Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/02/19, 09:33

VetusLignum schreef:
Ik heb al vele malen geantwoord, dus het zal de laatste zijn.
Ik denk dat het nuttig kan zijn om een ​​bosinoculant te doen, vooral als je houtafval meebrengt (zoals BRF). Inenting heeft niet alleen betrekking op bacteriën (sommige stammen kunnen in het bijzonder aangepast zijn aan BRF), maar ook op schimmels en alle micro- / meso- / macrofauna (waarvan de werking niet mag worden onder- geschat).

Maar natuurlijk, als je hooi brengt naar wat ooit een weiland was, dan zou je misschien denken dat er al alles is wat je nodig hebt.

Behalve misschien ... enkele mycorrhizaschimmels.
Ik herinner me een video waarin je liet zien dat een sleedoorn concurreerde met frambozen.
Voor mij kan dit een teken zijn dat je niet de beste mycorrhiza hebt en dat het misschien de moeite waard is om een ​​beetje grond uit verschillende wilde plaatsen te enten met rosacea (braamstruiken, meidoorns, sleedoorns, appelbomen). .).


Het is veroordeling tegen veroordeling ... En ik zou niet zeggen dat ik gelijk heb. Ik zeg wat ik denk ". Dat is nergens een bewijs van.

a) de pruimenboom is in feite een bepaalde situatie waarin een boom op zijn plaats stond en ik groenten legde, in zijn "omtrek" van het ruim en in de cirkel waar hij veel zuigt. Daar denk ik in feite dat de "plantaardige" mycorrhizae (glomeromyceten) in botsing komen met ectomycorrhizae en dat de strijd ongelijk is, de een is op zijn plaats, de ander moet zich vestigen ...

b) Ik heb 3 of 4 jaar geleden een proef gemaakt, hoger (niet bij de pruimenboom), met een voorbereiding: de helft van mijn mycorrhiza-planten door een commerciële bereiding ("voor groenten") en de andere helft niet. Ik plantte afwisselend. Ik zag geen, absoluut geen waarneembaar effect: in het hoogseizoen had ik niet kunnen zeggen welke voeten mycorrhiza waren en welke niet ...

Dus ik denk niet alleen. Ik probeer het en ik observeer. En ik denk inderdaad dat in een systeem dat niet beschadigd is, of behalve recente opvullingen van niet "levende" aarde, en sommige gevallen van dit soort, het niet nodig is om te inoculeren. Het is voldoende om goed te voeden. Dit is de sleutel voor mij.

Dat gezegd hebbende, afgezien van de portemonnee, zal het geen pijn doen! En dus kunnen we het best doen!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/02/19, 09:36

VetusLignum schreef:Voor mij kan dit een teken zijn dat je niet de beste mycorrhiza hebt en dat het misschien de moeite waard is om een ​​beetje grond uit verschillende wilde plaatsen te enten met rosacea (braamstruiken, meidoorns, sleedoorns, appelbomen). .).



???? Dit zijn planten die eerder samenwerken met ectomycorrhizae, terwijl mijn groenten samenwerken met glomeromyceten ...

Maar zoals gezegd, men kan het doen, het zal geen pijn doen. De vraag is: is dit werk nuttig ??? (laten we niet vergeten dat het mijn primaire doel is om luiheid te perfectioneren, met behoud van voldoende rendement, en niet om een ​​"methode", complicaties, regels, technieken uit te vinden ... dat laat ik aan anderen over. Er zijn er genoeg die ervoor zorgen!)

Mijn lezers pikken. Ik hoop het. Ik neem aan dat ze niet dom en attent zijn.
4 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par izentrop » 20/02/19, 09:40

Did67 schreef:
izentrop schreef:Anders kan KS met zijn maïsmonocultuur profiteren van rassen met stikstofbindende endofyten, zoals sommige andere gewassen. https://www.cabdirect.org/cabdirect/abs ... 0093094390

De link opent op een generieke pagina ...

12 tot 33, het is kg ??? Of% ??? % van wat dan ???
Ze lijken de toegang te hebben geblokkeerd sinds ik deze vertaling heb uitgepakt
Biologische stikstoffixatie (BNF), uitgedrukt als een percentage van van lucht afkomstige stikstof (Ndfa), varieerde van 12 tot 33, ongeacht de stikstofbemesting.
12 tot 33% stikstof geëxtraheerd uit de lucht door de bijbehorende cyanobacteriën. (denk na analyse van 15-koolstoffabrieken).
Bovendien: https://fr.wikipedia.org/wiki/Fixation_ ... tes_%C2%BB
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par VetusLignum » 20/02/19, 10:37

Did67 schreef:
VetusLignum schreef:Behalve misschien ... enkele mycorrhizaschimmels.
Ik herinner me een video waarin je liet zien dat een sleedoorn concurreerde met frambozen.
Voor mij kan dit een teken zijn dat je niet de beste mycorrhiza hebt en dat het misschien de moeite waard is om een ​​beetje grond uit verschillende wilde plaatsen te enten met rosacea (braamstruiken, meidoorns, sleedoorns, appelbomen). .).


a) de pruimenboom is in feite een bepaalde situatie waarin een boom op zijn plaats stond en ik groenten legde, in zijn "omtrek" van het ruim en in de cirkel waar hij veel zuigt. Daar denk ik in feite dat de "plantaardige" mycorrhizae (glomeromyceten) in botsing komen met ectomycorrhizae en dat de strijd ongelijk is, de een is op zijn plaats, de ander moet zich vestigen ...

Dat gezegd hebbende, afgezien van de portemonnee, zal het geen pijn doen! En dus kunnen we het best doen!


De sleedoorn is, net als alle prunus, een endo-mycorrhiza.
https://thenutrientcompany.com/blogs/ho ... lants-list

En dat zou uw portefeuille geen kwaad doen als u in bestaande ecosystemen gaat dienen.
Het enige wat een beetje lastig is, is dat je dit blindelings doet, en je kunt niet echt weten wat je terugbrengt en of het werkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 20/02/19, 11:39

Ik had het mis! Het is waar dat er altijd uitzonderingen zijn in de levenden. Met inbegrip van "houtachtige" die endo-mycorrhiza zijn. Naarmate ik ouder word, speelt mijn geheugen me parten en ik kan me niet herinneren welke. Bedankt voor deze aanbieding. Over de prunus wist ik het niet.

Het eerste dat u moet doen, is objectiveren en observeren: op de ene helft introduceren, en niet op de andere. En bepaalde groenten verbouwen "als alle andere dingen gelijk zijn".

En aangezien we vaak het slachtoffer zijn van autosuggestie (kijk eens goed naar Elisabeth Loftus, die wetenschappelijk heeft aangetoond dat bijna de helft van de bezoekers van Dsineyland verklaart Bugs Bunny te hebben gezien en onder hen heeft een goede helft het nog steeds in hun wapens - terwijl Bugs Bunny, eigendom van Warner, helemaal niet verschijnt - hiervoor ondervraagt ​​ze hen met een bewerkte Disneyland-flyer, waarin ze het Bugs Bunny-logo heeft ingelegd; idem voor studenten die naar hun herinneringen werden gevraagd ; ze knoeit met het fotoalbum van de familie en voegt een foto in die op Photoshop is gemonteerd waarop we de jongere met zijn vader zien opstijgen in een heteluchtballon: een zeer hoog aantal studenten vertelt dan over deze "herinnering", die nooit bestonden), "waarderen" voor neutrale bezoekers (die het niet weten) met neutrale vragen: "zie je een verschil tussen hier en daar?" [zo ja: "Welke?"] ... Ik denk dat er verrassingen zouden zijn!

Nog een kleine opmerking: we classificeren in "endomycrohiza" of "ectomycorrhiza", maar ik weet niet zeker of er geen tientallen, honderden (?), Duizenden (?????) soorten zijn anders! Het lijkt me zelfs logisch. Waarom zou Rhizobia van peulvruchten specifiek zijn en niet endomycorrhiza ??? [glomeromyceet is een familie, zoals basidiomyceten - en in bossaprofyten zijn de verschillen duidelijk, evenals de affiniteiten voor locatie en boomsoorten!]. Ik kan niets bevestigen. Ik veronderstel" !
1 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par VetusLignum » 20/02/19, 12:10

Did67 schreef:Het eerste dat u moet doen, is objectiveren en observeren: op de ene helft introduceren, en niet op de andere. En bepaalde groenten verbouwen "als alle andere dingen gelijk zijn".

Ik dacht vooral aan een inenting bij de frambozen en de sleedoorn. En daar is het moeilijk om slechts de helft op te zetten.
Did67 schreef:Nog een kleine opmerking: we classificeren in "endomycrohiza" of "ectomycorrhiza", maar ik weet niet zeker of er geen tientallen, honderden (?), Duizenden (?????) soorten zijn anders! Het lijkt me zelfs logisch. Waarom zou de Rhizobia van peulvruchten specifiek zijn en niet endomycorrhizae ??? [glomeromyceet is een familie, zoals basidiomyceten - en in bossaprofyten zijn de verschillen duidelijk, evenals de affiniteiten voor locatie en boomsoorten!]. Ik kan niets bevestigen. Ik veronderstel" !

Ja, er zijn er genoeg; en bovendien zijn de inoculanten van handel zeer beperkt; soms vinden we alleen een soort, en soms kunnen we niet eens weten wat erin zit.
Voor dit product kunnen we de soort kennen: https://thenutrientcompany.com/products ... x#analysis

Merk ook op dat sommige schimmels zowel saprotroof als mycorrhiza zijn.
https://nph.onlinelibrary.wiley.com/doi ... /nph.13201
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 20/02/19, 12:25

VetusLignum schreef:
Did67 schreef:Het eerste dat u moet doen, is objectiveren en observeren: op de ene helft introduceren, en niet op de andere. En bepaalde groenten verbouwen "als alle andere dingen gelijk zijn".

Ik dacht vooral aan een inenting bij de frambozen en de sleedoorn. En daar is het moeilijk om slechts de helft op te zetten.
Did67 schreef:Nog een kleine opmerking: we classificeren in "endomycrohiza" of "ectomycorrhiza", maar ik weet niet zeker of er geen tientallen, honderden (?), Duizenden (?????) soorten zijn anders! Het lijkt me zelfs logisch. Waarom zou de Rhizobia van peulvruchten specifiek zijn en niet endomycorrhizae ??? [glomeromyceet is een familie, zoals basidiomyceten - en in bossaprofyten zijn de verschillen duidelijk, evenals de affiniteiten voor locatie en boomsoorten!]. Ik kan niets bevestigen. Ik veronderstel" !

Ja, er zijn er genoeg; en bovendien zijn de inoculanten van handel zeer beperkt; soms vinden we alleen een soort, en soms kunnen we niet eens weten wat erin zit.
Voor dit product kunnen we de soort kennen: https://thenutrientcompany.com/products ... x#analysis

Merk ook op dat sommige schimmels zowel saprotroof als mycorrhiza zijn.
https://nph.onlinelibrary.wiley.com/doi ... /nph.13201



Je moet je ervan bewust zijn dat hoewel sommige groenten afhankelijk zijn van mycorrhiza, andere helemaal niet zijn: brassicaceae (kool), rode biet, aardappelen en tomaten rond 50% of veel: wortels, bonen , prei, erwten.
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par VetusLignum » 20/02/19, 12:34

nico239 schreef:Je moet je ervan bewust zijn dat hoewel sommige groenten afhankelijk zijn van mycorrhiza, andere helemaal niet zijn: brassicaceae (kool), rode biet, aardappelen en tomaten rond 50% of veel: wortels, bonen , prei, erwten.


Ja, alles staat in de link.
En dan zijn de voorgestelde variëteiten over het algemeen niet geselecteerd op hun vermogen om mycorrhizer te krijgen.

Toch had ik het in de eerste plaats over framboos.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 20/02/19, 12:36

VetusLignum schreef:
nico239 schreef:Je moet je ervan bewust zijn dat hoewel sommige groenten afhankelijk zijn van mycorrhiza, andere helemaal niet zijn: brassicaceae (kool), rode biet, aardappelen en tomaten rond 50% of veel: wortels, bonen , prei, erwten.


Ja, alles staat in de link.


Welke van de twee?
0 x
VetusLignum
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1690
Inschrijving: 27/11/18, 23:38
x 760

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par VetusLignum » 20/02/19, 12:38

nico239 schreef:
VetusLignum schreef:
nico239 schreef:Je moet je ervan bewust zijn dat hoewel sommige groenten afhankelijk zijn van mycorrhiza, andere helemaal niet zijn: brassicaceae (kool), rode biet, aardappelen en tomaten rond 50% of veel: wortels, bonen , prei, erwten.


Ja, alles staat in de link.


Welke van de twee?

https://thenutrientcompany.com/blogs/ho ... lants-list
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 302-gasten