Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 23/02/19, 09:52

Did67 schreef:Ik hou van, hun slogan, voor jonge mensen voor het klimaat !!!

"Als ik groot ben, wil ik leven"

Daar worden ze gele jassen ...

inderdaad, het moest gevonden worden, ik weet niet of ze zich bewust zijn van alles wat men zich erachter kan voorstellen, maar het getuigt van een grote onbevangenheid, soms heb je bij jonge mensen flitsen van "genie"
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 23/02/19, 10:51

Janic schreef: vooral, voor het grootste deel, hoeven ze niet het geld van de laden te verdienen om de maand af te maken, omdat hun eten en hun dekking gratis door papa is verzekerd, mamma! Maar wanneer ze financieel moeten opdraaien, veranderen ze van groen naar geel! :x of blijf leven aan de haken van hun ouders GJ.


Je kunt het zo zien!

Ik geef echter de voorkeur aan deze slogan boven degenen die pleiten voor de afschaffing van koolstof- en andere belastingen op brandstoffen - kortom, het recht om te rijden zonder vragen te stellen...

Ik geef de voorkeur aan de "onschadelijke" kant, maar toch extreem rauw ten opzichte van onze generatie (wie voedt ze - maar sinds wanneer zouden tieners dankbaar zijn?): in principe, ga zo door en we zijn dood voordat we groot zijn ...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 23/02/19, 10:54

Moindreffor schreef:inderdaad, het moest gevonden worden, ik weet niet of ze zich bewust zijn van alles wat men zich erachter kan voorstellen, maar het getuigt van een grote onbevangenheid, soms heb je bij jonge mensen flitsen van "genie"


Er zitten misschien (waarschijnlijk?) communicatoren achter... Het kleine Zweedse meisje, ze reist niet de wereld rond met haar geld. Ze heeft geen kans om te spreken op de top van Davos of in het Europees Parlement zonder een "organisatie" achter...

Toch heb ik dat liever dan de "zwarte blokken" en andere slecht afgewerkte tieners die niet weg pissen als alles kapot is!

Gewoon persoonlijke waardering.
2 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Janic » 23/02/19, 11:14

Je kunt het zo zien!

Ik geef echter de voorkeur aan deze slogan boven degenen die pleiten voor de afschaffing van koolstof- en andere belastingen op brandstoffen - kortom, het recht om te rijden zonder vragen te stellen...

Zo kun je het ook zien. Of zie het als een misverstand dat aan de ene kant altijd boter op de toast van sommigen zit en dat droog brood altijd voor hetzelfde is. Sinds de crisis - en hersenspoeling om het te ondersteunen - hebben "wij" de lonen geblokkeerd (de laagste is de meest getroffen) terwijl de rest steeg en natuurlijk de winsten en grote inkomens van sommigen.
Het verwijderingsverzoek moet dus een object vinden symbolisch wat kenmerkend is voor onvrede.
Ik geef de voorkeur aan de "onschadelijke" kant, maar toch extreem rauw ten opzichte van onze generatie (wie voedt ze - maar sinds wanneer zouden tieners dankbaar zijn?): in principe, ga zo door en we zijn dood voordat we groot zijn ...

Ik geef ook de voorkeur aan deze onschuldige kant, maar de wereld is ook niet het land van de zorgbeertjes en je moet met je voeten op de grond rusten... zonder glyfosaat natuurlijk! : Cheesy:
Het klimaat is echter slechts een van de aspecten en niet het enige, verre van dat, van de situatie waarin 'wij' bewust of onbewust zijn terechtgekomen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 23/02/19, 16:46

Did67 schreef:
Moindreffor schreef:inderdaad, het moest gevonden worden, ik weet niet of ze zich bewust zijn van alles wat men zich erachter kan voorstellen, maar het getuigt van een grote onbevangenheid, soms heb je bij jonge mensen flitsen van "genie"


Er zitten misschien (waarschijnlijk?) communicatoren achter... Het kleine Zweedse meisje, ze reist niet de wereld rond met haar geld. Ze heeft geen kans om te spreken op de top van Davos of in het Europees Parlement zonder een "organisatie" achter...

Toch heb ik dat liever dan de "zwarte blokken" en andere slecht afgewerkte tieners die niet weg pissen als alles kapot is!

Gewoon persoonlijke waardering.

het is het soort groepen dat wordt ondersteund door grote overheidswinkels, die marketing moeten doen voor hogescholen, dus erachter zit vaak het werk van hogeschoolleraren of instituten, het is interessant als praktijken, het subsidieert GOEDE : Mrgreen:
Ik heb gewerkt met wateragentschappen, jeugdwaterparlement, Europees jeugdwaterparlement, inderdaad alle kosten worden betaald voor reizen, conferenties, colloquia
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Janic » 23/02/19, 17:06

waterjongerenparlement, europees waterjongerenparlement,
jeugdparlement voor water, europees jeugdparlement voor het water,
https://www.euractiv.fr/section/develop ... bouteille/
In een plastic fles natuurlijk! Herstel gewoon glazen flessenwater.
momenteel zijn het minder de bacteriële gevaren van kraanwater die gevreesd moeten worden dan de producten die het zouden moeten ontsmetten.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 23/02/19, 17:51

Janic schreef:
waterjongerenparlement, europees waterjongerenparlement,
jeugdparlement voor water, europees jeugdparlement voor het water,
https://www.euractiv.fr/section/develop ... bouteille/
In een plastic fles natuurlijk! Herstel gewoon glazen flessenwater.
momenteel zijn het minder de bacteriële gevaren van kraanwater die gevreesd moeten worden dan de producten die het zouden moeten ontsmetten.

het is inderdaad "VOOR" (mijn geheugen laat het soms afweten), maar heeft niets te maken met het Europees Parlement,

dit jongerenparlement "voor" het water is een actie van het wateragentschap Artois-Picardie, daarna opengesteld voor België en Nederland, rond de rivier de Schelde die deze 3 landen doorkruist, vervolgens uitgebreid naar andere Europese landen, wij waren in het begin meer bezig met het beschermen van wetlands en rivieren
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Julienmos » 25/02/19, 13:41

jammer, ik ga nogmaals laten zien hoe moeilijk ik ben om het te begrijpen, door terug te gaan naar dit oude bericht om een ​​domme vraag te stellen

Did67 schreef: Als ik het heb over een overdosis, heb ik het in de eerste plaats over stikstof en in de tweede plaats over andere minerale elementen (waarvoor het veel theoretischer is: P, K, enz...). Dit heeft niets te maken met humusstoffen, die een heel andere dynamiek hebben... Ik denk dat er voor organische stof, en met name het meest stabiele deel ervan, humusstoffen, geen "maxi" bestaat. Hoe dan ook, in werkelijkheid neigen we, aangezien de mineralisatie toeneemt, niet naar een piek, maar naar een nieuw evenwicht, waarbij de bijdragen (regelmatig, zeer hoog) in evenwicht zijn met de mineralisatie. Het is "wiskundig". Er is een enorme voorraad in zelfs arme grond. Zodat zelfs "faraonische" bijdragen de koersen alleen maar verschuiven met de dikte van de lijn...


als de voorraad al zo groot is en als zelfs grote bijdragen niet veel veranderen, waarom dan de moeite nemen om altijd te brengen, te brengen? koolstof opslaan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 25/02/19, 14:02

Julienmos schreef:
als de voorraad al zo groot is en als zelfs grote bijdragen niet veel veranderen, waarom dan de moeite nemen om altijd te brengen, te brengen? koolstof opslaan?


"Enorm", horen we:

a) cultuurgronden hebben tussen 2 en 3% OM; teruggebracht tot de hectare, is het een "enorme" voorraad

b) elk jaar verliezen ze ongeveer 2%

c) maar significante bijdragen vervangen alleen die 2% die vertrekken ...

d) Franse omgeploegde gronden hebben dus in 50 jaar ongeveer de helft van hun voorraad verloren

e) het is moeilijk om de voorraad te "herstellen"; het is daarom zeer onverstandig om "niets te doen"

Dit is de algemene "dynamiek".

Maar op hetzelfde moment kunnen we het beter doen! Omdat de eigenschappen van bodems sterk kunnen worden verbeterd door 4 tot 5% MO, zelfs 7 tot 8% zoals we in sommige ...

Het is daarbij noodzakelijk om "kapitalistisch" te zijn: zelfs als u 5 € op uw boekje heeft staan, probeer er dan 000 te hebben! En om niet te zeggen, het is "enorm", ik ben het sparen beu!

Ten slotte is het vanuit een heel ander gezichtspunt onmogelijk om "mineralisatie" en "humificatie" volledig van elkaar te scheiden. We hebben gezien dat een levende bodem gevoed moet worden. Door dit te doen, vervaardigen we (of we het nu leuk vinden of niet - dit is misschien de betekenis van het woord "artefact" in Chenu's conf?) humussubstanties.

Achteraf is het ook prijzenswaardig om C op lange termijn op te slaan: dat is het argument van wie landbouw ziet als remedie tegen de opwarming van de aarde. Kortom, we stoppen de C van fossiele oorsprong weer in de grond! Dit is des te lovenswaardiger omdat het de productiviteit niet "tegenwerkt", maar juist verbetert!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 25/02/19, 15:34

Did67 schreef:
e) het is moeilijk om de voorraad te "herstellen"; het is daarom zeer onverstandig om "niets te doen"


Ik begrijp de betekenis niet? :schok:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 341-gasten