Kokopelli vereniging veroordeeld

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 11/02/08, 05:33

Internetpraktijken en enkele prijzen om Christophe tevreden te stellen :D
Trouwens, Chris, is dit verhaal van 1 klik = 1€ ten laste van het advertentiebedrijf waarschijnlijk? (zie blauw in de tekst).


Advertenties van Kuifje, Google en Baumaux

Wat was de verbazing van sommige van onze vrienden of leden toen ze in januari merkten dat de petitie van Kokopelli (ondertekend door honderdduizenden Fransen) op zijn homepage (die van onze vrienden van Univers-Nature) werd ingekaderd door enorme advertenties aanplakbiljetten van de firma Graines Baumaux, dezelfde firma die ons voor de rechter sleepte, die 50 euro eiste wegens oneerlijke concurrentie, die de stopzetting van 000% van de activiteiten van de Vereniging Kokopelli eiste en die erin slaagde ons voor de rechtbank van Nancy te laten veroordelen tot 80 euro aan boetes.

Onze vrienden van Univers-Nature, die ook al 6 jaar onze website beheren, dachten dat ze de advertenties van Baumaux op Google konden tegengaan door de weergave van de url van dit bedrijf te blokkeren, die vervolgens een tweede online zette.

We hebben sindsdien onderzoek gedaan op internet en we hebben gemerkt dat veel websites en blogs, die communiceerden over de strijd van Kokopelli tegen de zadenmaffia, hun pagina omringd zagen door advertenties van Baumaux toen deze sites en blogs Google-advertenties accepteerden.

De redenen voor deze massale aanval van internetadvertenties van Baumaux zijn eenvoudig:

- vanuit strategisch oogpunt had het merkimago van Baumaux veel te lijden onder zijn zinloze aanval op Kokopelli.

- vanuit technisch oogpunt heeft Baumaux veel geld moeten betalen bij Google om de termen "biologische zaden" en "biologische zaden" heel goed op de webpagina's te plaatsen, zo niet heel vaak op de eerste plaats! (We durven te hopen dat hij Kokopelli's naam niet heeft gekocht: het is heel gebruikelijk op internet om de naam te kopen van degenen die je kwaad wilt doen).

Het resultaat is spectaculair: alle sites en blogs die Google-advertenties accepteren en die Kokopelli's strijd weerspiegelen, 'lokken' advertenties van Baumaux aan in de vorm van grote groene borden (groen als ecologie natuurlijk! !): veel internetgebruikers zijn nogal verontrust.

Wat moeten we doen? Het behoort niet tot de prerogatieven van de Kokopelli Association om een ​​algemene boycotslogan tegen Baumaux te lanceren, zoals ons bij vele gelegenheden is gesuggereerd.

Goed geïnformeerde internetgebruikers hebben ons daarentegen laten weten dat ze niet beledigd waren door deze agressieve commerciële strategie: integendeel, ze klikten op de advertentie, en vaker wel dan niet twee of drie keer, en verlieten de pagina van de Baumaux-site in zijn geheel open.
Kosten van de operatie: 1 euro ten laste van het genoemde bedrijf.
50 klikken = 000 euro! Biologisch is duur en wat biologisch!

De biologische zaden bij Baumaux zijn als de "bescherming van de biodiversiteit" bij de GNIS: veel mooie woorden. Biologische zaden vertegenwoordigen een klein percentage van de Baumaux-catalogus, wat betekent dat alle andere zaden die door dit bedrijf op de markt worden gebracht, zijn geproduceerd met de meest giftige landbouwmethoden, omdat de zaadteelt des te meer poeder van perlin pinpin gebruikt dan de zaden niet worden gegeten ! Bovendien zijn deze paar "biologische zaden" heel vaak alleen F1-hybriden die bijdragen aan de erosie van genetische bronnen.

En tegen welke prijs! Hoe kan Baumaux het lef hebben om de Kokopelli Association te beschuldigen van "verrijking" bij het analyseren van de prijzen die worden aangerekend voor zijn "biologische zaden":
- de hybride tomaat F1 "Aspion" voor 4 euro 50 voor 10 zaden.
- de hybride tomaat F1 "Agro" voor 4 euro 50 voor 10 zaden.
- de hybride tomaat F1 "Myriade" voor 6 euro 50 voor 10 zaden. Dit is een stijging van 650% ten opzichte van de tomatenprijzen van Kokopelli.

- "Kuifje" sla aan 4 euro 30 voor 150 zaden. Dit is een stijging van 870% ten opzichte van de slaprijzen van Kokopelli.


Nog een dikke merci aan al onze vriendjes en vriendinnetjes voor de ongelooflijke steun van de voorbije weken: balsem voor het hart.

Dominique guillet

http://www.kokopelli.asso.fr/index.html
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/02/08, 16:54

Voor de prijs van €1 per klik is het mogelijk maar niet zeker: het is een soort beurs/veiling waar iedereen zijn budget bepaalt. Aan de andere kant, over de trefwoorden, specificeer ik dat ze het woord "kokopelli" niet kunnen hebben "gekocht" zoals de mailing zegt, maar dat ze een hoog budget op dit woord kunnen hebben gezet om er zeker van te zijn dat 'verschijnen elke keer dat het woord is geschreven op een site die Google-advertenties aanbiedt; maar het is zeker dat het woord "kopen" effectiever is en meer dan één sprong zal maken.

Voor het overige vond ik de argumenten van het 1e artikel erg interessant, jammer dat we weer eens recht hebben op de soep van de fascisten-pétainisten-plotters-die-bovendien-lelijk-zijn. Ik, het voedt me en ik zal stoppen met me zorgen te maken over dit onderwerp. Doei.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 11/02/08, 17:59

Uh, nou, ik kom er even op terug om toe te voegen dat ik de verklaring van de minister erg droevig vind en dat het me verbaast dat er nog niemand heeft gereageerd.

Laten we even buiten het kader van de koko-zaak gaan: is het normaal dat een minister een rechterlijke uitspraak tegenspreekt? Zeker niet. Is het normaal dat in een rechtsstaat een minister tussenkomt in een dossier omdat de veroordeelde haar sympathiek gezind is en dat zij cliënt is? Zeker niet.

Zou het normaal zijn dat een minister die zich echt bekommert om de problematiek van het biologisch erfgoed, zijn uiterste best doet om reglementen en netwerken op te zetten die gunstig zijn voor het behoud ervan, zonder dat individuen en verenigingen dit soms aan de grens van de legaliteit moeten nemen? ? Zeker wel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/02/08, 18:11

- vanuit technisch oogpunt heeft Baumaux veel geld moeten betalen bij Google om de termen "biologische zaden" en "biologische zaden" heel goed op de webpagina's te plaatsen, zo niet heel vaak op de eerste plaats! (We durven te hopen dat hij Kokopelli's naam niet heeft gekocht: het is heel gebruikelijk op internet om de naam te kopen van degenen die je kwaad wilt doen).

Het resultaat is spectaculair: alle sites en blogs die Google-advertenties accepteren en die Kokopelli's strijd weerspiegelen, 'lokken' advertenties van Baumaux aan in de vorm van grote groene borden (groen als ecologie natuurlijk! !): veel internetgebruikers zijn nogal verontrust.

De advertentie voor Baumaux-zaden verschijnt ook op de econology-site, Ik zag hem net.

Bovendien heb ik onlangs hun catalogus ontvangen: ik vraag me af waar ze mijn adres hebben gevonden? Ik kende dit merk nog niet eens.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 11/02/08, 18:16

Christine schreef:Uh, nou, ik kom er even op terug om toe te voegen dat ik de verklaring van de minister erg droevig vind en dat het me verbaast dat er nog niemand heeft gereageerd.

Laten we even buiten het kader van de koko-zaak gaan: is het normaal dat een minister een rechterlijke uitspraak tegenspreekt? Zeker niet. Is het normaal dat in een rechtsstaat een minister tussenkomt in een dossier omdat de veroordeelde haar sympathiek gezind is en dat zij cliënt is? Zeker niet.

Zou het normaal zijn dat een minister die zich echt bekommert om de problematiek van het biologisch erfgoed, zijn uiterste best doet om reglementen en netwerken op te zetten die gunstig zijn voor het behoud ervan, zonder dat individuen en verenigingen dit soms aan de grens van de legaliteit moeten nemen? ? Zeker wel.


Helemaal met je eens Kristien.
Toen Chichi Guy Drut gratie wilde verlenen voor zijn veroordeling, was er (en dat is normaal) een kreet.
Hoe langer het duurt, hoe meer de door Montesquieu uitgevonden scheiding der machten (die als model of op zijn minst als inspiratie diende voor alle democratieën in de wereld) wankelt in het land waar het is geboren. .
De huidige regering heeft zo'n gevoel van almacht dat ze zelfs denkt invloed uit te kunnen oefenen op de rechtsstelsels van andere landen (“I would make them come back” van Sarko aan het begin van het Zoé Arche-proces in Tsjaad).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 12/02/08, 14:08

Christine schreef:Laten we even buiten het kader van de koko-zaak gaan: .... / ....
Zou het normaal zijn dat een minister die zich echt bekommert om de problematiek van het biologisch erfgoed, zijn uiterste best doet om reglementen en netwerken op te zetten die gunstig zijn voor het behoud ervan, zonder dat individuen en verenigingen dit soms aan de grens van de legaliteit moeten nemen? ? Zeker wel.

Ik denk dat wat we ook van deze zaak en deze vereniging vinden, we de problemen erachter moeten zien, dwz de vrijheid om biologische, natuurlijke zaden te gebruiken, dus om biodiversiteit te gebruiken zonder wettelijke ketenen en zonder de invloed van zaadlobby's.
Dus ofwel is het niet normaal dat een minister een rechterlijke beslissing aanvecht, hoewel hij niet de eerste is die dat doet, zeker niet in politieke zaken (zie Iznogoud), maar ik vind het eerder veelbelovend dat een democratie de zaak aanvoert, niet de rechterlijke beslissing maar indirect de wet die deze beslissing heeft veroorzaakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/05/08, 22:39

Ik heb niet meer gevolgd wat er is gebeurd sinds...

Even een korte opmerking: ik heb mensen ontmoet van Kokopelli tot Primevère in Lyon en ze leken me heel aardig...
Conclusie: veroordeel een vereniging niet voor de (niet erg glorieuze) acties van een monster van hun leden... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/05/08, 23:23

Houthakker schreef:Ik heb niet meer gevolgd wat er is gebeurd sinds...

Even een korte opmerking: ik heb mensen ontmoet van Kokopelli tot Primevère in Lyon en ze leken me heel aardig...
Conclusie: veroordeel een vereniging niet voor de (niet erg glorieuze) acties van een monster van hun leden... :|


+1

Hun werk is een echt priesterschap, ze eten gekke koeien.
Ik begrijp gemakkelijk dat hun opmerkingen soms voortkomen uit de "consensuele" en kunnen choqueren... Veel mensen zouden het stuk al op hun plaats hebben laten vallen of "een lont hebben gesprongen". :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 26/01/10, 11:46

Het lijkt erop dat er sommigen zijn die leven om gewoon stront van anderen te pikken...

PETITIE: STEUN VOOR DE VERENIGING KOKOPELLI

Om direct te ondertekenen is één klik voldoende
http://www.cyberacteurs.org/actions/form.php?id=40

Om te protesteren tegen de aanmatiging van Baumaux die het handelsmerk "Tomate KOKOPELLI" registreerde terwijl hij een rechtszaak aanspande tegen de gelijknamige vereniging, zijn we van plan door deze petitie te ondertekenen om aan te tonen dat het bestaan ​​van deze petitie en zijn bekendheid niets te danken heeft aan het bedrijf Baumaux, en heel reëel was vóór enige handelsmerkregistratie door dit bedrijf.

in het voorjaar van 2007 hadden 500 van u deelgenomen aan de campagne "geen ggo's laten we gaan"
http://www.cyberacteurs.org/forum/viewsujet.php?t=3300

in het eerste kwartaal van 2008 namen 13000 van jullie deel aan de cyber @ction 244 ten voordele van kokopelli
http://www.cyberacteurs.org/archives/archive.php?id=214

Het juridische geschil tussen Kokopelli en het bedrijf Baumaux heeft een nieuwe wending genomen

In de voorjaarscatalogus van 2010 het bedrijf GRAINES BAUMAUX biedt te koop aan, op pagina 490, een mengsel van 15 variëteiten tomaten die de manager heeft gekozen om "TOMATE KOKOPELLI" te noemen, gevolgd door een klein bordje © dat aangeeft dat hij de eigenaar van het merk is.
de rest van het persbericht van de advocaat van Kokopelli
http://www.cyberacteurs.org/forum/viewsujet.php?t=7234

Tekst van het verzoekschrift

Ik verklaar hier dat ik op de hoogte ben van de KOKOPELLI-vereniging, haar naam en haar activiteiten voor de verspreiding van zaadbiodiversiteit ruim vóór enige handelsmerkregistratie door het bedrijf Baumaux.
In dit Internationale Jaar van de Biodiversiteit moet deze actie meer dan ooit worden voortgezet. Door deze petitie te ondertekenen wil ik de KOKOPELLI-vereniging steunen en haar in staat stellen om haar indien nodig te claimen.

De presentatie van deze petitie vindt u op de website
http://www.cyberacteurs.org/actions/pre ... .php?id=40


:schok: :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: De Kokopelli-vereniging veroordeeld




par Capt_Maloche » 26/01/10, 12:23

Christophe schreef:Per e-mail ontvangen:
Het hof van beroep van Nîmes heeft de zaden van de Kokopelli-vereniging krachtig veroordeeld.

Beste vrienden en vrienden van Kokopelli
....

We moeten naar de stembus gaan, net als in andere generaties, we moesten de wapens in, dus om te reageren op de belediging van de democratie, met deze travestie van ecologisch bewustzijn; laten we naar de tuin gaan, leven zaaien met oude zaden, we zullen tenminste onze tijd niet verspillen.
...
Wat moeten burgeracties vandaag zijn? Handhaving van Europese richtlijnen en toepassing van het voorzorgsbeginsel door GGO's te neutraliseren in de open velden die naar de gevangenis worden gebracht. Handhaving, bescherming, bevordering van genetische diversiteit, via ons zaaderfgoed, volgens de wensen van het grootste aantal en in overeenstemming met de wetten van kracht in dit land, leidt tot veroordeling. Het verminderen van pesticiden met behulp van fytoculturele praktijken (brandnetelmest en andere ...) is ook verwerpelijk.
...


Nee, maar dat kan niet!! (nog :frons: )


REVOLUTIE!! het begint me echt te irriteren.

Toff, je zou de meest ongelooflijke onderwerpen zoals deze of recentelijk het radioactieve afval dat in alledaagse producten is toegestaan, moeten identificeren https://www.econologie.com/forums/des-dechet ... t9074.html
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 400-gasten