Enzymen, Crudités en Alvleesklier of ik heb pijn in de alvleesklier

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/04/13, 08:09

Gisteren werd ik dichtgeslagen, vandaar het ultrakorte antwoord. ;) Janic heeft gelijk.

Na een goede nachtrust blijkt dit punt:

bidouille23 schreef:gesproken op een begrijpelijke manier, als alle lezers (als die er zijn;)) 10 jaar aan berichten moeten lezen om alle subtiliteit te begrijpen waarvan je een bekende gebruiker bent [...] (zie niets mis of verwijt integendeel, het is allemaal tot uw eer om te onthouden), en ik denk niet dat iemand iets zal begrijpen ...
Het is net als wanneer je een presentatie maakt, op elk niveau, je deze terug in het kader moet plaatsen, in de context moet plaatsen en moet uitleggen ...
Deze verklaringen, die voor u alleen maar hard zullen zijn, zijn voor degenen die "het zeildoek" niet hebben gelezen vóór "de harp" (;)), zullen smaak niet begrijpen ...

Is bijzonder goed uitgedrukt, en is een zeer nuttige observatie! Aan de andere kant werd er geen tijd verspild, want zoals gezegd, deelname aan een forum is ook een vorm van introspectie.

PS: Afgezien daarvan lijkt het erop dat u doorgaat (wanneer de complexiteit toeneemt?), De woorden van bepaalde gesprekspartners mengen met de concepten die door anderen worden uitgedrukt / gebruikt!

Je zou ons niet een beetje doen "omkering van iets"wanneer je schrijft (niet altijd hè, maar je deed het nog steeds hierboven: sorry, niets persoonlijks of aanstootgevend, alleen een terloops vraag, die niet noodzakelijk een antwoord behoeft)?
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 17/04/13, 17:43

Hallo,

OBamiet mijn liefste :) praat je tegen mij in kleine letters?

je kunt het grofweg voor me schrijven je weet dat ik alleen beledigd ben als ik bewust weet dat ik het mis heb, maar ik wil het niet toegeven;) ...

Maar aangezien ik de onderkant van de PS niet begrijp, neem ik dat niet voor mezelf aan, dit gezegde dat me toch aan het denken zet :) ...

Zijn we niet de vrucht van de uitwisselingen die we hier hebben en elke dag in ons fysieke leven? :) ... Evolutie passeert daarom het begrip van de ideeën die door anderen worden uitgedrukt, heeft haar eigen verhaal om er één mee te worden, en past ze daarom elke dag toe ...

maar er zijn veel weggegaan van enzymen ... wat dan ook;) ...

laten we het debat heroriënteren, wat maakt het uit :) .... op onze navel of beter gezegd op wat erachter zit :) ....

In dit alles zou ik nog steeds dingen hebben geleerd (beetje bij beetje word ik minder klein), het is dat ons lichaam een ​​formidabele buitengewone machine is die weet hoe het op het juiste moment moet produceren wat het nodig heeft, het hele punt is niet verlies haar niet en laat haar niets doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 04/05/13, 17:02

Obamot schreef:Voor zover ik weet, overleeft geen enkel plantenenzym de passage door maagsap *. [/ Grootte]

Hallo Obamot
NEEN!
De optimale werkings-pH van pepsine ligt tussen 1,8 en 4,4 en het wordt geïnactiveerd door de alkalische bicarbonaten van pancreassap.
Het beste van alles is dat de maag zijn eigen enzymen produceert!

Université Pierre en Marie Curie
*** www.chups.jussieu.fr/polys/biochimie/DG ... pdf ***

Conclusie:
Rauw eten is een goede zaak en bevordert de spijsvertering
(en bespaart door externe enzymen aan te bieden)




7.4 Pepsin
DG 38
• Pepsine is een endoprotease die de peptidebindingen hydrolyseert waarin a
aromatisch aminozuur (Tyr, Trp, Phe) gebruikt zijn aminefunctie.
• Pepsine is een enzym in maagsap. Het wordt gesynthetiseerd in de vorm van pepsinogeen
(inactief pro-enzym) en vervolgens opgeslagen in de enzymatische blaasjes van de hoofdcellen,
van waaruit het wordt uitgescheiden op het moment van de spijsvertering. De activering van pepsinogeen tot pepsine is
het resultaat van zure hydrolyse in de zure omgeving van de maag. Pepsinogeen (gewicht
mol. 43000) verliest vervolgens verschillende fragmenten, waaronder een van de 29 aminozuren (remmer van pep-
sine), waarvan de hydrolyse de activering van pepsine veroorzaakt. De optimale pH van de werking van pep-
sinus ligt tussen 1,8 en 4,4 en wordt geïnactiveerd door de alkalische bicarbonaten van het sap
alvleesklier.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/05/13, 00:41

Mekékidi Hic? : Cheesy:

hier vroeg ik je om opheldering, want je wist duidelijk niet waar je het over had:
https://www.econologie.com/forums/post254997.html#254997

en ik vroeg je:

geen enkel plantenenzym overleeft de passage door maagsap * [...]
* op een paar zeldzame uitzonderingen na, als je exocriene enzymen bedoelt ?!


Je hebt nog steeds niet geantwoord.

hier vroeg ik je welke enzymen het waren:
https://www.econologie.com/forums/post254997.html#254997

Ik herhaal: metabolische enzymen = pepsine!

En dat is precies wat ik je vertelde ...

Dat heb je dus gevonden, bravo! Maar het was al hoger in de draad gemarkeerd. grrrrr : Lol:

Plantaardige enzymen zijn nuttig, maar ze worden voor iets anders gebruikt: je moet verder kijken.

PS: hier, aangezien u het over endroproteasen heeft, vertel ons dan wat hun relatie is met COX-1 en COX-2? ° _O (in plaats van gekopieerd / geplakt, wat we moeten toegeven dat ze niet precies zeggen wat JIJ wilt)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 13/09/13, 19:49

""
Gebrek aan enzymen in bewerkte voedingsmiddelen en de gevolgen daarvan

Dierenartsen en BARF Geschreven door Viggo
Maandag 11 mei 2009 07:57
Gebrek aan enzymen in bewerkte voedingsmiddelen en de gevolgen daarvan

De natuur heeft het goed gedaan: al het voedsel in zijn natuurlijke vorm en niet veranderd door koken, is voorzien van deze eigen enzymen (exogeen) waardoor het kan worden verteerd en opgenomen. Zonder enzymen is er geen leven.
""
*** http://www.b-a-r-f.com/Veterinaires-et- ... zymes.html ***
Dernière édition par Hic de 13 / 09 / 13, 20: 18, 1 keer bewerkt.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 13/09/13, 20:17

""
Gebruik van exogene enzymen in voer voor varkens en pluimvee
Het gebruik van exogene enzymen in diervoeder

Vier essentiële redenen rechtvaardigen het gebruik van exogene enzymen in voedsel
dier:

1.
Om de werking van anti-voedingsfactoren in voedingsmiddelen te remmen die dat wel hebben
schadelijke effecten op het verteringsproces en de gezondheid van het dier;

2.
Om de toegankelijkheid van voedingsstoffen in voedsel te vergroten door
endogene enzymen van het dier;

3.
Ter compensatie van de afwezigheid bij dieren van een enzym dat bindingen kan hydrolyseren
bepaalde chemicaliën;

4.
Om het gebrek aan enzym in een buis te overwinnen
onrijpe spijsvertering (dwz jonge dieren).
Meestal worden de enzymatische preparaten gebruikt in diervoeder
hebben meer dan één reden.
""
*** http://www.cra.wallonie.be/img/page/pub ... eckers.pdf ***
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 09/09/14, 11:13

Plantaardige enzymen passeren de maagzuurbarrière
Hoe weet je dat het lichaam eiwitten niet assimileert?
Omdat we het verschil kennen tussen eiwitten en aminozuren

Enzymen hebben een eiwitstructuur en gedragen zich als eiwitten!


BOVENDIEN!
speekselenzymen zijn niet nodig
Het speeksel van een hond die rauw eet, bevat geen speekselenzymen. (Quid of National Education)

- omdat het het niet nodig heeft, is dit systeem slechts een laatste redmiddel.


Als je het gekookt eet, ontstaat er een proliferatie van witte bloedcellen in de buurt van de darm,
het lichaam herkent gekookt voedsel als agressie.
'Altijd' maaltijden beginnen met rauw en ongepasteuriseerd, dat is genoeg.

Bezoek Wikipedia voor referenties : Mrgreen:

Rauw eten bespaart de productie van speekselenzymen en pancreasspijsverteringsenzymen en verhoogt de diversiteit aan plantenenzymen
(het verlichten van de alvleesklier van dit werk, dat zich zal concentreren op de metabole onderhoudsenzymen van de cellen)



Ik raad aan om te koken voor periodes van hongersnood wanneer "DE ANDEREN" sterven aan "EINDE" :onheil:
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten