Kokopelli vereniging veroordeeld

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Kokopelli vereniging veroordeeld




par Christophe » 01/01/07, 23:48

Per e-mail ontvangen:
Het hof van beroep van Nîmes heeft de zaden van de Kokopelli-vereniging krachtig veroordeeld.

Beste vrienden en vrienden van Kokopelli

De Kokopelli-vereniging werkt voor de verdediging en de bevrijding van oude en reproduceerbare groente- en bloemenzaden. Voor haar acties maakte ze zich herhaaldelijk zorgen. Het vonnis van het hof van beroep van Nîmes vertoont opnieuw een "gerechtigheid" die men zou kunnen geloven onder invloed.

Terwijl het Alès-hof de president van de Kokopelli-vereniging had vrijgesproken, heeft mevrouw President van het Hof van Beroep vanochtend op 22 december 2006 de Franse staat versterkt in zijn minachting voor Europese en wereldteksten door een zeer zware boete voor oude zaden: 17.130 euro (3426 boetes van elk 5 euro !!!).

Dominique Guillet werd ook schuldig bevonden aan het in de handel brengen van "zaden van niet-conforme variëteiten". Waar moet het leven aan voldoen? Verberg dit zaad dat ik niet kan zien ...

De EEG-richtlijn 98/95 die werkt ten gunste van de biodiversiteit, is omgezet in Frans recht, maar wordt niet toegepast: dit tekort aan de staat staat vandaag de veroordeling van Kokopelli toe tot bijna 20.000 euro aan boetes en kosten .

Het hoger beroep van de seed sequestrators (GNIS * en FNPSP *) werd door de advocaat-generaal ter terechtzitting van 31 oktober 2006 niet-ontvankelijk verklaard. Mevrouw de president heeft anders besloten.

Talrijke teksten uit de Europese gemeenschap of wereldwijd (Verdrag van Rome, FAO, enz.) Benadrukken de extreme urgentie en het belang van het behoud van het gecultiveerde erfgoed van de mensheid. Frankrijk, land van lobby's en corporatisme, wordt geïllustreerd door zijn incompetentie en zijn minachting voor de toekomst.

Het is onthullend om de plotselinge verliefdheid van onze politici en onze enarques voor Al Gore of Hulot te zien en de diepe tweedeling van hun daden op te merken.

We moeten naar de stembus gaan, net als in andere generaties, we moesten de wapens in, dus om te reageren op de belediging van de democratie, met deze travestie van ecologisch bewustzijn; laten we naar de tuin gaan, leven zaaien met oude zaden, we zullen tenminste onze tijd niet verspillen.

Laat u niet misleiden, het was niet Dominique Guillet die werd veroordeeld als voorzitter van de Kokopelli Association. Het is zijn werk en zijn posities ten gunste van biodiversiteit en de toegang van mensen tot zaad- en feederautonomie.

Door deze veroordeling worden alle tuinders gepassioneerd door de variëteit in de tuin, door de verscheidenheid aan smaken, vormen, kleuren, worden al deze tuinders die bewust de tuinen van de toekomst bouwen in hun vrijheid bereikt. We worden niet voor de gek gehouden, het oordeel van Nîmes is een belediging voor de diversiteit van het denken. Het is het bed van dodelijke en beperkende technologieën; hij verzet het leven, in al zijn omvang, tegen de meest diepzinnige morbiditeit.

Wat moeten burgeracties vandaag zijn? Handhaving van Europese richtlijnen en toepassing van het voorzorgsbeginsel door GGO's te neutraliseren in de open velden die naar de gevangenis worden gebracht. Handhaving, bescherming, bevordering van genetische diversiteit, via ons zaaderfgoed, volgens de wensen van het grootste aantal en in overeenstemming met de wetten van kracht in dit land, leidt tot veroordeling. Het verminderen van pesticiden met behulp van fytoculturele praktijken (brandnetelmest en andere ...) is ook verwerpelijk.

Het is op dit interessante niveau om te onthouden dat de Franse staat net is vastgemaakt door Europa en de nette som van 38 miljoen euro en 360.000 euro dagelijkse boete moet betalen voor niet-transcriptie van een Europese richtlijn op GGO's.

De boetes die aan Kokopelli worden opgelegd, zullen daarom bijdragen aan de illegale verspreiding van genetische chimera in ons land.

Er zijn privéredenen waarvan de reden bekend is ...

Contacten: JACQUIN-PORRETAZ Raoul: 04-67-97-50-18
raoul@kokopelli.asso.fr

* GNIS: Interprofessionele groep zaden en planten
* FNPSP: Nationale Federatie van zaadprofessionals


Kokopelli Association
"Voor de bevrijding van zaad en humus"

PIST Oasis, 131 Impasse des Palmiers
30319 Ales Cedex
Telefoon: 04 66 30 64 91 04 66 30 00 55
Fax: 04 66 30 61 21
E-mail: zaden @ kokopelli.asso.fr
website: www.kokopelli.asso.fr
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 02/01/07, 07:31

Steek uw vinger op, zij die het niet erg vinden ...

Als je ziet wat er aan de hand is ... is er iets om te haten!

Stem Zac !!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/01/07, 09:35

Exceed schreef:Steek uw vinger op, zij die het niet erg vinden ...

Als je ziet wat er aan de hand is ... is er iets om te haten!

Stem Zac !!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:


+1
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 02/01/07, 10:00

:schok: :schok: :onheil: :onheil:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 02/01/07, 11:26

:onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

maar waar gaan we heen ... maar waar is Nicolas Hulot daar ........ en chichi die zei erg bezorgd over ecologische problemen !!!!

het jaar begint goed :onheil: :onheil:

het is maar een strijd ... monsanto en baumman en deze tegenstanders van het ecosysteem hebben de oorlog niet gewonnen ... met ecologische burgerwapens schoppen, houweel en grelinette ... gekweekt met echt goede zaden .... met mosanto-puppy's :!: :!: :!:

@+

ps: ik weet dat het een halve voetbalslogan is en een revolutionaire slogan ... maar het is voor de beter aangeraakte gemiddelde Frans wiens belangrijkste sport voetbal is voor de tv en de parade met spandoek in de straat !!! hehehe : Lol:
anders heb ik nog steeds de zenuwen :onheil: :schok: :onheil:
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/01/07, 11:48

lio74 schreef::onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:

maar waar gaan we heen ... maar waar is Nicolas Hulot daar ........ en chichi die zei erg bezorgd over ecologische problemen !!!!

het jaar begint goed :onheil: :onheil:


+1

De vraag moet worden gesteld over hun forum te zien ... :| :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/01/07, 12:35

0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 02/01/07, 15:38

Beeld

... Shit, het is amper de 2e dag van het jaar en ik heb al mijn eerste vomito : Cry:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/01/07, 17:36

Hallo,
Ik voeg een bericht toe aan een ander forum vliegtuigfabrikant
over Nicolas, gewoon om de vraag te beantwoorden, waar is Nicolas?
Ik zal het niet hebben over de kritiek op de Mistral, ik heb een Mistral geprobeerd en ik ben in staat om de prestaties en fouten van een vliegtuig te analyseren.

Andre

Zonder hier noch de man, noch zijn huidige actie te willen beoordelen, geef ik u een
kleine anekdote over Nicolas Hulot.

Aan het einde van de jaren 80 kocht zijn productiebox een Mistral ULM bij de
Aviasud Engineering bedrijf, waar ik destijds werkte. Een kleine Mistral
schattig geel, gesponsord door La Poste, waarmee Nicolas Hulot had
verzamelde de Noordpool, op patrouille met een groene Avid Flyer bestuurd door Hubert de
Chevigny.

Grote hype, grote operatie zeer succesvol - behalve, wat wel
geen verrassing, veronderstel ik, voor de kleine kmo Aviasud. Omdat Hulot dat niet deed
nooit verwaardigd om het saldo van de rekening van zijn Mistral (30% van de waarde) te betalen
allemaal hetzelfde). Slecht jaar en slecht record voor Aviasud, jammer.

Moeten we volledige betaling hebben geëist voordat we de machine afleveren? zeker
maar we hadden dwaas vertrouwd. We moesten gewoon een doen
proces? Nou laten we eens kijken, tegen een doos prik. zo rijk, met verschillende
advocaten in zijn loon.

En bovendien was de operatie zelfs niet winstgevend geweest op het gebied van communicatie
: Nicolas Hulot had een helse tegenadvertentie gemaakt voor de Mistral in zijn boek "Les
crossroads "en in zijn artikelen uit die tijd. Maar goed, voor
kenners en degenen die met hem vlogen, de pilootvaardigheden van Nicolas
Hulot was niet erg overtuigend, dus ...

Het enige dat overblijft van zeer mooie foto's.


de heer Hulot is trots op zijn ecologie, maar hij vergat te zeggen
wanneer u reist met een oude Russische helikopter of vliegtuig
Rus die polue enorm verbruikt! bedankt voor de natuur meneer hulot
wat een demago en wat een huichelaar, als we veel geld verdienen hebben we de
recht om te liegen, je gecontroleerd te voelen en het is in alles geldig
domein een +
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 02/01/07, 17:44

Leuke kleine anekdote ... als het goed is ... zou je de originele link van dit bericht hebben André?

Het is misschien niet nodig om te snel te generaliseren ... ik veronderstel dat niet alles is gezegd in dit "geval" ... en het is niet noodzakelijk Hulot die (de enige) verantwoordelijk is ... niet vergeten dat Hulot opgroeide in de 16e ...
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 435-gasten