Het verborgen gezicht van vlees, documentaire

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/03/13, 05:51

Hmm!

Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat zijn "deken trekken" en "neuken"?

:?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/03/13, 07:29

alain Hallo
Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat zijn "deken trekken" en "neuken"?

het eerste middel om zichzelf open te stellen, dat wil zeggen het voordeel van een idee, van een ontdekking ten nadele van anderen, toe te eigenen. In dit geval was het niet het geval, maar gewoon een precisie op de schaal van de degradatie (die elke bioloog kan beschrijven) en niet de ontkenning ervan.
"I fuck it" is een woordspeling op janic en iemand neuken is ze bezitten, ze verslaan aan de finish en, in relatie tot de vorige definitie, de eer opeisen voor anderen.
De semantiek moet daarom worden herzien! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 26/03/13, 10:33

Christophe schreef:Na het vlees, de eieren ... hier is de koeienmelk geitenkaas :)

Nou daar staat het tenminste op! Bovendien is het nog steeds goed om te eten tot woensdag ... : Cheesy:

Beeld


:onheil: nog steeds in de hypermarkt die ik vaak bezoek ...

ooit heb ik ze erop gewezen dat de morbier niet emmentaler was ...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/03/13, 10:55

op openbare dienst van Frankrijk inter, vanmorgen: atheïsme!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/03/13, 11:23

Janic schreef:op openbare dienst van Frankrijk inter, vanmorgen: atheïsme!


Onderwerp toch?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/03/13, 15:26

Janic schreef:alain Hallo
Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat zijn "deken trekken" en "neuken"?

het eerste middel om zichzelf open te stellen, dat wil zeggen het voordeel van een idee, van een ontdekking ten nadele van anderen, toe te eigenen. In dit geval was het niet het geval, maar gewoon een precisie op de schaal van de degradatie (die elke bioloog kan beschrijven) en niet de ontkenning ervan.
"I fuck it" is een woordspeling op janic en iemand neuken is ze bezitten, ze verslaan aan de finish en, in relatie tot de vorige definitie, de eer opeisen voor anderen.
De semantiek moet daarom worden herzien! :D



Bedankt Janic voor deze verduidelijking!

Nique uit het woordenboek heeft een zeer brede betekenis en is een beetje verwarrend over de betekenis die hier in het gesprek wordt gebracht, maar omdat het hier niet wordt gebruikt ...
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 26/03/13, 20:12

Janic schreef:alain Hallo
Excuseer mijn onwetendheid, maar wat is "deken trekken" ...

het eerste middel om zichzelf open te stellen, dat wil zeggen het voordeel van een idee, van een ontdekking ten nadele van anderen, toe te eigenen. In dit geval was het niet het geval, maar gewoon een precisie op de schaal van de degradatie (die elke bioloog kan beschrijven) en niet de ontkenning ervan ....


Men kan ook heel goed "de dekmantel naar zich toe trekken" in een "gesprek" door te ontkennen dat de elementen die zijn gebracht om vrij rustig bij zijn idee te blijven en "gelijk" te hebben ....

Ik herhaal daarom:
Alain G schreef:Ik heb het niet over fazantschap, maar rijping!

Rijping van vlees
In geen enkel geval is rijping gekoppeld aan een bacteriologisch fenomeen. Het is een natuurlijk fenomeen dat het gevolg is van het losraken van de verbindingen tussen spiervezels. Deze ontspanning vindt plaats door de werking van verschillende enzymen, proteasen.
Chemische reacties komen ook voor in lipiden onder invloed van andere enzymen die een geur en smaak ontwikkelen die kenmerkend is voor "rijp" vlees. Maar als de rijping van het vlees te lang duurt, gaan deze lipiden achteruit en vormen ze verbindingen die een ranzige geur en smaak geven.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/03/13, 15:22

1) Ik bevestig: rijping (in een koude kamer) gedurende ongeveer 7 dagen "verandert" gewoon vlees in uitstekend vlees. (Het zou je verbazen wat een goed gerijpte "7 of 8 jaar oude cull cow steak" kan opleveren: op een dag organiseerde een dierenartsvriend in de slachthuizen een "blinde proeverij"; met een grote meerderheid, het lot dat top was van dit type!).

Dit proces "kost" (zoals elk aandeel, is het geld dat slaapt); het is hanteren, en het vlees droogt een beetje uit (gewichtsverlies) ... Dus het vlees uit de supermarkt is over het algemeen niet gerijpt. Die van de vakman die kwaliteit maakt, ja. Het is niet zeldzaam dat het in het begin hetzelfde vlees is!

2) Het is naar mijn mening vrij traditioneel om geitenmelk te verdunnen met koemelk in vormen die niet "zuivere geit" zijn. Er zijn mensen die de smaak van een te sterke geit niet lekker vinden ...

http://www.cniel.com/prodlait/fromage/C ... evre3.html

Lastiger is de appellatie "Tomme Chevre". Dus daar heeft de fabrikant de voorschriften vakkundig omzeild om geen "halfgeitenkaas" te hoeven aangeven (aangezien het geen pure geit is) !!!

Geen kwaliteitslabel, dus een puur commerciële uitvinding (maar het is niet verboden!). Ik ken geen duidelijke definitie van het woord "tomme" anders dan "een soort kaas", noch van de naam "tomme de chèvre" (die had kunnen worden tegengesproken, als het bestond!).

En natuurlijk geen fraude, omdat de consument op de hoogte is. Het wordt verondersteld het etiket te hebben gelezen !!! (dit was niet het geval voor Findus en alle anderen ...).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 31/03/13, 13:16

En nog een, een !!

Pffff opening? Ah het kan Bretonse rumsteak zijn !!

Beeld
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 11/04/13, 13:53

voor het dier, ongeacht de vorm, is het resultaat hetzelfde. Het blijft barbaarsheid, of het nu ten koste gaat van het dier of de mens, geweld komt op het spel! Het is bovendien een van de tegenstrijdigheden van deze offerstelsels (hetzij in de naam van een maaggod of god), die van het aanbevelen van liefde, genade, de bescherming van de zwaksten, vrede en tegelijkertijd ambachtslieden zijn van zinloos geweld.
: Cry: : Cry: : Cry:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 315-gasten