Een plantaardige luie Sarthe

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par chafoin zijn » 01/11/19, 19:22

Kweek je de bollen niet? Ik denk dat we dit duidelijk konden zien in de video van Didier: een tweede slag van de dibbler om de bol tegen de aarde te drukken en het gat te vullen dat door de punt van de dibbler onder de bol was achtergelaten.

Hoe maak jij jouw spinazie? Ze zien er goed uit op hun plaats.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Moindreffor » 01/11/19, 20:51

chafoin zijn schreef:Kweek je de bollen niet? Ik denk dat we dit duidelijk konden zien in de video van Didier: een tweede slag van de dibbler om de bol tegen de aarde te drukken en het gat te vullen dat door de punt van de dibbler onder de bol was achtergelaten.

Hoe maak jij jouw spinazie? Ze zien er goed uit op hun plaats.

als de grond vrij los is (nou ja, zeg maar vochtig en soepel) kun je je bollen erin duwen zonder gebruik te maken van een knabbelschaar, zo doe ik het in ieder geval, en dan leg je een goede laag verdicht hooi, dat is het allemaal Belangrijk is dat de bol uiteindelijk vast komt te zitten in de interfase van hooigrond in mineralisatie
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 01/11/19, 21:49

chafoin zijn schreef:Kweek je de bollen niet? Ik denk dat we dit duidelijk konden zien in de video van Didier: een tweede slag van de dibbler om de bol tegen de aarde te drukken en het gat te vullen dat door de punt van de dibbler onder de bol was achtergelaten.

Hoe maak jij jouw spinazie? Ze zien er goed uit op hun plaats.

Ik maak een ondiep gat in de kuil en druk goed aan. Als er ruimte is, zoals een knaagdierengalerij, plant ik ergens anders! De spinazieplanten worden in borden gezaaid in de kas van mijn vriend Michael. Ik implanteerde ze met een rache op de dibble, maar dat was duidelijk genoeg. Maar misschien toch iets te compact...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 11/11/19, 16:31

Het nieuwe hooi is gearriveerd!
60 kleine vierkante laarsjes... Genoeg om te zien aankomen!
IMG_20191111_152808.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par phil12 » 11/11/19, 17:00

Vierkante laarzen?
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 11/11/19, 17:06

phil12 schreef:Vierkante laarzen?

Ze zijn eigenlijk nogal rechthoekig, om zo te zeggen! : Wink: of zelfs parallellepipedum
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stef72
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 393
Inschrijving: 22/08/16, 15:43
Plaats: Sarthe
x 123

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Stef72 » 11/11/19, 18:59

Klein filmpje van de dag:


Fijne avond en een fijne week allemaal
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Did67 » 12/11/19, 09:32

Ik heb net gekeken. 50%...

Een andere stijl. In beweging, GoPro-stijl, vergeleken met de mijne. Maar één gemene deler: voeten op tafel!

Zweefvliegen - ik denk eigenlijk dat ze er één zijn - zijn ook zeer nuttige helpers in de strijd tegen bladluizen (de larven van bepaalde soorten).

Ik heb je serie niet gevolgd: waarom jaag je op horzels??? Aziaten??? Omdat de Europese horzel een zeer waardevolle hulp is in de moestuin. Een vraatzuchtige carnivoor van rupsen (geslacht Koolduif). Bij mij thuis maakten ze een aangetaste koolplant sneller schoon dan ik nodig had om Bacillus thuringiensis (Bt) te kopen. Nou, ik ben afgeleid en langzaam - ik ging naar de stad, in de bouwmarkt zag ik iets anders, ging weer naar boven zonder BT!

Laat je mosterd groeien en verfraaien, waarbij alle resterende nitraten die nog aanwezig zijn, worden vastgelegd, zodat ze niet worden weggespoeld. Het beschermt de grond. Het voedt mycorrhiza's en bacteriën in de rhizosfeer. Alleen maar voordelen. Pas aan het einde van de winter klap je het hooi neer en laat je het er overheen glijden. Niet erg vezelig, het wordt snel verteerd. Waar je plant, kun je zelfs tot een paar dagen laten staan ​​voordat je plant en door de laag "gemalen mosterd + hooi" heen planten. Waar je zaait, kun je het hooi beter eerst neerleggen, zodat het ontleedt...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Did67 » 12/11/19, 09:37

Ah verdomd, voor de horzels begreep ik het: de bijen!!! Je beschermt je "honingkoeien"... (de huisbij is voor bijen wat hoornloze zwarte koeien zijn voor vee).

Ik ben een beetje gemeen tegen huisbijen, maar ze stelen zo veel van het toneel van de honderden wilde bijen dat ik ze wel een kans moet geven!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: Een plantaardige luie Sarthe




par Julienmos » 12/11/19, 10:15

Did67 schreef:Waar je plant, kun je zelfs tot een paar dagen laten staan ​​voordat je gaat planten en door de laag heen planten"gemalen mosterd + hooi".

mijn mosterd, hoog, ik vond nog steeds relatief vezelig...
Dus je zegt dat het na het maaien verpletterd moet worden?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten