En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 05/08/18, 19:24

Je zou zelfs geen van mijn argumenten kunnen weerleggen
Om de argumenten van wat u aangeeft tegen te gaan, zou u al een neutraal standpunt moeten hebben. Noch de probio, noch de anti-bio zijn en kunnen niet neutraal zijn, dat is duidelijk; dus jij !!!!
U hebt uw keuzes, of verpakking, gemaakt uit agrochemicaliën en als u er blij mee bent, des te beter voor u. Hetzelfde geldt voor de probio en het is ook goed voor hen.
Ik zal oppassen geen standpunt in te nemen!
je toespraak onderstreept dat je al een standpunt hebt ingenomen, maar je beseft het waarschijnlijk niet, het gebeurt vaak!
Voor dit deel is er:
Natuurlijk bestaan ​​de LOBBIES, maar vooraan hebben we ook kleine strips zoals Prof Joyeux
Je ziet dat je hebt deelgenomen. :schok:
Vrolijk, moeten we het zeggen en het nog een keer herhalen? VOOR vaccins, maar gescheiden en niet zomaar en op elke leeftijd. Zoals wat je niet eens de moeite nam om te lezen of naar te luisteren, maar dit is hoe conservatieve extremisten handelen. (rechts, links of helemaal niets!)
of die anti-vaccins die geen studies hebben gedaan,
Nog een extremistische toespraak van dr ... of niets! al er zijn geen antivaccins, zoals wat, nogmaals, je doet niet eens de moeite, of de vrije tijd, om jezelf serieus te informeren (wat laat nadenken over de geldigheid van je argument)
Dan, als je echt op de hoogte was, is het geen kwestie van studieniveau (maar welk?) Maar van gezond verstand en communicatie van deze artikelen die je lijkt aan te bevelen en die in tegenspraak zijn met het officiële discours waarachter je caches
maar weet alles of van tijd tot tijd een professor die GELOOFT dat hij een fout heeft gevonden en ernaar probeert te haasten zonder vaak te veel na te denken!
Aan de reflectiekant ben je nogal slecht geplaatst. Deze professor (maar wie kan dat trouwens ook zijn?) Als hij een professor is met noodzakelijk een studieniveau dat wordt ingewijd door een officieel diploma, of het equivalent daarvan, dat hem als zodanig erkent. Trouwens, wat is je eigen niveau in biologie, geneeskunde of iets vergelijkbaars?
Door nadelen omdat Izentrop niet de c ... heeft om de hierboven gestelde vragen te beantwoorden, zul je het gemakkelijk kunnen doen: nee!? : Roll:
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Adrien (voormalig nico239) » 06/08/18, 02:02

Arthurbg schreef:BIO is een slecht antwoord op een ECHT probleem!


Laten we eenvoudig zijn en bij het begin beginnen

Wat is uw definitie van "BIO"?
1 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 06/08/18, 09:42

nico239 schreef:
Arthurbg schreef:BIO is een slecht antwoord op een ECHT probleem!

Laten we eenvoudig zijn en bij het begin beginnen
Wat is uw definitie van "BIO"?

voor mij is het een label om duurder te verkopen iets minder slecht dan de conventionele
een collega die in de tuinbouw werd gelanceerd, werd gedwongen het label aan te vragen, om haar eigenzinnige producten te verkopen die niemand wilde omdat ze lelijk waren en niet biologisch, omdat ze biologisch ging, verkoopt ze gemakkelijk producten die niet langer lelijk zijn, maar " authentiek "en" echt "maar vooral biologisch, hoewel het veel drastischer beperkingen oplegt dan biologisch

al diegenen die geloven dat het iets anders is dan een commercieel label, kunnen beter zoeken in de kortsluiting, naar de biologische producent gaan of niet en met hem discussiëren,
voordat we met zijn slager spraken, is het nu moeilijker om het met een dienblad te doen
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 06/08/18, 10:52

voor mij is het een label om duurder te verkopen iets minder ergs dat de conventionele

U geeft het cliché toe dat helaas het meest voorkomt, maar herkent al een minder slecht, dat, althans gedeeltelijk, extra kosten rechtvaardigt die op zijn minst verband houden met het overschot aan arbeid.
een collega die in de tuinbouw werd gelanceerd, werd gedwongen het label aan te vragen, om haar eigenzinnige producten te verkopen die niemand wilde omdat ze lelijk waren en niet biologisch, omdat ze biologisch ging, verkoopt ze gemakkelijk producten die niet langer lelijk zijn, maar " authentiek 'en' echt 'maar vooral biologisch,

Re verwarring! Heeft de titel " tuin meer dan biologisch ... Dat lijkt op de reclame op wasgoed die witter is dan wit. Of het is wit of niet!
hoewel het veel meer drastische beperkingen oplegt dan organisch

Drastischer dan welke organische? We hebben het precies met Did uitgelegd. Meer organisch dan het etiket? Uiteraard is dit een minimaal compromis om de overgang van conventioneel naar biologisch te bevorderen, maar ook en vooral om dit organisch te devalueren door de eerste vereisten te verminderen en die moeten overeenkomen met wat u citeert.

iedereen die gelooft dat het iets anders is dan een commercieel label, kan beter in de kortsluiting zoeken naar de biologische producent indien en chat met hem,

Dus ja, het label is als allerlei labels bedoeld om een ​​productiesector te verbeteren die zijn eigen criteria oplegt, min of meer veeleisend afhankelijk van het individu en iedereen kan vals spelen, dat is duidelijk. Maar tegelijkertijd betekent het dat je gezond fruit en verwend fruit in dezelfde mand wilt stoppen, maar het is precies geen kwestie van alles mengen.
En de zijkant "indien"houdt deze verwarring in stand. Het is alsof Did had geschreven:" meer tuinieren dan organisch, of niet! ", waardoor een gelijkwaardigheid tussen de twee wordt gelegd, wat niet de betekenis van zijn toespraak lijkt te zijn.
voordat we met zijn slager spraken, is het nu moeilijker om het met een dienblad te doen

Dienblad of traditionele slager, als het vlees afkomstig is van industriële landbouw gevuld met antibiotica, medicijnen en vaccins, zal plastic of niet veel veranderen!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 06/08/18, 13:42

Janic schreef:
voordat we met zijn slager spraken, is het nu moeilijker om het met een dienblad te doen

Dienblad of traditionele slager, als het vlees afkomstig is van industriële landbouw gevuld met antibiotica, medicijnen en vaccins, zal plastic of niet veel veranderen!

goed als je het verschil tussen goed vlees en slecht niet kent, geen ruzie maken, biologisch of niet biologisch
Ik drink nog steeds liever een goede niet-organische Beaujolais dan een organische picrate
kwaliteit wordt niet verkregen door vals spelen, maar door het product te respecteren, dus als je kwaliteit koopt, heb je een goed product

meer dan biologisch, het is precies wat mijn vriend of Didier doet met producten die 'zonder' groeien en niet biologisch die groeit met 'geautoriseerd', het is verre van reclame voor wasgoed

Bordeaux pap is toegestaan ​​in biologisch, terwijl we weten dat het schadelijk is voor bodemschimmels, dus in biologisch kunnen we de bodem vernietigen en zeggen dat we betere producten maken

een label, van nature voornamelijk commercieel, we hadden AOC, nu hebben we veel minder strikte AOP maar het is nog steeds een compromis

hoe ouder het biologische label, hoe lichter het ook is om te weten
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 06/08/18, 15:57

goed als je het verschil tussen goed vlees en slecht niet kent, geen ruzie maken, biologisch of niet biologisch
Ik drink nog steeds liever een goede niet-organische Beaujolais dan een organische picrate
https://www.nouvelobs.com/rue89/rue89-no-wine-is-innocent/20130131.RUE6985/jusqu-a-47-produits-chimiques-dans-une-bouteille-de-vin.html
Bon appétit! : Cheesy:
geen probleem, ik gebruik het een of het ander niet.
kwaliteit wordt niet verkregen door vals spelen, maar door het product te respecteren, dus als je kwaliteit koopt, heb je een goed product
En op basis van welke criteria bepaalt u wat u kwaliteit noemt? Onze chemici zijn in staat om van shit heerlijke chocolade te maken met al zijn smaakadditieven en je zou geen verschil zien.
meer dan biologisch, het is precies wat mijn vriend of Didier doet met producten die groeien "zonder" en niet biologisch die groeit met "geautoriseerd", het is verre van reclame voor wasgoed.
Als je wist wat "echt" biologisch is (je weet het blijkbaar niet), de "geautoriseerde" in kwestie komt precies overeen met deze officiële EEN MINIMUM. Eventuele klachten moeten worden gericht aan de regeringen die deze minimalistische criteria hebben vastgesteld en niet aan de boeren die zich binnen deze toegestane grenzen stellen.
Maar deze minimalistische grenzen zijn niet die van echte organische in kwestie dat Did op zijn eigen manier verdedigt.
Bordeaux pap is toegestaan ​​in biologisch, terwijl we weten dat het schadelijk is voor bodemschimmels, dus in biologisch kunnen we de bodem vernietigen en zeggen dat we betere producten maken
Bordeaux pap is het onderwerp van discussie geweest tussen verdedigers van een veeleisende organische en andere meer gematigde die hun gewassen willen behouden, zelfs ten koste van de gezondheid van de consument. Dus ja, Bordeaux pap is niet biologisch! (Zeg biologisch, zoals onze buren, zou beter zijn)
een label, van nature voornamelijk commercieel, we hadden AOC, nu hebben we veel minder strikte AOP maar het is nog steeds een compromis
Zoals gewoonlijk! Hoe groter de vereiste, hoe minder kandidaten voor transformatie, wat het onderwerp niet ten goede komt. [*]
hoe ouder het biologische label, hoe lichter het ook is om te weten

Dus het is niet biologisch dat ouder wordt, maar het is de verlaging van de oorspronkelijke vereisten om toekomstige boeren die willen overstappen op dit type landbouw niet bang te maken. Hetzelfde, het is de overheid die deze minimale eisen van eisen neemt en omdat er geen label is 'echte organische' zoals Natuur en vooruitgang of Demeter in biodynamisch, de verwarring, het mengsel, dat je jezelf drager maakt zal doorgaan.

[*] en daar zitten we in een vicieuze cirkel met een bevolking die goedkope biologische producten, zonder geautoriseerde producten, in alle kantines wil. Meer eisen = minder liefhebbers voor conversie = minder producten beschikbaar op de markt = hogere prijzen. Maar als u een snelle oplossing hebt, vraagt ​​de industrie het gewoon.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 07/08/18, 09:03

Ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben
voor het grote publiek is biologisch het label, en voor mij is dit label onzin

het echte natuurlijke product, ik weet het omdat ik koop in kortsluiting, van mensen die ik ken en ze zijn geen chemici maar kleine producenten daarom van de chemische shit Ik eet het niet, het kan me niet schelen dat het geëtiketteerd als biologisch of niet. Ik ken geen waarde voor dit label, juist door te praten met kleine producenten die goed weten wat ze kunnen doen in biologisch, maar weigeren

Dus ik kom terug op de kern van het probleem als je weet wie het heeft geproduceerd, hoe het is geproduceerd, je weet wat je koopt, ik weet niet hoe je het noemt, er zijn geen goede producten zonder goede handel, en goede handel is die welke van producent op consument overgaat zonder tussenpersonen of met zo min mogelijk

Ik ben chemicus van opleiding, dus ik weet wat we in de chemie kunnen doen, ik heb tijdens mijn studie al vanilline of menthol gesynthetiseerd, dus ik weet hoe gemakkelijk het is
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 07/08/18, 09:11

Ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben
voor het grote publiek is biologisch het label, en voor mij is dit label onzin
en als je mijn berichten goed leest, ben ik niet gestopt met het bekritiseren van dit label en het niet verdedigen, je bent een beetje te hoofd in het stuur om te zien wie aan jouw kant staat en wie tegen je is, je verzet je iedereen, kijk omhoog

je verdedigt een 'echte' organische stof, begin met het vinden van een naam die niet tot verwarring leidt,

het echte natuurlijke product, ik weet het omdat ik koop in kortsluiting, van mensen die ik ken en ze zijn geen chemici maar kleine producenten daarom van de chemische shit Ik eet het niet, het kan me niet schelen dat het geëtiketteerd als biologisch of niet. Ik ken geen waarde voor dit label, juist door te praten met kleine producenten die goed weten wat ze kunnen doen in biologisch, maar weigeren

na chemie redde het mijn leven, zoals bij veel andere mensen, kunnen bepaalde ziekten niet worden behandeld met kruidenthee, dus alles is niet te verbranden

Dus ik kom terug op de kern van het probleem, als je weet wie het heeft geproduceerd, hoe het is geproduceerd, weet je wat je koopt, ik weet niet hoe je het noemt, er zijn geen goede producten zonder goede handel, en goede handel is dat wat van producent naar consument gaat zonder tussenpersonen of met zo min mogelijk en met menselijke relaties

Ik ben chemicus van opleiding, dus ik weet wat we in de chemie kunnen doen, ik heb tijdens mijn studie al vanilline of menthol gesynthetiseerd, dus ik weet hoe gemakkelijk het is
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 07/08/18, 11:26

Ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben
voor het grote publiek is biologisch het label, en voor mij is dit label onzin
Als je MIJN berichten goed leest, zal ik net zo veel kritiek op het officiële label hebben, maar niet om dezelfde redenen.
De idealisatie die we van organisch willen maken als oplossing voor de problemen van agrochemie is een illusie.
Als je geïnteresseerd zou zijn in de filosofie achter deze manier van cultuur, zou je merken dat het bestaat uit het verminderen en indien mogelijk zonder al deze chemische stoffen die aan de gang zijn en omdat Parijs niet op een dag werd gebouwd, boeren in omschakeling konden hun producten alleen na een periode van minimaal 5 jaar op het biologische circuit distribueren, als en alleen als er geen resterende persistentie meer was. Dit is echt biologisch en ik herhaal het officiële label.
Maar deze parallelle landbouw ontsnapte aan de voorschriften voor agrochemicaliën en de staat wilde meedoen (terwijl agrobio het heel goed zonder deed) door minimalistische criteria te definiëren.
Tegelijkertijd was agrobio niet bedoeld om aan de behoeften van de hele bevolking te voldoen en was het in feite gericht op een groep consumenten die bereid was te besteden anderszins om een ​​betere gezondheid te hebben, want dat was het gestelde doel.
Momenteel heeft de "democratisering" van biologische producten plaatsgevonden ten koste van het kwalitatieve aspect, zoals wanneer een product wordt geïndustrialiseerd. Ondanks het kwaliteitsverlies bij sommige producenten, niet alles, beter om een ​​product te hebben dat niet vervuild is met 50% dan een product dat vervuild is met 100%
en als je mijn berichten goed leest, ben ik niet gestopt met het bekritiseren van dit label en het niet verdedigen, je bent een beetje te hoofd in het stuur om te zien wie aan jouw kant staat en wie tegen je is, je verzet je iedereen, kijk omhoog
Het is niet uw kritiek, gedeeltelijk gerechtvaardigd, die ik bekritiseer, maar uw gebrek aan realisme over de verandering van de maatschappij die, ondanks al zijn fouten, dezelfde kant op gaat: homeopathie, natuurgeneeskunde, afwijzing van hormoonontregelaars, verbeteraars van smaak en alle overvloed aan voedsel, medicijnen en andere chemicaliën. We vallen in deze aberratie om aluminium in deodorants te weigeren en toe te laten in vaccins die DIRECT, niet door osmose, in het fragiele lichaam van onze baby's worden geïnjecteerd en dat maakt iedereen niet uit, door verpakking.
je verdedigt een 'echte' organische stof, begin met het vinden van een naam die niet tot verwarring leidt,
Dit gebeurde op het moment van discussies, en aangezien de naam biologisch al zijn plaats had ingenomen (vóór de etikettering), bleven de gebruikers het gebruiken, "is het volgens de wet van de eerste bewoner een verstandiger wet? " de fontein
het echte natuurlijke product, ik weet het omdat ik koop in kortsluiting, van mensen die ik ken en ze zijn geen chemici maar kleine producenten daarom van de chemische shit Ik eet het niet, het kan me niet schelen dat het geëtiketteerd als biologisch of niet. Ik ken geen waarde voor dit label, juist door te praten met kleine producenten die goed weten wat ze kunnen doen in biologisch, maar weigeren
Je legt er precies je vinger op! Biologische landbouw bestaat er niet in om zichzelf onder een label te plaatsen, maar in het respecteren van de wetten die de natuur al duizenden jaren regeren en als uw producenten dat doen, is dat omdat ze zich bewust zijn van hun sanitaire rol.
Maar probeer tegelijkertijd een metropool als Parijs, Lyon, Marseille te voeden met kleine boeren op kortsluiting en daar zul je het goed doen. Ze woonden in de regio Parijs in de buurt van hele velden voor tuinbouw die deze regio voedden en verdwenen ten gunste van buitensporige verstedelijking.
na chemie redde het mijn leven, [*] zoals veel andere mensen, kunnen bepaalde ziekten niet worden behandeld met kruidenthee, dus alles moet niet in de brandnetel worden gegooid
Niemand ontkent dat chemie enige effectiviteit heeft, maar het is op de lange termijn dat de impact hiervan wordt gemeten, niet stukje bij beetje, en het algemene resultaat is dat deze producten ook veel doden
Wat betreft het feit dat bepaalde ziekten niet met kruidenthee kunnen worden behandeld, is dit een simplistisch standpunt, al was het maar omdat er niet alleen kruidenthee te genezen is.
Ik ben chemicus van opleiding, dus ik weet wat we kunnen doen in de chemie, ik heb tijdens mijn studie al vanilline of menthol gesynthetiseerd, dus ik weet hoe gemakkelijk het is
Niemand is perfect! : Cheesy: Behalve dat de synthese van moleculen in de chemie niet dezelfde rol heeft, noch hetzelfde effect als deze dezelfde niet-synthetische moleculen op de levenden.

[*]dus chemische shit, ik eet het niet! Met andere woorden, er is slechte chemische shit in de landbouw en goede chemische shit in de geneeskunde ?!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 07/08/18, 11:57

Janic schreef:[*]dus chemische shit, ik eet het niet! Met andere woorden, er is slechte chemische shit in de landbouw en goede chemische shit in de geneeskunde ?!

wanneer mijn leven op het spel staat, ja, zonder deze chemische genade zal ik er niet meer zijn, dus oké, maar neem zelfs zoveel om zo weinig mogelijk te nemen, dus niet in mijn eten
Dus je echte "bio" beperkt tot een minderheid en wat zijn de selectiecriteria voor deze minderheid?
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 204 gasten