Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Julienmos » 21/01/19, 18:37

Did67 schreef:Video's om te bekijken...

En alsof het toeval is, wat "compost in perspectief plaatst",

Het is nogal verrassend – maar waar – om iemand te horen suggereren dat grond die rijk is aan humus bijna “dode grond” is (in de zin dat deze niet snel genoeg “draait”). Of dat composttoevoegingen weinig doen om het bodemleven te stimuleren


Ik noemde deze video een jaar geleden al

landbouw / de-tuin-van-lazy-tuin-meer-dan-bio-zonder-vermoeidheid-t13846-8950.html

Over compost gesproken, ik begrijp het niet echt...

hij zegt dat het geen meststof is, niet op de korte termijn... dat de compost zijn elementen een beetje "vastlegt"... dat het eerder een "reserve" product voor de bodem is.

(eerste video rond 21:20 uur)

maar ik dacht dat compost, omdat het al goed is afgebroken (als het rijp is), de mineralen geconcentreerd zijn, en dat het daarom een ​​aanzienlijk bemestend effect zal hebben (schrijf het zelf in je boek).
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 21/01/19, 18:40

Moindreffor schreef:... hoeveel duurzame boerderijen (ik zeg niet graag 'biologisch' omdat het geen zin meer heeft) zouden met zo'n bedrag kunnen worden gecreëerd


Wat mij ernstiger lijkt, is dat juist de mensen die erover klagen dit systeem in stand houden. Domme burgers verdienen de burgemeester die ze hebben! Gelukkig zijn zij degenen die uiteindelijk betalen - maar dat dringt niet door tot in het cerebellum van onze subsidiepikkende mussen! Ze beseffen het pas als het anderen zijn die er profijt van hebben!

Ik durf te wedden dat ze trots zijn op hun tuin. Terwijl zij als “overheidstekortgravers” op de rotondes zouden moeten staan ​​om ertegen te zijn.

Vandaar mijn trouweloosheid, die misschien onopgemerkt bleef: hoeveel van deze 29 stonden op de rotondes en eisten dat we zouden stoppen met het vermoorden van hen met belastingen!

Terwijl ze het spel perfect spelen, hekelen ze. Als het gaat om HUN interesse (of wat zij waarnemen).
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 21/01/19, 18:51

Julienmos schreef:
Ik noemde deze video een jaar geleden al

landbouw / de-tuin-van-lazy-tuin-meer-dan-bio-zonder-vermoeidheid-t13846-8950.html

Over compost gesproken, ik begrijp het niet echt...

hij zegt dat het geen meststof is, niet op de korte termijn... dat de compost zijn elementen een beetje "vastlegt"... dat het eerder een "reserve" product voor de bodem is.

(eerste video rond 21:20 uur)

maar ik dacht dat compost, omdat het al goed is afgebroken (als het rijp is), de mineralen geconcentreerd zijn, en dat het daarom een ​​aanzienlijk bemestend effect zal hebben (schrijf het zelf in je boek).


Ah! Ik heb het destijds overgeslagen.

Op de vraag: nogmaals, het is ingewikkelder!!! En binnen 45 minuten had het geen enkele kans om compleet te zijn!

De compost die je meeneemt bestaat uit verschillende dingen:

a) min of meer afgebroken organische materie, ontdaan van het grootste deel van zijn energie; deze is, aangezien hij geen energie meer heeft, “langzaam”; aangezien er voornamelijk houtachtige elementen achterblijven (dus arm aan stikstof), zal de voortzetting van de ontbinding in de bodem een ​​beetje stikstof vasthouden [hij zegt het niet, maar ik voeg eraan toe: maar omdat het langzaam gaat, en dat de tonnage uiteindelijk laag, het blijft onopgemerkt; niets te maken met het effect van een enorme toevoeging van stro of zaagsel!]

b) maar deze zelfde organische stof is OOK een soort "spons" die de minerale elementen heeft geabsorbeerd als gevolg van de reeds voltooide ontbinding van "snelle" materialen, cellulose enz. van "groene materialen", voornamelijk door bacteriën... Tenslotte, wat is niet gewassen!

Volwassen compost heeft dus een vrij snelle werking als organische meststof (minder dan minerale meststoffen die zeer snel oplossen), dankzij de elementen die ontstaan ​​door de mineralisatie van het groene gedeelte. Zodra deze spons is opgezogen, zullen de cycli "langzamer" zijn (vergeleken met vers organisch materiaal of hooi) en een "pomper" van elementen...

Bekijk de video aandachtig, aangezien de man zich concentreert op organisch materiaal in de bodem en de effecten ervan op het biologische leven. Hij praat daar alleen over. Hij heeft het niet over een bodemoplossing, waarin de aanwezige mineralenfractie heel snel terug te vinden is.
1 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par phil53 » 21/01/19, 23:39

Wat de 29 betreft, probeerde ik mijn standpunt te delen door te zeggen dat we met zo'n bedrag land hadden kunnen aanbieden aan veel meer mensen met redelijker ontwikkeld land.
Vreemd genoeg is bijna niemand deze mening toegedaan, integendeel, velen vertelden me dat het normaal was vergeleken met de belastingen die ze betalen.
In het reglement staat zelfs dat de poort gesloten moet zijn, ook als er een lid aanwezig is. Zonde voor een ontwikkeling die met belastinggeld wordt betaald.
1 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 22/01/19, 01:16

Het is in zekere zin een privatisering van de openbare ruimte. Dit soort situaties herhaalt zich zo vaak en op verschillende niveaus dat het afgekeurd wordt om deze in twijfel te trekken, of zelfs simpelweg om deze stand van zaken onder de aandacht te brengen! Dit is ecologische moraliteit, maar er moet ook gezegd worden dat onze instellingen dit functioneren aanzienlijk bevorderen.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 22/01/19, 09:14

phil53 schreef:Wat de 29 betreft, probeerde ik mijn standpunt te delen door te zeggen dat we met zo'n bedrag land hadden kunnen aanbieden aan veel meer mensen met redelijker ontwikkeld land.
Vreemd genoeg is bijna niemand deze mening toegedaan, integendeel, velen vertelden me dat het normaal was vergeleken met de belastingen die ze betalen.
In het reglement staat zelfs dat de poort gesloten moet zijn, ook als er een lid aanwezig is. Zonde voor een ontwikkeling die met belastinggeld wordt betaald.

dit maakt deel uit van wat ik sleutelwoorden noem: om een ​​subsidie ​​te verkrijgen, is het niet de kwaliteit van het project die er toe doet, het is de beschrijving ervan met het gebruik van zoveel mogelijk sleutelwoorden, je hoeft alleen maar de situatie te analyseren, de tijden, de verwachtingen en je krijgt wat je wilt

Ik heb grote projecten buiten de boot zien vallen simpelweg omdat ze niet in zo'n raamwerk pasten en domme projecten een ontvangst kregen die ze niet verdienden, we leven in een politieke wereld, te veel mensen 'vergeten en verwaarlozen het'
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1521
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par izentrop » 22/01/19, 09:32

Julienmos schreef:Over compost gesproken, ik begrijp het niet echt...
hij zegt dat het geen meststof is, niet op de korte termijn... dat de compost zijn elementen een beetje "vastlegt"... dat het eerder een "reserve" product voor de bodem is.
De conclusie van de video is dat de dood leven geeft. De micro- en macro-organismen die zich hebben volgestopt met de verse materie, sterven uiteindelijk. Dit materiaal en dat van hun uitwerpselen, opgenomen door de wortels, voegt zich bij elke regenbui weer bij de grond, maar als het niet wordt geconsumeerd, voegt het zich snel weer bij de stabiele humusachtige materie.
Kunnen sappen een tussenoplossing zijn?
https://www.pthorticulture.com/fr/zone- ... -sans-sol/
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Janic » 22/01/19, 10:55

De conclusie van de video is dat de dood leven geeft.
formule een beetje reductief! De dood van sommigen onderhoud de levens van anderen, die noch dezelfde betekenis, noch dezelfde waarde hebben.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 22/01/19, 11:01

Moindreffor schreef:
Ik heb grote projecten buiten de boot zien vallen simpelweg omdat ze niet in zo'n raamwerk pasten en domme projecten een ontvangst kregen die ze niet verdienden, we leven in een politieke wereld, te veel mensen 'vergeten en verwaarlozen het'


De rol van een goede ‘projectmanager’ is om een ​​project zodanig aan te kleden dat het ‘bankeerbaar’ wordt, zoals ze zeggen...

We kunnen goede projecten opzetten - ook al is dit niet altijd vanzelfsprekend, innovatieve ideeën zijn per definitie niet 'mainstream'. En uit interesse kunnen we slechte projecten verhullen. Met “belang” wordt zowel het ego bedoeld, de behoefte aan professioneel succes, als het geldelijke belang in de strikte zin van het woord (je baan behouden, je salaris ontvangen, je eindejaarsuitkering ontvangen, promotie maken)...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 22/01/19, 11:08

izentrop schreef:
De conclusie van de video is dat de dood leven geeft. De micro- en macro-organismen die zich hebben volgestopt met de verse materie, sterven uiteindelijk. Dit materiaal en dat van hun uitwerpselen, opgenomen door de wortels, voegt zich bij elke regenbui weer bij de grond, maar als het niet wordt geconsumeerd, voegt het zich snel weer bij de stabiele humusachtige materie.
Kunnen sappen een tussenoplossing zijn?


De echte conclusie is dat het leven een cyclisch mechanisme is: het recycleert altijd dezelfde elementen. Uiteraard omdat ze in een beperkte hoeveelheid zijn.

Bovendien worden de basismechanismen van het leven zeer officieel beschreven als "cycli": "Krebs-cyclus", "Calvin-cyclus", "C4-cyclus", enz...

Het gevolg is in feite dat het leven (van sommigen) voortkomt uit de dood (van anderen). Ik heb gezegd dat ik niet weet waar de dodelijke kant zit van degenen die dromen van "de eeuwige mens". Dat zou de dood van de mensheid zijn!

In dit alles zijn, vanuit mijn standpunt, "sappen" niets - een zielige "extractie" van oplosbare minerale of organische elementen - over het algemeen zeer laag in energie - en van levende organismen (sporen, enz.) microscopisch klein, wasbaar. Het is vooral het goede geweten van de mens die zichzelf altijd beschouwt als degene door wie het geluk moet komen. Paradigma 1 (in mijn conferentie op de National Permaculture Meetings)...
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 197 gasten