presentatie] Hallo allemaal van Sarthe




par denis17 » 01/05/18, 18:31

Welkom hier forum en goede fenocultuur.
denis
0 x
xav72
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/02/18, 20:20
x 2

Re: [Presentatie] Hallo allemaal van Sarthe




par xav72 » 01/05/18, 18:53

Hallo vriend Sarthois!

Inderdaad, grappig idee om terug te komen, maar je moet niet de enige zijn

Geef je al hand met twintig m², je hebt gelijk.
Ik zal je ook volgen, net als de andere luie Sarthois ^^

Good luck!
1 x
Avatar de l'utilisateur
green68
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 14/08/16, 13:19
Plaats: Babeau-Bouldoux
x 11

Re: [Presentatie] Hallo allemaal van Sarthe




par green68 » 02/05/18, 13:56

Welkom bij fenocultuur JoMan72

Ik wens je een goed seizoen, het is niet te laat om het goed te doen :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: [Presentatie] Hallo allemaal van Sarthe




par Stef72 » 02/05/18, 14:08

fantastisch !

een van deze vier moet wat drinken in de tuin!
op dit moment is het te krap voor mijn schema, maar waarom niet midden in het seizoen ??

Tot ziens Sarthois!
0 x
JoMan72
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 01/05/18, 11:52
x 3

Re: [Presentatie] Hallo allemaal van Sarthe




par JoMan72 » 09/05/18, 22:33

Waarom niet! Goed idee : Cheesy:
1 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 296 gasten