GGO's zijn goed voor de gezondheid

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: GGO's goed voor de gezondheid




par Moindreffor » 08/02/22, 20:33

Janic schreef:de minste inspanning van begrip en kennis, zou zijn kommen met GGO's elke ochtend moeten stoppen, het verknoeit zijn hersenen gezien het aantal onzin dat hij zegt.

het is gemakkelijk om te zeggen dat mijn woorden onzin zijn, maar het is een beetje eerlijk in termen van tegenstrijdige spraak...

je zou echt geen groot redenaar zijn, in een welsprekendheidswedstrijd zou je niet ver komen, maar dat weten we omdat je in termen van welsprekendheid meteen in laatste instantie de belediging bent, daarom erg binair, zoals ongeveer,

ik Janic, ik weet het, jij niet Janic dus jij stomme... en hou daarom je mond...
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: GGO's goed voor de gezondheid




par Moindreffor » 08/02/22, 20:37

GuyGadeboisLeRetour schreef:Kijk wat ik schreef over de elektrische auto, je bespaart tekst... : Mrgreen:

dus als je het op dit punt eens bent, waarom ben je het dan niet eens met vergelijkbare punten, je kunt het niet helemaal met jezelf eens zijn?
heb je meer dan één logica?

wat voor de elektrische auto geldt, kan voor de rest gelden, doe gewoon dezelfde ruimdenkende inspanningen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: GGO's goed voor de gezondheid




par GuyGadeboisTheBack » 08/02/22, 20:38

Moindreffor schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Kijk wat ik schreef over de elektrische auto, je bespaart tekst... : Mrgreen:

dus als je het op dit punt eens bent, waarom ben je het dan niet eens met vergelijkbare punten, je kunt het niet helemaal met jezelf eens zijn?
heb je meer dan één logica?

wat voor de elektrische auto geldt, kan voor de rest gelden, doe gewoon dezelfde ruimdenkende inspanningen

Wat voor aardappelen geldt, geldt niet per se voor kip of hormonen... Ik hou van je manier van niet denken!

Ps: We passen niet dezelfde logica toe, of het nu een EPR-fabriek is of een lithiumscooter...
Dernière édition par GuyGadeboisTheBack de 08 / 02 / 22, 20: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: GGO's goed voor de gezondheid




par Janic » 08/02/22, 20:40

onnozele
ik Janic, ik weet het, jij niet Janic dus jij stomme... en hou daarom je mond...
Dat is het, hij begreep tenminste één ding, het is niet veel, maar het laat een klein sprankje hoop in de verte achter, heel erg ver! : Cheesy: en ik zou er één ding aan willen toevoegen: GGO's zijn slecht voor je gezondheid! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: GGO's goed voor de gezondheid




par Moindreffor » 08/02/22, 20:49

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Moindreffor schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:Kijk wat ik schreef over de elektrische auto, je bespaart tekst... : Mrgreen:

dus als je het op dit punt eens bent, waarom ben je het dan niet eens met vergelijkbare punten, je kunt het niet helemaal met jezelf eens zijn?
heb je meer dan één logica?

wat voor de elektrische auto geldt, kan voor de rest gelden, doe gewoon dezelfde ruimdenkende inspanningen

Wat voor aardappelen geldt, geldt niet voor kip of hormonen... Ik hou van de manier waarop je niet denkt!

Dat is precies jouw fout, de problemen zijn vergelijkbaar.
we beschuldigen diesel van vervuilend, fabrikanten werken, diesel vervuilt minder, zelfs minder dan benzine, maar om niet te moeten toegeven dat nu het argument niet meer opgaat, verwarren we, we halen de cijfers tussen fijne verwarmingsdeeltjes en diesel door elkaar, dan hebben we gedemoniseerd, brengen we een toeslag in rekening, en in plaats van toe te geven, volharden we en tekenen we

met jouw kip is het anders, de consument wilde goedkope kip, wetenschap stond boeren toe om het te produceren, dan klaagt de consument dat zijn goedkope kip onzin is, je krijgt wat je wilde... voor mij is er geen bedrog, het is gewoon dat de consument is te kwader trouw, zoals de man die een smartphone koopt voor een kwart van de prijs, zonder factuur en die zegt niet te weten dat hij gestolen is...

voordat we onze kippen thuis produceerden, nu koop ik een label of bij een kortsluitfokker, hormonen zijn niet mijn probleem, maar als ik mensen wil laten geloven dat het kopen van een elektrische auto groen is, is er de wil om te misleiden
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: GGO's goed voor de gezondheid




par Moindreffor » 08/02/22, 20:55

Janic schreef:onnozele
ik Janic, ik weet het, jij niet Janic dus jij stomme... en hou daarom je mond...
Dat is het, hij begreep tenminste één ding, het is niet veel, maar het laat een klein sprankje hoop in de verte achter, heel erg ver! : Cheesy: en ik zou er één ding aan willen toevoegen: GGO's zijn slecht voor je gezondheid! : Cheesy: : Cheesy:

Met mij gaat het goed. Ik heb nog steeds een sprankje waar alle hoop voor jou tevergeefs is geweest en voor een lange tijd
GGO's zijn niet dom voor de gezondheid, de enige domme mensen in de geschiedenis zijn degenen die onderzoek naar GGO's hebben verhinderd, omdat we hun gevaarlijkheid hadden kunnen aantonen, en daarom hadden we ze wereldwijd kunnen verbieden, in plaats daarvan hebben domme mensen er alles aan gedaan om dit te voorkomen en opeens zijn ze hebben de twijfel gehandhaafd, waardoor deze GGO's in ons leven zijn binnengelaten, dus ja, er zijn echt idioten aan jou om te zien welke
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9828
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2671

Re: GGO's goed voor de gezondheid




par sicetaitsimple » 08/02/22, 21:14

Janic schreef:eenvoudig.....


Hallo? Ze noemen mij? Heb ik iets gezegd?
Onze pov Janic wordt zo aanhankelijk dat hij zelfs zijn gesprekspartners in de war brengt.....
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: GGO's goed voor de gezondheid




par GuyGadeboisTheBack » 08/02/22, 21:15

Je blijft in het schuim van de dingen (bij de minste intellectuele inspanning), jammer. Geen diepgang in je "analyses" ... Kortom, voor mij klaar, ik laat je met rust.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: GGO's goed voor de gezondheid




par Obamot » 08/02/22, 21:59

Ik zal alleen dit voorbeeld nemen dat frappant is in uw onwetendheid:

Moindreffor schreef:bijvoorbeeld de overmaat aan zout, aangezien deze wordt aanbevolen als "biologische" onkruidverdelger en een genetische modificatie is het niet helemaal hetzelfde
Je bent appels en peren aan het mixen! We hebben het hier niet over BIO (een keurmerk dat in absolute zin niets betekent) in principe beter dan wat de agro-business ons biedt. Hier hebben we het over deze absolute onzin "van GGO's kankerverwekkend beweerde goed te zijn voor de gezondheid” wat slechts een slogan is, een onrealistische bewering van (pseudo)gekke wetenschappers die zouden beweren het op middellange termijn "beter" te doen dan de natuur, zij die miljarden jaren vooruit en ervaringen heeft (er dit gepusht door sappige verzinsels die bestaan ​​uit de boeren ruïneren om hun land terug te kopen of hen in de schulden te steken tot op het punt van zelfmoord met een "enkeltje" zonder terugkeer ...

Moindreffor schreef: wanneer tarwe "van nature" is gegroeid tot meer dan 2n chromosomen, ziet niemand het als een GGO, hoewel het er in letterlijke zin één is, het is van nature genetisch gemodificeerd,
Is geweest, en de ander omdat hij het aandurfde om met ons over tarwe te praten... (een voedingsmiddel met van nature een nogal zure en ontstekingsneiging) Alpet houdt ook in wezen van giftig, gedeeltelijk verantwoordelijk voor diabetes en waarvan het gebruik beter kan worden verminderd tot strikt noodzakelijk (terwijl mensen er orgieën van maken: pasta, pizza's, biacuits, baguettes, gebakjes, en andere volkoren broden of niet (de leuke grap) die voor het menselijk lichaam niets anders zijn dan het inslikken van lijm(en) als we de redenering tot het uiterste! Wij mensen hebben GEEN behoefte aan deze gigantische aanvulling van koolhydraten die GEEN langzame suikers zijn. Er zitten voldoende koolhydraten in groenten en fruit... En als er behoefte is aan calorieën, zullen we de voorkeur geven aan andere granen zoals als gierst, boekweit of rijst, of nog beter maar niet altijd: aardappelen. Ik herinner je er hier aan dat de laatste keer dat je mijn vragen over de juiste dosering in de voerbak uitlekte, dus ik zal de ervaring geen tweede keer herhalen...

Moindreffor schreef:uw software blokkeert het "synthetische" feit door de man,
de man wil computerbegrippen in de geest opwekken om te suggereren dat we ons zouden kunnen laten bedwelmen door zijn verhaal dat de levenden zou willen voorstellen alsof ze onder geprogrammeerde veroudering vallen ... Welnu, met de covid hebben we gezien dat het zo is Het was de mens en de kwetsbaarheid van zijn comorbiditeiten, die achterhaald raakten in het licht van zielige varianten die de diensten van ziekenhuizen op de planeet naar de aarde brachten. Plotseling heeft uw belofte van dominantie van technologie over het "natuurlijke" veel voorsprong in de vleugel...

In je volgende "essay" heb ik je verhaal volledig op zijn kop gezet, uitgaande van het tegenovergestelde idee van de draad - van de geverifieerde stelling van de schadelijkheid van GGO's - door GGO te vervangen door TOXIC (en je contra-finale betekenis te hebben gecorrigeerd ) en misschien begrijp je waarom het zo is “een kant van de plaat”
Moindreffor schreef: natuurlijk TOXIC is goed..., synthetisch TOXIC is slecht, en waar de absurditeit nog verder gaat, is dat TOXIC-gentherapie voor mensen slecht is, maar TOXIC-gentherapie voor planten is goed.
We begrijpen onmiddellijk het bedrog dat bestaat uit het minimaliseren van menselijke vergiften door te zeggen: ”Kijk, er zijn ook gifstoffen in de natuur...... Maar sorry, de natuur heeft Tsjernobyl nog niet gemaakt, noch Fukushima, Bhopal Minamata, Seveso, of zelfs recent nog Beiroet waar een halve stad wordt verwoest door een explosie...

Iedereen weet dat de menselijke vervuiling veel geconcentreerder is dan wat de natuur produceert. Iedereen weet dat chemische moleculen zeer zuiver zijn, terwijl hun natuurlijke equivalenten verdronken zijn in subtiele complexen die niets meer met elkaar te maken hebben, we hadden het al over het simpele voorbeeld van vitamine "C" waarvan de formule meerdere keren moest worden herhaald , om te proberen dichter bij de natuurlijke "C" vit. En je bent koninklijk geplant (daarom ga ik daar stoppen, dit debat gaat verloren in het aangezicht van onverbeterlijke mensen die kamperen op hun posities door het rookgordijn te proberen om in hun "comfortzone" te blijven, wiens doel het is om te voorkomen dat ze gaan te diep... Het simpele feit dat GGO's mutaties veroorzaken in velden die grenzen aan vervuilende gewassen, zou al tot voorzichtigheid moeten leiden en mensen het gevaar doen inzien.. die deze industrie steunen zijn bereid om compromissen te sluiten met als enig doel hun baan te redden!

Ik zou hieraan willen toevoegen dat de essentiële missie van de chemische industrie is om stabiele producten te vervaardigen die zo lang mogelijk kunnen worden bewaard en tegen lage kosten kunnen worden geproduceerd ... Precies het tegenovergestelde van de natuur die probeert te presteren in de explosie van het leven TOT ALLE PRIJS , dat per definitie baadt in een universum met veel zuurstof en daardoor constant instabiel is met een onvermijdelijke vervalagenda die per minuut wordt gespecificeerd (zie de bevriezingskettingen die proberen het juiste moment te vinden om de oogst op het hoogtepunt van de groei te starten en volwassenheid...)

Moindreffor schreef: ofwel is het een angst voor vooruitgang, wat begrijpelijk is omdat de weg naar vooruitgang niet alleen geplaveid is met successen, maar je leert van je fouten, of het is een afwijzing van de handel eromheen en dus een afwijzing van het kapitalisme, wat ook kan worden begrepen, maar daarom geen direct verband
Oh dat is goed gedaan... Nee, ik hoef geen winst centraal te stellen, aangezien je het net zei (dat is gedaan, en bovendien serveert de man het je op een schaal) :schok:
Voor mij is de huidige vooruitgang minimalisme, permacultuur, de nederigheid van het hebben begrepen dat er geen andere redding in de staat was dan door het idee om te beginnen door te begrijpen hoe de natuur er (bijvoorbeeld) in was geslaagd om het Amazonegebied te laten groeien bos... zonder mens... en zonder enig synthetisch product...

We kunnen het hebben over biochemie en onze borstkas opblazen om te zeggen dat de mens in staat is de natuur te evenaren – uitgaande van het simplistische principe dat synthetische moleculen zogenaamd strikt identiek zijn aan natuurlijke – maar tot op heden is de mens er nooit in geslaagd ook maar de geringste levende cel van wat we weten van de “oorspronkelijke bouwstenen van het leven”. Nooit.

Ik stop daar definitief, dus de pretenties en inconsistenties zijn duizelingwekkend!

Merci en au revoir : Mrgreen:
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: GGO's goed voor de gezondheid




par Janic » 09/02/22, 08:52

obamot
We kunnen het hebben over biochemie en onze borstkas opblazen om te zeggen dat de mens in staat is de natuur te evenaren – uitgaande van het simplistische principe dat synthetische moleculen zogenaamd strikt identiek zijn aan natuurlijke – maar tot op heden is de mens er nooit in geslaagd ook maar de geringste levende cel van wat we weten van de “oorspronkelijke bouwstenen van het leven”. Nooit.
het is bovendien dit hoofdaspect dat aantoont dat de evolutietheorie zo fantastisch is als het herscheppen van leven door middel van synthetische chemie en zelfs niet een eenvoudige cel waarvan de eigen complexiteit niets te benijden heeft aan de complexiteit van ons organisme. We zijn er nooit in geslaagd door synthese een eenvoudig (er is niets eenvoudigs) DNA en zelfs daarvoor.

PS: De natuur creëert niets, het vervult zijn functie zoals elk gemaakt product. : Roll:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 313-gasten