En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Arthurbg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 31/07/18, 10:29
x 12

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Arthurbg » 01/08/18, 09:57

Onze vriend JANIC past wonderbaarlijk de praktijk toe van degenen die geen echte argumenten hebben, maken zeer lange artikelen, maar HOLLOW en verwijdert dus alle zichtbaarheid en verdrijft de lezers van het onderwerp, ze zijn moe, om te dragen, we zullen ze hebben !
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 01/08/18, 10:44

Onze vriend JANIC solliciteert geweldig
mijn natuurlijke bescheidenheid krijgt nogal een klap! : Cheesy:
de praktijk van degenen die geen echt argument hebben
daar is het de koude, ijzige douche, maar die verkwikt! :D
maak zeer lange, maar HOLLE artikelen en verwijder zo alle zichtbaarheid en leidt lezers weg van het onderwerp
, Persoonlijk waardeoordeel, misschien te wijten aan uw eigen onvermogen om een ​​onderwerp te produceren en te ontwikkelen dat u niet echt kent: nee?
we vermoeien ze, met slijtage, we zullen ze hebben!
Jepp! Zo werkt het hele systeem. We sturen de kinderen naar school waar we ze jarenlang vermoeien met dingen die ze niet interesseren om ze uit te putten, tot goede gehoorzame onderwerpen van het systeem die ze niet durven, of kan niet, meer vragen. En we hebben het gehad met dit systeem, behalve als we er serieus over gaan nadenken, maar sommigen dat niet willen of kunnen: wie weet?! : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 01/08/18, 10:57

Janic schreef: Jepp! Zo werkt het hele systeem. We sturen de kinderen naar school waar we ze jarenlang vermoeien met dingen die ze niet interesseren om ze uit te putten, tot goede gehoorzame onderwerpen van het systeem die ze niet durven, of kan niet, meer vragen. En we zijn bezopen met dit systeem, behalve als we er serieus over gaan nadenken, maar sommigen dat niet willen of kunnen: wie weet?! : Cry:

Je hebt "Brave New World" gelezen, zo niet, lees het, dat is het precies en lees dan verder met "The cretin's factory" en je zult het echte doel van EN (nationaal onderwijs) ontdekken
Ik las deze 2 boeken in deze volgorde en toevallig de een na de ander, het geeft stof tot nadenken en de overwegingen van organisch goed of niet krijgen een geheel nieuwe betekenis, zoals vele andere
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par izentrop » 01/08/18, 13:43

Arthurbg schreef:20 g schors levert het equivalent van één tablet!
Ok, maar het valt nog te bezien of het halen van het molecuul uit de boom makkelijker is dan het kunstmatig maken ervan. Dit is waarschijnlijk de op één na meest effectieve oplossing en daarom ook de goedkoopste.
Het is een beetje dezelfde situatie voor salicylzuur en wilgenschors. https://fr.wikipedia.org/wiki/Acide_ac% ... 9tymologie
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Moindreffor » 01/08/18, 14:08

izentrop schreef:
Arthurbg schreef:20 g schors levert het equivalent van één tablet!
Ok, maar het valt nog te bezien of het halen van het molecuul uit de boom makkelijker is dan het kunstmatig maken ervan. Dit is waarschijnlijk de op één na meest effectieve oplossing en daarom ook de goedkoopste.
Het is een beetje dezelfde situatie voor salicylzuur en wilgenschors. https://fr.wikipedia.org/wiki/Acide_ac% ... 9tymologie

vooral omdat het supergemakkelijk te maken is, binnen het bereik van een tweedejaars student, maar ook omdat we acetylsalicylzuur synthetiseren, dat effectiever is dan dat wat uit de schors wordt gehaald.

na als je wilt dat de "originele" malabar een synthetisch product is met een aroma dat nergens op lijkt, maar dat een echt mengsel is, vandaar het succes, maar je kunt tarwekorrels blijven kauwen, of andere pasta natuurlijke kauwsnacks

sommigen geven er nog steeds de voorkeur aan om de zeer beroemde droptak af te knippen in plaats van een nicotinepleister te plakken, het is meer "natuurlijk", sommigen zouden "biologisch" zeggen : Mrgreen:
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 01/08/18, 14:14

Je hebt "Brave New World" gelezen, zo niet, lees het, dat is het precies en lees dan verder met "The cretin's factory" en je zult het echte doel van EN (nationaal onderwijs) ontdekken
Ik las deze 2 boeken in deze volgorde en toevallig de een na de ander, het geeft stof tot nadenken en de overwegingen van organisch goed of niet krijgen een geheel nieuwe betekenis, zoals vele andere

Het is gewoon !
Alle dominanten in deze wereld weten dat onderwijs de bestaande systemen in gevaar brengt omdat het aanzet tot reflectie en tegelijkertijd tot mogelijke betwisting. César Jules zei " geef ze brood en spelen en ik zorg voor de rest brood omdat een volle maag niet meer klaagt en games dienen als afleiding van echte maatschappelijke problemen, en daar dringen games onze samenlevingen vol illusies binnen.
Onderwijs was dus voorbehouden aan bepaalde dominante klassen en de revolutie bracht dit model ten val door dit voorrecht van de rijke klassen te democratiseren en aangezien het gevaar van mogelijke geschillen aanwezig bleef, was het noodzakelijk om deze opkomende lagere klassen zo snel mogelijk te bedwelmen door met geweld het volgen van (onderwijs is verplicht in Frankrijk) het belangrijkste model, namelijk openbare scholen (die bovendien niets te benijden hebben met particuliere scholen). [*]
Helaas voor het systeem zijn er sommigen die door de kieren glippen en wie betwist, wie beweert en wie demonstreert » zoals de zanger zegt en dat het systeem ernaar streeft het goede denken weer op het spoor te zetten met veel dwingende middelen voor het welzijn van dissidente bevolkingsgroepen (zoals vaccinatieverplichtingen)

NB: voor Alain Bentolila vrees ik dat hij een ultraconformist is als een taalkundige die heimwee heeft naar een achterhaald tijdperk dat precies onze tijd afscheidde, baarde. Misschien betreurt hij de slagen van de regels op de vingers, de domkoppen en de onmiskenbare almacht van de meester die echter slechts de zender is van gestandaardiseerde informatie van deze fabriek van idioten.

[*] Betekent dit dat alles daar slecht is? Nee, kennis op zich is altijd goed om tot je te nemen en het systeem vermengt vakkundig kennis en conditionering tot het punt dat we het verschil niet kunnen zien, als we onszelf niet of niet te veel vragen stellen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Arthurbg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 31/07/18, 10:29
x 12

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Arthurbg » 03/08/18, 18:13

Ik heb de indruk van ouders die net hun kind hebben verloren, we weigeren het te geloven, we borduren om het toegeven uit te stellen, de argumenten ontbreken schromelijk!
In feite heb ik echter de ENIGE logische benadering:
NIETS is in principe toegestaan ​​of verboden!
ALLES MOET grondig gecontroleerd worden door mensen ZONDER belangenverstrengeling
Statistisch geldige STUDIES, op zijn minst Europees en waarvan het protocol is geverifieerd en goedgekeurd door mensen zonder belangenverstrengeling
MONITORING en snelle remediëring van eventuele fraude!

Het consumeren van ALOË VERA kan riskant zijn
https://www.20minutes.fr/sante/2316899-20180802-attention-consommation-aloe-vera-peut-etre-risquee
http://solidarites-sante.gouv.fr/IMG/pdf/cp_dgs-dgccrf_consommation_aloe_vera_02_08_18_.pdf
Deze groep stoffen komt van nature voor in planten zoals aloë of senna. Extracten die deze bevatten, worden vanwege hun laxerende werking in voedingssupplementen gebruikt.
https://translate.google.be/translate?hl=fr&sl=en&u=https://www.efsa.europa.eu/en/press/news/180123&prev=search
Een blogger wilde internetgebruikers laten zien hoe ze aloë vera kunnen consumeren, maar kreeg de verkeerde plant en belandde in het ziekenhuis.
https://www.youtube.com/watch?v=54-rFsqOQgU
Is een natuurlijk product altijd goed voor je gezondheid?
https://sciencepop.fr/2016/09/30/un-produit-naturel-est-il-toujours-bon-pour-la-sante/
https://www.rtbf.be/tendance/bien-etre/sante/detail_le-naturel-c-est-bon-pour-la-sante-vraiment?id=9351853
"De potentiële risico's zijn er volgens Edzard Ernst, vooral omdat planten, in tegenstelling tot medicijnen, verschillende actieve ingrediënten bevatten en hun werkingsmechanismen weinig of niet bekend zijn. Ook is de kwaliteit van producten bereid uit medicinale planten variabel.
Volgens wetenschappelijke gegevens kunnen NHP's een impact hebben op de opname van geneesmiddelen, hun eliminatie, hun metabolisme en ze kunnen hun effecten versterken of remmen. Bovendien bevatten de formulieren die momenteel door beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg worden ingevuld om een ​​bijwerking of geneesmiddelinteractie te melden, in veel landen, waaronder Canada, geen sectie voor NHP's.
https://www.passeportsante.net/fr/Actualites/Nouvelles/Fiche.aspx?doc=2006021303
https://www.allodocteurs.fr/se-soigner/phytotherapie/depression-les-antidepresseurs-naturels-ont-la-cote_15742.html
https://www.opq.org/fr-CA/grand-public/comportement-responsable/produits-de-sante-naturels/
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Janic » 03/08/18, 18:32

Ik heb de indruk van ouders die net hun kind hebben verloren, we weigeren het te geloven, we borduren om het toegeven uit te stellen, de argumenten ontbreken schromelijk!
in de meerderheid zijn het inderdaad mensen die vertrouwen hebben in het officiële discours die hun kinderen getroffen zien ondanks de geruststellende woorden van de autoriteiten en die, als klap op de vuurpijl, elke erkenning van slachtoffers wordt ontzegd.

In feite heb ik echter de ENIGE logische benadering:
NIETS is in principe toegestaan ​​of verboden!
ALLES MOET grondig gecontroleerd worden door mensen ZONDER belangenverstrengeling
Statistisch geldige STUDIES, op zijn minst Europees en waarvan het protocol is geverifieerd en goedgekeurd door mensen zonder belangenverstrengeling
MONITORING en snelle remediëring van eventuele fraude!

We moeten terug naar de aarde komen! Dit alles is mooi op theoretisch niveau. Maar twee belangrijke factoren voorkomen dit:
1) Geld, de belangrijkste motor van onze samenleving, en zichtbare of verborgen belangenverstrengeling voorkomen dit
2) Alle pogingen om uit het systeem te stappen worden onmiddellijk bestraft met dwangmaatregelen en daarom wordt elke professional die van de rails wil raken onmiddellijk uit het beroep verbannen (zie het geval van Wakefield, na vele andere)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Arthurbg
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 31/07/18, 10:29
x 12

En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Arthurbg » 04/08/18, 23:23

Dezelfde argumenten als extreemrechts, er is sprake van een complot!
Natuurlijk bestaan ​​er LOBBIES, maar daartegenover hebben we ofwel kleine komieken zoals prof. Joyeux of deze anti-vaccins die geen studies hebben gedaan maar alles weten of van tijd tot tijd een professor die GELOOFT een fout te hebben gevonden en probeert haast je erin zonder vaak te veel na te denken!
Er zijn echter een paar serieuze tegenmachten, zoals COCHRANE of Presrire.org en laten we eerlijk zijn, wat het aantal leraren betreft, ze zijn niet allemaal corrupt en de enige uitzondering is uw beroemde dokter, die zich erg alleen bevindt!
Ik bewonder je omdat je kunt zeggen dat één kamp gelijk heeft, je moet enorme kennis of beroemde vooroordelen hebben, ik zal oppassen geen standpunt in te nemen!
Je hebt moeite om toe te geven dat je deel uitmaakt van een CLAN en toch ben ik op deze site de ENIGE "stop om in cirkels rond te gaan", je hebt zulke goede oogkleppen, dat ALLES wat mis gaat met jou, . ..vuilnisbak !
Ik moet toegeven dat je me niet hebt gecensureerd, terwijl de meeste BIO-sites dat onmiddellijk zouden hebben gedaan, zoals sites die dicht bij extreemrechts staan, waar censuur de regel is...!
Ik nodig je uit om te proberen mijn artikelen op andere BIO-sites te plaatsen en je zult het zien!
Je kon niet eens één van mijn argumenten weerleggen!
Deze argumenten die de BIO en zijn toespraken belachelijk maken, zijn:
levensverwachting van boeren
Geen toename van het aantal kankers als we NIET Bio consumeren!
En het hoogtepunt 32% minder infarcten met groenten met bestrijdingsmiddelen!!!
Op de limiet, 10% die zegt biologisch te zijn, handelt misschien op een eerlijke en belangeloze manier, de meerderheid is daar standaard gekomen, traditionele landbouw is niet langer winstgevend in het licht van globalisering en surfen op schandalen, die NIETS te maken hebben met de manier van telen zijn er zoveel fraudeurs in BIO!
Geef me een ENKELE geldige reden om door te gaan met deze ORGANIC die uiteindelijk beschermt tegen NIETS of zo weinig en die niet de middelen heeft voor zijn ambities, GEEN geldige studie, we GELOVEN dat en de schapen volgen de kudde!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: En als de BIO een KUNSTAAS was ... euuuuuh!

par Leo Maximus » 05/08/18, 16:20

Arthurbg schreef:... Is een natuurlijk product altijd goed voor je gezondheid? ...

Nee, een natuurlijk product als amanita phalloides - ook biologisch - is niet goed voor je gezondheid. : Mrgreen:

De amandel van de abrikoos - zelfs biologisch - bevat cyanide, niet goed voor de gezondheid... http://www.europe1.fr/sante/amandes-dab ... re-3722360 . Dit is bij de meeste fruitpitten het geval.

Cassave - zelfs biologisch - bevat ook cyanide wat niet goed is voor je gezondheid... http://www.bonappetitcameroun.com/2017/ ... -au-monde/

Basilicum, dragon, enz... bevatten estragol, een stof die geclassificeerd is als kankerverwekkend. Zie GHS-classificatie: H341 (genetische mutaties) en H351 (carcinogeen): https://fr.wikipedia.org/wiki/Syst%C3%A ... _chimiques . Maar ik kweek het in mijn tuin.

Enz, enz ...

Het "gezonde natuurproduct" is niets anders dan een valse waarheid op maat gemaakt door agrochemicaliën met als doel biologisch te slopen. Het verzinnen van valse waarheden is een basisprincipe van desinformatie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten