Enzymen, Crudités en Alvleesklier of ik heb pijn in de alvleesklier

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 15/04/13, 15:22

Wat weet Janic van mijn ervaringen, die eerst al meer dan 30 jaar aan de gang zijn?

U noemde de VG, niets anders: heeft u 30 jaar ervaring op dit gebied?
Janic schreef:
Ik geef toe dat een vermindering van ELK fysiologisch ongeschikt product over het algemeen zal resulteren in een beter gevoel.

Niet de medicijnen!

Teleurgesteld ! Medicijnen of niet, het is maar de vraag welke middelen er gebruikt worden die misschien niet in de orthomoleculaire geneeskunde of een andere passen.
Het kan zelfs leiden tot de dood van de proefpersoon! Dit is waar de redenering van Janic toe leidt, soms 'absolutistisch' als het hem uitkomt, soms een zekere flexibiliteit uitdrukkend, wanneer hij geen al te fundamentalistisch beeld van zijn ideologische strijd wil geven! Met een ethische code en slechts één, zou het voldoende zijn om je eraan te houden zonder voortdurend met voortdurende tegenstrijdigheden te worden geconfronteerd. Dit is de ethische gedachte.

Opnieuw haal je progressiviteit en het te bereiken doel door elkaar, wat misschien absolutistisch lijkt voor degenen die niet zo ver willen gaan, maar normaal voor degenen die deze weg volgen.
Anders denkt iedereen een ethische gedragslijn te volgen, maar welke? zoals de Afssaps ASNM, Servier of anderen worden?
Voor de muizen meng je gelijkenissen en identiteit. Bepaalde producten die gunstig zijn voor de ene diercategorie, blijken giftig te zijn voor een andere en toch met over het algemeen dezelfde anatomische hulpmiddelen. De mens is noch een muis, noch een hond, noch enig ander proefkonijn en het is niet nodig om een ​​medische opleiding te hebben om dit te realiseren.
http://books.google.fr/books?id=0xJ68an ... ic&f=false
Alles wat giftig is voor sommige wezens, is niet altijd giftig voor anderen. Arseen is dus gevaarlijk voor de mens, zuivert alleen krachtig wolven, honden, enz... en aloë, alleen drastische zuiveringsmiddel voor de mens doodt honden, vossen in een vrij kleine dosis. De kotsnoot, die voor hen fataal is, is dat voor de mens minder. Peper doodt varkens, bittere amandelen, die ons weinig kwaad doen, doodt katten, wezels, kippen, enz.

http://www.one-voice.fr/sante-sans-tort ... ecessaire/
http://cav.asso.fr/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/04/13, 15:48

Ik begreep dit allemaal niet bla bla. Mijn reis hé! Servier en enzymen he wat een verbinding!

Maar je zapette werkt in ieder geval goed! ;)

De auteur van de janische link, die een ideologie/overtuiging verdedigt, schreef:Arseen is dus gevaarlijk voor mensen

Zo gezegd, het is nog steeds 100% fout precies in één geval: raad eens welke...!

NB: met iemand die dat wel doet, kun je beter niet te veel over biochemie praten.
Er is een reeks punten in mijn lijst die niet kan worden betwist.
Niets te maken met uw hele huishouden: het "muizenmodel" deelt 99% van het menselijk genoom:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Modele_murin (voor of tegen dierproeven is HS)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 15/04/13, 18:39

Mijn reis hé!

Ik had het niet over achtergrond, maar over ervaring volgens uw eigen formulering : hoeveel jaar VG heb je om er met gezag over te spreken?
Servier en enzymen he wat een verbinding!
Servier: in verband met de ethiek die u noemde.
Enzymen: ik heb niet gerapporteerd!
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 15/04/13, 19:28

goede avond,

je bent in goede vorm, zou Obamot zeggen :) ....


Even een kleine opmerking

citaat :

Niet de medicijnen! Het kan zelfs leiden tot de dood van de proefpersoon


Afgezien van alcohol leidt geen enkele drug waarvan de ontwenning brutaal is tot de dood ... zelfs heroïne of opium :) , aan de andere kant zeer waarschijnlijk hartstilstand als te brute terugtrekking bij een alcoholist .... in de andere gevallen stoot je vooral je hoofd tegen de muren ;) en je staat voorovergebogen van de pijn .... voor anderen is het nog steeds niets net als roken is het psychologisch, het sympathische systeem vereist zijn dosis en het gebrek aan dopamine en serotonine maakt je helemaal pruilend en lui.... :) ...

einde reactie... :)

Zo niet obamot waar vecht je tegen??? of waarvoor???

Er is iets wat ik hier mis...

In de meeste van uw teksten verontschuldigt u zich voor smaak, maar smaak is niets meer dan een mening van de geest, een persoonlijk oordeel, wat u lekker vindt, vind ik niet per se leuk.
Je praat met mij over beperking, wat een beperking is in relatie tot, in wezen, in relatie tot de vorm of het mentale beeld dat je zelf gaat plaatsen, dus het is weer een persoonlijke perceptie van het ding.
Ik ga mijn voorbeeld nemen, ik krijg helemaal geen zin meer in rood vlees, heel eenvoudig, ik heb mijn perceptie van dit voedsel veranderd, wat betekent dat je me elk stuk van het mooiste vlees kunt aanbieden, ik niet wil gewoon niet. Ook aan de smaakkant heb ik veel geëxperimenteerd, en op dit moment denk ik dat ik bijna alles kan eten wat ik heb smaak maar ik zet het gewoon niet op de voorgrond van wat ik verwacht van eten. .

In alles wat Janic zei zie ik geen enkele vorm van doctrine, hij laat de keuze, zeg niet (zoals ik kan doen) "we moeten, of we zouden moeten", de vrije wil wordt aan iedereen overgelaten.

Vrije wil wat ook inhoudt dat om iets vast te houden (of/en te begrijpen) je het proces (dat persoonlijk blijft) moet ondergaan. Als een vorm van voedsel gevolgd wordt alsof het een dieet is en niet een manier inderdaad, alles wat zou willen proeven en verlangen zou op de voorgrond staan ​​en de "beperkingen" zouden heel reëel zijn.

obamot

Des te beter als sommigen aan de slag gaan en volhouden, maar ze zullen het alleen moeten doen


We hebben altijd alles alleen aan onszelf te danken, het leven zelf en wat we ermee doen hebben we alleen aan onszelf te danken.In het tegenovergestelde geval is het dat we simpelweg de vrucht zijn van een vervreemdingsmentaliteit van een systeem (dat bovendien heel goed slaagt door dit te doen, vervreemden we ons en verliezen we ons in de meanders van de kleine dingen die van begin tot eind wedden, waardoor we elk idee verliezen van waar we hier beneden naar zouden moeten zoeken).

Kortom, ik begrijp niet waar je vandaan komt?? je wilt iedereen de oplossing geven die "moet" volgen, dus geef iedereen de middelen om een ​​uitgebalanceerd dieet te hebben, het strekt je in sommige opzichten allemaal tot eer, maar je zult terug in de tijd moeten gaan en je zult veel dingen veranderen , vanaf het begin beginnen om mensen te laten begrijpen dat we de inhoud en de vorm, de smaak en het nut van eten, de behoefte en het verlangen enz. niet mogen verwarren, de taak zal moeilijk zijn, vooral als het deel uitmaakt van het uitgangspunt dat we iemand niet kunnen dwingen te accepteren wat hij niet wil, dat iemand zijn eigen weg moet gaan, zijn eigen begrip van de dingen moet maken.

Wat in ieder geval zeker is, is dat we allemaal zullen sterven, ongeacht de manier van eten, de vraag aan de andere kant is hoe we de rest van ons leven gaan doorbrengen, hoe we ons lichaam gaan aanpassen, hoe gaan we lijden of niet... De kwestie van een dieet dat gezonder wil zijn, is inderdaad om zoveel mogelijk woorden uit onze industriële samenleving te vermijden, niet om 150 jaar te leven... En tot slot is de vraag ook op het niveau van onze kinderen en toekomstige (misschien) kleinkinderen, wat gaan we ze nalaten als ze doorgaan op de ingeslagen weg...

nou, ik dwaal af, ik stop daar ergens, het maakt me verdrietig om dit spel te lezen dat geen einde zal hebben ...
Persoonlijk ga ik naar mijn tuin om voor mijn land en mijn zaailingen te zorgen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 16/04/13, 14:34

Janic schreef:
obamot schreef:4) Het is best verbazingwekkend (en opmerkelijk) dat je zulke extrapolaties kunt maken in je toespraken, terwijl je niet dezelfde moeite doet als het om eten gaat! Zoals de "psycho-affectieve impulsen" die de keuzes van mensen op dit gebied zouden leiden!
Zoals aangegeven houwen, ik sta open voor

Begrijp het niet? ( : Cheesy: ) Is Bidouille hier "informatiezoeker" of opportunistisch af en toe opgericht door Janic als "wat een kenner" om het debat te arbitreren? ^^

Nou, dat had ik wel verwacht... Misschien heb ik daarom niet geantwoord!

Het is Janic misschien ook opgevallen dat hij in de vorige post naar mij toe wordt opgevoed, precies dezelfde observaties die ik bijna constant maak met betrekking tot ITS eigen spraak! : Cheesy: : Mrgreen: Grappig!

En het is zelfs zo'n karikaturaal punt, hoe "ondeugend" Bidouille soms ook kan zijn, ik vraag me af of het niet vrijwillig van zijn kant is om een ​​beetje "val Janic in de val (?)" (zo ja, viel dan hals over kop)!

Wat Fred betreft, ik moet een van de weinigen zijn die hem hier nooit hebben onderschat(*) Net als Janic trouwens.

Anders zou het net zo leuk zijn (en zou hij minder subtiel zijn geweest dan waartoe hij in staat is op deze? Aangezien het nauwelijks een optie is ^^ Ik sluit deze hypothese a priori uit), ik weet bovendien niet hoe hij zou tot een dergelijke conclusie zijn gekomen (behalve door niet alle debatten over deze thema's te hebben verdiept of gevolgd, en de standpunten van elkaar goed te kennen voordat... ..te veel...om naar voren te komen! hey he. Ik neem aan dat als hij het niet heeft gedaan, hij het wel zal doen, omdat het gemakkelijk verifieerbaar is!).

Met Janic spelen we al enkele jaren Dupont-Dupont als dieven op een kermis (over het thema eten, maar niet alleen), met amper een of twee struikelblokken - die zelfs als het minimaal is, maximale effecten kan hebben in bepaalde gevallen - vandaar de meningsverschillen vanwege misverstanden (of de onmogelijkheid om het eens te worden sinds - uit diplomatie - zou ik zeggen dat "we zouden niet dezelfde voorwaarden hebben" maar slechts oppervlakkig) en dit altijd op dezelfde twee of drie punten! Wat bewijst dat we het niet per se eens willen worden : Cheesy: aangezien we elk hebben geïntegreerd wat de grenzen van de ander waren (hihihihi!).

: Mrgreen: : Cheesy: En tot slot is het een buzz die best goed werkt, want in deze tijd vragen mensen zich af "wat zij eten", zelfs "hoe ze het eten" En in het bijzonder "waarom ze het eten"(essentieel en ethisch punt als het voor Janic en zijn strijd voor de dierenzaak is, ook al is het geen eigen strijd...)

En eerlijk gezegd kan het me niet schelen als we niet ineens dezelfde mening delen! Iedereen heeft zijn eigen mening... Het kan zelfs zijn dat de een of de ander het op bepaalde punten bij het verkeerde eind heeft! LOL Wat een drama! Maar aan de andere kant is het nauwelijks te weerstaan ​​om iemand die een fout heeft gemaakt te corrigeren : Cheesy: zodra men aan de naaste denkt! Het leek me echter dat het op de kwestie van "persoonlijke smaak" niet echt een punt was dat Janic deze tijd wilde verdedigen! (Hoewel het niettemin een instrument van formidabele precisie is, zolang we deze indicator maar vertrouwen, en dat we in het proces zitten "wat goed gaat"...)

Ja inderdaad, ik zie veel tegenstrijdigheden in al deze toespraken! En ik begrijp dat degenen die niet over de tools voor waardering beschikken (ik mis er misschien ook wat), niet altijd weten wat ze moeten denken!

Nou, nou... Het is lang geleden dat sommige mensen op bepaalde punten zijn gedropt (waaronder deze), omdat we altijd komen op deze vragen over voorwaarden voor het begrijpen van het onderwerp (en dit is precies de kern van dit hele proces. ) en dat zouden we tegelijkertijd niet leuk vinden zolang er geen waren "segregatie in toegang tot kennis"!! Op dit punt dat André's leidmotief is (en dat zich zonder reden heeft verspreid), geloof ik dat het niet zozeer afhangt van zijn ontoegankelijkheid, maar veeleer van een vaststaand idee en een afstand die wordt uitgezonden voor een kwestie van "persoonlijke wil» (en hier neem ik het begrip ego volledig op, zodat het duidelijk is!).

Janic schreef:[...] Ik sta open voor alle andere voedselmodi waar iedereen zijn keuze kan maken op basis van verschillende parameters zoals cultuur, gewoonten, smaken en antipathieën, verlangens en andere psycho-affectieve impulsen, enz...

Totaal buiten bereik en uiteraard totaal ONWAAR. Aangezien de algemene oriëntatie van Janic's opmerkingen deze bewering niet ondersteunt!
Bovendien vermengt Janic gemakkelijk waarneembare begrippen door ze als niet-essentieel te degraderen, terwijl de feiten zelf het tegendeel aantonen, dus hun relevantie! Ik heb dus te veel tijd om hier (opnieuw) commentaar op te geven om steeds weer dezelfde antwoorden te (opnieuw) geven! Dit is ook een punt dat mij wordt verweten, dus ik zal er rekening mee houden. Pardon, dit punt is al vaak besproken...

Als Janic nu van gedachten was veranderd plotseling zo'n brede geest ontdekken, zo veel beter! Maar dan zou men deze nieuwe lijn constant in gedachten moeten houden! : Lol: en doe niet alsof dat altijd zo is geweest!

Janic schreef:Aan de andere kant betwist ik op een bepaald gebied de niet-experimentele standpunten die gebaseerd zijn op a priori of geruchten! Ik nodig daarom geïnteresseerden in het onderwerp uit om zich te informeren bij de bronnen in plaats van op pseudo-studies gemaakt door personages die het onderwerp niet kennen of er tegen zijn.

hahaha ze is echt goed daar. Janic zou er goed aan doen om ZIJN woorden toe te passen zelf en op de ideolo-dogmatische leer VG waarnaar hij nog steeds veelvuldig verwijst!

Want als er hier iemand is die niet vrijwillig en in zijn eigen tempo de keuzevrijheid ontkent die gepaard gaat met de progressie in zijn eigen stadia van "hervorming": dan is het in ieder geval...niet...Janic! ( : Cheesy: )

* en als ik hem zijn vier waarheden nog niet heb verteld, komt dat omdat het me enorm verveelt! Het kan me niet alleen schelen ... En hij weet precies wat er aan de hand is, dus ik hoef hem niet eens de les te lezen, aangezien hij zijn woorden volledig onder controle heeft ^^ en dat hij heel goed weet wanneer er sprake is van misbruik!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 16/04/13, 18:03

Janic schreef:
Zoals hack opmerkte, sta ik open voor
Begrijp het niet? ( ) Is Bidouille hier een "zoeker van informatie" of soms op opportunistische wijze door Janic neergezet als een "expert" om het debat te arbitreren? ^^
Wat aantoont dat we niet dezelfde lezing hebben, maar het is aan hem om te antwoorden. Hierboven verwoordde hij geen theorie, maar zijn ervaring zoals jij die van jou hebt.
Met Janic spelen we al enkele jaren Dupont-Dupont als dieven op een kermis (over het thema eten, maar niet alleen), met amper een of twee struikelblokken - die zelfs als het minimaal is, maximale effecten kan hebben in bepaalde gevallen - vandaar de meningsverschillen vanwege misverstanden (of de onmogelijkheid om het eens te worden aangezien - uit diplomatie - ik zou zeggen dat "we niet dezelfde voorwaarden zouden hebben", maar slechts oppervlakkig) en dit altijd op dezelfde twee of drie punten! Wat bewijst dat we niet noodzakelijkerwijs proberen het eens te worden, aangezien we elk hebben geïntegreerd wat de grenzen van de ander waren (hihihihi!).
gelukkig zijn er verschillen, het vermijdt afzonderlijke standpunten!
En tot slot is het een buzz die best goed werkt, want in deze tijd vragen mensen zich af "wat ze eten", zelfs "hoe ze het eten" en vooral "waarom ze het eten" (periode essentieel en ethisch als het voor Janic en zijn strijd voor de dierenzaak, ook al is het geen eigen strijd...)
Interpretatiefout, ik ben niet VOOR de dierlijke oorzaak, maar VOOR de menselijke oorzaak die voorbij gaat OOK door de dierlijke oorzaak. Voor de voedselmodus heb ik het al beantwoord, voor degenen die daarin geïnteresseerd zijn.
Janic schreef:
Aan de andere kant betwist ik op een bepaald gebied de niet-experimentele standpunten die gebaseerd zijn op a priori of geruchten! Daarom nodig ik degenen die geïnteresseerd zijn in het onderwerp uit om informatie uit de bronnen te halen in plaats van uit pseudo-studies die zijn gemaakt door mensen die niets afweten van het onderwerp of er tegen zijn.
hahaha ze is echt goed daar. Janic doet er goed aan ZIJN woorden toe te passen op zichzelf en op de ideolo-dogmatische leer VG waarnaar hij nog steeds vaak verwijst!
Geef in plaats daarvan JOUW bronnen aan die gebaseerd zijn op echte ervaring, dan zullen we zien of het dogmatisch is of niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 16/04/13, 18:29

Janic schreef:
Obamot schreef:
Janic schreef:Zoals hack opmerkte, sta ik open voor
Begrijp het niet? ( : Cheesy: ) Is Bidouille hier "informatiezoeker" of af en toe opportunistisch opgericht door Janic als "expert" om het debat te arbitreren? ^^
Wat aantoont dat we niet dezelfde lezing hebben,

Aaah! had ik moeten zetten "dat het af en toe door Janic op een opportunistische manier was opgericht". Hoe zou het beter en duidelijker zijn geweest? : Lol:

Janic schreef:maar het is bij [houwen] om het te beantwoorden. Hierboven verwoordde hij geen theorie, maar zijn ervaring zoals jij die van jou hebt

Oké, wil Janic nog beroep doen op Fred "om te arbitreren", zij het! Na alle aannames open te hebben gelaten: ik voel me er erg comfortabel bij : Lol:

En dat neemt niet echt iets weg. Aangezien moet worden opgemerkt dat Janic de legitieme ontvanger is van deze opmerkingen, aangezien moet worden toegegeven dat hij hun "ideologische bewaarder" is. : Lol:

Janic schreef:
Obamot schreef:Met Janic spelen we al een aantal jaren Dupont-Dupont [...] wat bewijst dat we het niet per se eens willen worden, aangezien we allemaal hebben geïntegreerd wat de grenzen van de ander zijn (hihihihi!).
gelukkig zijn er verschillen, het vermijdt afzonderlijke standpunten!

Ja, daarom blijven we elkaar leuk vinden! 8)

Janic schreef:Geef in plaats daarvan JOUW bronnen aan die gebaseerd zijn op echte ervaring, dan zullen we zien of het dogmatisch is of niet.

Ah, maar het is eerder Janic die nooit zijn bronnen vermeldt, onder het voorwendsel dat de studies waarop hij zich eventueel zou kunnen baseren om zijn beweringen te valideren, niet bestaan ​​(en dit onder verschillende voorwendsels, ook een beetje ideologisch)!

Omdat ik aan MIJN kant alles neem! Er is geen reden om geen enkele studie te volgen, zolang je maar een juiste interpretatie maakt! Dus als je een studie wilt, moet je me precies vertellen welke! Wat betreft mijn hobby: de nieuwe placebo/nocebo-benadering, ik heb mijn bronnen al bekendgemaakt (RTS.CH UNIGE.CH enz.)
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 16/04/13, 21:56

goede avond,

Het is feest in het dorp :) ...

Plak liever geen etiket op de hoofden van mensen, dat voorkomt misverstanden ;)...

Ik ben door niemand of voor niemand opgericht, behalve door mezelf :) (het lijkt misschien egoïstisch maar dat is het niet;), je moet beginnen met het veranderen van je wereld zodat de ander zelf begrijpt dat hij het ook kan, en zich in ieder geval afvraagt ​​of hij niet niet verstandig zou zijn om het te doen... soms is het gaat in de goede richting soms niet, het hele ding is om aan het einde te begrijpen dat de fout daarvoor is ... .

Dus ik wil helemaal niets arbitreren, ik geef toe dat ik niet de 10 jaar aan gesprekken tussen jullie heb gehad, ik geef ook toe dat ik niet alleen dat te doen heb ;)...

Het is dus niet aan mij om meer voor of tegen of met iemand te zijn dan met een ander, maar om op een begrijpelijke manier te spreken, als alle lezers (als die er zijn;)) 10 jaar aan berichten moeten lezen om alles te begrijpen de subtiliteiten waarvan u een obamot-gebruiker bent (zie niets verkeerds of verwijten, integendeel, het strekt u tot eer om te onthouden), nou ik denk dat niemand iets zal begrijpen...
Het is net als wanneer je een presentatie maakt, op elk niveau, je deze terug in het kader moet plaatsen, in de context moet plaatsen en moet uitleggen ...
Deze verklaringen, die voor u alleen maar hard zullen zijn, zijn voor degenen die "het zeildoek" niet hebben gelezen vóór "de harp" (;)), zullen smaak niet begrijpen ...

Vandaar mijn vraag, volkomen naïef of dom, simplistisch, enz., ongeacht de kwalificatie (het maakt niet uit of ik gewaardeerd of onderschat word, het kan me niet schelen, het verandert mijn leven op geen enkele manier. :) ), waarom heb je het echt moeilijk??? (Ik pauzeer niet, val niet in de val of insinueer of zoiets, het is een simpele vraag die bedoeld is om mijn begrip te verduidelijken of te vereenvoudigen als je dat liever hebt, als je er een val in ziet, is dat niet mijn schuld.)

Om de reden, voor het welzijn van iedereen (als je er een hebt die allemaal het goede willen dat je ze wilt brengen;), net zoveel als de mijne en die van Janic of wie dan ook, is "alles" een utopie, daarom is er zijn nog steeds meningsverschillen :) (zeggen dat het goed is dat er twistpunten zijn, is een ander onderwerp) ...

Kortom, tot zover ik de opmerkingen van Janic heb gelezen, ben ik het er grotendeels mee eens omdat ik ergens hetzelfde denk (en ik moet zeggen dat ik denk dat ik geëvolueerd ben naar een vereenvoudiging van de "problemen" die neigt naar de visie dat janic al heeft, zonder op hem te willen lijken, het gebeurt gewoon dat mijn conclusies zich op bepaalde punten bij de zijne voegen), en mijn conclusies trek ik ook uit persoonlijke ervaring en observatie ter plaatse, waaruit ik probeer te redeneringen trekken, die de mijne blijven maar geenszins vast ad vitam eternam, dit zijn tijdelijke conclusies waardoor 'ik' mij in staat stelt het huidige moment zo goed mogelijk te beleven in mijn huidige context. .


Om terug te komen op eten, want het onderwerp is er, ik zie niet hoe ik moet zeggen dat als we zoveel vlees blijven consumeren, het aardoppervlak niet langer voldoende zal zijn om te produceren wat we consumeren, alleen de groente die we nodig hebben zal zijn geconsumeerd door dieren, dat we daarom een ​​beroep zullen moeten doen op de "wetenschap" om meer te produceren (gm en angrais hier zijn we), dat geconsumeerd in een bepaalde vorm, de plant genoeg is om ons te brengen wat we nodig hebben, en dat 'het daarom nodig om voedsel op het juiste niveau te vervangen: een niveau dat, als ik me niet vergis, op dit moment op het niveau van consumptie ligt (we hebben het voortdurend over de consumptie van vlees, groenten, granen, enz.), maar zouden we niet moeten liever praten over gebruik? ja we zouden voedsel moeten gebruiken om ons lichaam te onderhouden en daarmee voor ons huis te zorgen, en daarom logischerwijs voor iedereen te zorgen waar we van leven... is het een vergissing?

Ik ben niet voor het stoppen van jagers of carnivoren, ik ben eigenlijk nog steeds een vis- en schaaldiereneter, maar ik doe het omdat ik op dit moment nog steeds in staat ben om vissen te doden en me ervan bewust te zijn dat wanneer ik een oester eet, hij leeft. .. Als het in geweten is gedaan, vind ik dat prima;)...

Dat gezegd hebbende, beetje bij beetje neemt mijn speervissengeest af, en aangezien ik zo'n levend wezen niet kan eten, zal er een tijd komen dat ik het niet meer kan eten omdat ik niet langer in staat ben om te doden. Volg me ? elke carnivoor in mijn ogen zou in staat moeten zijn om het dier dat hij gaat eten minstens één keer te doden, het varken, de koe, het konijn de kip te doden, het van zijn ingewanden te ontdoen, te villen en uiteindelijk in stukken te snijden?

De vraag is eenvoudig maar wordt zelden beantwoord: we gaan liever naar de slager om stukken te nemen die niet langer de vorm hebben die ons zal herinneren aan het leven dat ze gaf.

daarom ben ik ook niet voor de dierlijke zaak, afhankelijk van de situatie moet het dier worden opgegeten om zijn energie af te geven aan ons eigen innerlijke dier dat vraagt ​​om te overleven.

Het is niet extremistisch, het is een bevraging van wat we wel of niet van elders hebben geleerd, het is een bevraging die teruggaat tot onze eerste jager-verzamelaar-visser-voorouder, een bevraging van de geschiedenis die een rol heeft gespeeld in ons begrip van wat voedsel is. en waarvoor het wordt gebruikt.
Om af te sluiten wanneer je jezelf baseert op "wetenschappelijke" theorieën, sta ik mezelf toe om te proberen te zien wat de achtergrond is van zijn theorieën die in de regel afkomstig zijn van de zeer oude bases die hierboven zijn genoemd...
en het is niet omdat ze 10 jaar dezelfde fout hebben gemaakt dat het er niet één is, het punt aan de andere kant is dat het ontkennen van bepaalde bases geen probleem verbreekt maar een oneindig aantal nieuwe problemen, het is daarom gemakkelijker te behouden bepaalde basissen zijn waar voor bepaalde mensen, op straffe van het worden van een "gek", "reactionair", "utopisch" en alle andere kwalificaties die je daar wilt plaatsen.

Conclusie, ik zie nog steeds geen doctrine, maar zeker een ideologie, die van respect voor het leven, persoonlijk en voor alle wezens wat dan ook (dit raakt ook de bijna of ronduit "religieuze" overtuigingen die eigen zijn).

Dus ik ga super extreem zijn voor deze conclusie: laten we nog verder gaan na veganisme, waarom probeer je breatharianisme niet? :schok: in dit geval zullen de problemen snel worden opgelost, maar om dit te doen moet je "geloven" en geloven dat je het moet begrijpen en daarom 100% zonder falen moet naleven, en terug bent gekomen om al ons leren onze "cultuur" ons pad van maatschappelijke ontwikkeling , onze geschiedenis en onze industrialisatie etc etc etc ..

Beoordeling zolang we in geweten overwegen om het goed te doen, is het zo, als we om een ​​reden x of Y niet naar het laatste willen luisteren, kan het zijn dat er een probleem is.. .zo ik zie het ... ik probeer me "gewoon" bewust te zijn van mezelf en de wereld waarin ik leef door te proberen geen advies meer te geven maar alleen te spreken zodat iedereen zijn eigen conclusie trekt die bij hem past en hem in staat stelt om in te leven zijn huidige staat (het is helemaal niet gewonnen :) ) ...

Ik weet niet of ik heel duidelijk was, ik denk niet dat het onderwerp zoveel dingen raakt dat ik een jaar nodig zou hebben en de taalkundige middelen (en duidelijke concepten) om mijn gedachten te uiten (die dus zullen veranderen, ik zal nodig hebben elk voorbijgaand jaar nog een ;) )... Ik vat samen: Alles is EEN voor ons om te materialiseren en het pad te vinden dat ons zal leiden naar het volledige bewustzijn van wat we op elk moment doen, zowel in gedachten als in actie (het is een beetje zoals de zoektocht naar nirvana)...

Maar dat is eigenlijk allemaal blablablablabla Ik ben me er volledig van bewust, maar toch doe ik het ... Arff zal het begrijpen ...;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 17/04/13, 00:54

Je hebt op veel punten gelijk... Zoals de noodzaak om "vereenvoudig de boodschap"

bidouille23 schreef:waarom ben je pak echt ?

Eerlijk gezegd sla ik mezelf niet elke ochtend voor mijn kop : Cheesy: (en lijdt daarom niet, noch probeert het te lijden of anderen te laten lijden ^^). Niet dit soort manicheïsche nummers in mijn repertoire. ;)

Daarna komen de vragen: zijn we nuttig voor anderen, en vooral “leven we bewust“, behalve dat we daar nauwelijks iets te zeggen hebben over de anderen!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 17/04/13, 08:08

hack hello
je hebt jezelf heel goed uitgelegd!
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 333-gasten