De verpakking in kwestie

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 13/11/06, 18:17

melt_core schreef:Je hebt gelijk. Alles wat meer dan 6 maanden geleden werd gezegd, is noodzakelijkerwijs onjuist.

Beeld

melt_core schreef:..Ik geloof dat vrijheid de doctrine is... Vrijheid is...

vrijheid? leer?
Alleen al het samenbrengen van deze twee woorden maakt me BeeldBeeldBeeld

Je hebt gelijk. Als je denkt dat het verbranden van mest giftig is, alleen maar omdat je denkt dat het giftig is, heb je het volste recht om dezelfde "redenering" toe te passen op schaarstebeheer. Gratis voor jou. Jo man.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 13/11/06, 18:27

Zei melt_core je bekritiseert alles en iedereen, je hoofd is zichtbaar groter dan gemiddeld, maar waar is het uiteindelijk voor?
Wat bedenk je als ideeën?
Wat moet er volgens jou gebeuren voor de toekomst van deze planeet?
Wat is ecologie volgens jou?
Afgezien van je wetenschap naar twee ballen brengen zoals een kind dat teruggaat naar de 6e klas, wat doe je hier precies? breken ecologie? Ik heb echter niet het gevoel dat de aanwezige mensen hierop ingaan forum mondstukken zijn.


:onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: terug naar onze verpakking




par Christophe » 13/11/06, 18:31

Balbuzard schreef:Bonjour à tous!

Ik ben nieuw in de forum, wat mij erg interessant lijkt. Ik hoop dat je een beetje minder vijandig tegen me zult zijn dan tegen Melt core, omdat ik de indruk heb dat je een beetje hard bent gegaan ...


Normaal voor een sekte, toch? : Mrgreen: (Ik maak natuurlijk een grapje en welkom!)

Balbuzard schreef:Kortom, wat betreft oververpakkingen en de ontwikkeling van "single-dose" -verpakkingen, speelt de consument uiteraard een essentiële rol door dit type product te boycotten. Maar laten we realistisch zijn: een algemeen bewustzijn zou jaren of zelfs decennia duren voor het grote publiek.


Dit is (onder andere) het doel van de blog: www.econologie.info

Balbuzard schreef:Om de beweging te versnellen - omdat ik geloof dat er een noodgeval is - lijkt het mij essentieel dat de staat wetten maakt, dat het voedselproducenten verboden is om bijvoorbeeld in "enkele doses" te verkopen. Natuurlijk zal er protest zijn vanuit de lobby's, of wat dan ook. Maar zou dat geen bewijs zijn van politieke moed? Het bewijs dat de staat nog steeds de hefbomen heeft om op te treden, ook al bekritiseren we regelmatig het gebrek aan manoeuvreerruimte?


Op dit gebied kan de staat niet veel doen op basis van of het begrip monodosis definiëren? Zijn yoghurts allemaal verboden? Een gezinsdosis kan door de grote hebzuchtige enz. enz. als een enkele dosis worden beschouwd.

Bovendien merkte ik een verrassend feit op (tijdens het voorbereiden van een nieuws voor de blog die over een paar keer over dit onderwerp zal worden gemaakt)...de verhouding van de massa's van de verpakking/massa van het totale product is vrij constant...of het nu gaat om enkele doses OF "normale" verpakkingen....dat is binnen 10% (in massa)...

Aan de andere kant, zoals al gezegd en herhaald: een product dat niet meer wordt verkocht, wordt niet meer gemaakt... dus ik denk dat jouw eerste methode effectiever zal zijn... het is aan ons allemaal om bij te dragen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

Re: terug naar onze verpakking




par delnoram » 13/11/06, 19:07

Christophe schreef:Bovendien merkte ik een verrassend feit op (tijdens het voorbereiden van een nieuws voor de blog die over een paar keer over dit onderwerp zal worden gemaakt)...de verhouding van de massa's van de verpakking/massa van het totale product is vrij constant...of het nu gaat om enkele doses OF "normale" verpakkingen....dat is binnen 10% (in massa)...


Alsjeblieft! precies, ik had er meerdere gelezen forum dat het nodig was om olieflessen van 3 liter te nemen in plaats van één liter (ik passeer de reden waarom dat werd gezegd), enkele wegingen:
n°1 1 liter 28.8 g (86.4 g voor 3 liter)
nr. 2 1 liter 24.5 g (73.5 g voor 3 liter)
n°3 3 liter 75.5 g
Conclusie niet eenvoudig om de juiste keuze te maken zonder weegschaal :|
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/11/06, 19:11

Nou, je bevestigt mijn woorden. :) Het rapport min of meer constant!

Goed nadat we het oppervlak van de fles zouden moeten berekenen (nou ja, het is evenredig met de massa voor een constante dikte...) wetende dat de beste verhouding volume/oppervlak... de bol is!

: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: terug naar onze verpakking




par houthakker » 13/11/06, 19:49

delnoram schreef:[...] de reden doorgeven waarom werd gezegd [...]
Hoe dan ook, het is beter om het rechtstreeks bij de boer te kopen! : Lol:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

Re: terug naar onze verpakking




par delnoram » 13/11/06, 19:55

Houthakker schreef:
delnoram schreef:[...] de reden doorgeven waarom werd gezegd [...]
Hoe dan ook, het is beter om het rechtstreeks bij de boer te kopen! : Lol:


ook voor de keuken? , voor druivenpitolie wordt het katoen :|
: Cheesy:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: terug naar onze verpakking




par Targol » 14/11/06, 09:35

delnoram schreef:
Houthakker schreef:
delnoram schreef:[...] de reden doorgeven waarom werd gezegd [...]
Hoe dan ook, het is beter om het rechtstreeks bij de boer te kopen! : Lol:


ook voor de keuken? , voor druivenpitolie wordt het katoen :|
: Cheesy:


ALLEEN MAAR voor de keuken :!: :!:
In een motor is het illegaal :onheil: : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/11/06, 13:36

ziek..... kouâ? :schok:

Comprenpô ... :|


Beeld
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
melt_core
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 07/11/06, 15:52




par melt_core » 14/11/06, 16:10

iota schreef:Zei melt_core je bekritiseert alles en iedereen, je hoofd is zichtbaar groter dan gemiddeld, maar waar is het uiteindelijk voor?
Wat bedenk je als ideeën?


het komt eraan, ik beloof je dat je de primeur krijgt ;).

iota schreef:Wat moet er volgens jou gebeuren voor de toekomst van deze planeet?


Zeer brede vraag, maar ik geloof dat groen zijn een rationeel en... "natuurlijk" menselijk gedrag is, alleen in een institutionele omgeving die geen verstoringen in prikkels veroorzaakt. We moeten daarom een ​​einde maken aan staatsinterventie en spontane orde laten ontstaan.

iota schreef:Afgezien van je wetenschap naar twee ballen brengen zoals een kind dat teruggaat naar de 6e klas, wat doe je hier precies? breken ecologie? Ik heb echter niet het gevoel dat de aanwezige mensen hierop ingaan forum mondstukken zijn.


Ik ben niet groen aan het breken, ik ben zelf groen... vrije markt milieuactivist zoals de Amerikanen zeggen! Aan de andere kant, brekende watermeloen, dat... (watermeloenen; doen alsof ze groen zijn aan de buitenkant, maar zijn eigenlijk rood aan de binnenkant)

En integendeel, als je mijn laatste bericht goed leest (of zelfs al mijn berichten) vertrouw ik op je kennis, ik heb absoluut geen idee wat het met me doet als je een ultieme verspilling begraaft in plaats van ik weet niet wat ermee te doen, ik heb jou en je kennis nodig. Aan de andere kant, als je mij vraagt ​​welke processen mannen kunnen aanmoedigen om het ultieme afval te verbranden met plasma in plaats van het te begraven zonder een fascistische regering te gebruiken, daar lukt het me, het is eerder mijn straal. Als ik dacht dat jullie buizerds waren, zou ik hier geen tijd verspillen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 374 gasten