Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 02/08/20, 18:13

Adrien (ex-nico239) schreef:
Ja dit zijn rijpingskamers (kamers)



Ja ja.

Wat ik niet meer in mijn kleine hoofd kan vinden, is dat we in juni nog steeds knapperige appels hebben, met speciale koelkamers, en conventioneel, een "product" dat we infuseren. Waarvan je zou kunnen denken dat het een "ethyleenblokker" is... Maar misschien speelt hij in op een ander biochemisch mechanisme.

Geen hoofden meer! Dat had ik gezien...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 02/08/20, 18:42

Did67 schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
Ja dit zijn rijpingskamers (kamers)



Ja ja.

Wat ik niet meer in mijn kleine hoofd kan vinden, is dat we in juni nog steeds knapperige appels hebben, met speciale koelkamers, en conventioneel, een "product" dat we infuseren. Waarvan je zou kunnen denken dat het een "ethyleenblokker" is... Maar misschien speelt hij in op een ander biochemisch mechanisme.

Geen hoofden meer! Dat had ik gezien...


Ah het omgekeerde dan... Ik weet niet hoe ze het eigenlijk doen.

Maar over het algemeen zijn de laatste tomaten die daarom "kunstmatig" moeten rijpen in de herfst, wat de oogstperiode is voor ... appels ... alles past bij elkaar
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 02/08/20, 18:54

Adrien (ex-nico239) schreef:Skim (ik denk dat dat de juiste term is Beeld) zijn tomaten (uiteraard met een onbepaalde groeiwijze) op 1m of 1m 50 maar met meerdere stelen

in feite is het niet nodig om te snoeien, het is om de bloemen te verwijderen, we moeten de bladeren behouden die de energie zullen brengen en het aantal bloemenboeketten verminderen, de weinige boeketten die we zullen behouden door stengels die meer energie ontvangen zal beter groeien

een beetje zoals wanneer je een gigantische pompoen wilt produceren, je houdt maar één vrucht over, ook al kan de voet enkele tientallen meters lang zijn2
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 02/08/20, 18:57

Adrien (ex-nico239) schreef:
Did67 schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:
Ja dit zijn rijpingskamers (kamers)



Ja ja.

Wat ik niet meer in mijn kleine hoofd kan vinden, is dat we in juni nog steeds knapperige appels hebben, met speciale koelkamers, en conventioneel, een "product" dat we infuseren. Waarvan je zou kunnen denken dat het een "ethyleenblokker" is... Maar misschien speelt hij in op een ander biochemisch mechanisme.

Geen hoofden meer! Dat had ik gezien...


Ah het omgekeerde dan... Ik weet niet hoe ze het eigenlijk doen.

Maar over het algemeen zijn de laatste tomaten die daarom "kunstmatig" moeten rijpen in de herfst, wat de oogstperiode is voor ... appels ... alles past bij elkaar

Ik heb zojuist een tomatenras met een lange houdbaarheid gevonden, die een zeer harde schil heeft, dus hij blijft lang houdbaar, zoals Didier uitlegt zonder het kleine extra filmpje, ik zal hem goed testen : Mrgreen:

het is gek wat je tegenkomt als je op zoek bent naar een beetje variatie voor tomaten : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 02/08/20, 19:26

Moindreffor schreef:Ik heb zojuist een tomatenras met een lange houdbaarheid gevonden, die een zeer harde schil heeft, dus hij blijft lang houdbaar, zoals Didier uitlegt zonder het kleine extra filmpje, ik zal hem goed testen : Mrgreen:


Dat wil zeggen?

tomatendoos.jpg
doos tomaat.jpg (6.98 KiB) 1386 keer geraadpleegd



Het is waar, de huid is taai : Lol: !
2 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 02/08/20, 21:49

sicetaitsimple schreef:
Moindreffor schreef:Ik heb zojuist een tomatenras met een lange houdbaarheid gevonden, die een zeer harde schil heeft, dus hij blijft lang houdbaar, zoals Didier uitlegt zonder het kleine extra filmpje, ik zal hem goed testen : Mrgreen:


Dat wil zeggen?

tomatendoos.jpg


Het is waar, de huid is taai : Lol: !

nee, het zit in kratten, het is minder stoer maar toch
https://laboiteagraines.com/produit/2-g ... sculentum/
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par sicetaitsimple » 02/08/20, 22:10

Waarom niet, geen idee over deze variëteit of het vermogen ervan om in ons klimaat te groeien.

Maar ik vond het leuk dat je een "like" op mijn bericht plaatste, er zijn hier nog een paar topics over forum waar je kunt "plagen" zonder dat het de torens in gaat, en integendeel dat het "plagen" gewaardeerd wordt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 02/08/20, 22:23



Tomodori spreekt van een "bijzondere smaak maar in januari/februari zijn we niet kieskeurig"!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 02/08/20, 22:26

Moindreffor schreef:
Adrien (ex-nico239) schreef:Skim (ik denk dat dat de juiste term is Beeld) zijn tomaten (uiteraard met een onbepaalde groeiwijze) op 1m of 1m 50 maar met meerdere stelen

in feite is het niet nodig om te snoeien, het is om de bloemen te verwijderen, we moeten de bladeren behouden die de energie zullen brengen en het aantal bloemenboeketten verminderen, de weinige boeketten die we zullen behouden door stengels die meer energie ontvangen zal beter groeien

een beetje zoals wanneer je een gigantische pompoen wilt produceren, je houdt maar één vrucht over, ook al kan de voet enkele tientallen meters lang zijn2


En ik ben verplicht om de hoogte te beperken tot ongeveer 1 meter... want laten we niet vergeten dat het over ongeveer 1 maand en 1 week... zal vriezen Beeld dus je hebt niets nodig dat groter is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 02/08/20, 22:36

Oh Chantecaille, ze moeten je royalty's geven Beeld

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 313-gasten