Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16160
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5259

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Remundo » 12/05/22, 12:50

de zorg van linksen, hoe aardig ze ook zijn, is dat hun software een beetje simplistisch is. Ze hebben inderdaad alle onverdraagzaamheid die hij leent aan mensen die meer rechts zijn dan zij, onmiddellijk vermengd met het estremedroaat, de beroemde verlammende straal van welwillendheid...

Ze zijn ook een beetje boven de grond, zelfs als sommige tuinen prachtig zijn, verloren in hun idealen van het delen van rijkdom, heel vaak resulteert hun ideologie in onvoldoende welvaartscreatie, zodat er niet meer genoeg is om te delen. Dus natuurlijk heeft extreem kapitalisme ook dezelfde gebreken, maar Frankrijk is verre van een kapitalistisch land...

Dit land komt er in ieder geval niet uit als er geen soevereinistische, door de CNR geïnspireerde nationale unie is.

En dat is duidelijk niet de weg die wordt ingeslagen. De 3 blokken die tevoorschijn komen zijn allemaal schadelijk, om verschillende redenen
1) Macronisme: anti-nationaal mogelijk, oligarchisch en plutocratisch globalist
2) radicaal links: onder leiding van LFI, voorzanger van islam-immigratie en anti-kapitalisme
3) de soevereinisten: de meest verdeelde in hun eigen kamp, ​​pseudo-belichaamd door een ongrijpbare Marine Le Pen, behalve in haar vermogen om elke bijeenkomst te verknoeien en in haar duidelijke dialectische zwakheden, waarvan we niet weten of dit te wijten is aan incompetentie of 'een bewuste wens om geen golven te maken.
1 x
Beeld
cricri58
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/01/22, 23:31
x 3

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par cricri58 » 15/05/22, 14:18

Ik kom terug bij de forum na een paar dagen vakantie en ik ben verbijsterd om de HS-berichten te lezen die NIETS met tuinieren te maken hebben.! Politiek heeft hier niets te maken... Vervuil de sites die over "politiek" praten!
3 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Ahmed » 15/05/22, 22:09

Terugkomend op het verzoek om Milano, bleef onbeantwoord. Ik ken die niet van Heeft, maar ik denk dat in tegenstelling tot een verspreiding vlak voor de winter waar men zeer "koel" kan blijven, de hervatting van de kruidachtige vegetatie enkele bijkomende ingrepen oplegt; Ik denk dat het beter is om het onkruid op grondniveau te scalperen voordat het wordt afgedekt, om een ​​zekere vooruitgang te garanderen... Een andere zou zijn om deze mulch te gebruiken op getransplanteerde planten of zaailingen van sterke groenten (bonen in plaats van wortelen)...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 19/05/22, 19:14

cricri58 schrijft:Ik kom terug bij de forum na een paar dagen vakantie en ik ben verbijsterd om de HS-berichten te lezen die NIETS met tuinieren te maken hebben.! Politiek heeft hier niets te maken... Vervuil de sites die over "politiek" praten!

Ik kom hier ook terug uit nieuwsgierigheid, en het is nogal grappig om te zien dat dezelfde mensen zich hier in het tuingedeelte verscheuren, om te geloven dat er niemand ergens anders meer is en om te horen dat anderen ook zijn vertrokken

een enkel vertrek zou deze tsunami hebben veroorzaakt? zo ja, dit forum was erg kwetsbaar...

anders kun je het hooi uitstrooien wanneer je wilt, je moet alleen weten dat het al deze voordelen brengt door te mineraliseren, en bijvoorbeeld bij droog weer mineraliseert het niet en daarom dient het alleen om de ontwikkeling van onkruid tegen te gaan, het is dat al, maar het is dan nodig om het te "openen" om de zaailingen te maken
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Obamot » 20/05/22, 10:43

Moeten we specificeren dat we open moeten laten totdat de zaailingen boven het hooi uitkomen?
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par dede2002 » 20/05/22, 13:54

In de teer voor mijn huis,

P1370102.JPG


Een 100% biologische paardenbloem : Mrgreen:

P1370103.JPG


Hij redde het alleen, zonder menselijke hulp (behalve de tar :P )

Hallo allemaal!
3 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Christophe » 02/07/22, 13:21

Strik vraag ! Tuinieren zou het hart aanvallen!

Ik zou heel graag willen weten wat Didier, Did67, met zijn hartproblemen, van deze nep "studie" zou denken: https://www.thesun.co.uk/health/1905993 ... sk-killer/

Screenshot 2022-07-02 om 13-20-03 Dringende waarschuwing voor tuinders omdat bodem 'risico op dodelijke hartziekte verhoogt'.png


Tuinieren veroorzaakt hartziekten... artsen zien een toename van hartziekten en vermoeden tuinieren.



Ah ja, ineens, want hij vindt dit niet meer leuk forum omdat "te samenzweerder" (omdat te veel zoeken naar de "waarheid" en waar twijfel nog mag) en dat hij het er niet mee eens was... we zullen waarschijnlijk nooit zijn mening hebben...

Schade, jammer...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Obamot » 02/07/22, 13:35

(snel vertaald)

Groene vingers waarschuwen tuinders dringend omdat bodem 'het risico op dodelijke hartaandoeningen verhoogt'
Terri Ann Williams
14 uur, 13 juli 1 Aangenomen: 2022 uur, 14 juli 16
Tuinders zijn gewaarschuwd dat hun gewoonte hen een verhoogd risico op hartaandoeningen kan geven.

Artsen hebben ontdekt dat verontreinigende stoffen in de bodem een ​​"nadelig effect kunnen hebben op het cardiovasculaire systeem".

De scanresultaten hebben experts ertoe aangezet om mensen aan te bevelen een gezichtsmasker te dragen als ze in nauw contact met de grond staan.

Experts van het Universitair Medisch Centrum, Massez, Duitsland, zeggen dat lucht-, water- en bodemvervuiling verantwoordelijk zijn voor ten minste negen miljoen doden per jaar.

Ze wezen erop dat meer dan 60% van de sterfgevallen als gevolg van vervuiling het gevolg zijn van hartproblemen zoals beroertes, hartaanvallen, hartritmestoornissen en chronische ischemische hartziekte.

In Cardiovascular Research, een tijdschrift van de European Society of Cardiology, schrijven de auteurs dat bodemverontreinigende stoffen zware metalen, pesticiden en kunststoffen omvatten.

Ze stellen dat de verontreinigde grond dan kan leiden tot verhoogde oxidatieve stress in de bloedvaten, wat op zijn beurt leidt tot hartaandoeningen.

Vuile grond kan via inademing in de bloedbaan terechtkomen.

Bodemverontreinigende stoffen stromen ook in rivieren, waardoor vuil water ontstaat dat later kan worden geconsumeerd.

Pesticiden werden ook in verband gebracht met hart- en vaatziekten.


(trouwens De zon is een hel van een vod)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Christophe » 02/07/22, 20:14

Ben zie!

Didier had al 10 jaar plotseling dood moeten zijn...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13712
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par izentrop » 02/07/22, 21:47

Het is een kwestie van grond die vervuild is met zware metalen, pesticiden, kunststoffen... Ik weet niet zeker of het de meest blootgestelde tuinders zijn : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 311-gasten