GGO Art: De wereld volgens Monsanto

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 12/03/08, 13:44

lus schreef:Dit is de Omar Raddad-affaire

Ik vraag me af hoe de rechercheurs even konden geloven dat het slachtoffer zelf de naam van zijn moordenaar had ingevoerd toen hij ernstig gewond raakte
Om te schrijven "ding om me te doden" is te bedenken dat we al dood zijn en bovendien is het in strijd met ons overlevingsinstinct dat ons ertoe zou brengen eerder hulp te zoeken dan zijn laatste kracht te gebruiken om een ​​echte zin op een muur te registreren 1 m vanaf de grond!

Qu'en pensez-vous?

A+


Dat, zoals je zei, het helemaal HS is : Mrgreen: .
Als je het wilt bespreken (hoewel het weinig met econologie te maken heeft), maak dan een ander onderwerp aan in de betreffende sectie.

Anders een kleine anekdote over fytosanitaire producten.
Stiefmoeder had een boer. Op een dag, aan het einde van het bezoek aan haar huis, neemt hij afscheid en zegt tegen haar:
- Ik moet gaan, ik heb behandelingen om mijn velden door te geven.

Nieuwsgierig vroeg ze hem welke producten het waren. Zijn antwoord deed ons vallen op de c * l:
- Ik heb geen idee, het is de coöperatie die me de zaden verkoopt en me de oogst koopt die me de kalender en de producten voor de behandelingen geeft.

De man gaf (zonder speciale voorzorgsmaatregelen of bescherming van welke aard dan ook) producten waarvan hij niets wist over zijn gewassen :schok: .

Hij stierf vorige maand in zijn zestiger jaren aan gegeneraliseerde kanker.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/03/08, 16:04

Tot ik 35 was, nam ik nooit antibiotica toen ik griep had, op 35-jarige leeftijd ontdekte ik dat ik veel antibiotica at via de kippen, het vlees. .. :?
Daarna heb ik 10 jaar een moestuin aangelegd op een volledig verlaten terrein waar ik eerder mee behandeld heb .....
Ik ga huilen ... gelukkig rook ik marlboros, ik weet waar mijn vroegtijdige dood vandaan zal komen : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
Wat is de volgende verrassing? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 12/03/08, 16:54

lejustemilieu schreef:... Vervolgens heb ik 10 jaar een moestuin aangelegd op een volledig verlaten land waar ik eerder mee behandeld heb .....
Ik ga huilen ... gelukkig rook ik marlboros, ik weet waar mijn vroegtijdige dood vandaan zal komen : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
Wat is de volgende verrassing? : Cheesy:

Nou ja, ik heb ook al behandeld ... en omdat ik het duur vond, kwam ik een onkruidverdelger kopen met hetzelfde actieve ingrediënt, glyfosaat, maar zonder merk dus goedkoper, maar waarschijnlijk de hetzelfde risico op vervuiling. Qqs jaren stopte ik met deze onzin.
We moeten mensen uitleggen dat bij het kopen van een onkruidverdelger, ze kopen geen Round Up, te boycotten.

Wat de volgende verrassing betreft, vrees niet, we zullen er zeker nog veel meer hebben. :onheil:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 12/03/08, 17:03

bham schreef:Wat de volgende verrassing betreft, vrees niet, we zullen er zeker nog veel meer hebben. :onheil:


Verrassing, ja als we alleen de traditionele media als informatiebron hebben.

Als je een beetje krabt en iets verder kijkt dan het puntje van je neus, is de informatie er: twijfels, vragen, contra-expertise zijn sinds de komst van het net overal verkrijgbaar voor wie de moeite wil nemen om te zoeken (dit is de leidraad van dit rapport).

Kortom, blijf surfen (bijvoorbeeld op econologie 8) ) en u zult niet "verrast" zijn.

Bovendien maak ik van de gelegenheid gebruik om Christophe te bedanken voor zijn site: voordat ik hem ontdekte, kreeg ik de informatie van meer traditionele media (alternatieve kranten), maar ik had er niet zoveel en een paar maanden na hun première. "Diffusie" . Deze site is echt een goudmijn voor wie geen "verrassingen" wil hebben. : Idee:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/03/08, 06:41

Ter herinnering:
echt valse reclame voor "round up" ten onrechte biologisch afbreekbaar
[14 mei 2007] De bedrijfsleiders Scott France SAS en Monsanto werden veroordeeld wegens misleidende reclame na de presentatie van de "Round Up" als biologisch afbreekbaar product. door het Strafhof van Lyon om elk een boete van € 15 te betalen, met de publicatie van een uittreksel uit het arrest in de kranten "Le Monde" en "Maison et Jardin".

Ze werden "schuldig aan misleidende reclame overtreding of misleidend, voor het uitvoeren van 2000 gevonden, wordt uitgezonden reclame op herbiciden voor amateur-tuinen onder de Roundup 3 Meer merken Roundup GT verkocht Roundup loopbruggen en terrassen, Roundup Ultra en Roundup Alpheus en het maken van beschuldigingen en aanduidingen voor misleidende hun essentiële kwaliteiten, voor wat betreft de vermeende omvang van de biologisch afbreekbare aard van hun werkzame stof genaamd glyfosaat. "

De rechter was van oordeel verzoek van de CLCV, burgerlijke partij in de procedure gestart in 2000, "ontvankelijk en gegrond" en "het passend is te verklaren de verdachte verantwoordelijk is voor de schade die deze vereniging." Het is een bedrag van € 3 000 in schade en € 1 000 onder griffierechten. De beslissing kan beroep worden ingesteld.

We waren ook burgerlijke partijen in september 2005, met de Tribunal de Grande Instance van Nanterre, die het onderzoek van een soortgelijke klacht in misleidende reclame met betrekking tot de beschuldigingen advertenties en de gegevens van verpakkingen geleidt "Round Up".

bron: http://www.clcv.org/index.php?v=detail&a=action&id=148
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 13/03/08, 12:29

Ongelooflijk !! ze werden veroordeeld ... en alleen in Frankrijk voor valse reclame in 2007, toen ze hun gif al 30 jaar verkochten.

Als ik mijn oude fles Roundup vind, kijk ik naar de datum en wat er staat (biologisch afbreekbaar) ... op het moment dat het werd aangenomen, maar er is een lange tijd dat ik organische insecticiden gebruik ... of niets .

Vorig jaar had ik geweldige kersen zonder bladluizen en toch geen behandeling. De oplossing voor bladluizen is om lijm rond de stam of het lieveheersbeestje te eten dat ze opeet, maar daar is het moeilijker te vinden in grote hoeveelheden !!

Voor onkruid moeten ze worden achtergelaten of vernietigd met een rakel, met de hand (de grond is laag) of met een vlam.

Als je langs de schappen met insecticiden / fungiciden loopt, is het eng om te denken aan al die "biologische" tuinders die ze gebruiken.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/03/08, 12:52

Pff zavé begreep niets :D

Het is biologisch afbreekbaar de verzameling !! Het "breekt" alles af wat hem aanraakt !! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/03/08, 14:45

jean63 schreef: Ongelooflijk !! ze werden pas veroordeeld ... en in Frankrijk voor valse reclame in 2007, toen ze hun gif al 30 jaar verkochten.

Het lijkt mij dat ik van de journalist / auteur hoorde dat Monsanto 10 jaar geleden in de VS was veroordeeld wegens valse reclame.


jean63 schreef:Als je langs de schappen met insecticiden / fungiciden loopt, is het eng om te denken aan al die "biologische" tuinders die ze gebruiken.

Chris, wil je geen doodskopstickers of iets dergelijks verkopen, we kunnen ze met plezier op alle Monsanto-producten in de winkels plakken. Er zijn er velen die de banden van 4x4's leeg laten lopen, waarom zou u niet tegen lobbyen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/03/08, 20:17

De CNRS-onderzoeker die kwam getuigen over ARTE heeft grote problemen:

http://www.liberation.fr/actualite/econ ... 986.FR.php

we kunnen een petitie ondertekenen om hem hier te steunen =>

http://sciencescitoyennes.org/spip.php?rubrique117
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/03/08, 20:30

bham schreef:Chris, wil je geen doodskopstickers of iets dergelijks verkopen, we kunnen ze met plezier op alle Monsanto-producten in de winkels plakken. Er zijn er velen die de banden van 4x4's leeg laten lopen, waarom zou u niet tegen lobbyen?


Het beest mij! Het kan zelfs worden gegeven als een geschenk bij sommige bestellingen ... omdat het verkopen van een sticker gemiddeld is (behalve voor een associatie of iets dergelijks) ...

Nu zouden we moeten nadenken over het ontwerp, en als we een serie maken, zal het niet ALLEEN over GGO's gaan, omdat GGO's, weet je, niet de "prioriteit" van de site zijn ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten