Een plantstok maken voor het beoefenen van fenoculturisten?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par izentrop » 05/12/16, 13:25

Welke buisdiameter zou je in dit geval aanbevelen in de fenocultuur?
Dit merk biedt meerdere modellen aan http://www.johnnyseeds.com/tools-suppli ... -9419.html
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 05/12/16, 13:54

Daarom moet je eerst genoegen nemen met een soort potten of kluiten.

Ik zou in de verleiding komen door 5 of 6 cm in diameter en/of zijkant [bewerken: om een ​​slip te corrigeren, had ik "radius" geschreven]... Om vrij "hoge" planten te kweken en het planten uit te stellen...

Maar op dit moment is het nog "speculatie".
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Ahmed » 05/12/16, 14:10

Er had moeten staan: "van 5 tot 6 cm in diameter of zijkant"... (aantekening van Ahmed, officieel redacteur van Heeft inc.). 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 05/12/16, 14:32

Corrector waakzaam!

In mijn jeugd ging de krant Le Monde er prat op waakzame en scherpe proeflezers te hebben. En de fouten waren uitzonderlijk en het voorwerp van een schandaal, protestbrieven.Vandaag, tenminste op de website, zie ik ze toevallig! Misschien ben jij beter dan zij?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Ahmed » 05/12/16, 21:13

Ik denk niet dat ik de beste ben, de verklaring is eerder dat men overal bezuinigt op het correctiebudget; er zijn tenslotte automatische spellingcontroles* die acceptabel proza ​​produceren (althans voor bepaalde soorten fouten) als men niet te veeleisend is, maar vooral geobsedeerd door de kosten van serieus proeflezen en contextuele correctie. : Roll:
Dit des te meer omdat het lezerspubliek minder kieskeurig is geworden: de afname van de praktijk van lezen/schrijven en de sms-taal zijn er!

*"orthografische" moet het overeenkomen met het zelfstandig naamwoord dat het kwalificeert of niet, wetende dat het alleen bestaat (de spelling) in het enkelvoud wanneer het in de algemene zin wordt opgevat? : Wink:
...en alleen in het meervoud wordt het heel enkelvoud! : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 06/12/16, 09:04

Ahmed schreef:Ik denk niet dat ik de beste ben, de verklaring is eerder dat we overal bezuinigen op het correctiebudget


En dat de snelheid van het nieuws zo is dat het niet meer gelezen wordt! Voornamelijk op de site (maar ik zag ook een paar leuke in de papieren versie van de krant).

Laatst een advertentie met een grote fout. Zozeer zelfs dat ik me afvroeg waar de "klep" was! Ik zocht en zocht en vond niet. Ik dacht dat het een "grote fout" was...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Ahmed » 06/12/16, 22:51

Over vierkant en rond denk ik dat de occasionele doe-het-zelver die verleid zou worden door het zelf construeren van dit soort stangen zich liever zou moeten oriënteren op een vierkant model, omdat het altijd mogelijk is om stukken met deze vorm toe te voegen en er op de een of andere manier uit te komen. Aanpassingen zijn veel handiger met delen die haaks op elkaar aansluiten. Wie voor deze optie kiest, zal echter een compromis moeten zoeken tussen een dunne buis, die moeilijk te lassen is, en een dikkere buis, maar zwaarder in gebruik.

Ik geef dit advies omdat ik mezelf hier plaats binnen het kader van de minimale gereedschappen die nodig zijn voor deze prestatie: kleine haakse slijper (of zelfs een ijzerzaag), draagbare boor en booglasstation. Deze beperkingen zijn niet van toepassing op degenen die beter uitgerust en beter opgeleid zouden zijn doe-het-zelf...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par izentrop » 07/12/16, 01:17

Ahmed schreef:Over vierkant en rond denk ik dat de occasionele klusser die zich zou laten verleiden tot het zelf construeren van dit soort wandelstokken, zich beter zou moeten oriënteren op een vierkant model
Dat dacht ik ook, met tip zoals hier https://www.youtube.com/watch?v=50XQKkKk_Ig&t=16s, een pedaal en een vrije hand zoals hier https://youtu.be/hrCdtZ8NUR0?t=48 , zou het niet slecht zijn voor de moeilijke gronden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Did67 » 07/12/16, 10:04

Ahmed schreef:
... maar moeilijk te lassen en een dikkere buis, maar zwaarder in gebruik.



Aangezien :

1) je hebt al zo'n apparaat in de hand

2) je bent een ervaren en uitgeruste klusser (je las)

3) je denkt na over de vraag

denk je dat een model waarbij alles geschroefd/gebout zou worden mogelijk is voor degenen die niet kunnen lassen en niet uitgerust zijn??? [volg mijn blik om zo'n worst weg te spoelen!]
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Een wandelstok maken om te planten voor het beoefenen van fenocultors?




par Ahmed » 07/12/16, 12:52

De integrale bolting optie is perfect mogelijk, maar het is een aanpak die voor mij niet vanzelfsprekend is, aangezien ik aan de ene kant uitgerust ben met meerdere lasprocessen en aan de andere kant heel graag las... 8)

Een paar decennia geleden was het banale boogschietartikel vrij wijdverbreid, maar de handel biedt nu zoveel dingen tegen betaalbare prijzen dat deze mode aan kracht verliest; als u echter niet tevreden wilt zijn met in massa geproduceerde producten of als u wilt repareren, is lassen een essentiële techniek (hiermee kunt u ongelijksoortige elementen "hybridiseren" die u zelf niet zou kunnen vervaardigen).

De onwetendheid van de praktijk van lassen is niet van genetische oorsprong, niets verbiedt een of andere idioot om te leren en zo een pijl aan zijn boog toe te voegen (sic)! Als je bij mij thuis langskomt, laat ik je graag kennismaken met staalfusie! :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 377 gasten