Een plantaardige luie Sarthe

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par jardama » 09/12/20, 12:15

Voor de plukjes gras, het is wanneer je aan de ganzenkant bent, rond 6:45 uur in de video.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 09/12/20, 14:31

jardama schreef:Voor de plukjes gras, het is wanneer je aan de ganzenkant bent, rond 6:45 uur in de video.


Oke ! Het is een deel van de tuin dat ik bijna nooit heb gecultiveerd. Ik maaide meestal (onregelmatig) en liet de ganzen eten wat ze wilden. De grote bosjes zijn duidelijk niet gemaaid. De grond is daar niet bijzonder verdicht.
Ik heb ook zo'n "plukje" aan de rand van mijn hooiplanken. Zoals Didier vaak uitlegde, profiteren ze van het "boost" -effect van hooi.
Nu probeer ik ze te verwijderen wanneer ik kan en zal ik proberen de voetpassen in de toekomst te beperken om dit probleem te beperken ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Did67 » 09/12/20, 15:40

Stef72 schreef:... ik zal in de toekomst proberen de voetpassen te beperken om dit probleem te beperken ...


Dit was de conclusie waartoe ik was gekomen, met name met vrij krachtige "laterale indringers" zoals duizendblad, witte klaver (kruipend) en wateraardbei ... En het observeren van een "grenseffect" van ongeveer 30 cm (de toevoeging van hooi op de vloer "bemestte" de steeg over ongeveer dertig cm; 30 cm aan elke kant is meer dan een steeg ...

Ik heb het probleem eenvoudig opgelost door de zijbeuken te verwijderen
1 x
jardama
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 161
Inschrijving: 07/06/19, 13:47
x 7

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par jardama » 09/12/20, 21:26

Ja, het is waar dat waar het nu vier jaar met hooi bedekt is, deze plukjes gras daar niet groeien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 23/12/20, 14:24

hallo vrienden,

Ik heb een korte video voor je geplaatst "voor / na" een grote operatie van het vormgeven van de gemeenschappelijke tuin die we voor de lente installeren met de vrienden van de vereniging.
Deze tuin ligt naast de mijne. We hebben een overeenkomst getekend met een landschapsschool en de stagiaires hebben het project voorgesteld en uitgevoerd dat in de video wordt gepresenteerd. Een enorme klus en het resultaat is verbluffend! Het volstaat te zeggen dat de kerstman voor ons al voorbij is! We zullen ons nu moeten tonen dat we deze omgeving waardig zijn ...
We hebben een fenocultuurgebied gepland maar we zullen hooi moeten kopen omdat we alles al hebben gebruikt ...
Onder de plantages die voor deze gelegenheid zijn opgezet: cassave, blauwe regen, jasmijn, wijnstokken, kiwi's, appelbomen, charmes en abrikoos ...



Dit is de tuin die we Didier zullen laten zien als we je conferentie bij ons hebben verzet.
Tot dan, vrolijk kerstfeest voor iedereen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 16/03/21, 20:51

Hallo luie mensen!

een korte video in de tuin beginnend bij de bijenkorven, gevolgd door een rondleiding langs de verschillende planken waar groenten of groenbemesters in passen. Mulchen is divers, tussen hooi, zeildoek of soms zelfs de gevangenis.



Ik wens je een goede voorjaarsvoorbereiding in je moestuin
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Ahmed » 16/03/21, 22:40

In jouw plaats zou ik de gevangenis zorgvuldig vermijden ... : Wink:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14963
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par GuyGadeboisTheBack » 16/03/21, 23:08

Hem, met zich meebrengt? Wat een opschudding zou dat zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 316-gasten