Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par izentrop » 08/09/22, 16:53

GuyGadeboisLeRetour schreef:
izentrop schreef: Woord van handelaren...
Ja, evenals "koopman" is er uw "moeilijk te slikken"...
In tegenstelling tot de winkelsite die u noemde, verkoopt het geen perlimpinpin en weet het waar het over praat Jérémy Anso, doctor in de wetenschappen

Er zijn maar weinig sites die het werk van Teruo Higa wetenschappelijk analyseren, zelfs Wikipedia beslist niet echt https://fr.wikipedia.org/wiki/Micro-org ... Validation.
Bokashi betekent in het Japans fermenteren. Dit proces is eigenlijk een fermentatieproces. Wat je aan het doen bent, is je keukenresten veranderen in ingelegde keukenresten. Aan het einde van het proces ziet het voedsel eruit zoals het was toen het in het systeem kwam, behalve dat het gebeitst is. Een sinaasappel ziet eruit als een sinaasappel en een appel ziet eruit als een appel.

Er is geen compostering in bokashi-compostering - praat over valse reclame!...

Er zijn ook beweringen dat EM goed is voor de tuin. Sommige onderzoeken laten een voordeel van microben zien, maar de meeste laten geen positieve resultaten zien.

Referentie 2 hieronder testte EM-thee op veldgewassen en ontdekte dat het de opbrengst niet verhoogde. Vergelijkbare veldstudies hebben dezelfde resultaten laten zien. Efficiënte microben zijn belangrijk om het bokashi-systeem te laten werken, maar ze zijn niet echt bevorderlijk voor uw tuin.
https://www-gardenmyths-com.translate.g ... _tr_pto=sc
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14824
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par GuyGadeboisTheBack » 08/09/22, 18:55

(Ik ben sowieso dom... Izy heeft 'wetenschap' gevonden, dus het loopt. De abonnementssite en de pub voor zijn boeken over brokken, het maakt hem niet uit...) 8)
0 x
Yves3008
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 29/05/22, 10:20
x 3

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Yves3008 » 13/09/22, 14:43

Het belangrijkste is om blij te zijn met het resultaat. Wat andere mensen denken, zijn ze ook vrij om te denken wat ze willen.
1 x
Yves3008
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 29/05/22, 10:20
x 3

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Yves3008 » 03/10/22, 14:44

Jammer geen reactie meer na mijn laatste bericht. Ik respecteer echter alle meningen, ook negatieve.
0 x
Fauchelevent
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/03/24, 18:58

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Fauchelevent » 18/03/24, 19:08

Hallo, ik heb zojuist het boek van Didier Helmstetter gelezen. Hij vertelt in zijn boek dat er in de herfst een moestuin wordt aangelegd maar ik kreeg met het mooie weer de tuinkoorts en huur daarom een ​​klein tuintje van 12m² (binnenkort het dubbele denk ik). Wat denk jij dat ik moet doen? Mijn land voorbereiden voor volgend jaar? Ik wil veel hooi op mijn perceel leggen en het gaan cultiveren. Nog een vraag op mijn perceel van 12 m² heb ik veel meikevers. De grote wormen die de aardappelen eten. Wat zou jij doen als je in mijn positie zat? Welke plant zou een plant kunnen worden die door meikevers wordt opgegeten om mijn aardappelen te redden? Zou het beter zijn als ik volgend jaar geen hooi plant? Dankjewel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14824
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par GuyGadeboisTheBack » 18/03/24, 19:15

Fauchelevent schreef:Hallo, ik heb zojuist het boek van Didier Helmstetter gelezen. Hij vertelt in zijn boek dat er in de herfst een moestuin wordt aangelegd maar ik kreeg met het mooie weer de tuinkoorts en huur daarom een ​​klein tuintje van 12m² (binnenkort het dubbele denk ik). Wat denk jij dat ik moet doen? Mijn land voorbereiden voor volgend jaar? Ik wil veel hooi op mijn perceel leggen en het gaan cultiveren. Nog een vraag op mijn perceel van 12 m² heb ik veel meikevers. De grote wormen die de aardappelen eten. Wat zou jij doen als je in mijn positie zat? Welke plant zou een plant kunnen worden die door meikevers wordt opgegeten om mijn aardappelen te redden? Zou het beter zijn als ik volgend jaar geen hooi plant? Dankjewel.

Hallo, je kunt je verplaatsen, er is hier niets meer te zien (over het onderwerp), dit is waar het nu gebeurt:
https://potagers.forumactif.com/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 385-gasten