Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 10/01/19, 18:56

Het zijn uitwerpselen, dus pure “uitwerpselen”. Niet te verwarren met mest, een mengsel van ontlasting met stro.

Plaats dus geen dikke laag, in tegenstelling tot mest!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Julienmos
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1265
Inschrijving: 02/07/16, 22:18
Plaats: Queen water
x 260

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Julienmos » 10/01/19, 20:49

Oké, maar wat ik niet begreep was het "gestorven op 27-jarige leeftijd"??? waarom 27?

(Ik heb net gegoogled en vond "de 27 club"... artiesten, rockers... overleden (aan een overdosis?) op 27-jarige leeftijd... is dat het?)

Wat de mest betreft, deze zijn niet meer allemaal "vers", door de neerslag hebben ze ongetwijfeld een beetje van hun bevruchtende kracht verloren.
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 10/01/19, 21:20

Did67 schreef:
Janic schreef:wat een mooie poëtische uitdrukking ...


Onder het grof karakter dat ik soms ben, verbergt misschien een ... dichter ??? Of een gansgans?

zelfs een prout-prout : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 10/01/19, 21:27

Julienmos schreef:
(Ik heb net gegoogled en vond "de 27 club"... artiesten, rockers... overleden (aan een overdosis?) op 27-jarige leeftijd... is dat het?)



Dat is het. Een domme woordspeling!

Inclusief de beste: Janis Joplin, Jimy Hendrix, Amy Winehouse...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par chafoin zijn » 11/01/19, 00:42

Moindreffor schreef:
Did67 schreef:Ik geloof dat er een tijd komt dat er maar twee oplossingen zijn die redelijk zijn:
- geloof een punt dat is alles
De meerderheid van de mensheid gelooft immers in het bestaan ​​van een god; voor mij, domheid, een heel slecht antwoord (vooral als het leidt tot waar het soms leidt!) tot een hele goede vraag: waar komen we vandaan? (waarop ik geen antwoord heb; maar ik geef de voorkeur aan een verontrustende non-respons dan een valse anesthetische reactie - en ik ben beleefd)
- niet geloven
Het zoeken naar "wetenschappelijk bewijs" om in mij te geloven, leek altijd de ontkenning van het geloof te zijn - en een ander teken van de zwakte van de mens. Hij wil geloven, maar twijfelt uiteindelijk. Dus hij zou graag "bewijs" willen! Gelukkig voorzien veel goeroes, surfend op zijn onwetendheid, hem wetenschappelijk pseudo-gebrabbel, met vals bewijs. En hier duikt hij! Dus zodra er een "bewijs" is, ben ik des te achterdochtiger! Iets vreemds!
U zult begrijpen, over zo'n gevoelig en persoonlijk onderwerp, dit alles is slechts mijn overtuiging. De bevestiging van een "idee".
uittreksel uit "la Philo"
In de Discourse on Method hanteert Descartes een scheiding tussen het praktische leven, het domein van actie enerzijds, en wetenschap, het domein van waarheid anderzijds.
In het praktische leven moet resolutie het parool zijn. Descartes geeft het voorbeeld van de man die verdwaald is in een bos: als hij niet besluit om rechtdoor te lopen, maar integendeel aarzelt en voortdurend zijn stappen herhaalt, is het onwaarschijnlijk dat hij zijn weg zal vinden. Het praktische leven is tevreden met het waarschijnlijke, het waarschijnlijke, een ersatz van waarheid. We moeten handelen, anders worden we verlamd. De morele filosofie van Descartes is tevreden met de benadering, het belangrijkste is actie, ongeacht de methode.
In de wetenschap, omdat het de zoektocht naar waarheid is, moet de mens absolute waarheden bereiken. Deze waarheden kunnen alleen worden gevonden met behulp van een methode. Descartes stelt voor alles af te wijzen waarvan hij denkt dat het waar is, om te verifiëren of iets twijfel weerstaat.

Nou, je neemt me mee naar de hemel van ideeën, je wilt het debat aanwakkeren, toch? Waarom niet, de moestuin kan immers tot alles leiden!
Ik ben het er volledig mee eens dat er maar twee oplossingen zijn, maar de mens wil geloven zoals je zegt, anders is hij als de gekwelde en verdwaalde man in het bos. Dus ik heb er ook voor gekozen, en zoals een vriend zei: na goed nadenken geloof ik dat God niet bestaat. Ik beweer niet, zoals sommige mensen, bijvoorbeeld Descartes, het vermogen te hebben om het bestaan ​​(of niet-bestaan) van God te bewijzen! Ik vraag me ook niet voortdurend af of hij bestaat of niet, ik twijfel, ik geloof niet... ik ben ervan overtuigd dat hij niet bestaat en zelfs dat zijn gelovigen henzelf, of zelfs het leven zelf, missen! Ik zou hieraan willen toevoegen dat het geloof in de wetenschap als een nieuw ideaal van de Waarheid mij niet de voorkeur verdient; het is misschien een verergering van het fenomeen, en in ieder geval geenszins een verzet tegen het fenomeen.

Maar we zijn een beetje te hoog gegaan en als we onze ogen naar de aarde zouden richten, wat de invloed van de maan op het leven in onze moestuinen betreft, zou ik hier paradoxaal genoeg bijna de voorkeur geven aan de positie van de agnost... J Ik heb de maankalender 2 of 3 jaar gevolgd wanneer ik kon en ik werd niet onder druk gezet door andere noodsituaties. De laatste 1 of 2 jaar volg ik de maankalender helemaal niet meer. Maar mijn enigszins materialistische kant doet me zeggen dat, aangezien alles uit atomen bestaat, er een kosmologische invloed is... In hoeverre speelt onze satelliet, de maan, in op deze potentieel zo bijzondere levende wezens die zaden zijn? Misschien een beetje, waarschijnlijk een beetje, maar ik ben er nog niet klaar voor om het aantal nullen achter de komma te berekenen (als dat enig nut heeft), dus ik schort mijn oordeel hier liever op...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par izentrop » 11/01/19, 06:06

chafoin zijn schreef:
Moindreffor schreef:
Did67 schreef:Maar 22 cm lijkt mij veel, wetende dat als de aarde gelijkmatig met water bedekt zou zijn, de getijden ongeveer 50 cm zouden zijn. Maar grappenmaker.
[bewerken: dit zou correct zijn, volgens het geciteerde document waarvan de auteur het onderwerp lijkt te kennen; Ik ben altijd op mijn hoede voor alles wat op internet wordt verkocht!]
ook uit mijn herinneringen aan de universiteit bleef ik ongeveer dertig cm, dus het schokte me niet : Mrgreen:moet precisie voortkomen uit nieuwe manieren van observatie en metingen, uitgevoerd door satellieten

ja, de vloeibaarheid van glas, je moet volhouden, als solide oplossingen : Mrgreen:
Als de vervorming zo groot is, kan redelijkerwijs worden aangenomen dat er een effect is op de zaadkieming.
De zon draagt ​​ook 10 cm bij, dus de 3 op één lijn : Mrgreen:
Voor getijden spelen veel andere parameters een rol
BeeldHet getijdenverschil wordt aangegeven door de kleuren. De witte lijnen zijn de getijdenlijnen (lijnen die punten verbinden waarvoor de getijdenfasen synchroon zijn). De punten waar de amplitude nul is en waar de getijdenlijnen samenkomen, worden amfidromische punten genoemd.
We zien dat de Franse kusten, aan de Atlantische kant, de voorkeur genieten qua getijdenverschil.

En naast het verschil in massa dat Did al heeft gerapporteerd:
Vervorming zo groot? pollepel 1/2.5 miljoen :schok:
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Moindreffor » 11/01/19, 09:06

chafoin zijn schreef:Ik zou hieraan willen toevoegen dat het geloof in de wetenschap als een nieuw ideaal van de Waarheid mij niet de voorkeur verdient; het is misschien een verergering van het fenomeen, en in ieder geval geenszins een verzet tegen het fenomeen.

Het zijn de tegenstanders van de wetenschap die het zo presenteren, geen enkele wetenschapper gelooft in de wetenschap, hij beoefent het en demonstreert het door middel van bewijs, wetenschappelijk feit
voor het nieuwe waarheidsideaal zijn dit de pseudowetenschappen en het bovennatuurlijke, waar we, ja, we abstraheren onszelf van het bewijs, alleen het toeval van waarnemingen behouden om kracht van wet te hebben

De mens is lui, het succes van het boek van Didier is daar het bewijs van, dus hij is voortdurend op zoek naar oplossingen om zijn leven gemakkelijker te maken, dus naar alles wat zijn bestaan ​​kan verbeteren zonder dat hij enig werk hoeft te doen, dus als je je prei zaait op St. Joseph's Dag zorgt voor een goede oogst, laten we ervoor gaan, het kost niets en het kan grote opbrengsten opleveren

nadat het ene gezegde het andere achtervolgt, als het regent in St Médard hebben we 40 dagen regen, TENZIJ St Barnabé het kleed onder hem vandaan trekt

en zo kunnen we van pirouette tot pirouette alles verklaren, succes en mislukking
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 11/01/19, 10:15

chafoin zijn schreef:[
Nou, je neemt me mee naar de hemel van ideeën, je wilt het debat aanwakkeren, toch? Waarom niet, de moestuin kan immers tot alles leiden!


De luie moestuin DOIT leiden tot minder onrust, meer sereniteit en bijgevolg tot een verheffing van het debat! In mijn boek staat een heel klein zinnetje dat impliceert dat het ook een concept is met filosofische connotaties!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par Did67 » 11/01/19, 10:19

Moindreffor schreef:Het zijn de tegenstanders van de wetenschap die het zo presenteren, geen enkele wetenschapper gelooft in de wetenschap, hij beoefent het en demonstreert het door middel van bewijs, wetenschappelijk feit


Ik zou genuanceerder zijn. Het lijkt mij dat sommige mensen, bedwelmd door de bewijzen van dit of dat, heel snel de grenzen van de wetenschap uit het oog verloren en zich in sciëntisme – zelfs pseudo-wetenschap – verzonken. Een Allègre die de opwarming van de aarde betwist, is een voorbeeld dat in me opkomt. Meer in het algemeen is de discussie moeilijk omdat veel wetenschappers er impliciet van overtuigd zijn dat zij voorstanders zijn van absolute waarheden, waarbij ze vergeten dat er na het domein van de definitie van hun ‘ontdekking’ een oerwoud overblijft van het onverklaarde, van ‘waarom?’.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio




par izentrop » 11/01/19, 10:39

Did67, degenen over wie u spreekt hebben de wetenschappelijke geest verloren en sommigen zijn goede wetenschappers en slechte populariseerders. Sommige zijn beide, niets verhindert de andere. Ik begrijp mezelf : Wink:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 263-gasten