Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 24/05/19, 11:27

"Je weet dat het niet zo gemakkelijk is om ..."
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 24/05/19, 11:29

Ik voeg toe voor de voordelen van het verwijderen van grenzen: het behoud van water in de buurt van gewassen (dat niet in verdamping of verdamping gaat).
0 x
jojo15
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 28/11/18, 17:10
Plaats: zuid CANTAL
x 5

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par jojo15 » 24/05/19, 11:43

Hallo allemaal, amateur-tuinier is onlangs met pensioen en heeft dit ontdekt forum maar vooral de video's. Ik kocht het boek van de publicatie waarmee ik vorig jaar al in de traditionele tuin was begonnen.
Het resultaat paste niet bij mij dus heb ik een andere plek voor mijn groentetuin naast mijn huis ingericht, omdat het gazon een weide is die al meer dan 40 jaar niet is gecultiveerd. Daar bedoel ik niet mee geen chemische mest (ik ben voormalig boer) Ik heb in april 2018 een hooiberg opgezet
Ik heb het geluk dat ik onbeperkt hooi heb, gefragmenteerd stamhout, grasmaai


Ik stopte meteen in het gras rode uien, salade, zwarte radijs, courgette, bonen, bieten.
Ik had een resultaat dat mijn verwachtingen overtrof in termen van groentegrootte, smaak in het hooi. Aan de andere kant, niet in de tuin, wat normaal is, verwachtte ik het een beetje, gezien Didier's woorden.
Er is er een, maar je kunt je voorstellen dat ik als Didier moet vechten met de molratten, ik zette vallen zonder resultaat (hoewel ik ze vroeger in de velden ving).
Ik keek op het net, ik vond een proef met castor cake in Cantal op grote schaal op weide geen resultaten gepubliceerd.
Dus ik legde castorcake in de galerijen elke keer dat ik salade of kool transplanteer, duwde ik de bankschroef om zaailingen in mijn moestuin te zaaien om de galerijen te snijden en ik spreidde Ricinusolie koek over de hele lijn en in de galerijen als ik er een paar vind. Ik leg aardappelen half verdwenen terug, bij elke nieuwe installatie met een eetlepel cake.
Ik houd mijn vingers gekruist om dit te laten werken.
Tenzij iemand een snelle oplossing heeft.
2 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 24/05/19, 12:02

jojo15 schreef:Hallo allemaal, amateur-tuinier is onlangs met pensioen en heeft dit ontdekt forum maar vooral de video's. Ik kocht het boek van de publicatie waarmee ik vorig jaar al in de traditionele tuin was begonnen.
Het resultaat paste niet bij mij dus heb ik een andere plek voor mijn groentetuin naast mijn huis ingericht, omdat het gazon een weide is die al meer dan 40 jaar niet is gecultiveerd. Daar bedoel ik niet mee geen chemische mest (ik ben voormalig boer) Ik heb in april 2018 een hooiberg opgezet
Ik heb het geluk dat ik onbeperkt hooi heb, gefragmenteerd stamhout, grasmaai


Ik stopte meteen in het gras rode uien, salade, zwarte radijs, courgette, bonen, bieten.
Ik had een resultaat dat mijn verwachtingen overtrof in termen van groentegrootte, smaak in het hooi. Aan de andere kant, niet in de tuin, wat normaal is, verwachtte ik het een beetje, gezien Didier's woorden.
Er is er een, maar je kunt je voorstellen dat ik als Didier moet vechten met de molratten, ik zette vallen zonder resultaat (hoewel ik ze vroeger in de velden ving).
Ik keek op het net, ik vond een proef met castor cake in Cantal op grote schaal op weide geen resultaten gepubliceerd.
Dus ik legde castorcake in de galerijen elke keer dat ik salade of kool transplanteer, duwde ik de bankschroef om zaailingen in mijn moestuin te zaaien om de galerijen te snijden en ik spreidde Ricinusolie koek over de hele lijn en in de galerijen als ik er een paar vind. Ik leg aardappelen half verdwenen terug, bij elke nieuwe installatie met een eetlepel cake.
Ik houd mijn vingers gekruist om dit te laten werken.
Tenzij iemand een snelle oplossing heeft.

Didier had meer dan correcte resultaten met de castor cake, maar hij zal ons er beter over vertellen en wat hij van plan is te doen na deze test, of wat hij dit jaar heeft gedaan
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 24/05/19, 13:00

Weet je zeker dat het de molratten zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 24/05/19, 13:02

Did67 schreef:Ik kwam tot de conclusie dat ik behalve reguliere (dagelijkse) oogstplanten, ik plant en niets anders doe dan oogsten aan het einde ...
Dus je vult de pdts niet aan? Niet te veel solanine?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 24/05/19, 13:05

chafoin zijn schreef:
Did67 schreef:Ik kwam tot de conclusie dat ik behalve reguliere (dagelijkse) oogstplanten, ik plant en niets anders doe dan oogsten aan het einde ...
Dus je vult de pdts niet aan? Niet te veel solanine?

Het is voldoende om echt dik en met knipsels te bedekken, zoals je zegt, het voelde een beetje, dus een zeer ondoorzichtige hoes, en door zelfs zonder de niet al te grote cultuurborden te passeren, kun je herladen met de vork, genoeg om het handvat te hebben en lange arm : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
jojo15
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 28/11/18, 17:10
Plaats: zuid CANTAL
x 5

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par jojo15 » 24/05/19, 14:00

Ik bevestig dat het molratten zijn. Ik nam er drie in februari, ze aten de wortels van bloemkool.
Ik denk dat ik de castorcake had moeten uitsmeren voordat ik het hooi uitrolde.
Ik heb ook castorzaadjes gedaan, nog niet ontkiemd.
ze moeten niet van zwarte radijs houden.
Ik hou je op de hoogte
0 x
Eham
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 08/04/19, 14:23
x 6

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Eham » 24/05/19, 15:26

Ik las de discussie over meststoffen een paar dagen geleden en het doet me ergens aan denken. Ik las de composities op de zakken potgrond en ik vond sommige zonder turf (met moeite) maar nooit zonder kunstmest. Zijn er hier mensen die hun eigen potgrond maken voor emmerzaailingen?

Anders een beetje persoonlijke ervaringsfeedback voor hooigewassen. Ik heb de moestuin binnengevallen door slakken, maar als ik zeg dat ik binnengevallen ben, weeg ik mijn woorden. Het creëert een perfecte omgeving voor hen en ze vermenigvuldigen zich razendsnel, ik vraag me af of het feit dat ik mest onder het hooi leg het fenomeen niet nog meer versterkt.

In eerste instantie pakte ik ze een paar weken met de hand op, ongeveer een uur per nacht. Maar het is niet echt afgenomen, de barrières van eierschalen en dierenharen werken maar je moet er veel van maken en vaak vallen de twijgen hooi erop en maken een loopbrug. Ze lieten me 10% van mijn raapzaailingen en misschien 5% van mijn wortelzaailingen achter! Ik wil delen maar hey : Mrgreen:

Met tegenzin kocht ik wat ijzer (III) fosfaatkorrels, het kalmeerde ze een tijdje en toen weer terug bij af. Ik leerde over naaktslakken en ze leggen meerdere keren per jaar honderd eieren, dus geen wonder dat de populatie weer stijgt en ik zal niet non-stop pellets gooien. Ik heb ook gelezen dat ze deelnemen aan de vorming van humus en voorkomen dat bepaalde ziektes zich in de moestuin ontwikkelen, dus ze zijn nog steeds erg nuttig. Ik heb ook geprobeerd er veel rotte planten in te stoppen om ze van mijn gewassen af ​​te leiden, maar het zijn er zoveel dat ze toch overal zijn.

Ze doen niets aan de planten die al groot zijn, ze hebben de aardbeien, frambozen, krenten niet aangeraakt. De aardappelen groeien ook probleemloos (ze hebben ook de vorst doorstaan, ik hoefde nooit iets te doen wat ze zelf onder het hooi telen).
Aan de andere kant zijn sommige gewassen zoals rode kool, rapen, wortelen, pompoen en andere gewoon onmogelijk. Ik begin steeds opnieuw, ik heb schapenwol geprobeerd, wat nog veel meer voordelen heeft, maar het hooi aan de rand fungeert altijd als een toegangspoort.

Heeft iemand een slakkenprobleem van deze omvang of ooit gehad?
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden, zelfs als het geld en werk is, ik bestelde 90 meter koperdraad van 10 cm hoog. Tot die tijd is koper de enige oplossing die ik 100% effectief vind. Dus ik zal proberen grote stukken hooi te omringen met gevoelige gewassen en de pellets binnenin opnieuw in evenwicht te brengen om van de huidige bewoners af te komen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 24/05/19, 16:40

Welkom bij phenolandy! Dit is een groot probleem!

Hier het onderwerp over slakken waar verschillende dingen zijn genoemd, maar niet volgens mijn herinneringen dit op koper gebaseerde systeem:
Landbouw / slug-t15671-20.html

Er is volgens mij ook een lopende elektrische barrièremest.

Het verbaast me dat ze niet achter de pdts aan gaan. Vorig jaar waren het wolken boven mijn aardappelen. Dit jaar weet ik het niet echt, ik durf er voorlopig niet echt 's nachts heen, de schade is nog beperkt maar ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten