Een plantstok maken voor het beoefenen van fenoculturisten?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Ahmed » 07/12/16, 13:26

Izentrop, Je schrijft:
een pedaal en een vrije hand zoals hier

In deze video heeft de stok twee bevestigingspunten voor twee handvatten, maar één wordt ingenomen door een stang... Dat is wat ik in het vorige bericht zei: als gebruikers de moeite hadden genomen om een ​​bevestiging voor deze stang te lassen, zouden ze nog steeds de twee handvatten, handig in compactere bodems dan in het voorbeeld in kwestie.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 07/12/16, 14:09

Ahmed schreef: niets verbiedt welke idioot dan ook om te leren en zo een pijl aan zijn boog toe te voegen (sic)!


Bedoel je dat een worst kan draaien?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Ahmed » 07/12/16, 14:33

Ja, dat is bekend! : Lol: Er is zelfs een appellation contrôlée, als dat zo is! 8)
Tegelijkertijd is een worst die draait geen worst meer... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Ahmed » 13/12/16, 22:28

Aangezien ik (ongeveer) de bijbehorende elementen en een model heb, zal ik beginnen met het reproduceren van de plantenbakbek. Het eerste deel is eenvoudig te maken: de buis van 60 mm (inwendige diameter) wordt getraceerd met een stift (hiervoor is niet al te veel precisie vereist) en vervolgens onder een hoek doorgesneden met behulp van een haakse slijper die is uitgerust met een dunne schijf* om 125 mm uit te snijden. mm in diameter (ontbraam de randen van de snede voordat u zich verwondt aan de braam) . We krijgen noodzakelijkerwijs twee identieke delen ... : Idee:
Snijd vervolgens aan elke kant van de bovenkant van het stuk om een ​​grotere opening te creëren en pas vervolgens de binnendiameter op de ronde hoorn van het aambeeld aan: gezien de dikte moet je een beetje aandringen, maar het is goed (houd het onderdeel vast met een bankschroef of op zijn minst een dikke handschoen)...

Dan komt de rechthoekige omtrek van de uitsparing van het mobiele deel van de tuit, die zal worden genomen van een beugel van een supermarktdisplay (dus ik heb er ook twee gemaakt 8) ); kleine vormingstest: de bovenkant is afgerond, om aan de onderkant praktisch vlak te eindigen... Maar gezien de dikte belooft de operatie moeilijk te worden en ik denk dat warmvormen onvermijdelijk zal zijn. Ik zal daarom eerst de contouren van andere gevormde stukken maken om een ​​"batch" te maken wanneer de smidse eraan komt steenkool : Oops: zal branden... Het zou ook mogelijk zijn om andere verwarmingsmethoden te gebruiken, afhankelijk van de beschikbare hulpmiddelen.

Morgen (?), bijbehorende foto's om dit alles beter te visualiseren...

*Dunne schijven van 1 mm dik zijn uiterst effectief, maar kunnen ook ernstige verwondingen veroorzaken: beide handen moeten daarom te allen tijde op de machine blijven en het onderdeel moet stevig op een geschikte steun worden gehouden; veiligheidsbril en gehoorbeschermingssysteem extra... Pas ook op met alles wat mogelijk brandbaar is** (vodden, papier, oplosmiddel, brandstof...).
**Het is geen overbodige luxe om een ​​brandblusser bij de hand te hebben (voor mij een 10 kg CO2).

Opmerking: als ik aandring op veiligheidsmaatregelen, is dit geen persoonlijke obsessie, maar simpele luciditeit (om nog maar te zwijgen van ervaring : Cry: ) en omdat sommige klussers die af en toe in de verleiding zouden komen om mij te imiteren, gewaarschuwd moeten worden dat deze activiteit potentieel zeer gevaarlijk is wanneer deze wordt geïmproviseerd.
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par izentrop » 13/12/16, 22:52

Ahmed schreef:Wees ook voorzichtig met alles wat mogelijk ontvlambaar is** (vodden, papier, oplosmiddel, brandstof, enz.).
... Kleding inbegrepen.
Je hebt gelijk, je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn, er is projectie van gesmolten metaal.
Mijn gepensioneerde schoonvader en toch een voormalig vakman heeft het shirt dat vlam vatte, waardoor hij een derdegraads brandwond kreeg. Het duurde enkele maanden voordat de wond dichtging.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 13/12/16, 23:51

Ahmed schreef: Wees ook voorzichtig met alles wat mogelijk ontvlambaar is** (vodden, papier, oplosmiddel, brandstof, enz.).


Ik bevestig en beken een soort domheid: open garage, ik had geen aandacht besteed aan een pot terpentine waarin mijn vrouw net een borstel had uitgespoeld toen ik besloot om met de molen een buis door te snijden ongeveer twee meter van de ! Net lang genoeg om een ​​"woufffff" te horen, en de pot stond in brand!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Ahmed » 14/12/16, 10:11

ja, Izentrop, je doet er goed aan kleding toe te voegen: nooit synthetische stoffen, want bij ontstekingen plakt de stof aan de huid, napalmstijl! :(
Let bij het slijpen vooral op het projectiegebied: als het lang genoeg (eigenlijk niet zo vaak!) op hetzelfde punt wordt gericht, ontstaat plaatselijke verhitting die snel tot ontstekingen leidt. Katoenen kleding is essentieel en een leren schort voor de heetste operaties!
Tijdens het lassen gebeurt het vaak dat kleine balletjes gesmolten metaal (die aan de oorsprong van de gratons liggen) de sokken kruisen en afkoelen op de voet :frons: : zorg voor deze zaak; van mijn kant draag ik laskappen, wat de beste oplossing is.

Heeft, is een open vuur minder gevaarlijk dan een vuur dat smeult in oude vodden, omdat we in het eerste geval aanwezig zijn, terwijl het in het tweede geval kan uitbreken als er niemand meer is. Hoewel zonder gevolgen, is het me overkomen om terug te komen naar de studio en het allemaal rokerig te vinden; Ik had niet op het begin van de verbranding gelet, omdat er bij het lassen altijd wat rook ontstaat (vooral bij de cellulose-elektrode).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 14/12/16, 10:28

Ahmed schreef:
Heeft, is een open vuur minder gevaarlijk dan een vuur dat smeult in oude vodden, omdat we in het eerste geval aanwezig zijn, terwijl het in het tweede geval kan uitbreken als er niemand meer is. Hoewel zonder gevolgen, is het me overkomen om terug te komen naar de studio en het allemaal rokerig te vinden; Ik had niet op het begin van de verbranding gelet, omdat er bij het lassen altijd wat rook ontstaat (vooral bij de cellulose-elektrode).


Ja, absoluut: een open container ontploft niet (om deze reden kan een biogasinstallatie niet ontploffen; als hij vlam vat, maakt hij een grote "wooffff" naar boven en dat is het). Het was een blikje...

In dit geval, omdat het een White Spirit-fonds was, liep het uit [ik gebruik deze over het algemeen vertekende uitdrukking correct: uitdoven = zeer snel opbranden].

Het risico zou zijn geweest dat in de buurt brandbare materialen vlam vatten...

Ik bevestig dat de projectie van vonken snel een stof "verbrandt", want deze domheid deed ik ook! Ik heb zelfs de gelakte beukenhouten treden van een houten trap aangepakt, draadstangen doorgesneden die de trap omhoog hielden - gericht op mijn stangen, en inderdaad een veiligheidsbril op die mijn ogen beschermde, maar mijn gezichtsveld verkleinde ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Ahmed » 14/12/16, 10:57

De beloofde foto:
IMG0006A.jpg

Op de voorgrond, het uiteinde van de buis waaruit ik de twee stukken heb gesneden die op de drievoudige plaat zitten: ze zijn opnieuw gesneden om breder te openen en later het beweegbare deel van de tuit te ontvangen, hier de rechthoekige elementen naar de achtergrond; degene die door de bankschroef wordt vastgehouden, is gemarkeerd om de uiteindelijke vorm af te bakenen...

Werk in uitvoering ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par olivier75 » 14/12/16, 19:41

Hallo,
Ik ben ingelicht over het onderwerp.
Ik had ook wat gedachten over het planten van riet.

Ik gebruik plastic emmers voor bosplanten van Barthelemy plastic, (ik kan de links niet plaatsen), er zijn groeven die de wortels naar een enkel gat leiden, ze openen in 2, verzamelen zich per 20 in een pot en een deksel gemaakt minikas . Een beetje prijzig, maar de beste die ik heb gezien. Ik nam het voor een paar decennia. Ze verouderen best goed, ik heb ze al 5 jaar. Met 20 (eigenlijk 5x4) is het mogelijk om de rassen vrij gemakkelijk te scheiden.

Voor de stok zou ik liever gaan voor een systeem zonder handvat met een beugel die hem opent door de grond te raken, slechts één beweegbare kant, eenmaal open denk ik dat er niet te veel druk is of dat het wordt gecompenseerd door die aan de zijkanten en de aarde weer naar binnen, en dat de plant op de grond blijft staan, anders een klik die we gewoon los moeten laten, met een hendel aan een kabel. Een tegengewicht om de bek open te houden.

Voor Ahmed zal ik dezelfde snede maken als je kaak op de buis en gewoon een eivormige plaat in de kaak, de asymmetrie zou geen gevolgen moeten hebben.

Het zou mooi zijn als het met de bollen werkte, het lijkt mij dat de plantenbakken ze niet altijd met de goede kant naar boven zetten en ze groeien nog steeds.

Voor erwten en bonen hetzelfde principe met een retour die een verdeelschijf telkens een tandje laat draaien?

Voor de kleinste zaadjes een stekje en plaatsing door een volgzaaimachine?
Maar in 20 cm? Met een kleine opening om een ​​beetje licht binnen te brengen?

Om Didier te hervatten over de professionalisering van de fenocultuur, bestaat er ook tuinbouw op oppervlakten rond de hectare, en als honderd laarzen veel lijkt, is het slechts 3000 euro bij aankoop, in ruil voor veel minder salaris. En kan slechts betrekking hebben op een groter of kleiner deel van culturen. Ik zie een tuinder niet ineens overstappen op fenocultuur....
Maar je hebt apparatuur nodig die op dezelfde manier is aangepast als onderbedekte gewassen in grootschalige teelt.
Kortom, het is een beetje hetzelfde onderwerp als het sillon'net.
Ik denk ook dat de worsten niet allemaal op hetzelfde punt staan, het is makkelijker om mooie groenten tegen wat lassen in te wisselen, dan te proberen een stukje vak te leren, behalve om er echt in geïnteresseerd te zijn.

Olivier.
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten