Kokopelli vereniging veroordeeld

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 06/02/08, 16:14

Ok Christine, ik krijg je 5/5, het is duidelijk dat als de vereniging. pak de zaden gratis en verkoop ze met winst, het mist een beetje transparantie.

Christophe schreef:Nee Bham ... het heeft niets te maken met bashen vanwege een hoge prijs ... bovendien stel je me grotendeels teleur door te denken dat Christine en ik dergelijk gedrag zouden kunnen hebben, zo laag ....

Je nam het slecht op, Christophe; toen ik sprak over de reflex van het denigreren van de duurste verkoper, sprak ik in het algemeen voor u (vandaar uw kwalificatie van handelswaar) maar ook voor mij onder andere, het bewijs over cellulose.
Wat ik met een beetje humor wilde zeggen (verdomme, ik geef het toe) is dat je "bijna" normaal vindt dat cellulose in Frankrijk 4 tot 5 keer duurder is dan in Quebec, maar dat je in ruil daarvoor nogal slecht verteren om voor zaden te betalen 50 % duurder (maar hier ben ik het met je mee eens).
Dus mijn vergelijking is een beetje vertekend, de marktomstandigheden zijn niet hetzelfde, maar kort gezegd was het gewoon om een ​​parallel te maken, aan de ene kant heb je het over marktrecht en aan de andere kant over mercantilisme. :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 06/02/08, 16:50

bham schreef:Wat ik met een beetje humor wilde zeggen (verdomme, ik geef het toe) is dat je "bijna" normaal vindt dat cellulose in Frankrijk 4 tot 5 keer duurder is dan in Quebec, maar dat je in ruil daarvoor nogal slecht verteren om voor zaden te betalen 50 % duurder (maar hier ben ik het met je mee eens).


Rah hij dringt aan! Het is niet zozeer het prijsverschil als wel het gedrag van de mensen op de kokopelli-stand ...

Voor uw analogie met cellulose sorry maar ik blijf op mijn posities want er is wanneer er een "klein" verschil is tussen een paar duizend km en een oceaan die overgestoken moet worden en een afstand van ongeveer 20 m (tussen de 2 tribunes) ...

:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 06/02/08, 17:31

Nieuw voor Kokopelli:

Kokopelli: de staat zou de wet kunnen intrekken en wijzigen (Kosciusko-Morizet)

De staat is van plan een stap opzij te zetten om de Kokopelli-vereniging, die oude zaden verkoopt en verdedigt, te redden van het moeten betalen van alle boetes waartoe het is veroordeeld, zei de staatssecretaris van Ecologie woensdag. Nathalie Kosciusko-Morizet.

bron: http://www.boursorama.com/international ... ws=5120652
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 06/02/08, 17:51

Christophe schreef:
bham schreef:Wat ik met een beetje humor wilde zeggen (verdomme, ik geef het toe) is dat je "bijna" normaal vindt dat cellulose in Frankrijk 4 tot 5 keer duurder is dan in Quebec, maar dat je in ruil daarvoor nogal slecht verteren om voor zaden te betalen 50 % duurder (maar hier ben ik het met je mee eens).


Rah hij dringt aan! Het is niet zozeer het prijsverschil als wel het gedrag van de mensen op de kokopelli-stand ...

Ooh ooh daar, ik probeerde gewoon de reden te begrijpen voor de term 'mercantilisme' die op Kokopelli werd toegepast.
Als we niets meer kunnen zeggen, ga dan weg : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/02/08, 14:47

Om het nieuws van jean63 op te volgen, een video van de JT 20 uur gisteravond op PPDA:
http://tf1.lci.fr/infos/media/jt/0,,370 ... ions-.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 07/02/08, 14:59

bham schreef:Als we niets meer kunnen zeggen, ga dan weg : Cry:


Pfff :) :)

Moet Mercantile niet zo denigrerend zijn als het is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/02/08, 15:14

bham schreef:Om het nieuws van jean63 op te volgen, een video van de JT 20 uur gisteravond op PPDA:
http://tf1.lci.fr/infos/media/jt/0,,370 ... ions-.html

Ik zag het; goed nieuws voor hen en voor de planeet.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 07/02/08, 15:15

Ik kan haar niet zien ... Loxo snel :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/02/08, 16:25

Christophe schreef:
bham schreef:Als we niets meer kunnen zeggen, ga dan weg : Cry:


Pfff :) :)

Moet Mercantile niet zo denigrerend zijn als het is?


Dixit mon p'tit Larousse: "mercantile: gekenmerkt door de aantrekkingskracht van winst".
Goed voor een aandelenhandelaar, het is niet pejoratief, :D maar voor "a priori" groen tegen een bepaalde consumptiemaatschappij, denk ik van wel.
Nou, we gaan ook geen kaas maken, he. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 11/02/08, 05:11

Laatste nieuws en uitleg:
We hebben verloren, maar misschien wel
help ons winnen!

We bedanken ook degenen die ons al donaties hebben gestuurd om ons financieel te helpen. De kosten van alle rechtszaken voor twee jaar bedragen 88 euro, inclusief de verschillende en gevarieerde boetes, de erelonen van een groot aantal advocaten en bijkomende kosten. Iedereen die financieel wil bijdragen, kan dat vanaf nu doen vanaf onze website, aangezien we zojuist de mogelijkheid hebben opgenomen om online een "gratis donatie" te doen.

De Kokopelli Association neemt nota van de verklaringen en beloften van mevrouw Nathalie Kosciusko-Morisset, staatssecretaris van Ecologie (die zojuist tegen France-Inter heeft verklaard dat ze een klant van Kokopelli was). We durven te hopen dat ze zullen worden gevolgd door concrete maatregelen die ons in staat stellen het werk dat we al vijftien jaar doen voort te zetten, namelijk de bescherming van een voedselbiodiversiteit die niet virtueel en in een koelcel is (in vriezers) of in de Noorse permafrost) maar die voor iedereen toegankelijk is, tuinders, tuinders en boeren.

Met betrekking tot de rechtszaak die ons door de Baumaux Company is aangespannen, gaan we op zijn zachtst gezegd in beroep tegen dit arrest, aangezien de Kokopelli Association niettemin werd veroordeeld tot het betalen van sancties voor oneerlijke concurrentie terwijl de heer Philippe Baumaux verwierp bijna al zijn verzoeken, inclusief zijn verzoek om onze vereniging te sluiten!

Wat betreft de rechtszaak die we zojuist hebben verloren in het Hof van Cassatie, tegen de FNPSP en de GNIS (National Interprofessional Seed Grouping), vragen we de Franse staat om te profiteren van amnestie op de sancties en kosten die worden gegenereerd door de veroordeling die rond de 20 euro liggen. De zeer goede verrassing van het Cassation-arrest was dat de GNIS werd afgewezen van al haar verzoeken: de GNIS verloor daarom van Kokopelli !!!

Laten we niet vergeten dat de GNIS ons onder auspiciën van het ministerie van Landbouw ons jarenlang lastig viel! Dit betekent dat het de FNPSP was die uit de rechterlijke bevestiging van onze veroordeling tot 5000 euro voor zichzelf (en dus 20 euro voor de staat) heeft verkregen; bedenk dat deze federatie van groentezaadbedrijven kleine zaadbedrijven omvat, maar ook en vooral de grote multinationals die de landbouw en de boeren hebben gegijzeld: Limagrain, Syngenta (de grote teneur van de giftige landbouw) en Monsanto, de wereld nummer 000 in zaad in alle opzichten en de wereld nummer 1 in groentezaden.

De Kokopelli Association bereidt een uitgebreide reactie voor op het laatste GNIS-persbericht. Op dit moment willen we de eerste volgende kwestie onder de aandacht brengen. GNIS vindt het al jaren gepast om ons te vervolgen omdat we rassen distribueren die niet in hun nationale catalogus staan ​​vermeld. We leiden daarom af dat alle rassen die in hun nationale catalogus worden vermeld, geautoriseerd zijn voor verkoop en teelt. Hoe verklaart men in dit geval de aanwezigheid, op pagina 82 van de catalogus van 2006 (die vanaf 8 februari 2008 nog steeds de referentie is), van 15 ggo-maïsvariëteiten, waarvan er 6 de Monsanto-maïs als "transformatiegebeurtenis" erg belasterd hebben , de MON 810? Deze 15 GGO-variëteiten werden vermeld in de catalogi van 2004, 2005 en 2006 (Benjil, Boisa, César Cb, Elgina, Garonna, enz.). Sommige zijn zelfs geregistreerd sinds 1998! Spanje (waar een groot aantal Franse boeren zal worden voorzien van goedkope en illegale GGO-zaden) had in 2004 al 11 variëteiten van maïs van het type MON 810 geregistreerd. De andere 'transformatiegebeurtenis' (een eufemisme om niet te spreken over transgene geknoei) aanwezig in deze genetische chimeren is Bt 176, het eigendom van Syngenta. Laten we onderstrepen dat de groteske uitdrukking "gebeurtenis van transformatie" niet alleen het symptoom is van een beschavingsziekte, maar ook een verstoppertje om mensen te doen vergeten dat de MON 810 van Monsanto geen variëteit is maar een supervariëteit. die tientallen soorten chimere maïs opleverde.

Het tweede probleem dat we willen benadrukken is het volgende: in deze Nationale Catalogus is er een lijst met rassen die voor amateurs te koop zijn. Met de Robin des Semences-campagne hebben we echter kunnen bewijzen dat honderden supermarkten in Frankrijk ketens van Auchan, Leclerc, enz. Hebben. Verkoop in het najaar ongestraft fruit van rassen die strikt verboden zijn voor professioneel gebruik.

Wat is de waarde van een nationale catalogus met ggo-rassen die niet zijn toegelaten voor de teelt en die bovendien oude rassen bevatten, gereserveerd voor amateurgebruik, illegaal gedistribueerd door supermarktketens? Dus wat zijn de kenmerken en prerogatieven van de GNIS die door het Hof van Cassatie werd afgewezen omdat het bij wet niet was gemachtigd om de Kokopelli Association aan te klagen? Zouden de doelen van GNIS niet gewoon zijn om hun vrienden van de multinationale zaadbedrijven te helpen een totaal monopolie op het zaad te verwerven en het levende geheel in beslag te nemen?

Zou het GNIS van plan zijn zijn statuten te wijzigen om onze vereniging beter in te halen, want het is waar dat toen maarschalk Pétain deze "hybride instelling" in 1941 oprichtte, hij niet voorzag dat de Kokopelli-vereniging goede zaden zou zaaien? Van het leven, 60 jaar later, in totale minachting voor een poppencatalogus die werd betaald door agrochemicaliën en multinationale zaadbedrijven.

Alle geïnteresseerden verwijzen we naar het artikel van Dominique Guillet: "De Nationale Catalogus, nog een landbouwoverlast?"

Wij danken u nogmaals voor uw vertrouwen en steun.


http://www.kokopelli.asso.fr/index.html



GGO-verzoek Ik zeg nee
Kokopelli sluit zich volledig aan bij de petitie die zojuist is gelanceerd door het tijdschrift L'Ecologiste en de ggo-gevaren van de vereniging om burgers in staat te stellen hun weigering van ggo's duidelijk, eenvoudig en rechtstreeks te uiten. Het is dringend: de komende maanden moet er een wet worden aangenomen.

U kunt deze petitie heel eenvoudig online ondertekenen en net zo gemakkelijk naar de afgevaardigden en senatoren van uw afdeling sturen op: www.ogm-jedisnon.org

U vindt op deze site ook een "FAQ" (antwoorden op veelgestelde vragen).


Als het onderwerp u belangrijk lijkt, laat dit bericht dan zoveel mogelijk circuleren: elke handtekening telt!


www.ogm-jedisnon.org
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 400-gasten