Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 17/02/19, 17:29

Geen foto's, maar een terugkeer van ervaring.
Ik had het mulchen van zacht hout op bloembedden getest. Uitstekende structurering van de grond, die erg los zit. Ik heb op deze plaatsen geen afgietsels gezien, maar er zijn er overal op het gazon, dus ik denk dat het niet triviaal is.
De structurele aggradatie van de grond is duidelijk beter dan met hooi.
Ik zal doorgaan met mijn proeven in de groentetuin volgend jaar (hedge trimmen tegen het einde van de herfst-begin van de herfst) met pH-meting en ik zal je op de hoogte houden
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 17/02/19, 17:48

Wat harsachtig ???

Let op, soms zien we de gietstukken niet omdat het "verward" is in het onderste deel van de hoes, vermengd met hooi of plantenresten. Het is noodzakelijk om op te tillen, voorzichtig om te draaien om te zien of er geen "pleisterwerk" van aarde is gemengd met de residuen.
1 x
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 17/02/19, 18:23

Het zijn gouden cipressen.
Voor de castings, heb ik niet echt gegraven, ik heb net een beetje verhoogd om de structurele verergering op te merken. Hoe dan ook, ik maak me geen zorgen, het aantal wormen zal in een paar maanden niet stijgen. F. Mulet heeft het over 3-jaren. Maar dat kan alleen gebeuren door de hoeveelheid organisch materiaal in de bodem te verhogen.
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 17/02/19, 19:47

Janic schreef:
En wie cultiveert mythen door met een paard te ploegen!
Afgezien van ploegen, is de oplossing van het paard voor het gebied dat hij groeit nog steeds beter dan een tractor.


Ik weet niet of je de video zou kunnen bekijken uit de stilte van het groeien op ezels .... wat meer geschikt zou zijn dan paarden voor tuinieren ...
Ik ben duidelijk geen expert, maar hun argumenten zijn interessant om te overwegen

0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 17/02/19, 20:42

GardenerAmateur schreef:Hoe dan ook, ik maak me geen zorgen, het aantal wormen zal in een paar maanden niet stijgen. F. Mulet heeft het over 3-jaren. Maar dat kan alleen gebeuren door de hoeveelheid organisch materiaal in de bodem te verhogen.


Een beetje kort, daar, de muilezel!

De anecische wormen, de "nuttige", zij die galerijen maken, geven de voorkeur aan hooi of malse dode bladeren ...

Ik raad je aan, als je die hebt, je mulch met gemaaid gras te besprenkelen. Omdat met de "broyat" de aneciques niet veel weten!

Het is zeker dat het voor de irritatie top is.

Ik zou op mijn hoede zijn geweest, met cipressen, vanwege terpeenderivaten (het zijn moleculen die een beetje "antibioticum" zijn) ... Wat niet in tegenspraak is met humificatie, vooral gedragen door schimmels. Maar wie zou de hoogste bacteriële activiteit kunnen hebben, nodig voor de vruchtbaarheid van uw bodem (biologische fixaties, nitrificatie, enz.) ...

Om zorgvuldig te observeren, zelfs als het zonder analyses is, is het moeilijk uit te spreken!
2 x
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 17/02/19, 20:49

Ik heb een heel klein hoekje, waar ik een goede dikte van echte BRF plus geplette gouden cipressen plaats. Sponzen overal! een vloer zoals ik dat wil.

Marcel Bouché zegt ook dat regenwormen dol zijn op paddenstoelen, dus wat te denken?
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 17/02/19, 21:06

Geloof wat je ziet!

Maar wees voorzichtig: wanneer je begint, de maling, een plastic zeildoek, wat dan ook! We vernietigen een vegetatie op zijn plaats en dus hebben de wormen iets te smeren ... Maar zal het duren ????

Bossen zijn veel minder anekdotisch dan graslanden.

Ik heb het boek van Bouché nog steeds niet volledig gelezen. Ik herinner me deze consumptie van paddenstoelen niet. Maar ongetwijfeld slikken ze hyfen in door aarde in te slikken. Maar voedt het "goed"?

2019-02-17_21h04_14 vers FiBL.png
2019-02-17_21h04_14 naar FiBL.png (55.75 KIO) Toegang tot 1225-tijden


Volgens een dossier van FiBL (een schat aan informatie, een van de oudste en meest ervaren biologische onderzoeksinstituten in Europa - 175 mensen!). In principe weten de Zwitsers hoe ze moeten tellen! Maar pas op, dit zijn allemaal wormen! Het "lommerrijke bos" verdedigt zichzelf zo goed vanwege de bladeren, een goed voedsel voor anecics, die weten hoe ze ze moeten rollen om ze naar de galerijen te leiden (die niet te hard zijn). Ik zou daarom heel voorzichtig blijven met alleen houtinputs (broyat of BRF).

in: https://shop.fibl.org/chfr/mwdownloads/ ... nk/id/604/
1 x
JardinierAmateur
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 179
Inschrijving: 25/06/18, 00:53
Plaats: Brittany Center (22)
x 11

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par JardinierAmateur » 17/02/19, 21:36

MErci, dus ik zal doorgaan met mijn kleine tests en mijn observaties ....
En ik bevestig, M bouche zegt het in een video van MSV, maar ik weet niet welke. Iemand stelt hem direct de vraag en hij reageert zonder aarzelen: ze houden ervan. Ik denk niet dat hij het type is om te haasten als hij niet zeker is van zichzelf, maar achteraf is de fout menselijk.
Bedankt in elk geval!
0 x
De vijand vermomt zichzelf vaak als geranium. Maar we kunnen ons niet vergissen, want terwijl de geranium voor onze ramen staat, staat de vijand voor de deur
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Adrien (voormalig nico239) » 17/02/19, 22:55

Did67 schreef:Bossen zijn veel minder anekdotisch dan graslanden.


Dus ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 18/02/19, 00:08

Twee opmerkingen over de laatste video van de PP:

:pijl: De hete opeenvolging van copulatie van bladluizen!
Ik heb ook bladluizen waargenomen op de bloemen van mijn bonen. Het is waar dat het weer goed is, maar ik was verrast om ze daar al te zien!

:pijl: We moeten negatieve of positieve "stoornissen" verwachten in vergelijking met wat we eerder zagen in het natuurlijke fenologische beloop.
Ik weet niet of het normaal is, maar het verbaast me: ik heb aardappelen waargenomen die onder een schuilplaats bij mijn huis zijn ontstaan: ik weet niet eens waar ze vandaan komen, ze moesten rollen daar bij toeval ... maar nu zijn ze daar ontsproten en gegroeid, recht op de vloer en maken in de 50cm van gebladerte! Zozeer zelfs dat ik aarzel om ze in de moestuin te transplanteren of een beetje gras hooi op ze te leggen ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 171 gasten