Een enzym dat de bodem opruimt door Taisei Corp

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Een enzym dat de bodem opruimt door Taisei Corp




par Christophe » 15/09/08, 19:59

Depollutie van bodems met een enzym, informatie gevonden in een oude e-mail, bron onbekend:

Een team onderzoekers van het Japanse bedrijf Taisei Corporation heeft een biotechnologie ontwikkeld om door chemicaliën verontreinigde grond te zuiveren. In een door het bedrijf uitgevoerde test werd 100 kg grond met vier keer de maximaal toegestane concentratie dioxine in een container geplaatst en gemengd met het reinigingsenzym.

De dioxine was binnen een uur weer op het legale niveau. Volgens wetenschappers zou dit enzym veel giftige chemicaliën zoals polychloorbifenylen kunnen overwinnen. Dit proces zal op de markt worden gebracht en zou voor eind 2006 beschikbaar moeten zijn. Er wordt ongeveer 700 euro per ton behandelde grond gefactureerd.


Heb ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 15/09/08, 20:32

De zoon van een van mijn oud-docenten had een afstudeerproject gedaan over de behandeling van vervuilde grond met behulp van bacteriën.
Ik kan me de kosten niet herinneren, maar het was niet zo hoog.

Als ik het me goed herinner, was het bestudeerde proces ontwikkeld door de Universiteit van Luik.
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten