De wijngaarden van Tricastin omgedoopt!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

De wijngaarden van Tricastin omgedoopt!




par Capt_Maloche » 30/06/10, 10:58

De beroemde kerncentrale Tricastin, in de Drôme, is helaas bekend om zijn vele beschadigingen en lekken ... maar niet alleen.

De wijngaarden aan de voet van de elektriciteitscentrale zullen voortaan "Grignan-Les Adhémar" heten!


Beeld

http://www.zurbains.com/vignobles-trica ... 370B1.html

Ik kan niet wachten om mijn geigerteller te ontvangen! : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/06/10, 12:34

Phew! De essentiële info die we hadden verwacht! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/06/10, 17:22

Dus mijn vertrouwen in het kernwapen wijnmakers of niet verhogen !!!
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 30/06/10, 18:09

dedeleco schreef:Dus mijn vertrouwen in het kernwapen wijnmakers of niet verhogen !!!


Zoals voor de tuinbouw naast de fabriek: /
Hoe dan ook, ik ga nooit paddestoelen rond de centrale ...
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 30/06/10, 18:58

Het lijkt erop dat er studies worden uitgevoerd rond Tsjernobyl

er is bijvoorbeeld een wetenschapper die in de buurt woont en zijn groenten en fruit in zijn vervuilde land verbouwt

Het merkt op welke delen van het fruit of de groente de radioactieve moleculen behouden

bijvoorbeeld kersen, de kern bevat radio-elementen, terwijl het vlees

ze definiëren een lijst met gewassen en verbruiksartikelen die ik graag zou willen hebben
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/06/10, 20:01

Capt_Maloche schreef:Het lijkt erop dat er studies worden uitgevoerd rond Tsjernobyl

er is bijvoorbeeld een wetenschapper die in de buurt woont en zijn groenten en fruit in zijn vervuilde land verbouwt

Het merkt op welke delen van het fruit of de groente de radioactieve moleculen behouden

bijvoorbeeld kersen, de kern bevat radio-elementen, terwijl het vlees

ze definiëren een lijst met gewassen en verbruiksartikelen die ik graag zou willen hebben

Ik hoop echt dat deze studies andere interesses hebben dan wetenschappelijk ... :? :frons: :x :| :onheil: :schok:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/06/10, 22:32

Econosaurus zei:

j
zou nooit naar paddenstoelen rond de kerncentrale gaan.


Niet te verwarren: de atomaire paddestoelen, het wordt geproduceerd door de bommen, niet door de centrale! :D

Flytox lijkt te vertrekken van:

ze definiëren een lijst met gewassen en verbruiksartikelen die ik graag zou willen hebben


Integendeel, naar mijn mening is zo'n studie vol belangstelling om 2 redenen:

1) het lijkt erop dat, volgens het principe "sterven om te sterven ...", oudere bewoners er de voorkeur aan gaven naar hun huizen terug te keren, om een ​​beetje ruimte, een tuin, rust, enz. Te vinden ... zelfs als dat meer dood betekent snel en ik begrijp ze.
2) waarbij het risico niet-nul is, zoals bekend.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 01/07/10, 00:15

goedenavond

de autoriteiten kunnen hen uitnodigen of helpen om terug te keren of zich te vestigen op deze 'maagdelijke' landen, ze moeten hetzelfde probleem hebben als bij ons met de gepensioneerden en het pensioen om hen, althans daar, over een paar jaar te geven een nieuwe generatie gepensioneerden daar.

een nieuwe versie van het dodenkamp zonder bewakers in de buurt, hoewel ... in 500 jaar zal het er altijd één zijn ....

jeff
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 01/07/10, 09:38

elephant schreef:Niet te verwarren: de atomaire paddestoelen, het wordt geproduceerd door de bommen, niet door de centrale! :D
.


: Mrgreen: Nee, dat zeg ik omdat schimmels radioactiviteit gemakkelijker ‘absorberen’.
Net als in een rapport over Tsjernobyl gingen de journalisten naar de rand van de verboden zone, waar nog steeds een kleine grootmoeder woont die verkoopt om prachtige paddenstoelen te verzamelen (bijvoorbeeld enorme bollen).
Maar ze zeiden dat het nog gevaarlijker was om champie te eten dan aardappelen of ... salades :)
Het zijn dus ook "nucleaire paddestoelen": p
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 01/07/10, 11:17

elephant schreef:Niet te verwarren: de atomaire paddestoelen, het wordt geproduceerd door de bommen, niet door de centrale! :D


Kleine flat: in Tcherno was er strikt genomen geen paddenstoel, maar er was een "mooie" blauwgroene paarsachtige nevel die enkele honderden meters opsteeg toen het deksel van het reactorgebouw onder invloed van druk sprong.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 552-gasten