Een plantstok maken voor het beoefenen van fenoculturisten?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par olivier75 » 28/12/16, 07:53

Didier

Heb je het in het hooi geprobeerd? Ik denk dat de moeilijkheid, of het verschil met bestaande hengels, is om erin te komen met een punt dat de vezels verspreidt, zonder te hoeven "graven" om aan de overkant te ontsnappen.
Dit model lijkt mij maximaal vereenvoudigd, ik hou echt van de blokkering.

Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 28/12/16, 11:11

We hebben het geprobeerd op een mulchplank (met stro), maar die was al goed verpakt/ontbonden... Gaat zonder problemen. Ik ben niet bezorgd...

Ik denk dat het een pluspunt zou zijn om aan het einde van de beweegbare tuit een klein "mes" te plaatsen. Op die manier zou het, eenmaal geplant, wanneer je het pedaal indrukt, een soort groef maken die het "plantgat" verlengt... Deze groef zou een "fout" zijn voor de wortels om in te zinken.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par olivier75 » 28/12/16, 18:59

Ik zie het, ik denk het niet, afgezien van het feit dat het mes het beter doet dan op de foto, heeft het alleen een bredere en verstelbare stop nodig voor de dikte van hooi en misschien een "automatisch" openingssysteem.
Ik moet mijn computer opnieuw verbinden met mijn tekensoftware om meer vooruitgang te boeken.
Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 28/12/16, 21:48

Hoe het plantgat er uit zal zien in een nog nooit bewerkte grond zullen we moeten afwachten!

En als het te "glad" zou zijn, denk ik dat de tanden aan het einde van de snavel dit gladmaken zouden kunnen beperken, wat het rooten zou kunnen vertragen...

Maar dat is maar een idee!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 28/12/16, 21:50

Ahmed schreef:Om het glad te maken, kunt u dit eenvoudig verhelpen door een paar tanden aan het uiteinde van het mondstuk te lassen ...


Sorry, ik had dit bericht overgeslagen en viel meteen op dat van Olivier.

Je had alles al gezegd!

Ik denk dat dit voor "fenocultuur" een "aanpassing" is om te overwegen.
0 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par olivier75 » 28/12/16, 22:39

Wordt de grond meer glad in onbewerkte grond, hangt het meer af van het terrein? Ik denk dat een tip die naar beneden gaat nuttiger is, wat het proberen van tanden niet belet, een stom tikken stelt je in staat om te experimenteren.
Ik las lang geleden de kracht van perforatie van de hoofdwortel van bomen, ik heb de cijfers niet meer, maar het had me getekend.
Daarna had ik geïnvesteerd in bospotten.
Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 28/12/16, 22:56

Ja, ik denk dat onbewerkte grond gladder is: over het algemeen worden deze machines gebruikt na het losmaken; ondergronden in bossen, doorgang van aardbeien in de tuinbouw. De grond is dan erg zacht en gaat "zo" open...

In een minder bewerkte grond, waarschijnlijk nat aan het einde van de winter, vrees ik een effening. Maar je moet het natuurlijk proberen.

Daar, tijdens mijn test, was het wel het geval.

Dan ben ik, net als jij, onder de indruk van de capaciteit van de wortels: thuis hebben groenten geperforeerde polystyreen bakjes die ik als dozen gebruikte; de verlaten tomatenplanten hebben wortel geschoten in mijn "nooit bewerkte prairiegrond", vrij compact, die langs de onderkant van mijn frames liep!

Maar aan de andere kant was het idee achter deze plantages om niet achterop te raken in vergelijking met een conventionele methode. En dit moet beoordeeld worden...

Nogmaals, dit zijn vragen die ik mezelf stel, ook al schrijf ik bevestigend. "Je moet eerst zien..."
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Ahmed » 29/12/16, 17:55

Op deze vraag zal in ieder geval geen eenduidig ​​antwoord te geven zijn, omdat dit fenomeen van wandegalisatie sterk afhankelijk is van het kleigehalte. In mijn zandgrond ben ik er helemaal niet bang voor!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par olivier75 » 29/12/16, 19:52

Ja, ik zal tikken om te proberen, het zal zeker nodig zijn om te kunnen wisselen of verwijderen volgens de voorwaarden.
Olivier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 30/12/16, 18:06

Absoluut.

Omdat dit sterk zal afhangen van de vochtigheid van de grond: wat er zal gebeuren voor de eerste plantages aan het einde van de winter, zal niet opnieuw gebeuren voor de plantages aan het einde van de zomer...

Ik ben er ook niet van overtuigd dat een effening zo onbetaalbaar is: een kriebelende gladde vloek als je hem draait voordat je hem verwijdert, om te voorkomen dat de aarde blijft plakken.
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 374-gasten