Kokopelli vereniging veroordeeld

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 30/01/08, 13:47

Citro schreef:Ik vraag me af of we als burgers geen klacht zouden kunnen indienen tegen de staat en de magistraten die dit oordeel uitspraken over economisch favoritisme tegenover bedrijven en zwendel naar de consument, overeenstemming en oneerlijke concurrentie ...


We kunnen het altijd proberen ... maar ik denk dat Koko er al aan heeft gedacht.

Er is de Europese rechtbank ... maar voor welke resultaten is deze al jaren verdwenen?

Over brandnetelmest gesproken, hoe is het bedrijf voor mestverkopers afgelopen?
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 30/01/08, 14:09

jonule schreef:ja, de maaiers hadden er ook recht op en ze hebben eindelijk gewonnen.
kokopelli is vertrokken in een gevecht dat 5 tot 10 jaar zal duren, uiteindelijk zullen we erkennen dat ze gelijk hadden, door gerechtigheid te brengen en degenen die aanvallen zullen hun zakken erin hebben gestoken.

we moeten hen daarom steunen!


Nou, ik heb ze net besteld met een lidmaatschapsverzoek!
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 04/02/08, 09:38

Christophe schreef:... maar nadat ik een paar leden van kokopeli had ontmoet, ontdekte ik dat ze voor het grootste deel nog steeds p ***** extremistische ecologen waren ... en ook erg koopvaardig ... Ja, maar zonder dit "gedrag" van veel mensen, ik bijvoorbeeld en we kunnen niet zeggen dat ik geen overtuigingen heb, dus stel je een persoon voor die er helemaal geen heeft !!) ze zouden 100 keer effectiever kunnen zijn ...


Christophe, kun je ons meer precies vertellen hoe ze extremistisch en mercantiel zijn?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 05/02/08, 16:12

bham schreef:Christophe, kun je ons meer precies vertellen hoe ze extremistisch en mercantiel zijn?

Zoals zo vaak heeft Christophe een beetje overdreven door deze kwalificatiewedstrijden te kiezen, maar ik begrijp dat hij "weer in elkaar zit" na onze ervaring op een stand van deze vereniging tijdens een beurs.
Ik zou alleen maar zeggen dat we op een meer dan arrogante manier werden ontvangen en dat we het gevoel kregen dat ons werd gevraagd om een ​​helm te dragen en onze mond te houden. Ik weet niet waarom, als ik erover nadenk, komt het woord 'hysterisch' naar me toe.

Ik voeg eraan toe dat we toen een andere stand vonden waar ondanks de drukte een dame 5 minuten besteedde om ons te adviseren - met een glimlach en zonder pretentie - en dat we voor dezelfde zaden ongeveer 20% minder betaalden duur.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 05/02/08, 16:22

20% weet je het zeker? Het leek me dat de hoeveelheid bij Koko gewoon door 2 werd gedeeld voor dezelfde prijs en hetzelfde product ... Maar ik kan het fout hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 06/02/08, 08:58

Christine schreef:
bham schreef:Christophe, kun je ons meer precies vertellen hoe ze extremistisch en mercantiel zijn?

Zoals zo vaak heeft Christophe een beetje overdreven door deze kwalificatiewedstrijden te kiezen, maar ik begrijp dat hij "weer in elkaar zit" na onze ervaring op een stand van deze vereniging tijdens een beurs.
Ik zou alleen maar zeggen dat we op een meer dan arrogante manier werden ontvangen en dat we het gevoel kregen dat ons werd gevraagd om een ​​helm te dragen en onze mond te houden. Ik weet niet waarom, als ik erover nadenk, komt het woord 'hysterisch' naar me toe.

Bedankt Christine, ik begrijp het beter. Laten we zeggen dat u een ietwat moeilijke relatie had, maar dat verklaart de gerechtelijke intimidatie van Kokopelli niet, tenzij ze luizen hebben gezocht in de hoofden van economisch invloedrijke mensen.
Wat betreft de hogere prijzen thuis, het is grappig, het doet me denken aan de discussie die we hadden over de prijs van cellulosewatten. Zoals wanneer we beseffen dat we minder kunnen betalen voor een equivalent of zelfs identiek product, blijft de reflex de duurste verkoper in diskrediet brengen. :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 06/02/08, 10:19

Nee Bham ... het heeft niets te maken met het bashen vanwege een hoge prijs ... bovendien stel je me grotendeels teleur door te denken dat Christine en ik dergelijk gedrag kunnen hebben, zo laag ...

We kochten van Koko en van anderen na ... en als je ziet dat je voor dezelfde prijs 2 zaden meer hebt dan bij Koko (wanneer Christine zegt 20% is ze op het verkeerde spoor ...) maar vooral de welkom en daarnaast advies, sorry maar we kunnen terecht vragen stellen ...

Ik denk dat Koko meer is veroordeeld omdat ze sektarische neigingen hebben dan vanwege hun commerciële praktijken ... en hun gedrag op deze stand suggereert dat ik gelijk heb ...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 06/02/08, 11:38

bham schreef: Zoals wanneer we ons realiseren dat we minder kunnen betalen voor een equivalent of zelfs identiek product, de reflex is om de duurste verkoper te dispareren.

Wat mij betreft, dat is het niet, maar het is waar dat ik niet expliciet genoeg ben geweest: ik vraag me af hoe een producent die een bedrijf is met zijn kosten enz - kortom een ​​slechte kapitalistische bhouou- kan bieden gelijkwaardige producten goedkoper dan een aardige vereniging die voornamelijk met vrijwilligers werkt, wiens zaden gratis door leden worden geproduceerd en die ook lidmaatschappen ontvangt enz.

Bovendien zijn er bepaalde impliciete regels in "zaken" die moeten worden gerespecteerd als u "lang wilt duren", zoals op tijd betalen, woord houden wanneer u het geeft, ieders bloembedden respecteren, enz. Dit is wat velen "alter" of "anti" negeren die alleen de zaken van Michael Douglas in de Wallstreet van de jaren 80 kennen.
Aangezien de mensen van deze vereniging echter op deze tribune niet eens de fundamentele beleefdheid kenden om 'hallo' te zeggen en te antwoorden wanneer iemand hen aanspreekt, kan ik me heel goed voorstellen dat ze op dezelfde manier een paar wetten zouden kunnen negeren, een paar Kortom, belastingen of anderen gedragen zich als goujats die zich dan als slachtoffer zullen voordoen.

En het is echt irritant.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 06/02/08, 11:52

ja, dat moet het verschil maken tussen professional en amateur .. maar persoonlijke ervaring kan alleen als voorbeeld worden genomen, en ik weet zeker dat ze een goede achtergrond hebben ...

achteraf moeten hun zaden zeker van een andere dochter komen dan hun concurrenten, toch?
eindelijk bieden ze een boek om zijn zaden van jaar tot jaar te recupereren, die niet allemaal bieden ...

Uiteindelijk vielen ze een lobby aan: die van de zaadbedrijven, die zich bij Monsanto aansluiten, en pesticiden, deze mensen worden betaald voor de kwantitatieve opbrengst, voor de kwaliteit.

wat van hen wordt verwacht: een uitdrukking van de burger op dezelfde manier als de GGO-maaiers.

ze zijn in lijn met de verdedigers van brandnetelmest.

Na dat zeker, waarom zijn er alleen zij om dat te doen, waarom zijn er geen andere orgasmen?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 06/02/08, 12:29

jonule schreef:achteraf moeten hun zaden zeker van een andere dochter komen dan hun concurrenten, toch?

Ja, ze worden op vrijwillige basis geproduceerd door particulieren. De persoon ontvangt een paar zaden, ze kweekt de planten en meldt een deel van de zaadproductie aan de vereniging en haar naam staat op de pakketten die in de handel worden gebracht. Het is heel mooi, maar het feit blijft dat het een gratis productie is, terwijl een professional kosten zal hebben - kassen, arbeid, apparatuur, belastingen ...
jonule schreef:eindelijk bieden ze een boek om zijn zaden van jaar tot jaar te recupereren, die niet allemaal bieden ...
De meeste verenigingen en retailers (kinderdagverblijven, tuinieren, enz.) Bieden een documentatiehoek.
jonule schreef:Uiteindelijk vielen ze een lobby aan: die van de zaadbedrijven, die zich bij Monsanto aansluiten, en pesticiden, deze mensen worden betaald voor de kwantitatieve opbrengst, voor de kwaliteit.

Natuurlijk. Maar er zijn andere producenten van biologische zaden en planten enz. Die serieus werken zonder proces en zonder overtuiging.
jonule schreef:wat van hen wordt verwacht: een uitdrukking van de burger op dezelfde manier als de GGO-maaiers.

Ik verwacht meer van producenten die hun werk goed doen in biologisch, die boeren en particulieren toegang geven tot biologische zaden zonder ons moreel te maken en onze ... voeten te breken.
jonule schreef:ze zijn in lijn met de verdedigers van brandnetelmest.
idem
jonule schreef:Na dat zeker, waarom zijn er alleen zij om dat te doen, waarom zijn er geen andere orgasmen?
Er zijn enkele, maar ook professionals, maar die minder schreeuwen. Het is een goed idee om een ​​econologie.com-bestand in te dienen.
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 343-gasten