Het verborgen gezicht van vlees, documentaire

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/02/13, 13:49

We hebben ook dit probleem hier in Quebec:

Halal vlees zonder uw medeweten

Sinds enkele weken woedt de controverse over halalvlees in Frankrijk, waar het wordt opgepikt door verschillende presidentskandidaten. In het bijzonder worden sommige scholen bekritiseerd omdat ze halal-maaltijden aan studenten verstrekken, wat verdedigers van secularisme beledigt.

Controverse dreigt hier echter uit te breken. Het team van het Dumont-programma voor de lunch heeft dinsdag onthuld dat alle Olymel-kippen uit Saint-Damase worden geslacht volgens moslimrituelen.

Volgens het bedrijf is het echter niet nodig om het op de verpakking te identificeren. "Het is niet nodig," zei Olymel woordvoerder Richard Vigneault, omdat "het de aard van het product niet verandert." Hij voegt eraan toe dat het proces voldoet aan de vereisten van het Canadian Food Inspection Agency en dat "als klanten er niet om vragen, we het niet onder het halal-label op de markt hoeven te brengen".

De Halal Meat Association, die echtheidscertificaten afgeeft, vereist dat medewerkers van het moslimgeloof dagelijks deelnemen aan slachtoperaties. "We vroegen deze mensen om iemand voor de machine te plaatsen voordat deze werd gestart, om de naam van Allah uit te spreken en om twee of drie mensen na de slachting te plaatsen om te zien of ze correct werden geslacht “, Zegt de oprichter van de vereniging, Abdelhamid Aouchiche. Drie mosliminspecteurs zijn zelfs onverwacht bezig de faciliteiten te bezoeken om te controleren of het hele proces wordt gerespecteerd, voorwaarden aanvaard door de slachthuizen die het contract ondertekenen.

Zeven andere bedrijven zouden zich hebben gehouden aan de lijst van de Vereniging, waaronder een andere gigant, Maple Lodge. Ook hier zou het slachtproces van pluimvee worden erkend, ongeacht de religie van de consument. De distributeur van Metropolitan Meats in Montreal, Samih Bahsoun, legt uit dat slachthuizen die halal maken hun hele productie omzetten om de kosten te verlagen.

Bahsoun overtuigde ook de voormalige leiders van het Avicomax-slachthuis in Drummondville om zich exclusief te richten op het handmatige slachtritueel, het strengste van de islam. “Ze plaatsen het halal-logo wanneer dat nodig is, maar al hun kippen zijn halal. Het kost minder om zo te doen. Zo gaat het in de meeste slachthuizen die halal maken. "

Halal produceren: hoeveel kost het?

Bij Olymel ontkennen we categorisch dat religie wordt gebruikt als een aanwervingscriterium in Saint-Damase. We geven nog steeds toe dat we 'de kosten voor certificering' betalen en dat de werknemers die de criteria voor halal-certificering toepassen 'waarschijnlijk door ons (Olymel) worden betaald', legt de woordvoerder uit die niet heeft aangegeven hoeveel geld werd gegeven aan de moslimvereniging. Hij gaf echter toe dat hij "enkele duizenden dollars" per jaar betaalde, geld ingezameld door de leiders van de Abou Bakr Essedik-moskee, rue Jean-Talon in Montreal.

De Halal Meat Association werd in december 2002 geboren om de controversiële imam Said Jaziri te compenseren, die in 2007 vanwege zijn illegale status uit Canada werd verdreven. “Hij wilde opleggen 50 cent per pond te betalen om zijn halal stempel te markeren, zelfs als het niet halal was. [...] Dus hebben we de Association opgericht om de traceerbaarheid van het vlees mogelijk te maken ”, legt de heer Aouchiche uit, ook eigenaar van de Tassili-slager, in Montreal.

Sinds afgelopen mei opereert de organisatie onder de Abu Bakr Essedik-moskee, geleid door Imam Mohamed Habib Marzougui. "We beheersen het grootste deel van de kippenmarkt in Quebec", zegt de imam, die jaarlijkse en maandelijkse bijdragen aan gecertificeerde slachthuizen verzamelt.

Olymel exploiteert twee kippenslachthuizen in Quebec en produceert 80 miljoen pluimvee per jaar. De fabriek in St-Damase heeft een slachtcapaciteit van 750 pluimvee per week. Het bedrijf, dat meer dan 000 mensen in dienst heeft, verkoopt zijn producten voornamelijk onder de merken Olymel, Lafleur en Flamingo.

Bedenk ook dat de meeste producten in supermarkten ook al enkele jaren koosjer zijn gecertificeerd om aan de eisen van de Joodse gemeenschap te voldoen.


http://quebec.huffingtonpost.ca/2012/03 ... 41572.html
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/02/13, 13:59

Hij voegt eraan toe dat het proces voldoet aan de vereisten van het Canadian Food Inspection Agency
het is daarom geen echt probleem op zichzelf, behalve voor pro- of anti-moslimreligie.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/02/13, 14:12

Janic schreef:
Hij voegt eraan toe dat het proces voldoet aan de vereisten van het Canadian Food Inspection Agency
het is daarom geen echt probleem op zichzelf, behalve voor pro- of anti-moslimreligie.


Hallo Janic!

Nee, het is geen probleem voor mij omdat religies ik ze allemaal in dezelfde boot leg en we kunnen hier nog steeds zien dat het een bron is van eeuwig gekibbel over veel onderwerpen.

Het blijft dat mijn persoonlijke mening die ik anderen niet wil opleggen.


Om door mijn werk bijna alle soorten slachthuizen van kwartelpaard te hebben bezocht, geef ik er de voorkeur aan voor het welzijn van dieren dat ze zich niet bewust zijn van hun doden en dit is het enige probleem dat ik daar zie wat niets met religie te maken heeft.

Merk op dat ik geen jager ben en dat ik de vuurwapens heb gedegradeerd die mijn vader graag had willen houden aan de persoon die hem gebruikt, ik heb altijd moeite om een ​​dier gedood te zien worden door jagers die feesten met hun vangst.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 26/02/13, 17:02

allemaal hallo
Om door mijn werk bijna alle soorten slachthuizen van kwartelpaard te hebben bezocht, geef ik er de voorkeur aan voor het welzijn van dieren dat ze zich niet bewust zijn van hun doden en dit is het enige probleem dat ik daar zie wat niets met religie te maken heeft.

Dus zodra de religiezijde opzij wordt gezet, blijft de modus, zou ik zeggen, het ritueel, van vandaag slachting, beoefend.
De vraag is daarom: is het voor het welzijn van dieren (die tussen ons in het stadium waar ze zijn nauwelijks een verschil moeten maken) of, zoals hierboven geciteerd, voor mensen die zich willen excuseren van de handeling die ze plegen of liever anderen plegen? (Merk op dat als elke vleesconsument dit offer zelf zou moeten maken, een bepaald aantal plotseling VG zou worden). Neem het voorbeeld van de agrarische show waar aan één kant dieren zijn blootgesteld die kinderen komen aaien en tegenover een restaurant waar dezelfde kinderen de biefstuk van het dier (zijn broer) komen eten ze komen aaien. Hoeveel van deze kinderen leggen de link (te vaak ouders!) Tussen de twee? omdat wat er in de slachthuizen gebeurt, voor hen verborgen is, ze zijn zich er zelfs niet echt van bewust omdat het de kinderen niet zou schokken, lijkt het! Schijnheiligheid? Vrijwillige bewusteloosheid?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/02/13, 18:51

Hoeveel van deze kinderen leggen de link (te vaak ouders!) Tussen de twee? omdat wat er in de slachthuizen gebeurt, voor hen verborgen is, ze zijn zich er zelfs niet echt van bewust omdat de kinderen niet geschokt moeten zijn, lijkt het! Schijnheiligheid? Vrijwillige bewusteloosheid?


Hallo Janic!

Niet zeker dat het uit hypocrisie is, maar eerder uit opzettelijke bewusteloosheid Ja!

De slagerij bestaat al lang en het zal morgen niet veranderen, om het depressieve vlees te zien, iedereen leeft hier goed mee, maar om een ​​dier te horen dat weet dat het dood gaat en het doorgeeft aan degene die nog in de vrachtwagen zit, het is niet erg mooi om de ogen van deze paniekdieren te horen en te zien. Ik heb altijd ellende gehad en niet kijken was de beste oplossing voor mij, ook al kijken we uit nieuwsgierigheid nog steeds naar de eerste keren.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 27/02/13, 09:47

allemaal hallo
Hallo Janic!

Niet zeker dat het uit hypocrisie is, maar eerder uit opzettelijke bewusteloosheid Ja!
In het begin is er sprake van vrijwillige bewusteloosheid (niet weten blijft de beste manier om je niet schuldig te voelen), en wanneer je weet wordt het hypocrisie en is de ruimte tussen de twee klein.
De slagerij bestaat al lang en zal morgen niet veranderen
Zeker, maar we moeten ergens beginnen om consumenten te informeren over hun directe en indirecte verantwoordelijkheid voor echte of vermeende vleesschandalen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 27/02/13, 13:45

Alain G schreef:
De slagerij bestaat al lang en zal morgen niet veranderen,


Valse argumenten!
Ten tijde van de Kanaänieten was het traditioneel om de god Moloch-Baal jonge kinderen aan te bieden (levend verbranden of afslachten ...).
Destijds is het zeker dat mensen moesten zeggen:
"We offeren kinderen op, zo is het en het gaat niet veranderen".
De afschaffing van de slavernij is 1848 (Frankrijk), gisteren ...
We moesten zeggen:
"Wat geef je rechten aan zwarten, je denkt er niet over na!"

Ter info, het stemrecht voor vrouwen dateert uit 1944 in Frankrijk, het was gisteren ...
Daarvoor moesten we zeggen:"wat! vrouwen laten stemmen, daar denk je niet over na!".

Mentaliteiten zullen waarschijnlijk zeer snel veranderen, in feite duurt het slechts één of twee generaties.
Door nadelen, als we niet proberen te evolueren, kunnen we lang doorgaan met stilstaan.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 27/02/13, 14:51

Foto's gevonden van wat een "halal" slachting volgens tradities (sorry voor Janic en anderen ...)

de tweede phto heeft volgens mij niets halal! Anders worden overal dwazen gevonden! Merk op (ik verdedig niemand gezien mijn voedselkeuzes) dat we dit soort imbecielen vinden tijdens stierengevechten die niets halal, koosjer of iets anders hebben, waar dezelfde individuen met hun genereuze jachttafels. Elke keer is het om blinde mensen met elkaar te vergelijken! Wie zong: "als je dom bent, ben je dom! "?
http://www.encyclopedie-universelle.com ... ttage.html
van wie "vermijd onnodig lijden"alsof er nuttig lijden was! en ter herinnering, dieren worden niet als levende wezens beschouwd, maar als meubilair, volgens de wet, met enkele beperkingen voor het hondje aan zijn grootmoeder! :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 24/03/13, 10:58

Het is niet alleen vlees ... zelfs biologische eieren kunnen een probleem zijn (nou ja, het is nog steeds biologisch, maar toch minder lokaal): http://www.leprogres.fr/france-monde/20 ... t-d-italie

Drome. Elf miljoen biologische eieren die in supermarkten werden verkocht, hadden tussen 2008 en 2010 een valse aanduiding voor Franse eieren. De zaak werd gisteren berecht in de gevangenis.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 24/03/13, 12:27

Of we leren dat Nieuw-Zeelandse lamsvlees een maand lang in een gecontroleerde atmosfeer wordt bewaard!

Toulouse: schapenboeren veroordelen concurrentie van lam uit Nieuw-Zeeland

Een blad met Nieuw-Zeelandse lamsbout in de hand, groene dop op de schedel geschroefd, Christian Galzin, fokker in de Tarn, rebelleert in de gangpaden van een hypermarkt aan de rand van Toulouse: "Dit lam kon een maand geleden geslacht worden en toch wordt het verkocht voor vers vlees. "
.......................
..... Volgens de heer Galzin kon het Nieuw-Zeelandse lam, dat per boot naar Frankrijk werd vervoerd, worden bewaard dankzij de techniek van de gecontroleerde atmosfeer, waarbij de lucht wordt vervangen door een gas (van koolstofdioxide bijvoorbeeld), en het vlees werd koud gehouden.

"Op dit blad kun je de oorsprong lezen, maar de slachtdatum staat er niet", klaagt meneer Galzin aan.

http://www.boursorama.com/actualites/to ... 001434e1e3
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 501 gasten